Publiczna Szkoła Podstawowa

im. Papieża Jana Pawła II

Czajkowie

zsczajkow@o2.pl

Przedszkole - grupa "starszaków"

Dzień dobry. Witam serdecznie Rodziców i dzieci z grupy starszaków.

W związku z zaistniałą sytuacją gorąco zachęcam Państwa do pracy z dzieckiem w domu, będziemy przesyłały propozycje różnych zadań, ćwiczeń, kart pracy, jeżeli to możliwe proszę o założenie teczki, w której będą gromadzone różne działania.

Poniedziałek 23.03.2020r.

Temat na dziś to „Wiosenne porządki"

Zaczynamy dzień od ćwiczeń

– „Ptasie gniazda” – rodzic rozkłada w pokoju kartki gazety. Uczestnicy zabawy biegają po sali, ćwierkając i machając rękoma, udają latające ptaszki. Na hasło „leci jastrząb!” szybko stają na kartkach , robią przysiad podparty ze skuloną głową. Gdy „niebezpieczeństwo” minie, nadal udajemy latające ptaki.

Wiosenne porządki – praca z wierszem Jana Brzechwy.

Czytamy dzieciom

Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana,

Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,

Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:

- Zaczynamy wiosenne porządki.

Skoczył wietrzyk zamaszyście,

Poodkurzał mchy i liście.

Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek

Powymiatał brudny śnieżek.

Krasnoludki wiadra niosą,

Myją ziemię ranną rosą.

Chmury, płynąc po błękicie,

Urządziły wielkie mycie,

A obłoki miękką szmatką

Rozmowa dotycząca treści wiersza: Zadajemy pytania

Co zarządziła wiosna?;

Kto uczestniczył w wiosennych porządkach?;

Jakie czynności wykonywały poszczególne postacie?;

Dlaczego wszyscy dookoła robią wiosenne porządki?;

Czy wy w domach też robicie wiosenne porządki?;

Na czym one polegają?

Zabawa

„Do czego to służy?” – pokazujemy dzieciom różne przybory służące do prac porządkowych w domu. Prezentujmy każdy przedmiot i zadajmy pytanie: Do czego to służy?

„Jak czystość naszego otoczenia wpływa na nasze zdrowie?”

rozmowa z dziećmi. zadajemy dodatkowe pytania w celu usystematyzowania wiadomości dzieci:

  • Dlaczego należy dbać o higienę otoczenia?;
  • Co kryje się w brudzie?;
  • Komu przyjemniej jest mieszkać w uporządkowanym, czystym mieszkaniu?;
  • Komu przyjemniej jest mieszkać w nieuporządkowanym, brudnym mieszkaniu?

Zabawa

„Rób to, co ja!” – wykonujemy ruchy naśladujące np: zamiatanie podłogi, wycieranie kurzu, mycie okien, pranie ręczne, trzepanie dywanów itp. Dzieci odgadują pokazane czynności i je naśladują.

Bawiąc się utrwalamy.

„Umiem liczyć” – zabawy utrwalające umiejętność przeliczania, pojęcie zbiór 7-elementowy, znajomość posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie siedmiu, podpisywanie zbiorów za pomocą cyfr, stosowanie znaku =.

- Każde dziecko ma do dyspozycji kółko (np. z wełny, papieru, sznurka ) i małe przedmioty do liczenia (np. patyczki, klocki, guziki, kredki).

Wykonuje polecenia np. Włóż do kółka trzy przedmioty. Policz przedmioty. Dołóż jeszcze dwa przedmioty. Policz przedmioty. Dołóż jeszcze dwa przedmioty. Policz przedmioty. Można tę zabawę powtórzyć kilka razy z uwzględnieniem czynności dokładania i odkładania w zakresie siedmiu, za każdym razem dzieci podpisują zbiór cyfrą lub rysują odpowiednią ilość kropek.

  • prosi dziecko o przyniesienie siedmiu dowolnych przedmiotów. Dzieci układają przyniesione przedmioty jeden obok drugiego, nazywają je i mówią, którym z kolei jest dany przedmiot. Np. samochód jest trzeci z kolei a lalka jest piąta z kolei i tak w zakresie siedmiu można kilka razy zmieniać ustawienie przedmiotów chować jeden przedmiot by dziecko odgadło którego z kolei nie ma.

Jeśli dzieci będą na spacerze obserwują wiosenne porządki w otoczeniu. Wyszukują oznaki wiosny, obserwują przyrodę budzącą się do życia po zimie.

Karta pracy


Witam serdecznie.

Wtorek 24.03.2020r.

Temat na dziś: Porządki w ogródku.

Zaczynamy dzień od ćwiczeń

  • „Wielkanocne zajączki” – dzieci ustawiają się w przysiadzie podpartym przodem do rodzica. Rodzic staje kilka metrów przed dzieckiem i włącza muzykę. Przy akompaniamencie muzyki dzieci skaczą w stronę rodzica, naśladując skoki zajęcy. Kiedy muzyka ustaje, dzieci zatrzymują się w miejscu i nie wykonują żadnych ruchów. Po ponownym włączeniu muzyki dzieci dalej skaczą w stronę rodzica.

Zabawa naśladowcza - „Praca w ogródku”

–Opowiadamy dziecku historyjkę, którą dzieci ilustrują ruchem:

Dzieci poszły na wycieczkę do ogrodu (maszerują )

Wzięły ze sobą ciężkie skrzynki z narzędziami.( naśladują niesienie ciężkiej skrzyni) Najpierw wyjęły szpadle i skopały ziemię (kopią łopatą),

następnie zagrabiły grządki(grabią ),

łopatą rozrzuciły nawóz. (naśladują rozrzucanie)

Na przygotowanej ziemi posiały nasionka (naśladują wysiewanie nasion).

Nosiły wodę w konewce i podlewały grządki.(noszą)

Sekatorem poobcinały wystające w górze gałęzie jabłoni i gruszy.(obcinają gałęzie)

Z obciętych gałęzi zrobiły ognisko i upiekły kiełbaski. (pieczemy kiełbaski)

Na koniec dzieci pozrywały pierwsze wiosenne kwiaty i zmęczone wróciły do domu(maszerujemy)

„Prawda – fałsz” – zabawa dydaktyczna.

Dzieci siedzą . Rodzic mówi zdanie, dzieci określają, czy jest prawdziwe (klaszczą w ręce), czy fałszywe (wstają i tupią).

Np. Grządkę grabimy łopatą .

Konewką podlewamy grządki itp.

„Wiosenny obrazek” – rozpoznawanie kierunków na kartce.

Rodzic czyta dzieciom tekst, a dzieci rysują zgodnie z tekstem na kartce papieru:

Nadeszła wiosna. Na łące w prawym górnym rogu zaświeciło słoneczko.

Na środku łąki fruwał kolorowy motylek.

W lewym dolnym rogu wyrósł kwiatek.

W prawym dolnym rogu rosło drzewko.

W lewym górnym rogu płynęła chmurka.

„Gdzie co jest?” – ćwiczenie orientacji w przestrzeni.

Rodzic w różnych miejscach pokoju umieszcza zabawki: np misia na półce, lalkę w wózku, samochód obok garażu, samochód na stole, grę obok misia. Prosi dzieci, aby przyjrzały się uważnie wskazanym zabawkom i powiedziały, gdzie się znajdują. Rodzic podkreśla określenia położenia: na, w, obok, na, za, przed. Następnie dzieci układają zabawki w różnych miejscach i określamy miejsce położenia danej zabawki.

Podaję strony z ćwiczeniami interaktywnymi gov.pl, matzoo.pl, pistacja.tv - tu możecie znaleźć różne ćwiczenia dla przedszkolaków.

