Publiczna Szkoła Podstawowa

im. Papieża Jana Pawła II

Czajkowie

zsczajkow@o2.pl

Przedszkole - grupa młodsza

„Bliżej Przedszkola” udostępnia pulę kart pracy (do wspierania i rozwoju przedszkolaków w różnych obszarach) do BEZPŁATNEGO POBRANIA.

  • Dla wszystkich przedszkolaków, które lubią pracę z kartą i ołówkiem.

    POBIERZ BEZPŁATNIE KARTY PRACY
    https://bit.ly/2x82TZQ

    Aby pobrać bezpłatnie materiały proponowane w tym poście, wystarczy być zalogowanym użytkownikiem naszej strony www.blizejprzedszkola.pl.

Założenie konta jest bezpłatne.


Witam serdecznie Rodziców i małych przedszkolaczków. Od dzisiaj będziemy przesyłały propozycje różnych zadań związanych z tematem dnia.

25.03.2020 Temat: Fasola i groszek - zakładamy hodowlę.

1. "Fasola i groszek" - zabawa paluszkowa

Wspina się fasola na płotek, na płotek (rytmiczne przenoszenie pięści jedna nad drugą, coraz wyżej) a za tą fasolą idzie w górę kotek. (dzieci idą palcami obu rąk po nogach od bioder do kolan)
Po drewnianym płotku groszek w górę pnie się ( rytmiczne przenoszenie pięści jedna nad drugą, coraz wyżej), za nim mały ślimak domek ciężki niesie (dzieci kładą wyprostowane dłonie na udach i posuwają je do kolan ruchem "zwijającym")

2. "Fasolka i groszek"- zabawa badawcza

Jeśli mamy taką możliwość pokażmy dzieciom nasiona fasoli i grochu. Dzieci mogą przeliczać nasiona, porównywać, których jest więcej, których mniej, mogą układać z nich różne kształty ( pod nadzorem rodziców). Nasiona można posadzić do małych pojemników z ziemią - dzieci będą codziennie podlewać i obserwować zmiany.

3. Piosenka na ten tydzień" POLKA FASOLKA" - dostępna na stronie internetowej Polka fasolka -Radiowe Nuty - piosenki dla dzieci

I
Co tam sadzi pan Jeremi?
Sadzi w polu fasolę,
po ziarenku bęc do ziemi.
Jaki taki plon zbiorę!
Ref.
Do re mi, fa sol la
fa sol la si do / 2
II
Już po tyczce w górę pnie się
wesolutka fasola.
Pan Jeremi worek niesie:
Hop, fasolo do wora!




26.03.2020 Temat: Zioła - zakładamy hodowlę.

1.Zabawa taneczna przy piosence "Polka fasolka". Możemy też wykorzystać zasoby internetowe np. zabawy rytmiczne -

https://www.youtube.com/watch?v=VwNfPnYNVoI

2. "Co pachnie w kuchni" - zabawa badawcza
Pokażmy dzieciom 2, 3 rodzaje ziół, których używamy w kuchni( pietruszka naciowa, bazylia, szczypiorek). Dzieci mogą dotykać, wąchać, niech opowiadają o swoich wrażeniach. Jeśli posiadamy nasiona rzeżuchy, dzieci mogą założyć hodowlę wysiewając rzeżuchę do pojemników z ziemią lub na nasączony wodą papierowy ręcznik. Pamiętajmy - rzeżucha to bomba składników odżywczych, tak bardzo nam teraz potrzebnych.

3. Zabawa plastyczna - Obrazek wiosenny z nasion - lub inny https://dzieciakiwdomu.pl/2017/02/zwiastuny-wiosny-17-pomyslow-na-wiosenne-prace-plastyczne-i-techniczne.html



27.03.2020 Temat: Wiosenne kanapki.

1. Od dzisiaj przedszkolaki pomagają w robieniu kanapek. Przygotujcie na śniadanie zdrowe, kolorowe kanapki. Porozmawiajcie o produktach, które trzeba jeść codziennie i o tych, które można od czasu do czasu. Pamiętajcie o częstym myciu rąk.

2. Zabawa - "Smakowanie"
Dziecko rozpoznaje smak z zamkniętymi oczami, albo rodzic rozpoznaje smak i zachęca tym samym swojego "niejadka" do próbowania - wykorzystujemy produkty, które mamy w domu.

