Publiczna Szkoła Podstawowa

im. Papieża Jana Pawła II

Czajkowie

zsczajkow@o2.pl

Klasa I

Tagi: klasa 1

Język angielski, kl.1

Lekcja: 17. 03.2020

Wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na stronie 39.

Ćw. 7. Dorysuj na poszczególnych obrazkach ( 1 – 4 ) brakujące części ciała zgodnie z podanymi informacjami:

1. I’ve got short hair.

2. I’ve got two short legs.

3. I’ve got two long arms.

4. I’ve got four long fingers.

Ćw. 8 Napisz po śladzie podane wyrazy.

Ucz się na pamięć piosenki, którą poznaliśmy niedawno.

Stretch your body 1, 2, 3

Stretch your body with me!

Short legs,long legs,

Stretch your legs,

Long, long legs.

Short arms, long arms,

Stretch you rarms,

Long, long arms.

Short fingers, long fingers,

Stretch your fingers,

Long, long fingers.

Stretch your body 1, 2, 3

Stretch your body with me!


Informatyka

Klasa I

Lekcja z 20.03.2020 (piątek)

Programowanie na studio.code.org

Rozpocznijcie od kursu 2 i zrealizujcie tyle zadań, ile zdążycie przez godzinę. A może dłużej popracujecie? Kodowanie jest przyjemne...Chętni mogą powtórzyć sobie kurs 1.

Dodatkowo: ćwiczcie rysowanie kształtów w programie Paint. Stosujcie wypełnienia. Wykonajcie rysuek robota z kształtów, jako powtórzenie z lekcji.


Temat:

Zwiastuny wiosny - zmiany w przyrodzie na podstawie ilustracji i własnych spostrzeżeń - praca plastyczna

Utrwalenie dodawania w zakresie 20.


Język angielski, kl.1

Lekcja 19.03.2020

1.Wykonaj ćwiczenia na str. 6 w „cienkiej ćwiczeniówce”. Polecenia są w języku polskim.

2. Spróbuj wysłuchać historyjki ze strony 40 w podręczniku. W tym celu wejdź na stronę internetową eDesk.pearson.pl zgodnie z instrukcją, którą masz na okładce ćwiczeniówki. Wejdź w zakładkach krok po kroku do kursu New English Adventure 1, następnie wejdź do CD 2, tam kliknij na numer 30. ( W poleceniu do zadania w książce odpowiada to zapisowi CD 2.30).

3. Spróbuj wykonać zadanie 9 str.40 ćwiczeniówce. Nagranie znajdziesz tak samo jak wyżej.

Poproś o pomoc kogoś dorosłego.

Pozdrawiam, E. P.


19.03.2020

Temat:

Utrwalenie godzin z wykorzystaniem str.https://www.matzoo.pl/klasa1/ktora-godzina_63_344


poniedziałek 23.03.2020

Utrwalenie poznanych liter wykorzystaniem strony pisupisu.pl


Język angielski

Lekcja 24.03.2020

Dzisiaj przypomnisz sobie słownictwo nazywające przybory szkolne i opisujące twarz.

1. W tym celu wejdź na stronę eDesk.pearson.pl, zarejestruj się, krok po kroku wejdź poprzez zakładki do naszego podręcznika ( szkoła podstawowa/New English Adventure/New English Adventure1). Trzeba być cierpliwym, czekać długo, bo dużo osób korzysta. Kliknij w zakładkę Gry interaktywne i zagraj w następujące gry:

-Hello_ex01_plemanism

- Hello_ex02_plemanism

- p001_activity_ex1_plemanism

2. Jeśli posiadasz drukarkę, to wejdź w zakładkę Ćwiczenia grafomotoryczne i wydrukuj kartę pracy My face a następnie napisz wyrazy po śladzie. Jeśli nie masz drukarki, możesz samodzielnie napisać te wyrazy w zeszycie.

3.Zachęcam Rodziców do zapoznania się z Poradnikiem dla rodziców znajdującym się w eDesku. Można tam znaleźć wiele pomysłów na zabawy językowe z dziećmi.

Pozdrawiam, E. P.


Lekcja online dla uczniow klas 1-3 Robimy smieszne minki. 24.03 godz. 12.00 https://bit.ly/2QCkGz6

pozdrawiam

W.Bielec



25.03.2020

Wprowadzenie litery ż, Ż na podstawie czytanki str. 46-47.Pisanie literki w zeszycie. Skaczące żabki -praca plastyczna wykonana zgodnie z instrukcją YouTube


Język angielski

Lekcja 26.03.2020

Dzisiaj nauczysz się nazw dyscyplin sportowych.

1. Otwórz książkę na str.42, popatrz na obrazki w zad. 13.

2. Wejdź na stronę eDesk.pearson.pl i tak jak na poprzedniej lekcji, wejdź do naszego podręcznika i znajdź nagranie do zad. 13. (CD2, ścieżka 35).

3. Wysłuchaj nagrania i powiedz, czy opisy zgadzają się z treścią obrazków.

4. Otwórz ćwiczeniówkę na str.42, włącz nagranie tak jak poprzednio ( CD2, ścieżka 36) i pokoloruj obrazki w zad.13 zgodnie z tym, co usłyszysz.

Pozdrawiam, E.P.


26.03.2020

temat na dziś: Wprowadzenie dwuznaku rz,RZ na podstawie czytanki str.47

Zabawy matematyczne https://www.matzoo.pl/klasa1.

Pisanie wyrazów z ,,rz" ze str. 47


Informatyka

Klasa I

27.03.2020 (piątek)

Rysowanie w programie Paint, stosowanie narzędzi Kształty, Linia.

Wykonajcie w programie Paint rysunek na temat "wiosna", wykorzystując poznane dostępne w programie narzędzia. Zapisaną pracę proszę przesłać na adres podany na górze strony przedmiotu "Informatyka" (może być z poczty rodziców) Nie zapomnijcie się podpisać. Na prace czekam do 1 kwietnia.


20.03.2020

Przywitaj wiosnę wykonując ćwiczenia z podręcznika 1,2,3 str. 49.

Przeczytaj tekst na str. 48.

Na poniedziałek wykonaj projekt marzanny na kratce.

Pozdrawiam


30.03.2020

Przeczytaj i opowiedz tekst,,Wściekły chomik". Narysuj portret swojego zwierzaka. Poćwicz godziny na zegarze ze stroną matzoo.

Pozdrawiam


Klasa 1 - Język angielski

Lekcja 31.03.2020

Dzisiaj powtórzysz umiejętności z rozdz. 5 My Body.

1. Otwórz książkę na str. 43., zad 16.

2. Wejdź na stronę eDesk.pearson.pl /Szk. Podst./New English Adventure 1/CD2, ścieżka37.

3. Słuchaj nagrania i pokazuj na obrazku części ciała, które usłyszysz.

4. Otwórz ćwiczeniówkę na str.43., zad.15. Napisz wyrazy po śladzie i przeczytaj je na głos.

5. Zad. 16. Powiedz mamie lub tacie, co widzisz na obrazkach. Jeżeli znasz te słowa, w nagrodę wklej sobie naklejki, które są na końcu książki.

6. Zagraj w grę , którą znajdziesz na str. eDesk.pearson.pl ( p005_activity_ex1_GuessTheWord )

Pozdrawiam, E. P.


Kl. I - zkk

30.03 – 3.04.2020r.

Moi drodzy w ramach zajęć korekcyjno - kompensacyjnych, raz w tygodniu będą prezentowane materiały do wykonania w domu.

Zachęcam Was do samodzielnej pracy.

Materiały do wykonania są podane w załączniku:

Nowe materiały w następnym tygodniu

Pozdrawiam M. Seremak


31.03.2020

Dodawanie i odejmowanie z zakresie 20 (matzoo) wprowadzenie dwuznaku Dz,dz na podstawie czytanki str52,53. Rower-wykonanie zabawki z kartonu .Jazda na rowerze na świeżym powietrzu(OBOK DOMU!)


UWAGA, nie będę wyciągać konsekwencji za to, że ktoś nie ma dostępu do nagrań, ale odsłuchiwanie tekstów to podstawa w nauce języka, dlatego zachęcam, aby próbować wchodzić na eDesk.

Klasa 1

Lekcja 2.04.2020– czwartek

Na dzisiejszej lekcji nauczysz się, jak nazywają się różne miejsca w domu.

1. Zad2/44, podręcznik . Popatrz na obrazki, wejdź na stronę eDesk.pearson.pl , potem do naszego podręcznika, tak jak podpowiadałam na poprzednich lekcjach, włącz CD 2,( ścieżka 40), pokazuj paluszkiem obrazki i powtarzaj na głos wyrazy, które słyszysz.

2. Teraz nauczysz się nowej rymowanki. Pojawia się w niej nowy zwrot: come and see = chodź i zobacz. Włącz ścieżkę 38 i posłuchaj kilka razy, potem śpiewaj rymowankę razem z nagraniem. ( This is =to jest).

3. Zad. 1 str. 44, ćwiczeniówka. Włącz ścieżkę 41, ponumeruj nagrania zgodnie z tym, co usłyszysz.

4. Zad.2/44, ćwiczeniówka. Zakreśl wyrazy pasujące do poszczególnych obrazków.

5. Zrób wyraźne zdjęcie strony 44. w ćwiczeniówce i pochwal się, że ładnie pracujesz w domu. Mój adres: elapokl1@gmail.com

6. Jeśli masz ochotę, znajdź w eDesku nagrania do innych piosenek, które umiesz, i śpiewaj!

Nie będę wyciągać konsekwencji za brak dostępu do nagrań, ale są one podstawą nauki i trzeba zrobić wszystko, żeby je mieć.

Pozdrawiam, E. P.


2.04.2020

Wyrabianie właściwych postaw wobec nieznajomych na podstawie rozmów, własnych doświadczeń i tekstu „Magda sama w domu”.

Sprawdzian umiejętności matematycznych: rozwiązywanie zadań, obliczenia w zakresie 20.

Ćwiczenia gimnastyczne z piłką – zabawy bieżne w terenie.

Poznanie numerów alarmowych. Wykonanie zawieszki z numerami alarmowymi zgodnie. Bezpieczna jazda na rowerze.

zalącznik - karta pracy


Informatyka

Klasa I (piątek 3.04.2020)

Stosowanie narzędzia Tekst w programie Paint.

Formatowanie napisanego tekstu.

Zapoznaj się ze sposobem umieszczania napisu na rysunku – przeczytaj w zeszycie ćwiczeń – załącznik poniżej

ZAŁĄCZNIK 1

Zadanie do wykonania na komputerze w programie PAINT:

Narysuj dowolny rysunek i umieść na nim napis, podpisz co narysowałeś.

Np. Rysujecie bukiet kwiatów i umieszczacie napis „Kwiaty” lub rysujecie dom i umieszczacie napis „Dom”. Wybór tematu rysunku należy do Was. Zawsze macie świetne pomysły.

Zadbajcie aby napis był kolorowy, duży, dobrze widoczny. Może być w dowolnym miejscu rysunku.

Zapiszcie swoją pracę na komputerze i poproście rodziców, aby ją wysłali do mnie na maila lub wyraźne zdjęcie pracy na Messenger. Adres mail znajduje się na górze strony przedmiotu Informatyka.

A następnie czekajcie cierpliwie na ocenę Waszej pracy. Te osoby, które nie wysłały jeszcze poprzedniej pracy czyli rysunku wiosny, proszę o wykonanie zadania.

Pozdrawiam,

Barbara Rżana


3.04.2020

Czytanie i słuchanie tekstu informacyjnego.str.58,59

Rozwiązywanie zadań tekstowych – obliczenia w zakresie 20. (https://matzoo.pl)

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe z przyborami – skoki przez skakankę.

„Wiosenne drzewa” – praca plastyczna, malowanie tuszem lub farbami.


klasa I

6.04.2020

Dzien dobry. Kochani w tym tygodniu inna forma pracy. Bedzie to Padlet. Przesylam link. https://padlet.com/bielecwanda/11q370ip95wa

pozdrawiam

W. Bielec


6.04.2020

Wskazywanie bohaterów wysłuchanego opowiadania i określanie ich cech.

Wprowadzenie spółgłoski miękkiej ś, Ś.

Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu.

Zabawy ruchowe nawiązujące do tematu zajęć.

Wykonanie papierowej zabawki „Gdacząca kura” zgodnie z instrukcją. http://zabawydladzieci.com.pl/origami-kura-z-papieru/


Klasa 1.

Lekcja 7.04.2020

Temat: Poszerzenie słownictwa dotyczącego domu.

Dzisiaj nauczysz się nowych słów związanych z domem.

1. Wejdź na stronę eDesk.pearson.pl , tak jak podpowiadałam na poprzednich lekcjach. Znajdź nagranie CD2, ścieżka 42.

2. Otwórz książkę na str. 45. – zad.3. Słuchaj nagrania i pokazuj paluszkiem właściwe obrazki. Możesz tę czynność powtórzyć.

3. Zad.4/45. Popatrz na obrazek. Za chwilę usłyszysz nagranie, w którym pojawią się pytania o położenie pewnych przedmiotów w domu, który widzisz.

Whereis …… ? = gdzie jest….?

Musisz za każdym razem zatrzymywać nagranie po zwrocie It’s in the…., ( jest w ….), popatrzeć na obrazek i wymienić nazwę pomieszczenia. Po chwili musisz ponownie uruchomić nagranie, aby sprawdzić swoją odpowiedź. (doll – lalka)

4. Zad.3., str. 45, ćwiczeniówka. Znajdź nagranie CD2, ścieżka 44. Posłuchaj i pokoloruj obrazek zgodnie z tym, co słyszysz (nazwy kolorów są w słowniczku obrazkowym na str. 87).

5. Zad.4./45. Narysuj po śladzie i powiedz mamie lub tacie, gdzie znajdują się zabawki. Zaczynaj zdania tak:

It’s a……(pencil).
It’s in the …… (kitchen).

6. Zrób zdjęcie zadania 3/45 i przyślij na mój adres:elapokl1@gmail.com

7. Ćwicz poznanąna poprzedniej lekcji rymowankę.

Bardzo zachęcam Rodziców do zapoznania się z Poradnikiem dla rodziców, który znajduje się na stronie eDesk. Znajdziecie tam Państwo cenne wskazówki na temat tego, jak pracować z dzieckiem w domu, jest tam słowniczek zawierający słowa i zwroty z danego działu w podręczniku, są teksty rymowanek i piosenek a także propozycje dodatkowych gier i zabaw. Jest to niesamowita pomoc dla Waszej pracy z dzieckiem.

Pozdrawiam, E. P.


Zajęcia korekcyjno kompensacyjne

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Miłej nauki i zabawy.

Pozdrawiam M. Seremak


07.04.2020

Nazwy zwierząt i ich młodych.

Wprowadzenie zapisu spółgłoski miękkiej si, Si.

Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu.

„Na wiejskim podwórku” – zabawy naśladowcze.


08.04.2020

Przygotowania do Świąt Wielkanocnych

Głośne czytanie wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej „Na wielkanocnym stole” Opis w zeszycie wielkanocnego stołu.

Wykonanie ozdobnego wielkanocnego jajka.



15.04.2020

Nazwy zabudowań w gospodarstwie wiejskim.

Ćwiczenia rozwijające pamięć i kreatywność.

„Wiejska zagroda” – wykonanie makiety wiejskiej zagrody z różnych materiałów.

Gra matematyczna. https://www.gry.pl>gry>matemat


J. angielski

Klasa 1.
Lekcja 16. 04. 2020

Dzisiaj nauczysz się nowej piosenki, dzięki której nauczysz się pytać i odpowiadać na pytanie o to, w której części domu coś się znajduje.

1. Zad. 5, str. 46, podręcznik.
Gdzie jest miś? – Where’s the teddy bear? Posłuchaj rozmowy i pokaż właściwy obrazek. Nagranie znajduje się na eDesk (CD2, ścieżka 45).

Przykładowe pytania z nagrania:

Is it in the living room? – Czy jest w salonie?

No, it isn’t in the living room – Nie, nie jest w salonie.

Is it in the bathroom? – Czy jest w łazience?

Yes, it is. It’s in the bathroom – Tak, jest w łazience.

2. Popatrz na duży obrazek na str. 46-47.

Where’s the monster? – gdzie jest potwór? Tell me please. – Powiedz mi, proszę.

( Są to słowa refrenu piosenki. Kolejne zwrotki natomiast zawierają pytania o to, czy potwór znajduje się w poszczególnych pomieszczeniach – kitchen, livingroom, bedroom. Najpierw padają odpowiedzi przeczące, dopiero na końcu pojawia się odpowiedź twierdząca – Yes, it’s in the bedroom. Cały tekst piosenki znajduje się w „Przewodniku dla rodziców” na eDesk).

3. Włącz nagranie piosenki na eDesku (CD2, ścieżka 46), słuchaj, a potem śpiewaj.

* Podczas śpiewania poszczególnych zwrotek można pokazywać odpowiednie obrazki przedstawiające pomieszczenia, np. w zad. 5.

* Można śpiewać z podziałem na role – jedna osoba zadaje pytania, a druga odpowiada.

* Można ukryć maskotkę-potwora w sypialni i bawić się w poszukiwania, zaglądając po kolei do poszczególnych pomieszczeń w domu ( oczywiście śpiewając).

3. Zad. 6, str. 46 ćwiczeniówka. Napisz wyrazy po śladzie i głośno je przeczytaj.

4. „Cienka” ćwiczeniówka, str.7.

Zad.1. Przy każdym wyrazie postaw znak V, jeśli zgadza się z rysunkiem lub znak X, jeśli nie zgadza się z rysunkiem.

Zad. 2. Napisz wyrazy po śladzie. Popatrz na obrazek powyżej, policz przedmioty i wpisz liczby
w okienka.

5. Zrób zdjęcie strony 7. i przyślij pod mój adres:elapokl1@gmail.com

Pozdrawiam, E. P.


16.04.2020

Słuchanie wiersza Jana Brzechwy „Kwoka” - ocena postępowania bohaterki wiersza, udzielanie jej porad-zapis w zeszycie.

Ustalanie zasad przyjmowania gości na podstawie wiersza i własnych doświadczeń.

Tworzenie form liczby mnogiej wyrazów zakończonych spółgłoską miękką ś.

Obliczenia pieniężne.

1. Wysłuchaj wiersza ,,Kwoka"
2. Udziel porad i zapisz w zeszycie.
3. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia 1, 2, 3, str. 65
4. Pobaw się z mamą w sklep.


Pozdrawiam


Informatyka

(piątek, 17.04.2020 )

W mrowisku – programujemy bez komputera.

Rozwiązywanie zagadek logicznych. (zadania z zeszytu ćwiczeń)

- Obejrzyjcie ZAŁĄCZNIK 1, przeczytajcie tekst i znajdźcie… królową.

- Rozwiążcie zadania z ZAŁĄCZNIKA 2.

Spróbujcie rozwiązać je samodzielnie. Nie drukujcie karty z zadaniami. Nie ma takiej potrzeby. Tych zadań do mnie nie przesyłacie.

Po rozwiązaniu zadań możecie sprawdzić odpowiedzi poniżej, ale nie otwierajcie załącznika „Odpowiedzi”, zanim nie rozwiążecie zadań.

Odpowiedzi


17.04.2020

Praca inspirowana tekstem A. Rzeckiej „Bocianie opowieści”.

Odpowiadanie na pytania sprawdzające zrozumienie tekstu, np. Kto opowiadał opowieści o zwyczajach ptasich narodowości? W co grał sir Claclack? Jakie drużyny wybrano do pierwszego meczu? Kogo wybrano na sędziego? Jaką piłkę wybrano do rozegrania meczu? Dlaczego mecz się nie udał? Jakie zwierzęta wystąpiły w opowiadaniu?

Narysuj ilustracje do opowiadania.

Pozdrawiam.

Bocianie opowieści


20.04.2020

Temat : Lubimy fantazjować.


Głośne czytanie opowiadania Zofii Staneckiej „Rysunek”(str.66) i wiersza Natalii Usenko „Fantazja”(str.67)

Zabawy inspirowane poznanymi tekstami.

Opowiadanie fantastycznych historii z wybranymi bohaterami oraz na podstawie ilustracji.

Utrwalenie pisowni wyrazów z ś, si.

„Wyczarowane z plamy” – wykonanie farbami obrazu z wykorzystaniem barwnej plamy.

Gry i zabawy bieżne z różnymi piłkami.


1.Naucz się pięknie czytać wiersza ,,Fantazja''
2.Odpowiedz do zeszytu na pytania 1,2,3 str.67
3.Wykonaj ćw. 4 str. 67
Pozdrawiam.


j. angielski

Lekcja 21.04.2020

Dzisiaj nadal będziesz ćwiczył/a pytania i odpowiedzi na temat położenia różnych przedmiotów w domu.

1. Zaśpiewaj piosenkę „Where’s the Monster”, którą poznałeś/aś na ostatniej lekcji (eDesk, CD2, ścieżka 46).

2. Otwórz książkę na stronie 47. Popatrz na Sulliego (LookatSulley).

Rodzic: Where’s Sulley? – gdzie jest Sulley? Is he in the garden? (he – on)
Dziecko: No

Rodzic: Is he in the bathroom?
Dziecko: No

(Kontynuujemy rozmowę, dopiero na końcu pytamy o sypialnię, a dziecko odpowiada: Yes).

3. Zad. 7, str. 47. Przypomnij sobie nazwy przedmiotów, które widzisz na małych obrazkach.

( 1- a book, 2- a bag, 3- a pizza, 4- a hat / nowe słowo/).

Popatrz na duży obrazek. Czy wszystkie te rzeczy znajdują się w sypialni? Zapytaj mamę lub tatę o położenie tych przedmiotów.

Dziecko: 1/Book. Is it in the bedroom?
Rodzic: Yes. it’s in the bedroom.

Dziecko: 2/Bag. Is it in the bedroom?
Rodzic: No, it isn’t in the bedroom.

( Kontynuujemy z pozostałymi obrazkami, a następnie zamieniamy się rolami).

4. Zad.7, str.47, ćwiczeniówka. Popatrz na obrazki, przeczytaj wyrazy i zakreśl te, które pasują do obrazków.

5. Zad 8, str. 47, ćwiczeniówka. Pokoloruj pola z kropkami i powiedz po angielsku, co przedstawiają obrazki. ( Np. It’s a monster. It’s in the kitchen).

6. Zad.1,2 str. 81. Objaśnienia są po polsku.

Dzisiaj nie musisz przysyłać pisemnej pracy domowej, ale ćwicz piosenkę z poprzedniej lekcji, tak aby umieć ją zaśpiewać z pamięci, gdy wrócimy do szkoły.

Pozdrawiam, E. P.


Zajęcia korekcyjno kompensacyjne

Kl.I – 21.04 (wtorek)

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Miłej nauki i zabawy.

Pozdrawiam M. Seremak


21.04.2020

Wieczór ciekawych opowieści
Swobodne wypowiedzi o sposobach spędzania wieczorów w rodzinnym gronie. Omówienie ilustracji i tekstu.

Wprowadzenie liter ć, Ć na oznaczenie głoski miękkiej – ćwiczenia w analizie słuchowo- wzrokowej.

Rozwiązywanie zadań – obliczenia w zakresie 19.

Rzuty i chwyty piłki – ćwiczenia w parach.

1. Przeczytaj tekst na str.68
2.Wypisz do zeszytu wyrazy z literą Ć ,ć
3.Rozwiąż działania na karcie matematycznej.

Karta matematyczna

Pozdrawiam


22.04.2020

O zachowaniu w teatrze


Wprowadzenie zapisu spółgłoski miękkiej ci, Ci. Ćwiczenia w czytaniu tekstu z uwzględnieniem poziomu trudności. Wypowiedzi na temat wizyt w teatrze na podstawie opowiadania „Czyste ubranie”, ilustracji i własnych doświadczeń. Tworzenie regulaminu zachowania się w teatrze. Kozłowanie piłki prawą i lewą ręką ze zmianą rytmu i kierunku.

.
1. Przeczytaj tekst na str. 69
2. Wypisz z tekstu wyrazy z literą ,,ci, Ci "
3. Na piątek nacz się pięknie czytać czytanki str. 68, lub str. 69 (nagraj się na Messenger)
4. Wykonaj ilustrację do opowiadania pt. ,,Czyste ubrania''
5. Napisz w zeszycie pięć zasad zachowania się w teatrze.

.
Czyste ubranie
Kuba i Buba są, jak wiadomo, prawie identyczni – jednak co jakiś czas ujawniają się między
nimi różnice. Na przykład Buba uwielbia się stroić, a Kuba nie bardzo. Przed wyjściem do teatru
Kuba po prostu otworzył szafę i bez zbędnych ceregieli przebrał się w to, co mu wpadło w ręce
– tymczasem Buba latała po całym domu, przymierzając masę fatałaszków. Efekt był łatwy
do przewidzenia – kłótnia.
– Jak ty wyglądasz?! – krzyknęła Buba na widok Kuby. – Mamo, on idzie do teatru w normalnym
ubraniu!...
– A w jakim mam iść?! – zdenerwował się Kuba. – W nienormalnym?!
Mama zmierzyła ich wzrokiem od stóp do głów, a potem westchnęła ciężko.
– Buba, skąd wzięłaś tę sukienkę? – zapytała.
Buba, lekko zmieszana, zerknęła w lustro.
– Z łazienki... – bąknęła.
– Jak to z łazienki? – zdziwiła się mama.
– Z kosza na brudy... – wyznała Buba.
Kuba ryknął śmiechem.
– No co?! – zdenerwowała się Buba. – To moja najlepsza sukienka!
– Ale brudna! – powiedziała mama. – Myślisz, że wyglądasz elegancko z tymi plamami
po soku?
– To co mam nałożyć?! – naburmuszyła się Buba.
Mama podeszła do szafy i wyjęła parę ubrań.
– A choćby to – powiedziała.
– Przecież to zupełnie normalne ubrania! – krzyknęła Buba.
– Za to czyste! – oświadczyła mama. – Zwykłe czyste ubranie wygląda dużo lepiej niż najbardziej
nawet eleganckie, ale przybrudzone...
Zapamiętaj to sobie!


j. angielski

Klasa 1.
Lekcja 23.04.2020

Dzisiaj czas na historyjkę. Co tym razem przytrafiło się myszce Mickey, Minnnie i Goofiemu?

1. Otwórz książkę na str. 48. Przyjrzyj się obrazkom. Wejdź na eDesk, włącz nagranie (CD2, scieżka 48). Słuchaj historyjki i staraj się znaleźć odpowiedź na pytanie: Where’s Goofy? – Gdzie jest Goofy? (He is in the bathroom).

2. Włącz nagranie jeszcze raz. Tym razem zatrzymuj je po każdej wypowiedzi i powtarzaj na głos.

Wskazówka dla rodziców. Zapis historyjki, podobnie jak teksty piosenek, znajduje się w „Poradniku dla rodziców” na eDesku, w rozdz. 6.

3. Zad. 9, str. 48 w ćwiczeniówce. Wysłuchaj nagrania i ponumeruj obrazki zgodnie z tym, co usłyszysz.

4. Zad.10/48, ćwiczeniówka. Narysuj po śladzie i napisz wyrazy, a następnie powiedz, gdzie się znajdują narysowane przedmioty.

Np. The window is in the bedroom.

5. Zaśpiewaj piosenkę „Where’s the Monster” z poprzedniej lekcji. Ucz się jej na pamięć.

Pozdrawiam, E. Potalska


23.04.2020

Wzbogacanie słownictwa związanego z teatrem.

Wypowiedzi na temat wyglądu teatru – na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń.

Rodzaje lalek teatralnych.

Wypowiedzi opisujące wygląd pacynki, kukiełki i marionetki.

„Pacynki” – wykonanie lalek zgodnie z instrukcją i wykorzystanie ich w improwizowanych scenkach.


1. Uważnie przeczytaj tekst na str.72.
2. Odpowiedz na pytania 1,2 str.72 do zeszytu.
3. Wykonaj zadanie 2.str. 73
4. Wykonaj skarpetkową pacynkę .


Informatyka

Klasa I

(piątek, 24.04.2020)

W mrowisku – programujemy – ciąg dalszy.

Rozwiązywanie zagadek logicznych. (zadania z zeszytu ćwiczeń – PDF, skany)

Przeczytajcie tekst w ZAŁĄCZNIKU 1

Wykonajcie zadanie 6 i 7 (treść w załączniku 1 i w załączniku 2)

ZAŁĄCZNIK 2

Nie drukujcie załącznika 2, wystarczy zapisać rozwiązania na kartce.

Do zadania 6 narysujcie na kartce 4 kolorowe kwadraty: zielony, czerwony, niebieski, żółty (tak jak w załączniku) i wpiszcie w te kwadraty pierwsze litery imion mrówek zgodnie z podanym opisem.

W zadaniu 7 narysujcie tyle kwadracików, ile jest w załączniku i zapiszcie za pomocą strzałek trasy mrówek.

Wykonajcie z pomocą rodziców zdjęcie rozwiązań zadania 6 i 7 i wyślijcie do mnie na adres mail widoczny na górze na stronie przedmiotu „Informatyka” lub na mojego Messengera.

Termin wykonania zadania: do 30 kwietnia 2020.


24.04.2020

Doskonalenie umiejętności rachunkowych – obliczenia w zakresie 20, liczby w ciągu rosnącym.

Zabawy w teatr – ćwiczenie dykcji i ruchu scenicznego.

Ćwiczenia i zabawy na świeżym powietrzu.

Pozdrawiam

KARTA PRACY



j. angielski

Klasa1.
Lekcja 28.04.2020

Dzisiaj nadal będziesz utrwalał/a umiejętność mówienia o tym, gdzie cos się znajduje w domu.

1. Otwórz książkę na stronie 49. Jakie przedmioty widzisz w zad.11/49? ( a book, milk, a ball, a cake). 2. Posłuchaj teraz rozmówki (CD2. ścieżka 51 na eDesk) i dowiedz się, gdzie znajdują się te przedmioty.Pokaz paluszkiem odpowiednie pomieszczenia na obrazkach. ( Wskazówka: zatrzymuj nagranie, żeby miećczas do namysłu).

2. Włącz nagranie jeszcze raz. Zatrzymuj je po każdym zdaniu i powtarzaj głośno to, co usłyszałeś/aś.

3. Napisz po śladzie wyrazy w zad. 11/49 w ćwiczeniówce. Przeczytaj je na glos.

4. Zad. 12/49, ćwiczeniówka. Znajdź na obrazkach przedmioty z zadania 11. i pokoloruj je na taki sam kolor, potem powiedz, gdzie dany przedmiot się znajduje.

Np. The chair is in the living room.
The window is in the bedroom.

5. Wykonaj zad. 3. i 4. str. 82 w ćwiczeniówce zgodnie z podanymi instrukcjami. Zrób zdjęcie strony 82 i prześlij pod mój adres: elapokl1@gmail.com

6. Zaśpiewaj piosenkę ”Where’s the Monster?” ( CD2.46 na eDesk). Jeśli masz ochotę, posłuchaj jeszcze raz historyjki (CD2.48-49).

Pozdrawiam, E. P.


Zajęcia korekcyjno kompensacyjne

Kl. I – 28.04 (wtorek)

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Miłej nauki i zabawy.

Pozdrawiam M. Seremak


28.04.2020

Woda potrzebna na co dzień


Kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat znaczenia wody w życiu ludzi, zwierząt i roślin na podstawie ilustracji, zdjęć oraz własnych doświadczeń. Prawda i humor w wierszu Jana Brzechwy „Żaba”. Przenośne znaczenie zwrotów z wiersza. Pisownia wyrazów z głoskami miękkimi ś, si. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20. Zabawy bieżne i rzutne – rzucanie i chwytanie piłki.

1.Przeczytaj wiersz na str.4(Podręcznik cz.4)

2.Wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4,5 w Karcie ćwiczeń na str.4,5

3.Rozwiąż zad 1,2 str.48( Matematyka)

Pozdrawiam


język angielski

Klasa 1.

Lekcja 30. 04. 2020

Dzisiaj powtórzysz to wszystko, czego uczyliśmy się w rozdziale „My House”, czyli „Mój dom”.

1. Otwórz książkę na str. 51. Napisz po śladzie wyrazy w zad. 16. Następnie włącz nagranie na eDesku (CD2., ścieżka 54). Posłuchaj, gdzie znajdują się poszczególne potworki i postaw znak V obok odpowiednich nazw pomieszczeń, które przed chwilą napisałes/aś.

2. Zad.15, str. 51 w ćwiczeniówce. Popatrz na obrazek. Za chwilę usłyszysz nagranie, w którym pojawią się pytania o poszczególne przedmioty w pokoju.

Np. Where’s the ball? – gdzie jest piłka?
Where are the chairs ?– gdzie są krzesła?

Pokoloruj te przedmioty, które usłyszysz. Następnie napisz po śladzie wyrazy znajdujące się pod obrazkiem. Przeczytaj je na głos.

3. Zaśpiewaj piosenkę „Where’s the Monster?” (CD2.45).

4. Narysuj swój pokój i powiedz, co się w nim znajduje i w jakim to jest kolorze. Teraz napisz kilka zdań na ten temat pod obrazkiem (wystarczy 7). Zrób wyraźne zdjęcie i prześlij pod mój adres: elapokl1@gmail.com

Np. This is my bedroom. It’s a chair. It’s brown.

5. Zaśpiewaj rymowankę z lekcji pierwszej. (CD2.38)

Pozdrawiam, E. P.


29. 04. 2020 r.
Temat: Czysta woda zdrowia doda.

Wypowiedzi na temat czystej wody jako koniecznego warunku zachowania zdrowia człowieka i istnienia świata przyrody . Wprowadzenie liter ź, Ź na oznaczenie głoski miękkiej. Dodawanie w zakresie 20 – porównywanie sum i różnic. „Czysta woda zdrowia doda” – wykonanie plakatu techniką kolażu. Gry i zabawy na świeżym powietrzu.


1. Przeczytaj tekst na str.6 i wypisz do zeszytu wyrazy z literą ,,ź".
2.Uzupełnij w ćwiczeniach str. 6,7.
3.Sprawdź siebie w zadaniach matematycznych na str.50, 51.

Pozdrawiam


30. 04. 2020 r.


Temat: Wszyscy potrzebują wody.

Wypowiedzi dzieci na temat życiodajnego znaczenia wody dla ludzi, zwierząt i roślin na podstawie tekstu i własnych doświadczeń. Wprowadzenie zapisu głoski miękkiej zi, Zi. Rozmowa na podstawie ilustrowanego opowiadania „Wędrówka kropelki wody”. Układanie i rozwiązywanie zadań .

1.Przeczytaj tekst na str.7 ,wypisz do zeszytu wyrazy z literą ,,zi".

2.Uzupełnij ćwiczenia na str .8,9

3. Wykonaj 1, 2, 3, 4, str.53 (matematyka)

4. W zeszycie do kaligrafii uzupełnij str. 50

Pozdrawiam



04.05.2020

Wiosna w pełni.


Udzielanie odpowiedzi na pytania do wysłuchanych tekstów: opowiadania Rafała Witka „Tajemnica zaginionej książki” i wiersza Barbary Stępień „Wiosenna łąka”.

Wypowiedzi na temat zmian zachodzących w przyrodzie w maju na podstawie obserwacji.

Ćwiczenia w analizie słuchowo-wzrokowej wyrazów z głoskami miękkimi.

„Majowa łąka” – malowanie obrazu akwarelami.

Przeczytaj tekst na str. 9 udziel pisemnej odpowiedzi na pytania 1, 2, 3,str.9

Uzupełnij ćwiczenie 1, 2, 3, 4 str. 10, 11 (karta ćwiczeń )

Przeczytaj wiersz str.14 (podręcznik)

Na podstawie ilustracji str. 12, 13, i wiersza ,,Wiosenna Łąka "namaluj obraz przedstawiający łąkę.

Pozdrawiam


język angielski

Klasa 1.

Lekcja 5.05. 2020

Dzisiaj zaczynamy nowy rozdział pt. „My Clothes”, czyli „Moje ubrania”. Nauczysz się nowej rymowanki i poznasz nazwy ubrań.

1. Popatrz na obrazki w zad.2/52 w podręczniku. Widzisz tam ubranka wraz z podpisami. Włącz nagranie na eDesku (CD3, ścieżka3), powtarzaj słowka na głos i pokazuj odpowiednie obrazki.

Zwróć uwagę na różnicę w wymowie słowa: skirt – spódniczka i shirt – koszula.

3. Za chwilę nauczysz się nowej rymowanki. Pojawia się w niej zwrot: Put on – załóż na siebie.

Np. Put on your trousers –Załóż na siebie swoje spodnie.
Put on your dress – Załóż na siebie swoją sukienkę.

Prawie cała rymowanka składa się z takich zdań. Inne słówka:

or – albo
Clap with me – Zaklaszcz ze mną.

4. Włącz nagranie CD3, ścieżka 1 na eDesku. Najpierw posłuchaj, potem śpiewaj, aż wreszcie śpiewaj i pokazuj gestami, jakie ubranko na siebie zakładasz. Staraj się nauczyć na pamięć.

5. Zad.1/52 w ćwiczeniówce. Napisz wyrazy po śladzie, następnie rozpoznaj, do kogo należy dane ubranko i wpisz odpowiedni numer osoby.

6. Zad.2/52 w ćwiczeniówce. Napisz wyrazy po śladzie i połącz je z odpowiednimi obrazkami. Możesz pokolorować ubranka.

Dzisiaj skup się na nauce rymowanki. Pracę potwierdzającą znajomość nowych słówek wykonasz na następnej lekcji i wyślesz do mnie.

Pozdrawiam, E. Potalska


Zajęcia korekcyjno kompensacyjne

Kl. I – 05.05 (wtorek)

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Miłej nauki i zabawy.

Pozdrawiam M. Seremak


05.05.2020

Jedziemy na majówkę.


Praca z tekstem opowiadania i ilustracją. Wprowadzenie spółgłoski miękkiej ń – ćwiczenia w analizie słuchowo-wzrokowej wyrazów. Gry i zabawy ruchowe. Obliczenia w zakresie 20 – różne formy zapisu, tabele.
1.Przeczytaj tekst na str. 10.(podręcznik), wypisz z tekstu wyrazy z ,,ń".
2. Uzupełnij w karcie ćwiczeń zadania 1, 2, 3 str. 12, 13 i 1, 2, 3, str. 14, 15
3. wykonaj zadania 1, 2, 3 str. 54 (matematyka)
Pozdrawiam.


06.05.2020

Wprowadzenie głoski,,ni"

Rozwiązywanie zadań tekstowych.

Wiosenne motyle-witraż.

Przeczytaj tekst str.11(podręcznik) Wykonaj ćwiczenia str.16,17,18.

Rozwiąż zad.4,5,6,7 str.55 (matematyka)

Zrób witraż motyla wg własnego pomysłu.

Pozdrawiam


j. angielski

Klasa 1

Lekcja 7. 05. 2020

Dzisiaj poznasz nowe nazwy ubrań i utrwalisz te, które już znasz.

1. Zaśpiewaj rymowankę z poprzedniej lekcji (nagranie na eDesku – CD3, ścieżka 1).

2. Popatrz na obrazki w zad. 3 na stronie 53 w podręczniku. Pod każdym z nich widzisz nowe słówka. Włącz nagranie na eDesku (CD3. 4), pokazuj paluszkiem po kolei na obrazki i powtarzaj głośno to, co słyszysz.

3. Poznaj dwa nowe zdania, które pojawią się w następnym nagraniu:

What are you wearing? – Co na sobie nosisz/ W co jesteś ubrany?

I’m wearing grey trousers. – Noszę na sobie szare spodnie. / Jestem ubrany w szare spodnie.

4. Popatrz na dzieci przedstawione na obrazku w zad. 4/53. Zaobserwuj, w co są ubrane. Za chwilę usłyszysz pytania skierowane do nich i ich odpowiedzi.Twoim zadaniem jest rozpoznać, które dziecko mówi. ( Nagranie CD3, ścieżka 5 na eDesku).

5. Włącz nagranie jeszcze raz, zatrzymuj po każdym zdaniu i powtarzaj na głos.

6. Zad. 3/53 w ćwiczeniówce. Włącz nagranie i pokoloruj ubranka dzieci zgodnie z tym, co usłyszysz.

7. Zad. 4/53 w ćwiczeniówce. Połącz ubranka z ich nazwami, a następnie napisz wyrazy po śladzie i przeczytaj je na głos.

8. Wejdź na stronę Quizlet

https://quizlet.com/133227798/nea-1-unit-7-my-clothes-flash-cards/

Znajdują się tam liczne ćwiczenia interaktywne, dzięki którym utrwalisz słówka z dwóch ostatnich lekcji. Zacznij od listy słówek. Klikaj na głośniczki, patrz na obrazki i powtarzaj na głos. Wypróbuj różne ćwiczenia.

9. Wykonaj „Test” i „Dopasowania”. Przy każdym z tych zadań w okienku z boku wyświetli się Twój wynik. Zrób zdjęcie tego wyniku i pochwal się nim. Prześlij go pod mój adres: elapokl1@gmail.com

Pozdrawiam i życzę przyjemnej zabawy. E. Potalska


07.05.2020

Życie w ulu.


Mierzenie za pomocą dowolnej miary oraz miary centymetrowej.

Czytanie z podziałem na role tekstu „W szkole dla pszczółek”.

Wypowiedzi na temat funkcji, jakie pełnią pszczela królowa i robotnice – na podstawie opowiadania, ilustracji i informacji.

Wykonanie zabawki.

Rozmowa na temat korzyści płynących z hodowli pszczół.

Pokonywanie niskich i wąskich przeszkód.

1. Przeczytaj tekst na str. 16 pt: ,,W szkole dla pszczółek"(podręcznik)
2. Odpowiedz pisemnie na pytania 1, 2 str. 16
3. Przeczytaj tekst ,,Życie w ulu"str. 17
5. Uzupełnij w zeszycie do kaligrafii str.51
6. Wykonaj ćwiczenie 1, 2 str.19 (karta ćwiczeń)
7 .Zrób z rolki papierowej Pszczółkę.
8. Oblicz zadania 1, 2, 3, 4, 5 str.56 (matematyka)
pozdrawiam


Informatyka

Klasa I

(piątek, 08.05.2020)

Gruby i chudy smok – zmieniamy wygląd wyrazu.

Praca z zeszytem ćwiczeń (załączniki) i komputerem.

- Zapoznaj się z tekstem ZAŁĄCZNIK NR1.

- Wykonaj zad.1 str. 38 i zad. 2 str.38 (załącznik nr1)

Uwaga! Uczniowie, którzy nie posiadają na komputerze zainstalowanego programu Word lub innego edytora tekstu, mogą zainstalować przy pomocy rodziców darmowy edytor tekstu z pakietu LibreOffice. Trzeba go pobrać ze strony producenta https://pl.libreoffice.org/ i zainstalować na komputerze.

Można też skorzystać z http://docs.google.com Tam wybrać pusty dokument i w nim pisać. (osoby posiadające konto Google – pocztę gmail)

- Wykonaj zadanie 3 str. 39 – ZAŁĄCZNIK NR2

Wymienione w zadaniu 3 ikony: B I U do wykorzystania w zadaniu wyglądają w LibreOffice tak ja na rysunku poniżej.

Po najechaniu myszą na ikonę pojawia się jej opis „pogrubione”, „kursywa” czyli pochylenie i „podkreślenie”.

Tym razem zadań nie musicie do mnie wysyłać.

W razie problemów z wykonaniem zadań proszę pisać na mój mail.


08.05.2020

Dzień odkrywców. Kolory wiosny

.
Słuchanie opowiadania Marii Ewy Letki „To ja, żaba”.

Wypowiedzi na temat zachowania bohaterów opowiadania.

Opowiadanie przygód głównej bohaterki.

Ćwiczenia językowe i ortograficzne – utrwalanie poznanych zasad.

.


To ja, żaba
Wszyscy bardzo lubili żabę i jej wieczorne „rechu-rechu, kum-kum-kum” dolatujące od strony
stawu. Uważali jednak, że brzydkie z niej stworzenie, i postanowili trochę to zmienić. Dlatego też
pewnego dnia, kiedy żaba wybrała się na przechadzkę, pasąca się na łące koza zawołała:
– Wydaje mi się, że do twarzy byłoby ci z kozią brodą! Mam w krzakach zapasową. – I zanim
żaba zdążyła pomyśleć, koza skoczyła w krzaki i po sekundzie wróciła z zapasową białą bródką.
Przyczepiła ją żabie i aż zabeczała z zachwytu: – Przepięknie! Idź, przejrzyj się w stawie. Żaba
poskakała do stawu. W wodzie zobaczyła odbicie wystraszonej żaby z białą kozią bródką.
– Nie podobam się sobie – szepnęła, ale ponieważ nie chciała sprawiać kozie przykrości, powiedziała
słabym głosem: – Jesteś bardzo miła, kozo – i poskakała dalej.
– Hej, żabo! – zwołała stokrotka. – A może chciałabyś mój różowy kapelusz? Mam kilka…
Żaba włożyła kapelusz stokrotki i poszła przejrzeć się w stawie.
– Czy żaba, której odbicie widzę, to jestem ja? – zapytała samą siebie. – Ponieważ jednak nie
chciała sprawiać przykrości stokrotce, więc rzekła: – Bardzo ładny kapelusz.
Poskakała dalej i nagle natknęła się na zająca.
– Chciałbym coś dla ciebie zrobić, moja żabko – powiedział uprzejmie. – I już nawet wiem co!
Dam ci moje zapasowe uszy. Chcesz?
– Czy ja wiem? – westchnęła żaba.
Zając już, już chciał jej przyczepić uszy, ale żaba zawołała:
– Nie chcę twoich uszu, koziej brody i kapelusza stokrotki! Nie chcę ptasich skrzydeł, krowiego
ogona, końskiej grzywy i wszystkiego innego, co nie jest żabie, żabie i jeszcze raz żabie!!!
Żaba oddała kozie bródkę, stokrotce kapelusz, a zającowi poradziła, żeby zapasowe uszy schował
dla kogoś, kto będzie ich potrzebował. Potem poskakała do stawu, z zadowoleniem przyjrzała
się swojemu odbiciu i powiedziała:
– Poznaję. To ja, żaba. Rechu-rechu, kum-kum-kum.



11.05.2020

Ptasie rodziny.

.
Wiosenne zachowania ptaków związane z zakładaniem gniazd, wysiadywaniem jaj i opieką nad pisklętami – na podstawie tekstu Tomasza Szweda „Kto puka?”, ilustracji, książek o ptakach, ciekawostek i własnych obserwacji. Kilkuzdaniowe wypowiedzi opisujące ptaki i ich gniazda. Czytanie zdań ze zrozumieniem – ćwiczenia w uzupełnianiu i przepisywaniu zdań. Rozwiązywanie zadań tekstowych. Zabawy bieżne i rzutne – rzucanie i chwytanie piłki. Gry i zabawy rozwijające koordynację ruchową.
1.Przeczytaj tekst ,,Kto puka? "na str. 18, 19 .odpowiedz pisemnie na pytania 1, 2, 3, 4, str 19
2. Przeczytaj tekst na str. 20, 21,
3. Wykonaj w Karcie ćwiczeń 1, 2, 3, 4, 5 str. 20, 21, 22
4. Rozwiąż zadania w Matematyce str.57.

.
Pozdrawiam.EB


j.angielski

Klasa 1.

Lekcja 12. 05. 2020

Dzisiaj nauczysz się nowej piosenki o mieszaniu kolorów. Jeśli lubisz malować, to na pewno Cię temat zainteresuje.

1. Popatrz na obrazki w zad. 5/54 w podręczniku. Jaki kolor powstanie, jeśli zmieszasz żółty i niebieski?A jeśli zmieszasz zółty i czerwony? Jeśli nie wiesz, weź farby i się przekonaj.

Mix the colours. Yellow and blue. – Zmieszaj kolory. Żółty i niebieski.

What colour is it? – Jaki to jest kolor?

It’s green – To jest zielony.

Mix the colours. Yellow and red. – Zmieszaj kolory. Zółty i czerwony.

Takie zdania pojawią się w piosence. Pojawią się też zwroty:

This is my picture – To jest mój obrazek

for you – dla Ciebie

2. Ułóż na stole kredki w takiej kolejności, w jakiej pojawią się kolory w refrenie piosenki ( red, yellow, orange, green, pink, purple, blue). