Matematyka, klasa V i VII
Klasa VII
Proszę, abyście wykonali w zeszytach, w terminie do 17 marca, tj. do wtorku (włącznie)
- zadania 4 i 5 ze str. 172 (podręcznik)
- zadania 8 i 9 ze str. 173 (podręcznik)
Klasa V
Proszę o przeczytanie ze str. 123 z podręcznika:
- ile wynosi suma miar kątów w trójkącie
- jakie miary mają kąty przy podstawie w trójkącie równoramiennym
- jakie miary mają kąty w trójkącie równobocznym
Proszę, abyście następnie wykonali w zeszytach, w terminie do 17 marca, tj. do wtorku (włącznie)
- zadanie 1 ze str. 123 (podręcznik)
- zadanie 2 ze str. 124 (podręcznik)
- zadania z ćwiczeniówki ze str. 57
W środę podam dla obu klas nowe materiały.
D. Misztal-Strzała
D. Misztal-Strzała
Klasa VII
23.03.2020
Proszę, abyście wydrukowali sobie zaproponowane przeze mnie karty pracy, uzupełnili je, częściowo także w zeszytach (wykonali rysunki kątów w zeszytach) i wkleili do zeszytu. Termin wykonania - do środy. W środę lub we czwartek spodziewajcie się nowych materiałów.
Miłej pracy! D. Misztal-Strzała
Kl. V
Data: 25.03.2020 r.
Data: 26.03.2020 r.
Temat: Przypominamy wiadomości o prostokątach i kwadratach.
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu, a przy nim dwie daty, tak jak zwykle to robimy, bo temat realizujemy na dwóch godzinach/
Cały materiał rozłóżcie sobie na dwa dni, np. 2 x po 30 min. pracy nad matematyką
1. Przypomnijcie sobie czytając tekst ze str. 125 (podręcznik) jaką figurę nazywamy prostokątem, a jaką kwadratem.
2. Wykonajcie w zeszycie Ćwiczenie A ze str. 125 (podręcznik).
3. Przeczytajcie z podręcznika ze str. 126:
- jakie przekątne mają prostokąty, jakie są ich długości i jak się przecinają
- jakie przekątne mają kwadraty, jakie są ich długości i jak się przecinają
4. Wykonajcie ustnie Ćwiczenie B i C ze str. 125 (podręcznik)
5. Wykonajcie ćwiczenia 1, 2, 3 i 4 ze str. 58 i 59 z ćwiczeniówki.
6. Na pracę domową wykonajcie ćwiczenie 5 ze str. 59 z ćwiczeniówki (pamiętajcie , że obliczenia trzeba wykonywać w zeszycie, czyli „pracujemy częściowo w ćwiczeniówce, częściowo w zeszycie” -cytuję).
Proszę o przerysowanie tabeli uzupełnionej wynikami i odesłanie jej na adres szkola.czajkow1@o2.pl do dnia 27 marca br. do godz. 9.00. Nie zapomnijcie się podpisać.
Pozdrawiam. Życzę miłej pracy.D. Misztal-Strzała
Kl. VII
Data: 25.03.2020 r.
Data: 26.03.2020 r.
Temat: Opisujemy graniastosłupy, określamy cechy graniastosłupów.
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu, a przy nim dwie daty, tak jak zwykle to robimy, bo temat realizujemy na dwóch godzinach/
Cały materiał rozłóżcie sobie na dwa dni, np. 2 x po 30 min. pracy nad matematyką
1. Przypomnijcie sobie jak wyglądają znane Wam dobrze: prostopadłościan i sześcian, zajrzyjcie do podręcznika str. 264. Odszukajcie wierzchołki, krawędzie i ściany tych figur.
2. Weźcie do ręki, np. kostkę Rubika albo opakowanie po zapałkach i wykonajcie ustnie Ćwiczenie A ze str. 264 (podręcznik)
3. Obejrzyjcie przykłady graniastosłupów str. 264 (podręcznik)
4. Odszukajcie: wierzchołki, ściany boczne, krawędzie boczne, krawędzie podstawy i podstawy na graniastosłupie str. 265 (podręcznik)
5. Przeczytajcie cały tekst ze str. 265 i przypomnijcie sobie kiedy graniastosłup nazywa się graniastosłupem trójkątnym, kiedy czworokątnym, a kiedy np. dziesięciokątnym (ma to związek z figurą, która jest podstawą). Wykonajcie ustnie Ćwiczenie B ze str. 265.
6. Przeanalizujcie różnice między graniastosłupem prostym a graniastosłupem pochyłym.
7. Przeanalizujcie kolejne etapy podczas rysowania graniastosłupów prostych ze str. 266 (podręcznik)
8. Wykonajcie ćwiczenia ze str.62 (ćwiczeniówka)
9. W zeszytach wykonajcie zadania 1, 5 ze str. 266-267 (podręcznik)
10. Na pracę domową wykonajcie zadanie 6 ze str. 267 (podręcznik). Proszę o wysłanie dokonanych obliczeń na adres szkola.czajkow1@o2.pl do dnia 27 marca br. godz. 9.00. Nie zapomnijcie się podpisać.
Pozdrawiam. Życzę miłej pracy.D. Misztal-Strzała
Kl. VII
Data: 27.03.2020 r.
Temat: Rysujemy siatki graniastosłupów.
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu/
1. Zapoznajcie się z tekstem ze str. 270 (podręcznik), z którego przypomnicie sobie:
- jak wygląda graniastosłup prawidłowy czworokątny oraz jego przykładowe siatki
- jak wygląda graniastosłup prosty trójkątny oraz jego przykładowe siatki.
2. W ćwiczeniówce na str. 64 wykonajcie zadanie 2 i 3.
3. Wykonajcie w zeszycie zadanie 1 ze str. 271 (podręcznik) – proszę o nadesłanie na mail zdjęcia lub skanu wykonanego zadania szkola.czajkow1@o2.pl
4. Wykonajcie z bloku technicznego jeden wybrany model graniastosłupa wg siatki z dołączonych poniżej rysunków, wymiary mogą być dowolne - proszę o nadesłanie na mail zdjęcia lub skanu wykonanego modelu.
rysunki (kliknij, aby wyświetlić)
5. Na pracę domową proszę wykonać w zeszycie zadanie 3 ze str. 271 (podręcznik) - również proszę o nadesłanie na mail zdjęcia lub skanu wykonanego zadania , przy wykonaniu tego zadania pomocne będą rysunki ze str. 270 (podręcznik)
Życzę miłej pracy! D. Misztal-Strzała
Kl. V
Data: 27.03.2020 r.
Temat: Rysujemy równoległoboki i romby.
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu/
1. Przeczytajcie sobie z podręcznika ze str. 127 jakie figury nazywamy równoległobokami, a jakie rombami. Odpowiedzcie czy prostokąty i kwadraty są równoległobokami?
2. Przeczytajcie z podręcznika ze str. 128 o własnościach przekątnych równoległoboków i rombów.
3. Przeanalizujcie, ustnie Ćwiczenie C i D ze str.128 (podręcznik), proszę abyście wykonali wszystkie polecone w tych ćwiczeniach czynności z użyciem przyborów.
4. Wykonajcie zadanie 1 i 3 ze str. 60 z ćwiczeniówki.
5. Przeanalizujcie na str. 127 (podręcznik) etapy rysowania równoległoboku za pomocą cyrkla i linijki. Wykonajcie taki sam rysunek w zeszycie, pamiętajcie o wykorzystaniu cyrkla i linijki.
6. Wykonajcie z ćwiczeniówki ze str. 60 zadanie 2 oraz zadania ze str. 61
7. Na pracę domową wykonajcie w zeszytach Ćwiczenie B i E ze str. 128 (podręcznik) , można tak rysować jak podczas rysowania równoległoboku za pomocą cyrkla i linijki, pamiętajcie o zachowaniu wymiarów takich jakie są podane w ćwiczeniach.
Proszę o przysłanie mi na maila szkola.czajkow1@o2.pl skanu lub zdjęcia wykonanych prac z zeszytu i ćwiczeniówki.
Życzę miłej pracy! D. Misztal-Strzała
Klasa V
30.03.2020 r. /poniedziałek/
T: Obliczamy miary kątów w równoległobokach
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu/
1. Przeanalizujcie Ćwiczenie (niebieski druk) w górnej części na str. 130, odczytajcie i zapiszcie w zeszycie, jakie miary mają kąty:
α (alfa), β (beta), λ(gamma), σ (delta)
Odpowiedzi: α= 50o, β= 130o, λ= 50o, σ =50o
2. Odczytajcie z podręcznika ze str. 130 jakie miary mają w równoległoboku kąty leżące w przeciwległych wierzchołkach oraz ile wynosi suma miar kątów leżących przy tym samym boku. Przerysujcie do zeszytu rysunek, który jest po lewej stronie tekstu, zaznaczcie kąty, zastosujcie kolory.
3. Wykonajcie w zeszycie zad. 1 ze str. 130 (podręcznik) - proszę o zdjęcie wykonanego zadania na adres szkola.czajkow1@o2.pl . /do godz. 20.00 w poniedziałek/
4. Na pracę domową wykonajcie zadania ze str. 63 z ćwiczeniówki - proszę o zdjęcie wykonanych zadań na adres szkola.czajkow1@o2.pl . /do godz. 20.00 w poniedziałek/
Wtorek, 31 marca nowy temat, nowe zadania. Miłej pracy! D. Misztal-Strzała
Klasa VII
30.03.2020 r. /poniedziałek/
T: Obliczamy pole powierzchni graniastosłupa.
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu/
1.Przepiszcie do zeszytu wzór na pole powierzchni graniastosłupa, pamiętajcie o przepisaniu opisów co oznacza dany symbol (str. 270 podręcznik)
2.Wykonajcie (do zeszytu) Ćwiczenie (kolor pomarańczowy druku) ze str. 270 z podręcznika.
3.Wykonajcie w zeszycie zad. 7 str.272 (podręcznik) - proszę o wykonanie zdjęcia tego zadania i przesłania na adres szkola.czajkow1@o2.pl . /do godz. 20.00 w poniedziałek/
4.Na pracę domową wykonajcie zad. 8 str. 272 (podręcznik)- proszę o wykonanie zdjęcia tego zadania i przesłania na adres szkola.czajkow1@o2.pl . /do godz. 20.00 w poniedziałek/
Wtorek, 31 marca nowy temat, nowe zadania. Miłej pracy! D. Misztal-Strzała
Klasa V
31.03.2020 r. /wtorek/
T: Opisujemy trapezy.
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu/
1. Odczytajcie z podręcznika str.131 (u góry strony) co to jest trapez. Po lewej stronie tekstu obejrzyjcie przykłady trapezów (zwróćcie uwagę na to , że trapezem jest także równoległobok czy prostokąt). Przerysujcie do zeszytu te przykłady , przepiszcie co to jest trapez.
2. Odczytajcie z podręcznika jak nazywają się boki trapezu, przerysujcie do zeszytu rysunek trapezu i nazwijcie wszystkie jego boki.
3. Wykonajcie Ćwiczenie B ze str. 131 (podręcznik).
4. Przerysujcie i przepiszcie do zeszytu co to jest trapez równoramienny i trapez prostokątny.
5. Wykonajcie na pracę domową zadanie 1 str. 131 (podręcznik) /proszę o zdjęcie wykonanego zadania na mój adres mailowy/
1 kwietnia, w środę nowy temat, nowe materiały. Życzę miłej pracy! D. Misztal-Strzała
Klasa VII
31.03.2020 r. /wtorek/
T: Obliczamy objętość prostopadłościanu, utrwalamy jednostki objętości.
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu/
1. Przerysujcie ze str. 274 (podręcznik) model prostopadłościanu, przepiszcie wzór na objętość prostopadłościanu, przepiszcie opisy do symboli zastosowanych we wzorze.
2. Przerysujcie ze str. 274 (podręcznik) model sześcianu, przepiszcie wzór na objętość sześcianu, przepiszcie opisy do symboli zastosowanych we wzorze.
3. Ze str. 274 (u dołu strony) odczytajcie jakie są najczęściej używane jednostki objętości, a ze str. 275 odczytajcie w jakich jednostkach podajemy objętości płynów /proszę przepisać do zeszytu te informacje/
4. Przeanalizujcie zależności między jednostkami objętości str. 275 (u góry strony), przepiszcie do zeszytu .
5. Wykonajcie w zeszycie Ćwiczenie C ze str. 276.
6. Na prace domową wykonajcie zadanie 1 str. 276 (podręcznik) /proszę o zdjęcie wykonanego zadania na mój adres mailowy/
1 kwietnia, w środę nowy temat, nowe materiały. Życzę miłej pracy! D. Misztal-Strzała
Klasa V
01.04.2020 r. /środa/
T: Rozwiązujemy zadania z wykorzystaniem wiadomości o cechach trapezów.
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu/
Dzisiaj rozwiązujemy zadania z ćwiczeniówki ze str. 64-65:
1. Wykonajcie zadania ze str. 64, wykorzystajcie informacje ze str. 131 z podręcznika
2. Wykonajcie zadania ze str. 65, proszę obliczenia do zadania 6 wykonać w zeszycie.
3. Na pracę domową wykonajcie zadanie 5 str. 132 (podręcznik) – proszę o zdjęcie wykonanego zadania na mój adres mailowy.
3 kwietnia, w piątek nowy temat, nowe materiały. Życzę miłej pracy!
D. Misztal-Strzała
Klasa VII
01.04.2020 r. /środa/
T: Rozwiązujemy zadania z treścią z wykorzystaniem wzorów na obliczanie objętości prostopadłościanu.
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu/
Dzisiaj rozwiązujemy zadania. Podam Wam zestaw zadań do samodzielnego rozwiązania oraz kryteria uzyskania danej oceny.
Na ocenę dobrą (4): zad. 2 str. 276, zad. 4 str. 277 (z podręcznika) - wszystkie
Na ocenę bardzo dobrą (5): wszystkie zadania na ocenę dobrą + zad. 7 str. 277 i zad. 10 str. 277 (podręcznik)
Na ocenę celującą (6): wszystkie zadania na ocenę dobrą i bardzo dobrą + zad. 14 str. 278 (podręcznik)
Proszę o zdjęcia na mój adres mailowy na dowód wykonanych zadań, na tej podstawie wystawię ocenę.
3 kwietnia, w piątek nowy temat, nowe materiały. Życzę miłej pracy!
D. Misztal-Strzała
Klasa V
03.04.2020 r. /piątek/
T: Obliczamy miary kątów w trapezach.
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu/
1. Na początek wykonajcie w zeszytach Ćwiczenie A ze str. 133 (podręcznik).
Zwróćcie uwagę, że kąty: α i 60o to kąty odpowiadające (kąty o jednakowych miarach)
oraz
λ (gamma) i 50o to też kąty odpowiadające (kąty o jednakowych miarach).
Natomiast kąty α i β to kąty przyległe, które w sumie mają180o , zaś kątyλ i σ to też kąty przyległe, które w sumie mają180o
2. Przerysujcie do zeszytu rysunek trapezu i informację ile wynosi suma miar kątów leżących przy tym samym ramieniu.
3. Przerysujcie do zeszytu rysunek trapezu równoramiennego i informację jakie miary mają kąty leżące przy tej samej podstawie.
4. Wykonajcie w zeszytach zadanie 1 str. 133 (podręcznik) oraz 3 ze str. 134 (podręcznik)
5. Wykonajcie na pracę domową zadania z ćwiczeniówki ze str. 66 (proszę o zdjęcie wykonanej pracy na mój adres mailowy).
6 kwietnia, poniedziałek, nowy temat, nowe materiały. Życzę przyjemnej pracy!
D. Misztal-Strzała
Klasa VII
03.04.2020 r. /piątek/
T: Obliczamy objętość graniastosłupa
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu/
1. Przeczytajcie ze str.279 (podręcznik) co nazywamy wysokością graniastosłupa. Wyjaśnienie tego pojęcia przepiszcie do zeszytu. Zwróćcie uwagę na wysokość w graniastosłupie prostym (którą może być krawędź boczna) i w graniastosłupie pochyłym, porównajcie je, a rysunki graniastosłupów wykonajcie w zeszycie.
2. Przepiszcie wzór na objętość graniastosłupa ze str. 280 (podręcznik). Przepiszcie objaśnienia do wzoru, przerysujcie rysunek graniastosłupa.
3. Przeanalizujcie ze str. 280 (podręcznik) rozwiązanie przykładowego zadania na obliczanie objętości graniastosłupa.
4. Wykonajcie w zeszytach zadania: 1 i 2 ze str. 280 (podręcznik)
5. Na prace domową wykonajcie zadania z ćwiczeniówki ze str. 66 (proszę o zdjęcie wykonanych zadań na mój adres mailowy). Dla chętnych zadanie 4 ze str.281 (podręcznik).
6 kwietnia, poniedziałek, nowy temat, nowe materiały.
Zbliżamy się do powtórzenia wiadomości o graniastosłupach. Ci z Was, którzy mają chęć i czas mogą sobie rozwiązywać zadania ze str. 284-286 (podręcznik).
Życzę przyjemnej pracy! D. Misztal-Strzała
Klasa V
Data: 06.04.2020 r. /poniedziałek/
Data: 07.04.2020 r. /wtorek/
T: Podsumowujemy wiadomości o czworokątach, podsumowujemy wiadomości o figurach na płaszczyźnie.
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszyt, a przy nim dwie daty, bo temat realizowany na dwóch godzinach lekcyjnych/
Cały materiał rozłóżcie sobie na dwa dni, np. 2 x po 30 min. pracy nad matematyką
1. Przeczytajcie ze str. 135 (podręcznik) jak można pogrupować wszystkie czworokąty.
2. Wykonajcie Ćwiczenie A i B ze str. 135 (podręcznik)
3. Na pracę domową wykonajcie zadania z ćwiczeniówki ze str. 67 (proszę o zdjęcie tych zadań na mojego maila)
4. W załączniku zestaw zadań podsumowujących rozdział o figurach na płaszczyźnie, termin wykonania tych zadań do 08.04.2020. (środa- włącznie. Do środy włącznie proszę o zdjęcie tych zadań na mojego maila)
8 kwietnia, środa nowy temat, nowe materiały. Życzę miłej pracy! D. Misztal-Strzała
Kl. VII
Data: 06.04.2020 r. /poniedziałek/
Data: 07.04.2020 r. /wtorek/
Temat: Powtarzamy wiadomości o graniastosłupach, rozwiązujemy zadania z treścią.
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu, a przy nim dwie daty, tak jak zwykle to robimy, bo temat realizujemy na dwóch godzinach/
Cały materiał rozłóżcie sobie na dwa dni, np. 2 x po 30 min. pracy nad matematyką
Dzisiaj i jutro rozwiązujemy zadania. Podam Wam zestaw zadań do samodzielnego rozwiązania oraz kryteria uzyskania danej oceny.
Na ocenę dostateczną (3): zad. 1 str. 284 (podręcznik)
Na ocenę dobrą (4): zadanie na ocenę dostateczną + zad. 12 i 14 str. 285 (podręcznik)
Na ocenę bardzo dobrą (5): wszystkie zadania na ocenę dostateczną, dobrą + zad. 17 str. 285 i zad. 26 str. 286 (podręcznik)
Termin wykonania do 08.04.2020. (środa, włącznie).
Proszę o zdjęcia do środy, włącznie na mój adres mailowy na dowód wykonanych zadań, na tej podstawie wystawię ocenę.
8 kwietnia, środa nowy temat, nowe materiały. Życzę miłej pracy! D. Misztal-Strzała
Klasa V
08.04.2020 r. /środa/
T: Obliczamy pole prostokąta i kwadratu.
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu/
1. Przeczytajcie ze str.183 (podręcznik) i przypomnijcie sobie za pomocą jakich wzorów liczymy pole prostokąta i kwadratu. Przypomnijcie sobie jednostki pola powierzchni: mm2, cm2, dm2, m2,, km2.
2. Wykonajcie w zeszycie Ćwiczenie (niebieski druk) ze str. 182 (podręcznik). Zanim je wykonacie przypatrzcie się przykładom powyżej tego ćwiczenia.
3. Wykonajcie w ćwiczeniówce zadania ze str. 93
4. Wykonajcie zadanie 1 ze str. 183 (podręcznik), pamiętajcie, że wymiary muszą mieć jednakową jednostkę, abyśmy mogli policzyć pole,
np. 5 cm x 72 mm, zanim policzymy pole musimy ujednolicić jednostkę : 5 cm x 7,2 cm lub 50 mm x 72 mm.
Tak jak zwykle proszę o zdjęcie wykonanych ćwiczeń i zadań na mojego maila.
NIE ZADAJĘ PRACY DOMOWEJ NA ŚWIĘTA, ODPOCZYWAJCIE I DBAJCIE O SIEBIE.
Przerwa świąteczna trwa do 14 kwietnia 2020 r.
ŻYCZĘ WSZYSTKIM WESOŁYCH ŚWIĄT! DO ZOBACZENIA!
D. Misztal-Strzała
Klasa VII
08.04.2020 r. /środa/
T: Odczytujemy i analizujemy dane statystyczne z tabelek, diagramów, wykresów.
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu/
1. Przeczytajcie z podręcznika ze str. 288-289 w jaki sposób można przedstawić dane statystyczne, przeanalizujcie tabelę, diagram słupkowy i diagram kołowy.
2. Wykonajcie w zeszycie Ćwiczenie A i B ze str. 289 (w ćwiczeniu B trzeba napisać uzasadnienie, proszę aby było poparte przykładem).
3. Wykonajcie zadanie 1 ze str. 67 (ćwiczeniówka)
4. Wykonajcie zadanie 3 str. 291 (podręcznik) i zadanie 6 str. 293 (podręcznik).
Tak jak zwykle proszę o zdjęcia wykonanych ćwiczeń i zadań na mojego maila.
NIE ZADAJĘ PRACY DOMOWEJ NA ŚWIĘTA, ODPOCZYWAJCIE I DBAJCIE O SIEBIE.
Przerwa świąteczna trwa do 14 kwietnia 2020 r.
ŻYCZĘ WSZYSTKIM WESOŁYCH ŚWIĄT! DO ZOBACZENIA!
D. Misztal-Strzała
Kl. V
Data: 15.04.2020 r. /środa/
Temat: Rozwiązujemy zadania z treścią z zastosowaniem wiadomości o polach powierzchni prostokąta i kwadratu.
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu/
Podam Wam zestaw zadań do samodzielnego rozwiązania oraz kryteria uzyskania danej oceny:
- na ocenę dobrą (4): zadanie 2 ze str. 183 i 4 str. 184 (podręcznik)
- na ocenę bardzo dobrą (5): wszystkie zadania na ocenę dobrą + zadanie 6 i 7 str. 184 (podręcznik)
- na ocenę celującą (6): wszystkie zadania na ocenę dobrą i bardzo dobrą + zadanie 8 str. 184 (podręcznik)
Termin wykonania: do 17.04.2020. (piątek).
Proszę o zdjęcia do piątku na mój adres mailowy na dowód wykonanych zadań, na tej podstawie wystawię ocenę.
17 kwietnia, piątek, nowy temat, nowe materiały. Życzę miłej pracy!
D. Misztal-Strzała
Kl. VII
Data: 15.04.2020 r. /środa/
Temat: Rozwiązujemy zadania z treścią z wykorzystaniem umiejętności odczytywania danych z tabel i diagramów.
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu/
1. Proszę o przeanalizowanie i udzielenie odpowiedzi w zeszycie na pytania z zadań:
- 1 str. 290 (podręcznik)
- 4 str. 292 (podręcznik)
- 13 str. 296 (podręcznik), zanim rozwiążecie zadanie przeczytajcie sobie Ciekawostkę powyżej zadania 13, tam znajdziecie wskazówkę jak udzielać odpowiedzi na pytania
- 15 str. 297 (podręcznik)
2. Na pracę domową proszę rozwiązać zadania z dołączonej karty pracy.
Proszę o zdjęcia wykonanych zadań do piątku na mój adres mailowy
17 kwietnia, piątek, nowy temat, nowe materiały. Życzę miłej pracy!
D. Misztal-Strzała
Kl. VII
Data: 17.04.2020 r. /piątek/
Temat: Rozwiązujemy zadania z treścią, w których liczymy średnią.
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu/
1. Zapoznajcie się z tekstem ze str. 299 (podręcznik), który przypomni Wam, jak liczymy średnią, np. ocen szkolnych.
2. Wykonajcie w zeszytach zadania 1, 2, 3, 6, 8 ze str. 300-301, dla chętnych zadanie 16 str.302
Proszę o zdjęcia wykonanych zadań na mój adres mailowy.
20 kwietnia, poniedziałek, nowy temat, nowe materiały.
Życzę spokojnego weekendu! Dbajcie o siebie i odpoczywajcie!
D. Misztal-Strzała
Kl. V
Data: 17.04.2020 r. /piątek/
Temat: Poznajemy i określamy zależności między jednostkami pola powierzchni
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu/
1. Proszę, abyście przepisali do zeszytu informacje z załącznika, proszę o użycie długopisów lub mazaków w różnych kolorach przy przepisywaniu tekstu, dla lepszej jego przejrzystości (postarajcie się zapamiętać, jak dokonujemy takiej zamiany jednostek – informacje z załącznika)
2. Następnie wykonajcie zadania ze str. 94 z ćwiczeniówki (wykorzystajcie wiadomości z zeszytu) oraz zadania 1 i 3 ze str. 187 (podręcznik).
Proszę o zdjęcia wykonanych zadań na mój adres mailowy.
20 kwietnia, poniedziałek, nowy temat, nowe materiały.
Życzę spokojnego weekendu! Dbajcie o siebie i odpoczywajcie!
D. Misztal-Strzała
Kl. VII
Data: 20.04.2020 r. /poniedziałek/
Temat: Rozwiązujemy zadania z treścią, w których liczymy średnią (cd).
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu /
Wykonajcie w zeszytach zadania 10, 12, 13, ze str. 301 oraz zadanie 14 ze str. 302, dla chętnych zadanie 15 str.302
Proszę o zdjęcia wykonanych zadań na mój adres mailowy.
21 kwietnia, wtorek, nowy temat, nowe materiały.
Życzę miłej pracy! D. Misztal-Strzała
Kl. V
Data: 20.04.2020 r. /poniedziałek/
Temat: Rozwiązujemy zadania z wykorzystaniem wiadomości na temat zależności między jednostkami pola powierzchni.
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu/
1. Proszę, abyście wykonali w zeszycie zadania z załącznika.
2. Następnie wykonajcie zadania 2 i 4 ze str. 187 (podręcznik).
Wskazówki do zadania 2:
a) zamień powierzchnię łazienki (8 m2) na centymetry kwadratowe
b) policz powierzchnię jednej płytki, pomnóż przez 12 (bo tyle płytek zawiera jeden karton), otrzymasz powierzchnię płytek z jednego kartonu
c) podziel powierzchnię łazienki (podaną w centymetrach kwadratowych) przez powierzchnię płytek z jednego kartonu, otrzymasz ilość kartonów z płytkami potrzebnymi do wyłożenia podłogi łazienki.
Proszę o zdjęcia wykonanych zadań na mój adres mailowy.
21 kwietnia, wtorek, nowy temat, nowe materiały.
Życzę miłej pracy! D. Misztal-Strzała
Kl. V
Data: 21.04.2020 r. /wtorek/
Data: 22.04.2020 r./środa/
Temat: Obliczamy pole równoległoboku
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszyt, a przy nim dwie daty, bo temat realizowany na dwóch godzinach /
Cały materiał rozłóżcie sobie na dwa dni, np. 2 x po 30 min. pracy nad matematyką
1. Przeczytajcie ze str. 188 z podręcznika tekst do miejsca, gdzie znajduje się Ćwiczenie – niebieski druk. W tekście tym wyjaśniono co nazywamy wysokością równoległoboku, a co podstawą równoległoboku.
Wysokość równoległoboku to odcinek, który łączy dwa równoległe boki równoległoboku i jest prostopadły do tych boków. Z wierzchołka równoległoboku można poprowadzić dwie wysokości, tak jak na rysunku do zad. 8 str. 190 (podręcznik)
Podstawa równoległoboku to bok, do którego prowadzimy wysokość.
Zwróćcie uwagę, że wysokość równoległoboku możemy wyznaczyć także poza równoległobokiem, str. 188 , rysunki równoległoboków, zawsze prostopadle do podstawy lub jej przedłużenia.
2. Przerysujcie ze str. 188 (powyżej Ćwiczenia- niebieski druk) do zeszytu, cztery rysunki równoległoboku z wyznaczonymi wysokościami. Te wysokości są narysowane na czerwono, narysowane są wewnątrz figury i na zewnątrz, zawsze pod kątem prosty do podstawy lub przedłużenia podstawy (linia przerywana)
3. W ćwiczeniówce wykonajcie zadania ze str. 95.
4. Ze str. 189 przepiszcie sobie do zeszytu wzór na pole równoległoboku, przerysujcie rysunek równoległoboku oraz opisy do symboli ze wzoru.
5. Przeanalizujcie ze str. 189 przykłady, w jaki sposób liczymy pola równoległoboku (podręcznik, przykłady na niebieskim tle)
6. Wykonajcie zadanie 1 i 2 ze str. 189 (podręcznik)
Proszę o zdjęcia wykonanych zadań na mój adres mailowy.
24 kwietnia, piątek, nowy temat, nowe materiały.
Życzę miłej pracy! D. Misztal-Strzała
Kl. VII
Data: 21.04.2020 r. /wtorek/
Data: 22.04.2020 r. /środa/
Temat: Zbieramy i opracowujemy dane statystyczne
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu, a przy nim dwie daty, temat realizowany na dwóch godzinach/
Cały materiał rozłóżcie sobie na dwa dni, np. 2 x po 30 min. pracy nad matematyką
1. Przeczytajcie z uwagą tekst ze strony 303 (podręcznik)
2. Odpowiedzcie pisemnie w zeszycie na pytanie w Ćwiczeniu A str. 303 (podręcznik)
3. Przeczytajcie z uwagą tekst ze str. 304 (podręcznik)
4. Wykonajcie w zeszycie Ćwiczenie B ze str. 304 (podręcznik)
5. Pisemnie wykonajcie zad. 1, 2 str. 305 i zad. 3 str. 306 (podręcznik)
6. Wykonajcie zadania z karty pracy.
Proszę o zdjęcia wykonanych zadań na mój adres mailowy.
24 kwietnia, piątek, nowy temat, nowe materiały.
Życzę miłej pracy! D. Misztal-Strzała
Kl. V
Data: 24.04.2020 r. /piątek/
Temat: Obliczamy pole rombu
KLIKNIJ TUTAJ, aby wyświetlić całą lekcję
Proszę o zdjęcia wykonanych zadań na mój adres mailowy
Życzę spokojnego weekendu i przyjemnej pracy!
D. Misztal-Strzała
KL.VII
Data: 24.04.2020 / piątek/
Temat: Wstęp do rachunku prawdopodobieństwa - zdarzenie losowe.
KLIKNIJ TUTAJ, aby wyświetlić całą lekcję
Proszę o zdjęcia wykonanych zadań na mój adres mailowy
Życzę spokojnego weekendu i przyjemnej pracy!
D. Misztal-Strzała
KL.VII
Data: 27.04.2020 / poniedziałek/
Temat: Rozwiązujemy zadania z treścią, w których wykorzystujemy rachunek prawdopodobieństwa.
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu /
Do wykonania w ramach ćwiczenia się z rachunku prawdopodobieństwa polecam wykonać w zeszycie zadania :
- 5, 6, 7 str. 311 (podręcznik)
- 8, 11, 12, 14 str. 312-313 (podręcznik)
Jeśli ktoś będzie miał problem z rozwiązaniem poszczególnych zadań, to proszę wykonać tylko wybrane przez siebie zadania.
Na jutro przewidziałam powtórzenie wiadomości z działu „Statystyka”.
Proszę o zdjęcia wykonanych zadań na mój adres mailowy
Życzę przyjemnej pracy!
D. Misztal-Strzała
Kl. V
Data: 27.04.2020 r. /poniedziałek/
Data: 28.04.2020 r. /wtorek/
Temat: Wyznaczamy wysokości trójkąta. Obliczamy pole trójkąta
KLIKNIJ TUTAJ, aby wyświetlić całą lekcję
Kl. VII
Data: 28.04.2020 r. /wtorek/
Data: 29.04.2020 r. /środa/
Temat: Powtarzamy wiadomości z działu „Statystyka”. Rozwiązujemy zadania z treścią.
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu, a przy nim dwie daty, temat realizowany na dwóch godzinach/
Cały materiał rozłóżcie sobie na dwa dni, np. 2 x po 30 min. pracy nad matematyką
Zadania, które polecam wykonać do zeszytu w ramach powtórzenia materiału:
- zad. 1 i 3 str. 316 (podręcznik)
- zad. 5 i 7 str. 317 (podręcznik)
- zad. 13 i 14 str. 318 (podręcznik)
- zadania z kart pracy (karta pracy nr 1, karta pracy nr 2)
- dla chętnych zad. 16 str. 318 (podręcznik)
Jeśli ktoś będzie miał problem z rozwiązaniem poszczególnych zadań, wykona te zadania, które będzie potrafił rozwiązać.
Proszę o zdjęcia wykonanych zadań na mój adres mailowy
Życzę przyjemnej pracy!
D. Misztal-Strzała
Kl. V
Data: 29.04.2020 r. /środa/
.
Temat: Obliczamy pole trapezu.
Kl. V
Data: 04.05.2020 r. /poniedziałek/
.
Temat: Pola wielokątów - podsumowanie
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu/
.
Podsumowaniem rozdziału „Pola wielokątów” i sprawdzeniem Waszych wiadomości jest rozwiązanie zadań z karty pracy. Sprawdzę i ocenię rozwiązane zadania z kart pracy, które prześlecie do mnie najpóźniej do godz. 20.00 (dzisiaj, poniedziałek), starajcie się nie przekroczyć terminu.
.
Za całość testu można uzyskać 20 pkt:
- zad. 1 (4 pkt)
- zad. 2 (2 pkt)
- zad. 3 (3 pkt)
- zad. 4 (2 pkt)
- zad. 5 (2 pkt) )
- zad. 6 (2 pkt)
- zad. 7 (5 pkt)
- zad. 8 nadobowiązkowe (4pkt) - na ocenę celującą jeśli wykonacie poprawnie zadania od 1 do 7
.
OCENY:
0-6 pkt. ocena niedostateczna (1)
7-9 pkt. ocena dopuszczająca (2)
10-13 pkt. ocena dostateczna (3)
14-17 pkt. ocena dobra (4)
18-20 pkt. ocena bardzo dobra (5)
.
Osoba, która nie prześle mi pracy w wyznaczonym terminie otrzyma ocenę niedostateczną , z możliwością poprawy oceny.
Miłej pracy! D. Misztal- Strzała
KL.VII
Data: 04.05.2020 / poniedziałek/
Data: 05.05.2020 r. /wtorek/
.
Temat: Utrwalamy wiadomości o mnożeniu sum algebraicznych.
KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ LEKCJĘ
Kl. V
Data: 05.05.2020 r. /wtorek/
Data: 06.05.2020 r./środa/
Temat: Zapisujemy ułamki dziesiętne
Kl. VII
Data: 06.05.2020 r. /środa/
Temat: Wyrażenia algebraiczne - podsumowanie
Kl. V
Data: 08.05.2020 r. /piątek/
Temat: Porównujemy ułamki dziesiętne.
Kl. VII
Data: 08.05.2020 r. /piątek/
Temat: Wyjaśniamy do czego służą równania, zapisujemy informacje za pomocą równań.
Kl. VII
Data: 11.05.2020 r. /poniedziałek/
Temat: Rozwiązujemy równania, podajemy liczby spełniające równania.
KLIKNIJ TUTAJ, aby wyświetlić całą lekcję
Kl. V
Data: 11.05.2020 r. /poniedziałek/
Data: 12.05.2020 r./wtorek/
Temat: Zapisujemy jednostki długości i masy na różne sposoby.
KLIKNIJ TUTAJ, aby wyświetlić całą lekcję
KL.VII
Data: 12.05.2020 / wtorek/
Data: 13.05.2020 r. /środa/
Temat: Ćwiczymy rozwiązywanie równań
Kl. V
Data: 13.05.2020 r. /środa/
Temat: Ćwiczymy dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.
Kl. VII
Data: 15.05.2020 r. /piątek/
Temat: Rozwiązujemy zadania tekstowe wykorzystując umiejętność układania i rozwiązywania równań.
Kl. V
Data: 15.05.2020 r. /piątek/
Temat: Ćwiczymy mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000,...
Kl. VII
Data: 18.05.2020 r. /poniedziałek/
Temat: Rozwiązujemy zadania tekstowe wykorzystując umiejętność układania i rozwiązywania równań (cd)
Kl. V
Data: 18.05.2020 r. /poniedziałek/
Temat: Rozwiązujemy zadania z wykorzystaniem umiejętności mnożenia ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000, ….
Kl. V
Data: 19.05.2020 r. /wtorek/
Temat: Ćwiczymy dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000, ….
Kl. VII
Data: 19.05.2020 r. /wtorek/
Temat: Rozwiązujemy zadania tekstowe.
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu/
Na tej lekcji nadal zadania tekstowe do rozwiązania, zadania, w których będziecie ćwiczyć umiejętność układania i rozwiązywania równań.
Do zeszytu proszę wykonać zadania: 17, 18, 19, 21, 23 ze str. 200- 201 (podręcznik) lub do wyboru (z zaproponowanych), jeśli będziecie mieć trudności z ich rozwiązaniem oraz dla chętnych zadanie 26 str. 201 (podręcznik)
Proszę na maila zdjęcia zadań.
Miłej pracy! D. Misztal-Strzała
Kl. V
Data: 20.05.2020 r. /środa/
Temat: Ćwiczymy mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne.
KL.VII
Data: 20.05.2020 / środa/
Data: 22.05.2020 r. /piątek/
Temat: Rozwiązujemy zadania tekstowe wykorzystując umiejętność obliczania procentowego oraz układania i rozwiązywania równań.
Kl. V
Data: 22.05.2020 r. /piątek/
Temat: Ćwiczymy mnożenie ułamków dziesiętnych.
Kl. V
Data: 25.05.2020 r. /poniedziałek/
Temat: Ćwiczymy dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne.
KL.VII
Data: 25.05.2020 / poniedziałek/
Data: 26.05.2020 r. /wtorek/
Temat: Rozwiązujemy zadania wykorzystując przekształcanie wzorów.
Kl. V
Data: 26.05.2020 r. /wtorek/
Temat: Ćwiczymy dzielenie ułamków dziesiętnych.
Kl. V
Data: 27.05.2020 r. /środa/
Temat: Rozwiązujemy zadania z wykorzystaniem dzielenia ułamków dziesiętnych.
KL.VII
Data: 27.05.2020 / środa/
Temat: Podsumowujemy wiadomości z działu „Równania”
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu /
Do wykonania w ramach podsumowania wiadomości polecam wykonać w zeszycie zadania :
- 2, 7, 10 str. 214 (podręcznik)
- 20, 21 str.215 (podręcznik)
- 26, 31 str. 216 (podręcznik)
- dla chętnych zad. 39, 40 str. 216 (podręcznik)
Jeśli ktoś będzie miał problem z rozwiązaniem poszczególnych zadań, to proszę wykonać tylko wybrane przez siebie zadania.
Proszę o zdjęcia wykonanych zadań na mój adres mailowy
Życzę przyjemnej pracy!
D. Misztal-Strzała
KL.VII
Data: 29.05.2020 / piątek/
Temat: Ćwiczymy potęgowanie liczb.
Kl. V
Data: 29.05.2020 r. /piątek/
Temat: Wykonujemy działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych.
Kl. V
Data: 01.06.2020 r. /poniedziałek/
Temat: Ćwiczymy wykonywanie działań na ułamkach zwykłych i dziesiętnych.
KL.VII
Data: 01.06.2020 / poniedziałek/
Temat: Ćwiczymy mnożenie i dzielenie potęg o jednakowych podstawach.
Kl. V
Data: 02.06.2020 r. /wtorek/
Temat: Poznajemy liczby ujemne, zaznaczamy liczby ujemne na osi liczbowej.
KL.VII
Data: 02.06.2020 / wtorek/
Temat: Ćwiczymy potęgowanie potęg.
Kl. V
Data: 03.06.2020 r. /środa/
Temat: Opisujemy cechy charakterystyczne prostopadłościanów i sześcianów.
KL.VII
Data: 03.06.2020 / środa/
Temat: Ćwiczymy potęgowanie iloczynu i ilorazu.
Kl. V
Data: 05.06.2020 r. /piątek/
Temat: Opisujemy cechy charakterystyczne graniastosłupów prostych.
KL.VII
Data: 05.06.2020 / piątek/
Temat: Ćwiczymy działania na potęgach.
Kl. VII
Data: 08.06.2020 r. /poniedziałek/
Temat: Zapisujemy liczby w postaci notacji wykładniczej
Kl. V
Data: 08.06.2020 r. /poniedziałek/
Temat: Rysujemy siatki graniastosłupów prostych.
Kl. V
Data: 09.06.2020 r. /wtorek/
Temat: Obliczamy pole powierzchni graniastosłupa prostego.
Kl. VII
Data: 09.06.2020 r. /wtorek/
Data: 10.06.2020 r. /środa/
Temat: Rozwiązujemy zadania z wykorzystaniem zapisu liczb w postaci notacji wykładniczej
Kl. V
Data: 10.06.2020 r. /środa/
Temat: Rozwiązujemy zadania z treścią, w których obliczamy pole powierzchni graniastosłupa prostego.
/proszę abyście ten temat zapisali do zeszytu/
Temat jest kontynuowany z dnia wczorajszego. Proszę o rozwiązanie zadań ze str. 118 – 119 w ćwiczeniówce.
Proszę na maila zdjęciazadań
Miłej pracy! D. Misztal- Strzała
Kl. V
Data: 15.06.2020 r. /poniedziałek/
Temat: Liczymy objętość prostopadłościanu, poznajemy jednostki objętości.
Kl. VII
Data: 15.06.2020 r. /poniedziałek/
Data: 19.06.2020 r. /piątek/
Temat: Obliczamy pierwiastki kwadratowe i sześcienne.
Kl. V
Data: 19.06.2020 r. /piątek/
Temat: Liczymy objętość graniastosłupa prostego.
Kl. V
Data: 22.06.2020 r. /poniedziałek/
Data: 23.06.2020 r. /wtorek/
Temat: Utrwalamy wiadomości o jednostkach objętości.
Kl. VII
Data: 22.06.2020 r. /poniedziałek/
Data: 23.06.2020 r./wtorek/
Temat: Wykonujemy działania na pierwiastkach.
Kl. V
Data: 24.06.2020 r. /środa//
Temat: Utrwalamy wiadomości o graniastosłupach.
Kl. VII
Data: 24.06.2020 r. /środa/
Temat: Utrwalamy wiadomości z działu „Potęgi i pierwiastki”