3.Serwis zawierający gry edukacyjne, zachęcające do nauki przez zabawę http://pisupisu.pl/

Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia,
Beata Orszulak


Przedszkole - maluchy

J. angielski

Lekcja 27.03.2020

Witam, zachęcam Państwa do zapoznania dzieci z filmikiem: https://www.youtube.com/watch?v=9uBoaJTyUEM (0 – 2:50)

Znajduje się tam piosenka utrwalająca kolory: red, yellow, blue, słowo look - popatrz i wprowadzająca kolor green oraz słowo house – dom . Proponuję wspólne śpiewanie.

Pozdrawiam, Elżbieta Potalska


Plan na tydzień 30.03. do 3.04 kliknij TUTAJ, aby wyświetlić

Karta pracy nr 10 - do wtorku 31.03


Przedszkole – Maluchy

język angielski

Lekcja 1.04 2020.

Dzisiaj proponuję naukę krótkiej rymowanki, którą znajdziecie Państwo pod adresem:

www.youtube.com/watch?v=p-qkPegNtbc

Dzieci utrwalą liczenie do trzech i poznają dwa zdania:

- Come and play with me – Chodź i pobaw się ze mną.
- We are having fun – Dobrze się bawimy

Pozdrawiam, E. Potalska


Przedszkole- maluchy

język angielski

Lekcja 3.04.2020

Dzisiaj proponuję powtórzyć i utrwalić rymowankę, którą dzieci poznały na lekcji 1.04.2020:

www.youtube.com/watch?v=p-qkPegNtbc

Pozdrawiam, Elżbieta Potalska


Plan na tydzień 6.04 - 10.04.2020

ZALĄCZNIK - kliknij tutaj, aby wyświetlić

Pozdrawiamy – p. Beatka i p. Ewelinka


Język angielski

Przedszkole, grupa młodsza
Lekcja 8.04.2020

Dziś nauczysz się nowych nazw zabawek.

Proszę wprowadzić dwa nowe słówka: train– pociąg i teddy bear – miś. Najlepiej wykorzystać do tego celu zabawki, które dziecko ma w domu, lub obrazki pobrane z internetu. Można nakryć zabawki kocem i zrobić zabawę w odgadywanie: co jest pod spodem? Dziecko zgaduje i mówi po angielsku. Można posadzić misia na wagoniku i powiedzieć: The teddy bear on the train!– Miś w pociągu. Pociąg odjeżdża, a dziecko mówi: Bye-bye teddy bear!

Żeby zapoznać się z poprawną wymową, należy w tłumaczu Google wpisać słówka a następnie kliknąć na głośniczek, żeby je odsłuchać.

Pozdrawiam E. P.



Witajcie Kochani!

Ciszymy się, że tak chętnie wykonujecie proponowane przez nas zadania. Mamy wielką nadzieję, że już niedługo spotkamy się w przedszkolu.

Zaczynamy nowy tydzień!

Wtorek 14 kwiecień 2020r

Temat dnia: „Zwierzęta na wsi: krowa, koza …”

ZAŁĄCZNIK - KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ

Pozdrawiamy Was bardzo, bardzo cieplutko! Cały czas jesteśmy z Wami!

Chciałybyśmy podziękować Państwu za zaangażowanie w proces edukacyjny swoich dzieci. Wiemy, że nie jest to łatwe, zważywszy na pracę zawodową i z pewnością inne obowiązki domowe.

Jeszcze raz gorąco pozdrawiamy i życzymy zdrowia!

Pani Ewelina i Pani Beata ;)


Język angielski

Lekcja 15.04.2020

Utrwalenie nazw zabawek przy pomocy rymowanki.

Proszę wydrukować rysunek przedstawiający pociąg. który jest w załączniku lub narysować samodzielnie. Proszę również narysować i wyciąć misia, którego można by posadzić na wagoniku.

Można zamiast tego wykorzystać zabawki, które dziecko ma w domu.

Zabawa polega na tym, że wozimy misia w pociągu, a kiedy pociąg się od nas oddala, żegnamy się
z misiem i pociągiem. Ilustruje to wszystko piosenka-rymowanka.Żeby jej wysłuchać, należy odtworzyć nagranie numer 16 w materiałach audio, które przekazuję Państwu za pośrednictwem wychowawczyni grupy.

Pozdrawiam, E. Potalska


Język angielski

Lekcja 17. 04. 2020.

Utrwalenie nazw zwierzątek, zabawek i kolorów.

Proszę przygotować cztery plansze w kolorach: red – czerwony, blue – niebieski, yellow – żółty, green – zielony. Mogą to być chustki, szaliki, ubranka, itp. Potrzebne też będą zabawki lub obrazki przedstawiające zwierzątka: dog – pies, bird – ptak, mouse – myszka oraz rekwizyty z poprzedniej lekcji: teddy bear i train.

1. Przypominamy z dzieckiem nazwy kolorów.

2. Przypominamy nazwy zwierzątek i zabawek.

3. Zabawa. Rodzic mówi:

- Put the dog on yellow (Połóż pieska na żółtym).
- Put the teddy bear on green, itd.

Pamiętamy o przedimku „the” przed nazwami zabawek i zwierzątek.

Dziecko wykonuje polecenia, kładąc przedmioty na odpowiednim kolorze.

4. Przypominamy piosenkę z poprzedniej lekcji. Nagranie jest w załączniku.

Pozdrawiam, E. Potalska


Dzień dobry kochani. W tym tygodniu poznacie pracę rolnika. Życzymy wesołej zabawy.

ZAŁĄCZNIK - KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ

Pozdrawiamy i gorąco ściskamy – Beata Orszulak i Ewelina Cieślik


j. angielski

Przedszkole – grupa młodsza

Lekcja 22.04.2020

1. Przypominamy piosenkę z poprzednich lekcji (Nagranie znajduje się w załączniku do lekcji z 17.04).

2. Powtarzamy zabawę z lekcji 17.04. polegającą na układaniu zabawek na polach w różnych kolorach.

3. Liczenie do 3.

Proszę wydrukować przedostatnią stronę z załącznika, który otrzymaliście Państwo wraz z lekcją 15.04. Jeśli to niemożliwe, proszę narysować podobny rysunek. Zaginamy kartkę wzdłuż przerywanych linii do tyłu. Gdy jest widoczny jeden miś, mówimy: One teddy bear. Odginamy kolejną część i gdy są widoczne dwa misie, mówimy: Two teddy bears(pamiętamy o końcówce -s w liczbie mnogiej). Następnie odginamy kolejną część i mówimy: Three teddy bears. Dziecko powtarza.

4. Utrudniamy zadanie, pokazując misie w dowolnej ilości i w dowolnej kolejności. Zadaniem dziecka jest podać odpowiedni liczebnik.

5. Na koniec możemy poprosić dziecko o ponowne zaśpiewanie piosenki.

Pozdrawiam, E. Potalska


j. angielski

Lekcja 24.04.2020

Dzisiaj nauczysz się nowej piosenki, przy której można się bawić piłeczkami.

1. Przypominamy nazwy kolorów i zabawek z poprzedniej lekcji ( można to zrobić,bawiąc się w grę „Put the train on green”, tak jak na ostatnich zajęciach).

2. Otwieramy załącznik nr 1. Pytamy, co robią dzieci widoczne na obrazku. Możemy zapytać dziecko, jakie kolory widzi na obrazku.

3. Wprowadzamy słowo „ball” – piłka. Mówimy: „a blue ball”. Zadaniem dziecka jest wskazać niebieską piłkę. Postępujemy tak samo z pozostałymi piłkami.

4. Zwracamy uwagę dziecka na przerywaną linię, która pokazuje wznoszenie się i opadanie piłki.

5. Bierzemy piłkę, którą dziecko ma w domu. Podnosimy ją do góry i mówimy: „Up”. Następnie opuszczamy ją na dół i mówimy: ”Down” ( wymowę slówek sprawdzamy w tłumaczu Google).

5. Włączamy nagranie - załącznik 2. Najpierw dziecko tylko słucha, potem słucha i pokazuje na obrazku właściwe piłeczki, o których mowa w piosence.