KARTA PRACY

Powodzenia moje zuchy :)

Pozdrawiam Agnieszka Klimek


Dzień dobry. Witam serdecznie.

Dzień 3. 25. 03.2020 r.

Temat na dziś: Co się dzieje w szklarni.

Zaczynamy dzień od ćwiczeń.

Zabawa ruchowa z elementem skoku.

Dzieci ustawiają się na linii startu wyznaczonej przez rodzica. W odległości ok. 3–4 metrów od dziecka stoi krzesełko. Na sygnał rodzica dzieci skaczą na jednej nodze, okrążają krzesełko i wracają na miejsce. W trakcie zabawy można zmieniać nogę, skakać obunóż.

„Gdzie zimą jest zielono?” – rozmowa z dzieckiem o szklarni lub ogrodzie botanicznym. Zwrócenie uwagi na rodzaje roślin uprawianych w tych miejscach, sposób ogrzewania, sposób uprawy. Rozmowa z dziećmi na podstawie ich doświadczeń.

Co to jest szklarnia?; Do czego ona służy?; Jakie rośliny mogą rosnąć?; Czy w szklarni jest ciepło, czy zimno?; Co jest potrzebne roślinom, aby pięknie rosły?

„Słońce, woda, ziemia” – zabawa rozwijająca umiejętność koncentracji uwagi.

Dzieci stoją zwrócone twarzą do rodzica, który prowadzi zabawę.

Na hasło: Słońce! Rodzic i wszystkie dzieci wspinają się na palce, podnoszą do góry ręce i wykonują ruchy obrotowe nadgarstków.

Na hasło: Woda! wszyscy robią rękami młynek na wysokości brzucha, jednocześnie mówiąc: bul, bul, bul.

Na hasło: Ziemia! wszyscy wykonują przysiad podparty.

Powtarzamy zabawę kilka razy.

„Mini szklarnia”

zakładany hodowlę roślin (może to być fasola ziarna zboża, cebula ziemniaki co mamy w domu). Rodzic przygotowuje 4 małe pojemniki(mogą być kubeczki, doniczki, słoiczki...) i ziemię. Rodzic razem z dziećmi ustala kolejność wykonywanych czynności - wsypywanie ziemi do każdego z pojemników, wsadzanie nasion (rośliny). Zwraca uwagę na to, że w pojemnikach muszą być takie same nasiona. Wszystkie dzieci wykonują czynności według wcześniejszych instrukcji.

„Jasno, ciepło, mokro” – eksperyment. rodzic prowadzi rozmowę dotyczącą warunków, w jakich powinny wzrastać rośliny (odpowiednie naświetlenie, woda, właściwa temperatura). Odwołuje się do doświadczeń dzieci, pomaga im zrozumieć, co jest potrzebne do życia roślinom. Proponuje dzieciom eksperyment. Dzieci wykorzystują przygotowaną wcześniej uprawę np. cebuli w czterech doniczkach.

Dzieci oznaczają np. ponumerowanymi kartkami pojemniki. Pojemnik nr 1 – rośliny nie będą miały wody (nie podlewamy). Pojemnik nr 2 – rośliny nie będą miały światła (należy je nakryć stożkiem z czarnego brystolu lub nakryć ciemną doniczką). Rodzic podkreśla, że nie wolno zdejmować przykrycia. Pojemnik nr 3 – rośliny wystawiamy w zimne miejsce np. na zewnętrzny parapet). Pojemnik nr 4 – rośliny będą miały światło, ciepło i wodę. Dzieci codziennie o określonej porze obserwują rośliny i rysują ich wygląd w kalendarzu obserwacji( może nim być zeszyt, podzielona na dni kartka papiery).

Zwracamy uwagę na odpowiednie naświetlenie, wodę, właściwą temperaturę.

„Cebula” – dzieci rysują kontur cebuli palcami wskazującymi obu rąk jednocześnie, bez odrywania palców od kartki. Następnie dzieci rysują kontur kredkami, później wyklejają kontur wałeczkami plasteliny( jeśli nie ma plasteliny możemy użyć skręconej bibuły....).

Czego brakuje?” – zabawa

Dzieci siedzą na dywanie w siadzie klęcznym. Rodzic rozkłada przed dzieckiem cztery przedmioty: cebulę, klocek, piłkę, but (co mamy pod ręką). Dzieci przez chwilę przyglądają się, w jakiej kolejności są ułożone przedmioty. Dzieci odwracają się by nie widzieć przedmiotów. W tym czasie rodzice zmieniają kolejność dwóch przedmiotów lub zabierają jeden. Po chwili dziecko odwraca się i musi powiedzieć, jakie zaszły zmiany lub czego brakuje.

„Sadzimy cebule” – zabawa z elementami równowagi.

Dzieci dobierają się parami i stają naprzeciwko siebie w odległości kilku metrów. Jedno dziecko z pary ma łyżkę i piłeczę lub prawdziwą cebulę. Jego zadaniem jest donieść do swojego partnera na łyżce piłeczkę lub cebulę, położyć na podłodze przed partnerem i wrócić na swoje miejsce. Druga osoba z pary wykonuje to samo. Po kilku powtórzeniach zabawę można zorganizować w formie zawodów np. kto szybciej.

Pozdrawiam wszystkich! Dzieciaczki pamiętajcie o myciu rąk, a może nauczycie rodziców jak powinni prawidłowo myć ręcę?

Trzymajcie się dzielnie. :) Agnieszka Klimek

Karty pracy


J. angielski

Lekcja 26.03.2020- czwartek

Witam. Zachęcam Rodziców do korzystania ze strony eDesk.pearson.pl która zawiera materiały skorelowane z podręcznikiem, z którego uczniowie korzystają w przedszkolu. Znajdziecie tam Państwo nagrania audio zeskanowany podręcznik ,gry interaktywne, a przede wszystkim Poradnik dla rodziców zawierający ciekawe propozycje zabaw z dziećmi w j. angielskim. Żeby wejść na stronę, wystarczy się zarejestrować, teraz niepotrzebny jest kod. Należy wejść w zakładkę: Szkoła Podstawowa, potem w New English Adventure Starter.

Na początek proponuję grę Hello Doorbuster oraz w Poradniku dla rodziców zabawy: Wycieczka i Wyrażanie emocji na str. 4.

Pozdrawiam, Elżbieta Potalska


Witam serdecznie.

Dzień 4. 26. 03.2020 r.

Temat na dziś: Co się dzieje w ptasich gniazdach – pracowite ptaki. Tropiciele. Sześciolatek

Proszę otworzyć ZALĄCZNIK - tam jest dalsza część zajęć



Witam Wszystkich serdecznie!


Na facebooku utworzyłam grupę dla rodziców dzieci 5 i 6-letnich, gdzie również są umieszczane ćwiczenia i zadania zgodne z podstawą programową.
Na grupie możemy dzielić się informacjami, zdjęciami oraz filmikami edukacyjnymi.
Rodzice mają możliwość kontaktu z nauczycielem, a wychowawca może kontrolować prace dzieci.
Zapraszam wszystkich rodziców i dzieci do współpracy.
https://www.facebook.com/groups/1879002495563604/

Pozdrawiam
Joanna Saramak


Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Piątek 27. 03. 2020r.

Temat na dziś : Wiosna lubi zielone – malowanie na zielono. Tropiciele. Sześciolatek

„Zaczarowane pudełko” – zabawa.

Rodzic przygotowuje puste pudełko i prosi, aby dzieci do niego zajrzały.

Jednak dzieci nic tam nie znajdują. Rodzic prosi, aby sobie wyobraziły to, co tam mogłoby być i opowiadają o tym rodzicom.

„Zielony obrazek” – malowanie farbami na kartce tego, co dzieci wyobraziły sobie w pudełku( jeśli dzieci nie mają farb mogą być kredki). Robimy wystawę wykonanej pracy np. przyczepiamy na lodówce lub w innym miejscu.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

„Olimpiada sportowa”

1. „Bieg z ziemniakiem” – przed uczestnikiem leży ziemniak (lub mała piłeczka). Na sygnał uczestnik musi pokonać slalom między przeszkodami bez upuszczenia ziemniaka, wrócić na start, przekazać łyżkę kolejnej osobie i ustawić się na końcu kolejki.

2. „Taniec wygibaniec” – 2 osoby dostają kawałek gazety o wymiarach ok. 50 × 50 cm. Tańczą na niej w rytmie muzyki, a rodzic co jakiś czas zmniejsza gazetę. Staramy się jak najdłużej utrzymać się na gazecie.

3. „Celne oko” – każdy z uczestników dostaje po jednym przedmiocie np. mała maskotka, piłeczka, kula papieru, którym na sygnał musi rzucić i trafić do celu (np. kosz pudełko).

4. „Kangurze skoki” – każdy z uczestników skacze do wyznaczonego celu oddając jak najdłuższe skoki obunóż (stopy złączone) .

5. „Marsz po linie” – Rodzic rozkłada na podłodze długą skakankę( szali, sznurek) i na początku małą maskotkę . Uczestnicy na sygnał muszą położyć woreczek (torebkę z ryżem) gimnastyczny na głowie i przejść po linie, stopa za stopą, tak żeby woreczek nie spadł, a następnie wrócić tą samą drogą.

„Zdanie z wyrazem zielony” – zabawa .

Dzieci siedzą. Przed dziećmi leżą np. kolorowe klocki . Rodzic mówi zdanie, np. 1 Zielone żaby. 2 Zielony motyl. 3 Zielona trawa. Mówiąc każdy wyraz, kładzie jeden klocek na środku. Każdy klocek powinien być w innym kolorze. Zadaniem dziecka jest powtórzenie zdania powiedzianego przez rodzica i dołożenie do niego swojego słowa z jednoczesnym położeniem klocka (Zielone żaby kumkają. Zielone żaby kumkają i skaczą itp.)

„Gra w zielone” – zabawa.

Dzieci maszerują, podskakują lub biegają po pokoju do rytmu podawanego przez rodzica (np., rodzic klaszcze,stuka) . Na przerwę w akompaniamencie rodzic. głośno podaje nazwę koloru, np. zielony. Dzieci muszą odszukać w pokoju przedmiot w podanym kolorze i go dotknąć. Zabawa jest powtarzana kilka razy.

„Rozsypanka sylabowa” – ćwiczenia w czytaniu. Rodzic wykorzystuje rozsypankę sylab ( Karta pracy) Każdemu dziecku wskazuje inne obrazki. Dzieci układają z sylab nazwę tego obrazka. Zamiast sylab dzieci mogą układać podpisy z liter.

Czekamy na wasze prace na grupie.

Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie.

Agnieszka Klimek

KARTY PRACY


Witam Was serdecznie!

Poniedziałek 30.03.2020r.

Temat: W gospodarstwie. Tropiciele. Sześciolatek.

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Trzymajcie się zdrowo! Do jutra!

Joanna Saramak


Klasa 0 - język angielski

Lekcja 31.01.2020.

Dzisiaj przypomnisz sobie nazwy zwierzątek.

1. Otwórz książkę na str. 33. Zeskanowany podręcznik i ćwiczeniówkę można znaleźć na str. eDesk.pearson.pl/Szkoła Podstawowa/New English Adventure Starter/.

2. Zad.12, str.33 podręcznik. Pokazuj paluszkiem zwierzątka i powiedz mamie lub tacie ich nazwy.

3. Zad.3, str.26 ćwiczeniówka. Posłuchaj nagrania i powiedz Yes lub No, zależnie od tego, czy to co słyszysz zgadza się z obrazkiem.

4. Zad. 5., str. 27. Wysłuchaj nagrania i narysuj kolorowe obrazki zgodnie z tym, co słyszysz.

Pozdrawiam, E. P.


przedszkole - zkk

30.03 – 3.04.2020r.

Moi drodzy w ramach zajęć korekcyjno - kompensacyjnych, raz w tygodniu będą prezentowane materiały do wykonania w domu.

Zachęcam Was do samodzielnej pracy.

Materiały do wykonania są podane w załączniku:

Nowe materiały w następnym tygodniu

Pozdrawiam M. Seremak


Dzień dobry!

Wtorek - 31.03.2020r.

Temat: Zwierzęta w gospodarstwie. Tropiciele. Sześciolatek.

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Pozdrawiam Wszystkich serdecznie.

Joanna Saramak


Witam serdecznie!

Środa, 01.04.2020r.

Temat na dziś: Od jajka do kury. Tropiciele. Sześciolatek.

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Pozdrawiam Wszystkich serdecznie.

Joanna Saramak


UWAGA, nie będę wyciągać konsekwencji za to, że ktoś nie ma dostępu do nagrań, ale odsłuchiwanie tekstów to podstawa w nauce języka, dlatego zachęcam, aby próbować wchodzić na eDesk.

język angielski

Lekcja 2.04. 2020

Dzisiaj nauczysz się nowych nazw zwierzątek domowych.

Hamster – chomik
tortoise – żółw
fish – ryba

Informuję rodziców, że otrzymają informację od p. J. Saramak w sprawie nagrań do bieżącego materiału lekcyjnego. Po rozpakowaniu otrzymanego załącznika, należy znaleźć odpowiednią ścieżkę dźwiękową do danej lekcji. ( np. CD2.14- to znaczy, że chodzi o ścieżkę 14).

Przypominam, że na str. eDesk.pearson.pl jest zeskanowany podręcznik ( trzeba wejść do New English Adventure Starter).

1. Zad13, str.34 w podręczniku. Włącz ścieżkę 14., wysłuchaj, co mówią dzieci pokazane na obrazkach. Pod spodem są obrazki ze zwierzątkami. Które zwierzątko należy do którego dziecka?

2. Zad 14/34. Popatrz na domki zwierzątek i powiedz mamie lub tacie, które zwierzątko mieszka w którym domku. A może narysujesz te zwierzątka?

Pozdrawiam, E. Potalska


Dzień dobry!

Czwartek, 02.04.2020r.

Temat: Od krowy-nabiał. Tropiciele. Sześciolatek.

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Miłego dnia!

Joanna Saramak


Witam Wszystkich!

03.04.2020r. Piątek

Temat na dziś: Przetwory z nabiału. Tropiciele. Sześciolatek.

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Serdecznie pozdrawiam

Joanna Saramak


Witam Was ,,wielkanocne zajączki"!

06.04.2020r. Poniedziałek

Temat na dziś: Wielkanocne tradycje. Sześciolatek. Tropiciele.

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Miłego dnia!

Joanna Saramak


Przedszkole, klasa 0

Lekcja 7. 04. 2020

Dzisiaj utrwalisz sobie nazwy zwierzątek i kolory.

1.Otwórz ćwiczeniówkę na str. 31. Zeskanowana ćwiczeniówka jest na stronie internetowej eDesk.pearson.pl / New English Adventure Starter/. Instrukcja rejestracji znajduje się na stronie szkoły w zakładce J. angielski.

2. Włącz nagranie nr 15 (CD2.15). Materiały audio przekazałam przez p. J. Saramak.
Słuchaj, patrz na zwierzątka i w każdej ramce pokazuj paluszkiem zwierzątko, o którym mowa.

Podpowiedź dla rodziców: a big horse – duży koń, a black rabbit – czarny królik, a small bird – mały ptaszek, a white dog – biały pies.

3. Zagraj w grę P004, która znajduje się na stronie eDesk.pearson.pl w zakładce Gry interaktywne.

Należy kliknąć na głośniczek, po usłyszeniu nazwy zwierzątka należy nakierować piłeczkę na to zwierzątko przy pomocy strzałek. Miłej zabawy!

Jeszcze raz zachęcam rodziców do zapoznania się z Poradnikiem dla rodziców, który znajduje się na stronie eDesk.

Pozdrawiam, E. P.


przedszkole

Zajęcia korekcyjno kompensacyjne

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Miłej nauki i zabawy.

Pozdrawiam M. Seremak


Witajcie milusińscy!

07.04.2020r. Wtorek

Temat na dziś: Pisanki, kraszanki. Tropiciele. Sześciolatek.

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Pa, do jutra!

Joanna Saramak


Dzień dobry!

08.04.2020r. Środa

Temat na dziś: Wielkanocne baby. Tropiciele. Sześciolatek.

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Pozdrawiam!

Joanna Saramak


Dzień dobry!

09.04.2020r. Czwartek

Temat na dziś: Wielkanocny koszyczek. Tropiciele. Sześciolatek.

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Pozdrawiam serdecznie!

Joanna Saramak


Dzień dobry!

10.04.2020r. Piątek

Temat na dziś: Wielkanocny stół. Tropiciele. Sześciolatek.

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Zdrowych i wesołych Świąt Wielkanocnych!

Joanna Saramak


Wtorek 14.04.2020r.

Witam serdecznie. W tym tygodniu będziemy poznawać „Pracę rolnika

Temat na dziś: „Pracowity tydzień rolnika".

ZAŁĄCZNIK - KLIKNIJ TUTAJ, aby wyświetlić


Środa 15.04.2020r.

Dzień dobry kochani!

Temat na dziś: „Maszyny w gospodarstwie”.

ZAŁĄCZNIK - KLIKNIJ TUTAJ, aby wyświetlić


J. angielski

Klasa „0”

Lekcja 16.04. 2020

Dzisiaj poznasz nazwy zwierzątek morskich.


1. Proszę wejść na stronę eDesk.pearson.pl. Dla osób, które mają problem z rejestracją na tej stronie, jeszcze raz podaję film instruktażowy:

www.pearson.pl/fileadmin/poland/english/catalogue/Digital_products/Rejestracja_do_eDesku-_student.pdf

W zakładkach z lewej strony wchodzimy do New English Adventure Starter. W Poradniku dla rodziców znajdziecie Państwo tłumaczenia słówek i zwrotów, teksty rymowanek i piosenek oraz dodatkowe zabawy.

2. Wchodzimy do Zeszytu ćwiczeń. Na stronie 72 jest słowniczek obrazkowy. Wprowadzamy nazwy czterech słówek: fish - ryba, octopus - ośmiornica, seahorse – konik morski, starfish – rozgwiazda..

3. Nauka piosenki.Włączamy nagranie na CD.2, ścieżka 16. Tekst jest w poradniku dla rodziców. Rymowanka przebiega według wzoru:

What’s this – co to jest?

It’s a starfish – to jest rozgwiazda.

Śpiewając, powinno się pokazywać na odpowiednie obrazki.

4. Zabawa. Rodzic powoli zaczyna rysować zwierzątko i pyta: What’s this?. Dziecko zgaduje i odpowiada: It’s a ….fish.

Zachęcam do śpiewania wcześniejszych piosenek i rymowanek, które są teraz dostępne na eDesku.

Pozdrawiam, E. Potalska


Czwartek 16.04.2020r.

Dzień dobry kochani!

Temat na dziś: „Od buraka do lizaka”.

KLIKNIJ TUTAJ


Piątek 17.04.2020r.

Dzień dobry kochani!

Temat na dziś: „Jak powstaje chleb?”.

KLIKNIJ TUTAJ


Witam Was serdecznie!

Poniedziałek, 20.04.2020r.

Temat kompleksowy: Chronimy środowisko.

Temat dnia: Co to jest ekologia. Tropiciele. Sześciolatek.

KLIKNIJ TUTAJ

Miłego dnia!

Joanna Saramak


j. angielski

Przedszkole – „zerówka”

Lekcja 21.04.2020

Dzisiaj nauczysz się nowych nazw kolorów i zwierzątek morskich

1. Na rozgrzewkę przypominamy piosenkę z poprzedniej lekcji. Wchodzimy na eDesk.pearson.pl lub korzystamy z pliku audio, który przesłałam i włączamy nagranie CD2, ścieżka 16.

2. Przygotowujemy kredki i z ich pomocą wprowadzamy nowe słowa: brown– brązowy, grey – szary, orange – pomarańczowy, purple – fioletowy ( żeby sprawdzić wymowę, wystarczy wpisać dane słowo w tłumaczu google i kliknąć na głośniczek).

3. Utrwalamy nazwy kolorów. Rozkładamy kredki we wszystkich poznanych kolorach (red, blue, yellow, green, pink, grey, purple, orange, brown). Dziecko zamyka oczy, zabieramy jedną kredkę i pytamy: What’s missing? – czego brakuje? Dziecko nazywa kolor.

4. Wprowadzamy nazwy: crab – krab, shell – muszelka, pokazując odpowiednie obrazki w zad. 4, str. 37 w podręczniku ( Przypominam, że zeskanowany podręcznik znajduje się na stronie internetowej eDesk.).

5. Włączamy nagranie do zadania 4/37. (CD2, ścieżka19). Dziecko słucha i pokazuje właściwy obrazek.

6. Gra interaktywna. Wchodzimy na eDesk do zakładki „Gry interaktywne”. Tam znajdujemy grę numer P005. Polega ona na tym, że dziecko klika na głośniczek, a po usłyszeniu nazwy zwierzątka klika na odpowiedni obrazek. Grę możemy urozmaicić, pytając dziecko o kolor danego zwierzątka.

7. Na podsumowanie dziecko może narysować zwierzątko morskie, pokolorować je i nazwać swój obrazek, np. A brown seahorse – brązowy konik morski.

W razie pytań proszę pisać pod adres: elapokl0@gmail.com

Pozdrawiam, E. Potalska


Zajęcia korekcyjno kompensacyjne

Przedszkolaki – 21.04 (wtorek)

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Miłej nauki i zabawy.

Pozdrawiam M. Seremak


Dzień dobry Kochani!

Wtorek, 21.04.2020r.

Temat dnia: Jak długo będzie bić zielone serce? Tropiciele. Sześciolatek.

KLIKNIJ TUTAJ

.

Pięknego dnia!

Joanna Saramak


Dzień dobry!

Środa, 22.04.2020r.

Temat na dziś: Wielkie sprzątanie. Tropiciele. Sześciolatek.

KLIKNIJ TUTAJ

Słonecznego dnia!

Joanna Saramak


j. angielski

Przedszkole – klasa”0”

Lekcja 23.04.2020

Dzisiaj nauczysz się piosenki o szczęśliwych rybkach i innych żyjątkach morskich.

1. Najpierw poznaj nowe słówka (wymowę słówek można sprawdzić w tłumaczu Google):

happy – szczęśliwy
sad – smutny
turtle – żółw wodny

2. Wchodzimy na eDesk (zgodnie z wcześniejszymi instrukcjami). W zeskanowanym podręczniku znajdź strony 38-39. Teraz narysuj pięć rybek i ponumeruj je tak, jak to widać w zad.6/38. Posłuchaj nagrania i dowiedz się, która rybka jest szczęśliwa a która smutna i narysuj im odpowiednie buźki (Nagranie CD2, ścieżka 20).

3. Nauka piosenki. Posłuchaj, co śpiewają rybki. (CD2.21). Trudniejsze zwroty:

We are happy – my jesteśmy szczęśliwe ( w skrócie: we’re happy)
here in the sea – tutaj w morzu

Cały tekst piosenki znajduje się w „Poradniku dla rodziców” na eDesku.

4. Narysuj cztery zwierzątka morskie w takiej kolejności, w jakiej pojawiają się w piosence. Pamiętaj o ich kolorach.

5. Jeśli potrafisz, zaśpiewaj piosenkę w wersji karaoke (CD2, ścieżka 22).

6. Dla chętnych. Zadanie 4/34 w Zeszycie ćwiczeń zeskanowanym na eDesku. Wysłuchaj nagrania CD2.22. W każdej ramce pokaż paluszkiem zwierzątko, o którym mowa w nagraniu.

Pozdrawiam. E. P.


Dzień dobry!

Czwartek, 23.04.2020r.

Temat na dziś: Skąd się bierze prąd? Tropiciele. Sześciolatek.

KLIKNIJ TUTAJ

Pozdrawiam!

Joanna Saramak


Piątek 24.04.2020r.

Temat na dziś: Ekologiczne teatrzyki. Tropiciele. Sześciolatek.

KLIKNIJ TUTAJ

Pozdrawiam

Joanna Saramak



Poniedziałek, 27.04.2020r.

Temat kompleksowy: Kto ty jesteś?

Temat na dziś: Polska- legendy. Tropiciele. Sześciolatek.

KLIKNIJ TUTAJ

Powodzenia!

Joanna Saramak


j. angielski

Przedszkole – klasa „0”

Lekcja 28.04.2020

Dzisiaj wysłuchasz historyjki o tym, jakie zwierzątka morskie spotkali Miki, Minnie i Goofy.

1. Wchodzimy na eDesk i otwieramy nasz podręcznik na stronie 40. Teraz przyjrzyj się obrazkom.

2. Włączamy nagranie CD2, ścieżka 25. Słuchaj nagrania i staraj się zapamiętać, ile zwierzątek morskich pojawia się w historyjce. (How many animals are there?). /a turtle, a seahorse, a starfish, a crab – four animals/

3. Można porozmawiać z dzieckiem na temat poszczególnych obrazków, wskazując na różne zwierzątka i zadając pytania typu:

- What’s this? – Co to jest

- What colour is this? – Jaki to kolor?

- Is it big or small? – Czy jest duży czy mały?

- Is Mickey/Goofy happy or sad? – Czy Mickey/Goofy jest szczęśliwy, czy smutny?

4. Posłuchaj nagrania jeszcze raz.

5. Można zachęcić dziecko do powtarzania kolejnych zdań w historyjce. W tym celu należy zatrzymywać nagranie po każdym zdaniu. Pomocny będzie zapis historyjki, który można znaleźć w „Poradniku dla rodziców” na eDesku.

6. Zaśpiewaj piosenkę „We Are Happy” z poprzedniej lekcji.

7. Jeśli macie Państwo jakieś problemy lub chcecie się podzielić swoimi refleksjami na temat postępów dziecka, to bardzo proszę o kontakt. Mój adres: elapokl0@gmail.com

Pozdrawiam, E. Potalska


Zajęcia korekcyjno kompensacyjne

Przedszkolaki – 28.04 (wtorek)

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Miłej nauki i zabawy.

Pozdrawiam M. Seremak


Witajcie!

Wtorek, 28.04.2020r.

Temat dnia: Godło, flaga, hymn. Tropiciele. Sześciolatek.

KLIKNIJ TUTAJ

Miłego dnia!

Joanna Saramak


Dzień dobry!

Środa, 29.04.2020r.

Temat dnia: Kraków. Tropiciele. Sześciolatek.

KLIKNIJ TUTAJ

Powodzenia!

Joanna Saramak


język angielski

Przedszkole, kl. „0”

Lekcja 30. 04. 2020

Dzisiaj nadal będziesz utrwalał/a nazwy zwierzątek morskich i liczenie do 5.

1. Przygotuj kredki. Posłuchaj nagrania i narysuj zwierzątka, o których będzie mowa. Pamiętaj o odpowiedniej liczbie i kolorach. Nagranie znajduje się na stronie eDesk.pearson.pl (CD2, ścieżka 26).

Za każdym razem usłyszysz pytanie typu: How many….. ( fish)? - Ile…. (ryb)?

2. Pobaw się z mamą lub tatą w kalambury. Jedna osoba pokazuje ruchami i gestami zwierzątko, a druga odgaduje nazwę, oczywiście po angielsku.

3. Wejdź do „Zeszytu ćwiczeń”, który znajduje się na stronie eDesk. Znajdź stronę 37. Przyjrzyj się obrazkom w zad. 9. Za chwilę usłyszysz opis jednego z obrazków. Twoim zadaniem jest zgadnąć, o który obrazek chodzi. Nagranie jest na CD2, ścieżka 29.

4. Zaśpiewaj piosenkę „We are Happy” (CD2.21 – na eDesk).

Z myślą o osobach, które mają problemy z wejściem na eDesk podaję jeszcze raz link do materiału instruktażowego.

www.pearson.pl/fileadmin/poland/english/catalogue/Digital_products/Rejestracja_do_eDesku-_student.pdf

Pozdrawiam, E. Potalska


Dzień dobry!

Czwartek, 30.04.2020r.

Temat dnia: Warszawa. Tropiciele. Sześciolatek.

KLIKNIJ TUTAJ

Pozdrawiam

Joanna Saramak



Dzień dobry!

Poniedziałek, 04.05.2020r.

Temat kompleksowy: Jak powstaje książka?

Temat na dziś: Moje książki. Tropiciele. Sześciolatek.

KLIKNIJ TUTAJ

Miłego dnia!

Joanna Saramak


język angielski

Klasa „0”

Lekcja 5.05.2020

Powtórzenie materiału z rozdz. 5. „The Sea”

Dzisiaj mamy ostatnią lekcję o zwierzątkach morskich. Przekonasz się, ile rzeczy już umiesz.


1. Zaśpiewaj piosenkę „We Are Happy” (nagranie na eDesku CD2, ścieżka 21).

2. Wejdź do naszego podręcznika na eDesku, znajdź stronę 43. Przyjrzyj się zwierzątkom na obrazku w zad.16. Każde z nich ma numerek. Za chwilę usłyszysz nagranie. Najpierw będzie numerek a potem opis zwierzątka. Jeśli wygląd zwierzątka zgadza się z tym, co słyszysz, to powiedz: „YES”. Jeśli się nie zgadza, to powiedz: ”NO”. Pokazuj zwierzątka paluszkiem. Możesz słuchać kilka razy.

3. Wejdź na stronę 40 w podręczniku, włącz nagranie CD2.25 i jeszcze raz wysłuchaj historyjki, śledząc jej przebieg na obrazkach.

4. Wejdź do zakładki „Gry interaktywne” i znajdź grę P005 ”Doorbuster”. Klikaj na głośniczek i po usłyszeniu słówka prowadź chłopczyka do odpowiednich drzwi.

5. Zaśpiewaj rymowankę – CD2, ścieżka 16. Podczas śpiewania pokazuj odpowiednie zwierzątka widoczne na stronach 36 – 37 w podręczniku.

Miłej zabawy! Pozdrawiam, E. Potalska


Zajęcia korekcyjno kompensacyjne

Przedszkolaki – 05.05 (wtorek)

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Miłej nauki i zabawy.

Pozdrawiam M. Seremak


Dzień dobry!

Wtorek, 05.05.2020r.

Temat na dziś: W bibliotece.

KLIKNIJ TUTAJ

Powodzenia Słoneczka!

Joanna Saramak


Dzień dobry!

Środa, 06.05.2020r.

Temat na dziś: Jak powstaje książka?

KLIKNIJ TUTAJ

Miłego dnia!

Joanna Saramak


Klasa „0”

Lekcja 7. 05.2020

Dzisiaj nauczysz się nazw zabawek i poznasz nowa rymowankę.

1. Wprowadzamy nazwy zabawek, korzystając z nagrania na eDesk.peasron.pl. (CD2, ścieżka 34). Kolejność słówek w nagraniu jest następująca:

doll – lalka
boat – łódka
ball – piłka
teddy bear – miś

Wprowadzając nazwy zabawek, najlepiej pokazywać na odpowiednie elementy na obrazku w podręczniku na str.44 (zeskanowany podręcznik znajduje się na eDesku) lub używać zabawek, które dziecko ma w domu.

2. Nauka rymowanki. Tekst znajduje się na eDesku, w „Poradniku dla rodziców” na str. 10. Nagranie: CD2, ścieżka 32.

Look! – popatrz
it’s – to jest
brown – brązowy
purple – fioletowy
blue – niebieski

3. Zad. 1/39 w ćwiczeniówce na eDesku. Posłuchaj nagrania i popatrz na obrazki. Czy to, co widzisz zgadza się z tym, co słyszysz? Odpowiedz: YES lub NO (Nagranie na eDesku - CD2, ścieżka 35).

4. Kalambury. Rodzic pokazuje gestami, jaką zabawką się bawi, a dziecko zgaduje jej nazwę.

Pozdrawiam, E. Potalska


Dzień dobry :)

Czwartek, 07.05.2020r.

Temat na dziś: Szanujmy książki.

KLIKNIJ TUTAJ

Powodzenia moje Misie!

Joanna Saramak


Dzień dobry!

Piątek, 08.05.2020r.

Temat na dziś: Przygody Supełka.

KLIKNIJ TUTAJ

Powodzenia!

Joanna Saramak



Dzień dobry!

Poniedziałek, 11.05.2020r.

Temat kompleksowy: Na łące.

Temat dnia: Rośliny na łące.

KLIKNIJ TUTAJ

Miłego dnia!

Joanna Saramak


j. angielski

Przedszkole – klasa „0”

Lekcja 12. 05. 2020

Dzisiaj nauczysz się nowych nazw zabawek. Nauczysz się też mówić, jakie zabawki posiadasz.

1. Zaśpiewaj rymowankę z lekcji poprzedniej (CD2, ścieżka 32). Czy pamiętasz nazwy zabawek z poprzedniej lekcji?

2. Popatrz na obrazki przedstawiające zabawki w zad. 4/45 w podręczniku. Włącz nagranie CD2, ścieżka 36, aby usłyszeć ich nazwy. Wysłuchaj tylko części pierwszej – „Part one”. (Przypominam, że zeskanowany podręcznik oraz nagrania znajdują się na str. eDesk.pearson.pl).

3. Włącz nagranie jeszcze raz, teraz pokazuj paluszkiem na obrazki i powtarzaj głośno, to co słyszysz.

4. Włącz na granie jeszcze raz, aby wysłuchać części drugiej – „Part two”. Dziewczynka powie, które zabawki ma. Pokaż paluszkiem te zabawki.

Dziewczynka: I’ve got a yoyo and I’ve got a train.(and – i)

5. Wprowadzamy zdanie I’ve got….. – Ja mam….

Rodzic bierze do ręki piłkę/lalkę/misia i mówi: I’ve got a ball /I’ve got a doll / I’ve got a teddy bear.

6. Rodzic zadaje pytanie: What have you got? – Co ty masz? Zadaniem dziecka jest odpowiedzieć według wzoru z punktu 5. W trakcie odpowiedzi dziecko powinno wziąć do ręki odpowiednią zabawkę.

7. Aby uatrakcyjnić zabawę, dziecko może wybrać jakąś zabawkę (lub jej obrazek) i schować ją za plecami. Rodzic zgaduje kilka razy, na końcu dziecko pokazuje, co ma i mówi: I’ve got a ….

8. Na zakończenie powtarzamy rymowankę. Najlepiej, żeby w trakcie śpiewania dziecko pokazywało na zabawki widoczne na obrazku w podręczniku na str. 44.

Pozdrawiam, E. Potalska


Zajęcia korekcyjno kompensacyjne

Przedszkolaki – 12.05 (wtorek)

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Miłej nauki i zabawy.

Pozdrawiam M. Seremak


Dzień dobry!

Wtorek, 12.05.2020r.

Temat na dziś: Zwierzęta na łące.

KLIKNIJ TUTAJ

Powodzenia moje ,,Kreciki"!

Joanna Saramak


Dzień dobry!

Środa, 13.05.2020r.

Temat na dziś: Owady.

KLIKNIJ TUTAJ

Powodzenia!

Joanna Saramak


Przedszkole – klasa”0”

Lekcja 14. 05. 2020

Dzisiaj czas na historyjkę! Dowiesz się, jaką zabawkę wybiorą nasi bohaterowie na prezent urodzinowy dla Pluto.

1. Wysłuchaj nagrania CD2, ścieżka 40 na eDesku. Śledź wzrokiem obrazki i pokazuj je paluszkiem.

Which toy is good for Pluto? – Jaka zabawka jest dobra dla Pluto?

Zwracamy uwagę dziecka na zdania typu: I’ve got a doll. – Ja mam lalkę.

Here you are – Proszę ( gdy cos wręczamy).
Happy birthday – Szczęśliwych urodzin ( Sto lat!)

2. Włączamy nagranie w wersji lektorskiej (CD2. 41). Zatrzymujemy je po każdym zdaniu, a dziecko powtarza na głos, to co usłyszało. Pomocny będzie pełny tekst nagrania, który znajduje się na eDsku w zakładce „Poradnik dla rodziców”.

3. Zaśpiewaj rymowankę (CD2.32).

4. Zabawa. Dziecko ukrywa za plecami zabawkę i wypowiada zdanie, np. I’ve got a ball. Rodzic domyśla się, czy to prawda i mówi: YES lub NO.

Proponuję powtarzać powyższe ćwiczenia w następnych dniach. Warto wykorzystać pomysły na inne zabawy, opisane w „Poradniku dla rodziców”.

Pozdrawiam, E. Potalska


Dzień dobry!

Czwartek, 14.05.2020r.

Temat na dziś: Na łące – rozwój motyla.

KLIKNIJ TUTAJ

Powodzenia moje,, Motylki’’!

Joanna Saramak


Witajcie ,,Motylki"!

Piątek, 15.05.2020r.

Temat na dziś: Plener malarski.

KLIKNIJ TUTAJ

Powodzenia!

Joanna Saramak



Dzień dobry!

Poniedziałek, 18.05.2020r.

Temat kompleksowy: Moje zwierzątko.

Temat na dziś: Mój przyjaciel - pies i kot.

KLIKNIJ TUTAJ

Powodzenia moje ,,Kotki" :)

Joanna Saramak


j. angielski

Przedszkole – klasa „0”

Lekcja 19. 05. 2020.

Dzisiaj nadal będziemy utrwalać nazwy zabawek oraz liczenie do 6.

1. Zaśpiewaj rymowankę o zabawkach ( Nagranie CD2, ścieżka 32 na eDesku).

2. Wysłuchaj jeszcze raz historyjki z poprzedniej lekcji. (Nagranie CD2.40).

3. Popatrz na liczby w zad.11/49 w zeskanowanym na e-Desku podręczniku. Policz głośno: 1- one, 2 – two, 3- three, 4 – four, 5 – five, 6 – six.

4. Przyjrzyj się zabawkom na obrazkach poniżej. Są to prezenty urodzinowe trojga dzieci. Policz, ile jest zabawek na każdym obrazku i powiedz to po angielsku. Równocześnie pokaż paluszkiem odpowiednią cyfrę.

5. Za chwilę usłyszysz, co mówi każde dziecko o swoich prezentach. Twoim zadaniem jest powiedzieć czy, to prawda, czy nie. YES/NO. (Nagranie CD2.42)

Zwróć uwagę na to, że każde zdanie zaczyna się: „I’ve got ….. – Ja mam….

6. Posłuchaj jeszcze kilka razy, a następnie wyobraź sobie, że jesteś którymś z dzieci i powiedz, jakie masz zabawki.

7. Zagraj w grę na eDesku. Wejdź do zakładki „Gry interaktywne” i znajdź grę P006 -Pelmanism. Polega ona na tym, że musisz odkryć jak najszybciej pary tych samych zabawek. Za każdym kliknięciem w okienko zobaczysz i usłyszysz nazwę zabawki. Powodzenia!

Pozdrawiam, E. Potalska


Zajęcia korekcyjno kompensacyjne

Przedszkolaki – 19.05 (wtorek)

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Miłej nauki i zabawy.

Pozdrawiam M. Seremak


Dzień dobry!

Wtorek, 19.05.2020r.

Temat dnia: To, co pływa, gryzie, piszczy.

KLIKNIJ TUTAJ

Powodzenia

Joanna Saramak


Dzień dobry!

Środa, 20.05.2020r.

Temat na dziś: U weterynarza.

KLIKNIJ TUTAJ

Pozdrawiam

Joanna Saramak


j.angielski

Przedszkole klasa „0”

Lekcja 21. 05. 2020

Dzisiaj powtórzymy, czego nauczyliśmy się z rozdziału „Toys” – zabawki.

1. Zaśpiewaj piosenkę CD2.32

2. Wysłuchaj historyjki CD2. 40. Równocześnie śledź wzrokiem jej przebieg w podręczniku na str.48.

3. Słuchaj i powtarzaj każde zdanie w historyjce, zatrzymując nagranie. Nagranie CD2.41

4. Zad. 8/43 w ćwiczeniówce. Wysłuchaj nagrania CD2.44 i pokaż, które dziecko ma którą zabawkę.

I’ve got… – ja mam….

5. Zad.12/45 w ćwiczeniówce. Przejdź przez labirynt i powiedz po angielsku, jaka zabawka powinna się znaleźć na końcu każdej drogi. Podaj jej kolor.

Np. It’s a pink doll.

Jeśli potrafisz, nazwij w ten sposób wszystkie zabawki w labiryncie.

6. Zagraj jeszcze raz w grę interaktywną z poprzedniej lekcji.

Pozdrawiam, E. Potalska


Dzień dobry!

Czwartek, 21.05.2020r.

Temat na dziś: W zoo.

KLIKNIJ TUTAJ

Powodzenia

Joanna Saramak


Dzień dobry!

Piątek, 22.05.2020r.

Temat na dziś: Uwaga! Nieznajome zwierzę.

KLIKNIJ TUTAJ

Powodzenia!

Joanna Saramak



Poniedziałek, 25. 05.2020r.

Temat kompleksowy: Mama i tata.

Temat na dziś: Moja rodzina.

KLIKNIJ TUTAJ


j.angielski

Przedszkole, klasa „0”

Lekcja 26. 05. 2020

Dzisiaj poznasz nazwy produktów spożywczych ( coś do jedzenia) i nauczysz się śpiewać nową rymowankę.

1. Włącz nagranie CD3.3 i powtarzaj następujące słowa:

cakes – ciasteczka
cheese – ser
milk – mleko
chicken- kurczak

2. Poznaj nową rymowankę. Nagranie CD3.1. Pojawią się w niej zdania:

I like chicken – Ja lubię kurczaka
I like cheese – Ja lubię ser
I like cakes – Ja lubię ciasteczka
And I like milk – I ja lubię mleko

3. Wejdź do ćwiczeniówki na stronę 46 w wersji papierowej (49 w dokumencie). W zad. 1 są rysunki przedstawiające rzeczy, o których mowa w rymowance. Teraz możesz śpiewać, pokazując właściwe rysunki.

4. Popatrz na bajkowe postacie w zad. 2 i powiedz, co każda z nich lubi. Np. I like chicken

5. Powiedz mamie lub tacie, co Ty lubisz jeść. Narysuj to, jeśli masz ochotę.

Pozdrawiam, E. Potalska


Witajcie!

Wtorek, 26.05.2020r.

Temat na dziś: Moja mama umie wszystko.

KLIKNIJ TUTAJ


Zajęcia korekcyjno kompensacyjne

Przedszkolaki – 26.05 (wtorek)

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Miłej nauki i zabawy.

Pozdrawiam M. Seremak


27.05.2020r.

Temat na dziś: Pomagam w domu.

KLIKNIJ TUTAJ


j.angielski

Przedszkole - klasa „0”

Lekcja 28. 05. 2020

Dzisiaj nauczysz się nazw owoców.

1. Zaśpiewaj rymowankę z poprzedniej lekcji. (CD3.1 na eDesku).

2. Wejdź do naszego podręcznika na eDesku. Popatrz na obrazki w zad. 4/53. przedstawiające owoce. Wysłuchaj nagrania CD3.4.

- W pierwszej części nagrania powtarzaj nazwy owoców i pokazuj je po kolei na obrazkach. (I like – ja lubię).

- W drugiej części usłyszysz nazwy owoców w różnej kolejności. Za każdym razem pokazuj właściwy obrazek i mów nazwę na głos.

3. Popatrz na dzieci w zad.5/53. Jaki kolor mają ich ubranka? (yellow, red, green, orange). Popatrz na rysunki przedstawiające owoce. Które dziecko pasuje kolorystycznie do którego owocu? Połącz paluszkiem dziecko z owocem i powiedz:

- Yellow bananas
- Red apples.
- Green pears
- Orange oranges.

4. Zagraj z tatą lub mamą w grę „Bingo”. Jej opis znajduje się w „Poradniku dla rodziców” na eDesku w rozdziale 7.

Pozdrawiam, E. Potalska


Witajcie!

Czwartek, 28.05.2020r.

Temat na dziś: Przygotowujemy upominki dla mamy i taty.

KLIKNIJ TUTAJ


Witajcie!

Piątek, 29.05.2020r.

Temat na dziś: Dzień rodziny.

KLIKNIJ TUTAJ



Dzień Dziecka

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Poniedziałek 01.06. 2020r.

Temat na dziś : Święto dzieci

KLIKNIJ TUTAJ


j.angielski

Przedszkole , klasa „0”

Lekcja 2. 06. 2020

Dzisiaj poznasz nowe słówka związane z jedzeniem i nauczysz się nowej piosenki.

1. Popatrz na obrazki w zad. 6, str.54 w podręczniku na eDesku. Włącz nagranie CD3.6, posłuchaj i powtórz nazwy produktów spożywczych.

bread- chleb
eggs – jajka
juice - sok

2. Teraz nauczysz się piosenki. Będą w niej zdania zaczynające się od:

I like…. – Ja lubię
I don’t like ….- Ja nie lubię
Nowe słowa:
Yum – pyszne
Yuck– Fuj, niedobre

Słowa piosenki znajdują się w „Poradniku dla rodziców” na eDesku. Żeby ułatwić zapamiętanie tekstu, można narysować proste rysunki przedstawiające produkty spożywcze w takiej kolejności, w jakiej pojawiają się w piosence. Można je potem wyciąć i polecić dziecku, żeby słuchało nagrania i ułożyło je we właściwej kolejności.

3. Zachęcam do oglądania filmików video nr 1, 2, 3 znajdujących się na płytach CD, które dzieci wzięły do domu.
Pozdrawiam, E. Potalska


Zajęcia korekcyjno kompensacyjne

Przedszkolaki – 02.06 (wtorek)

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Miłej nauki i zabawy.

Pozdrawiam M. Seremak


Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Wtorek 02.06. 2020r.

Temat na dziś : Prawa dzieci.

KLIKNIJ TUTAJ


Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Środa 03.06. 2020r.

Temat na dziś : Dzieci na świecie.

KLIKNIJ TUTAJ


j.angielski

Przedszkole – klasa „0”
Lekcja 4. 06. 2020

Dzisiaj posłuchasz historyjki o przyjęciu u Minnie.

1. Wchodzimy na stronę eDesk, a następnie do naszego podręcznika. Popatrz na obrazki w zad. 9 na str.56. Cotu się wydarzy?

Here you are – proszę
Sit down - usiądź

2. Wysłuchaj nagrania CD3, ścieżka 9 na eDesku. Śledź wzrokiem obrazki i postaraj się znaleźć odpowiedź na pytanie: Does Mickey like cheese? – Czy Mickey lubi ser? (Yes)

3. Powiedz mamie lub tacie, co zrozumiałeś /as z tej historyjki.

Opis historyjki oraz jej tekst znajdują się w „Poradniku dla rodziców” na eDesku.

4. Włączamy nagranie jeszcze raz- tym razem w wersji lektorskiej CD3. 10. Zatrzymujemy po każdym zdaniu, a dziecko powtarza na głos.

5. Powtarzamy to ćwiczenie jeszcze raz, tym razem dziecko nie tylko powtarza ale w miarę możliwości pokazuje odpowiednie produkty spożywcze na obrazkach.

6. Zaśpiewaj piosenkę z poprzedniej lekcji. CD3.7.

7. Można wykorzystać również dowolne zabawy opisane w „Poradniku dla rodziców”.

Pozdrawiam, E. Potalska


Witam wszystkich bardzo serdecznie!

Czwartek 04.06. 2020r.

Temat na dziś : Gdy jest nam nudno

KLIKNIJ TUTAJ


Witam wszystkich bardzo serdecznie!

Piątek 05.06.2020r.

Temat na dziś : Mój przyjaciel.

KLIKNIJ TUTAJ



Dzień dobry!

Poniedziałek - 08.06.2020r.

Temat kompleksowy: Wakacje tuż - tuż...

Temat dnia: W górach.

KLIKNIJ TUTAJ


Dzień dobry!

Wtorek, 09.06.2020r.

Temat na dziś: Nad jeziorem.

KLIKNIJ TUTAJ


j.angielski

Przedszkole – kl. „0”

Lekcja 9. 06. 2020

Dzisiaj nauczysz się nowych słów związanych z wakacjami nad morzem oraz nowej rymowanki.

1. Otwieramy podręcznik zeskanowany na eDesku na str. 60

2. Włączamy nagranie CD3.18 na eDesku. Powtarzaj słowa:

beach – plaża
sea – morze
sandcastle – zamek z piasku.

Znajdź te rzeczy na dużym obrazku. Posłuchaj jeszcze raz, powtarzaj i pokazuj.

2. Jakie zwierzątka morskie widzisz na obrazku?

(crab – krab, starfish – rozgwiazda, shell – muszelka, octopus - ośmiornica)

3. Posłuchaj rymowanki i pokazuj na obrazku elementy, których nazwy usłyszysz.

Happy holidays by the sea

Make a sandcastle, one, two, three,

Crabs and starfish and shells too

Red and pink and green and blue

Szczęśliwe wakacje nad morzem

Zrób zamek z piasku, raz, dwa trzy

Kraby i rozgwiazdy i muszelki też

Czerwony i różowy i zielony i niebieski

.

.

.

.

.

.

4. Naucz się śpiewać rymowankę.

Pozdrawiam, E. Potalska


Zajęcia korekcyjno kompensacyjne

Przedszkolaki – 09.06 (wtorek)

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Miłej nauki i zabawy.

Pozdrawiam M. Seremak


Witajcie!

Środa - 10.06.2020r.

Temat na dziś: Nad morzem.

KLIKNIJ TUTAJ


Dzień dobry!

Piątek, 12.06.2020r.

Temat na dziś: Nad rzeką i na ognisku.

KLIKNIJ TUTAJ



Witajcie!

15.06.2020r. - poniedziałek

Temat kompleksowy: Kolory lata.

Temat na dziś: Żółty.

KLIKNIJ TUTAJ


Dzień dobry!

Wtorek, 16.06.2020r.

Temat na dziś: Zielony.

KLIKNIJ TUTAJ


Witajcie!
17.06.2020r.
Temat na dziś: Niebieski.

KLIKNIJ TUTAJ


Dzień dobry!

Czwartek, 18.06.2020r.

Temat na dziś: Różowy bądź czerwony.

KLIKNIJ TUTAJ


Dzień dobry!

Piątek,19.06.2020r.

Temat na dziś: Tęczowy świat.

KLIKNIJ TUTAJ



Dzień dobry!

Poniedziałek, 22.06.2020r.

Temat kompleksowy: Do szkoły!

Temat na dziś: Odwiedzamy szkołę.

KLIKNIJ TUTAJ


j. angielski

Przedszkole, klasa „0”

Lekcja 23. 06. 2020.

Dzisiaj nauczysz się nowej piosenki o pikniku nad morzem.

Tekst piosenki znajduje się w „Poradniku dla rodziców” na eDesku, nagranie również jest na eDesku (CD3.21).

Oto tłumaczenie niektórych zdań i zwrotów:

Come to a picnic on the beach – Przyjdź na piknik na plaży.
by the sea - nad morzem
We’ve got – My mamy
For you and for me. – Dla ciebie i dla mnie.
delicious - pyszny

Pozostałe słowa dziecko powinno znać z poprzednich lekcji (nazwy produktów spożywczych). Warto je przypomnieć przed słuchaniem piosenki.

Proponuję otworzyć strony 62-63 w zeskanowanym na eDesku podręczniku i poprosić dziecko, aby pokazywało odpowiednie elementy w trakcie słuchania i śpiewania. Można też wymyślić gesty, którymi dziecko będzie ilustrowało słowa piosenki.

Pozdrawiam, E. Potalska


Dzień dobry!

Wtorek, 23.06.2020r.

Temat na dziś: Co zabierzemy na wakacje.

KLIKNIJ TUTAJ


Dzień dobry!

Środa, 24.06.2020r.

Temat na dziś: Bezpieczeństwo.

KLIKNIJ TUTAJ


Dzień dobry!

Czwartek, 25.06.2020r.

Temat na dziś: Do widzenia przedszkole!

KLIKNIJ TUTAJ


23-06-2020, Barbara Rżana
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.