6. Gdy dziecko jest już wystarczająco osłuchane z piosenką, można spróbować inscenizować jej tekst, używając do tego odpowiednich piłeczek, które dziecko ma w domu. Nie jest to zadanie łatwe, ale można próbować.

Pozdrawiam, E. Potalska


Witajcie Kochani!

Przed nami kolejny tydzień zabaw i ćwiczeń w domu.

Temat tego tygodnia to: „Dbamy o środowisko”

.

ZAŁĄCZNIK - KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ

.

Mamy nadzieję, że świetnie poradziliście sobie z tymi zadaniami.

Pozdrawiamy Was gorąco. Życzymy miłego majowego weekendu.

Ewelina Cieślik, Beata Orszulak


Język angielski

Przedszkole – grupa młodsza

Lekcja 29.04.2020

Na dzisiejszych zajęciach proponuję utrwalić piosenkę z poprzedniej lekcji (24.04.2020). Nagranie jest w załączniku. Można powtórzyć również pozostałe ćwiczenia z wykorzystaniem załączonej ilustracji. Docelowo dziecko ma utrwalać słowa: ball, up, down.

Dziecko najskuteczniej uczy się języka, gdy wykonuje odpowiednie gesty czy ruchy ilustrujące treść wypowiedzi. Do zainscenizowania treści piosenki proponuję użyć trzech piłek w kolorach: czerwony, niebieski, zielony. W poszczególnych zwrotkach należy brać piłkę w danym kolorze i podnosić ją do góry (up) lub opuszczać na dół (down) zgodnie z tekstem. Zamiast piłek można wykorzystać rysunki.

Pozdrawiam, E. Potalska.



Dzień dobry Kochane Dzieci i Kochani Rodzice.

Ostatnio obchodziliśmy ważne dla Nas Polaków święta: 2 maja – Dzień Flagi i 3 maja – Święto Konstytucji 3 Maja, dlatego tematy zajęć i przygotowane dla Was ćwiczenia będą dotyczyć Polski – naszej Ojczyzny.

ZAŁĄCZNIK - KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ

Pozdrawiamy, Beata Orszulak i Ewelina Cieślik


j. angielski

Przedszkole – grupa młodsza

Lekcja 6. 05. 2020

1. Zaczynamy od przypomnienia piosenki „Red Ball” z poprzednich zajęć. Nagranie jest w załączniku do lekcji z 24.04.2020.

2. Utrwalamy nazwy kolorów: red, blue, green, yellow. Wykorzystujemy na przykład kredki. Prosimy dziecko: Give me blue. Dziecko podaje niebieską kredkę, itd.

3. Pokazujemy dziecku kolejne kredki i prosimy , żeby samodzielnie nazywało kolory.

4. Przypominamy liczenie do trzech, posługując się zabawkami.

5. Drukujemy kartę pracy lub wykonujemy samodzielnie podobną. Należy wydawać dziecku polecenia typu: One green ball/ Three yellow trains. Zadaniem dziecka jest pomalować odpowiednią ilość zabawek na odpowiedni kolor.

6. Na zakończenie śpiewamy piosenkę „Red Ball”

Pozdrawiam, E. Potalska


J. angielski

Przedszkole – grupa młodsza.

Lekcje 6 -8. 05. 2020

Na dzisiejszych zajęciach proponuję utrwalić materiał z poprzedniej lekcji.

1. Zaczynamy od przypomnienia piosenki „Red Ball” z poprzednich zajęć. Nagranie jest w załączniku do lekcji z 24.04.2020.

2. Utrwalamy nazwy kolorów: red, blue, green, yellow. Wykorzystujemy na przykład kredki. Prosimy dziecko: Give me blue. Dziecko podaje niebieską kredkę, itd.

3. Pokazujemy dziecku kolejne kredki i prosimy , żeby samodzielnie nazywało kolory.

4. Przypominamy liczenie do trzech, posługując się zabawkami.

5. Wydajemy dziecku polecenia typu: One green ball/ Three yellow trains.Zadaniem dziecka jest narysowaćodpowiednią ilość zabawek w odpowiednim kolorze.

6. Na zakończenie śpiewamy piosenkę „Red Ball”

Pozdrawiam, E. Potalska



Witajcie Kochane Przedszkolaki!

Temat tego tygodnia to: „Lubimy książki”

ZAŁĄCZNIK - KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ

Czekamy na Wasze prace.

Pozdrawiamy Was cieplutko! Cały czas myślimy o Was! Pa, pa, pa, całusków 102!!! Ewelina Cieślik, Beata Orszulak


j. angielski

Przedszkole - grupa młodsza

Lekcja 13. 05. 2020

Dzisiaj nauczysz się rymowanki, którą znają wszystkie angielskie dzieci.

1. Proszę wydrukować obrazek ze str. 9 z załącznika lub narysować podobny samodzielnie. ( Trzy misie siedzące na murku). Należy przeciąć obrazek wzdłuż linii przerywanych. W tekście rymowanki będzie mowa o tym, że misie będą spadać po kolei z murku. Za każdym razem należy wtedy zagiąć kartkę do tyłu tak, żeby miś zniknął.

2. Odtwarzamy piosenkę (nagranie w załączniku)

3. Włączamy nagranie jeszcze raz, tym razem prezentujemy jej treść z użyciem obrazka.

Three teddy bears sitting on a wall – trzy misie siedzące na murku (pokazujemy na wszystkie misie).

One falls down and… - jeden spada i…. ( zaginamy kartkę, żeby miś zniknął)

Two teddy bears sitting on a wall – dwa misie siedzące na murku ( pokazujemy dwa misie)

One falls down and…. – jeden spada i … (zaginamy kartkę)

One teddy bear sitting on a wall – jeden miś siedzący na murku ( pokazujemy)

One falls down and … (zaginamy kartkę)

No teddy bears sitting on a wall! – Nie ma misiów siedzących na murku (pokazujemy pusty murek).

4. Powtarzamy zabawę kilka razy. Jeżeli dziecko będzie gotowe, niech śpiewa i pokazuje samodzielnie. Proponuję wracać do tego ćwiczenia codziennie.

Pozdrawiam, E. Potalska

ZAŁĄCZNIK mp3


j. angielski

Przedszkole – grupa młodsza

Lekcja 15. 05. 2020

Dzisiaj proponuję utrwalić rymowankę o trzech misiach na murku.

1. Przypominamy liczenie do trzech, nazwy zabawek ( doll, ball, train, teddybear), słowa: wall, falls down, sitting). Wskazujemy na odpowiednie zabawki, ich obrazki, wykonujemy gesty.

2. Jeśli nie macie Państwo karty pracy do poprzedniej lekcji, to proszę wydrukować obrazek ze str. 9 z załącznika do lekcji 13. 05. lub narysować podobny samodzielnie. ( Trzy misie siedzące na murku). Należy przeciąć obrazek wzdłuż linii przerywanych. W tekście rymowanki będzie mowa o tym, że misie będą spadać po kolei z murku. Za każdym razem należy wtedy zagiąć kartkę do tyłu tak, żeby miś zniknął.

4. Odtwarzamy piosenkę (nagranie w załączniku do lekcji 13. 05).

5. Tak jak na poprzednich zajęciach, włączamy nagranie jeszcze raz, tym razem prezentujemy treść piosenki z użyciem obrazka.

Three teddy bears sitting on a wall – trzy misie siedzące na murku (pokazujemy na wszystkie misie).

One falls down and… - jeden spada i…. ( zaginamy kartkę, żeby miś zniknął)

Two teddy bears sitting on a wall – dwa misie siedzące na murku ( pokazujemy dwa misie)

One falls down and…. – jeden spada i … (zaginamy kartkę)

One teddy bear sitting on a wall – jeden miś siedzący na murku ( pokazujemy)

One falls down and … (zaginamy kartkę)

No teddy bears sitting on a wall! – Nie ma misiów siedzących na murku (pokazujemy pusty murek).

6. Powtarzamy zabawę kilka razy. Jeżeli dziecko będzie gotowe, niech śpiewa i pokazuje samodzielnie. Można utrudnić rymowankę, zmienić jej słowa, zastępując misie lalkami. Umieszczamywtedy lalki na prowizorycznym murku i postępujemy jak wcześniej.

Pozdrawiam, E. Potalska



18.05.2020

Witajcie Kochani!

Przed nami kolejny tydzień zabaw i ćwiczeń w domu.

ZAŁĄCZNIK - KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ

Pozdrawiamy i czekamy na zdjęcia, Beata Orszulak i Ewelina Cieślik


j. angielski

Przedszkole – grupa młodsza

Dzisiaj posłuchasz historyjki o Piotrusiu Panu (Peter Pan), dzieciach i zabawkach.

1. Dziecko patrzy na duży obrazek ( w załączniku). Nazywa zabawki, które tam widzi, kolory.

drum – bębenek

2. Wskazujemy na postać Piotrusia Pana – Peter Pan.

3. Włączamy nagranie (w załączniku), dziecko słucha i pokazuje paluszkiem odpowiednie elementy zgodnie z treścią historyjki. W pierwszej części nagranie dotyczy dużego obrazka, w drugiej części uwzględniamy też elementy widoczne po prawej stronie. Wtedy też liczymy zabawki. Idealnym rozwiązaniem byłoby wydrukowanie obrazka, wycięcie elementów z prawej strony i układanie ich na obrazku w miarę rozwoju historyjki.

Tekst historyjki znajduje się w załączniku.

-Hello, everyone – dzień dobry wszystkim.
- What a beautiful drum! – co za piękny bębenek.
- And more toys – i więcej zabawek.

Słuchanie historyjki powinno się powtarzać co jakiś czas. Zachęcam też do przypominania piosenek.

Pozdrawiam, E. Potalska


j.angielski

Przedszkole – grupa młodsza

Lekcja 22. 05. 2020

Dzisiaj proponuję powtórzyć ćwiczenia na bazie historyjki z lekcji poprzedniej 20.05.2020. Tam też znajdują się potrzebne załączniki – materiały tekstowe, obrazkowe i dźwiękowe.

Ponadto proponuję wydrukować z załącznika kolorowankę przedstawiającą pociąg. Zadaniem dziecka będzie pokolorować poszczególne elementy pociągu zgodnie z poleceniami rodzica. Rodzic pokazuje dane miejsce i mówi np. „Colour it green”. Proponuję też słuchać wcześniejszych piosenek.

Pozdrawiam, E. Potalska

ZAŁĄCZNIK



25.05.2020

Dzisiaj rozpoczynamy kolejny tydzień wspólnej nauki i zabawy.

W tym tygodniu będziemy obchodzić szczególne święto - Dzień Mamy, przygotujmy się do niego najlepiej jak umiemy.

ZAŁĄCZNIK - KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ

.

Pozdrawiamy Was bardzo mocno. Cały czas myślimy i pamiętamy o Was!

Ewelina Cieślik, Beata Orszulak


Dziś obchodzimy Dzień Mamy. Święto to przypomina nam, jak ważne są dla nas nasze Mamy. Wszystkim Mamom, w tym wyjątkowym dniu, przesyłamy moc uścisków i ten krótki filmik z udziałem przedszkolaków.


Ewelina Cieślik

FILM


j. angielski

Przedszkole grupa młodsza.

Lekcje 27. 05. 2020 i 29. 05. 2020

Celem zajęć jest nauka słów związanych z tematem: Food – jedzenie. Dziecko ma opanować dwa słowa: apple – jabłko i biscuit – ciastko. (Wymowę proszę sprawdzić w tłumaczu Google lub innym źródle. Najlepiej posłuchać wcześniej rymowanki, której będzie się uczyło dziecko. Znajduje się tam też nowy zwrot: Give me – daj mi).

1. Zajęcia można rozpocząć od przypomnienia piosenki „Three Little Bears” z poprzednich lekcji.

2. Dziecko ogląda obrazek z bajki o Kopciuszku ( załącznik). Rozmawiamy o postaciach. Pokazujemy i nazywamy po angielsku: apples, biscuits. ( liczba mnoga – końcówka -s).

3. Wprowadzamy zwrot: Give me, please – daj mi proszę. Możemy do tego wykorzystać prawdziwe jabłko i ciasteczko, które dziecko wręcza rodzicowi po usłyszeniu polecenia. Podkreślamy znaczenie słowa: please, jako zwrotu grzecznościowego.

4. Włączamy nagranie z załącznika i po wysłuchaniu pytamy dziecko, kto to mówił ( niegrzeczne siostry wydawały Kopciuszkowi rozkazy, nie używając słowa: please).

5. Dziecko słucha rymowanki ponownie i stara się nauczyć jej na pamięć.

6. Po opanowaniu potrzebnych zwrotów dziecko wydaje polecenia rodzicowi ( Give me …..). Polecenia mogą też dotyczyć zabawek. Pamiętamy, że przed rzeczownikiem w liczbie pojedynczej musi stać przedimek „a” (a train), zaś w liczbie mnogiej nie ma tego przedimka, natomiast jest końcówka -s ( trains). Dziecko oczywiście nie będzie w stanie tego przestrzegać, ale raczej powinno słuchać zdań poprawnych gramatycznie.

Pozdrawiam, E. Potalska

ZAŁĄCZNIK

ZAŁĄCZNIK - nagranie



Dzień Dziecka”

Pierwszy czerwca dzień radosny
kwitną kwiatki, to znak wiosny.
W dniu tak pięknym i wspaniałym
życzymy Wam sercem całym
moc uśmiechu i radości,

szczęścia, zdrowia, pomyślności.

Uściski dla naszych Przedszkolaków!!!

Panie z przedszkola

.

Dzień dobry kochane Przedszkolaki. Witamy Was serdecznie w kolejnym tygodniu i jak zwykle zapraszamy do wspólnej zabawy.

.

ZAŁĄCZNIK - KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ

Pozdrawiamy, B. Orszulak i E. Cieślik


j. angielski

Przedszkole grupa młodsza

Lekcje 3. 06 i 5. 06. 2020

Celem zajęć jest utrwalenie słów: biscuit, apple, banana, nazw kolorów i liczenie do 3.

1. Ćwiczymy proste dialogi ze zwrotem „Give me …” – Daj mi …., tak jak na poprzedniej lekcji.

2. Przypominamy rymowankę z poprzedniej lekcji. Nagranie w załączniku do lekcji poprzedniej.

3. Drukujemy kartę pracy z owocami lub wykonujemy podobną samodzielnie.

4. Wydajemy dziecku polecenie pokolorowania określonej liczby owoców na określony kolor:

- One red apple.
- Two green apples.
- Three yellow bananas.
- One yellow biscuit.

Wymowę najlepiej sprawdzić w tłumaczu Google. Należy wpisać zdanie i kliknąć na głośniczek.

4. Zabawa „Put two green apples on blue”- Połóż dwa zielone jabłka na niebieskim.

Przygotowujemy plansze ( mogą być chusty, ubranka) w kolorach poznanych przez dziecko. Wycinamy obrazki z karty pracy. Wydajemy polecenia, aby dziecko położyło określoną liczbę owoców w określonym kolorze na polu w danym kolorze.

5. Jeżeli dziecko dobrze opanuje znajomość słownictwa, może spróbować wydawać podobne polecenia rodzicowi.

6. Warto przypominać wcześniejsze rymowanki i piosenki w celu utrwalenia poznanych zwrotów.

Pozdrawiam, E. Potalska



Witamy serdecznie wszystkich Przedszkolaków!

W tym tygodniu zapraszamy Was do zabaw związanych z różnymi zawodami.

ZAŁĄCZNIK - KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ

Życzymy miłej zabawy. Przesyłamy uściski. Pozdrawiamy gorąco!!!!!

Ewelina Cieślik, Beata Orszulak


Przedszkole – grupa młodsza

Lekcja 10. 06. 2020

Celem lekcji jest nauka nowej rymowanki oraz utrwalenie liczenia do trzech, nazw produktów spożywczych i kolorów.

1. Otwieramy załącznik z ilustracją przedstawiającą Kopciuszka i Księcia tańczących na balu. Rozmawiamy z dzieckiem na temat ilustracji. Dziecko nazywa po angielsku różne elementy: nazwy kolorów, produktów spożywczych, zwierzątek (które były ćwiczone na poprzednich lekcjach).

Cinderella – Kopciuszek
Prince – Książę
mouse – myszka

ZAŁĄCZNIK

2. Włączamy nagranie z załącznika. Najpierw dziecko słucha, potem, pokazuje odpowiednie miejsca na obrazku (liczy trzy myszki), wreszcie śpiewa.

Dance, dance, dance,
Dance with me! –zatańcz ze mną
One, two, three,
One, two, three,
One, two, three,
Dance with me!

ZAŁĄCZNIK

3. Proponuję też przypominać nagrania z poprzednich lekcji.

Pozdrawiam, E. Potalska



Dzień dobry kochane Przedszkolaki. W tym tygodniu tematem przewodnim będą kolory. Zapraszamy do wspólnej zabawy!

ZAŁĄCZNIK - KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ

Pozdrawiamy, Beata Orszulak i Ewelina Cieślik


j.angielski - Przedszkole – grupa młodsza.

Lekcja 19. 06. 2020

Celem zajęć jest utrwalenie słownictwa dotyczącego jedzenia poprzez naukę tradycyjnej rymowanki.

Potrzebne będą dwa obrazki. Na jednym mają być banany (bananas), na drugim herbatniki (biscuits).
Drukujemy obrazki z załącznika lub wykonujemy podobne samodzielnie.

Włączamy nagranie z załącznika. Najpierw dziecko słucha. Potem dostaje do rąk dwa obrazki i w trakcie kolejnego słuchania stara się podnosić każdy z nich do góry we właściwym momencie, aby nadążyć za tekstem piosenki. Kiedy pojawiają się słowa: „We all fall down” ( Wszyscy się przewracamy), dziecko udaje, że upada ( może przykucnąć).

Tekst:

Biscuits and bananas
Biscuits and bananas
Biscuits!
Biscuits!
We all fall down!
Biscuits and bananas
Biscuits and bananas
Bananas!
Bananas!
We all fall down!

Proponuję również powtarzać piosenki i zabawy z poprzednich zajęć.

Pozdrawiam, E. Potalska

ZAŁĄCZNIK - obrazek

ZAŁĄCZNIK - mp3



Witamy!!!

Już wielkimi krokami zbliżają się wakacje.

ZAŁĄCZNIK - KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ

Pozdrawiamy

Ewelina Cieślik, Beata Orszulak


j. angielski

Przedszkole – grupa młodsza

Lekcja 24. 06. 2020

Dzisiaj proponuję przypomnieć niektóre piosenki i rymowanki poznane ostatnio przez dziecko.

Dla ułatwienia przesyłam je w załącznikach.

Ponieważ jest to nasze ostatnie spotkanie w tym roku szkolnym, chciałabym serdecznie podziękować dzieciom i rodzicom za trud włożony w naukę języka angielskiego w ostatnich trzech miesiącach. Na pewno nie było łatwo, ale mam nadzieję, że dzieci osłuchiwały się z j. angielskim przez ten czas i zapamiętały nowe słowa. Zachęcam do słuchania i śpiewania piosenek również w wakacje.

Życzę wszystkim udanego wakacyjnego odpoczynku.

Pozdrawiam, E. Potalska

Piosenka 1

Piosenka 2

Piosenka 3

Piosenka 4

Piosenka 5


j. angielski

Klasa 1.

Lekcja 25. 06. 2020

Dzisiaj sprawdzicie, ile się nauczyliście w bieżącym roku szkolnym. W tym celu wykonajcie dowolne zadania ze stron 12, 13, 14, 15, 16 w „cienkiej ćwiczeniówce”. Najłatwiejsze są zadania oznaczone numerem 1. Wykonując je, korzystajcie ze słowniczka obrazkowego na końcu ćwiczeniówki. Jeśli będziecie mieli ochotę, popracujcie nad tymi zadaniami w wakacje, żeby nie zapomnieć poznanych słówek. W wolnych chwilach grajcie w gry interaktywne na eDesku, śpiewajcie piosenki i oglądajcie filmiki.

Ponieważ jest to ostatnia nasza lekcja w tym roku szkolnym, chcę Wam i Waszym Rodzicom serdecznie podziękować za niezwykle trudną pracę w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Wiem, że dużo się nauczyliście, o czym świadczą systematycznie przysyłane prace domowe, ale gdyby nie pomoc Rodziców, nie osiągnęlibyście tak dobrych wyników.

Życzę Wam udanego odpoczynku w wakacje i mam nadzieję, że spotkamy się we wrześniu w szkole.

Do zobaczenia!

Elżbieta Potalska


24-06-2020, Barbara Rżana
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.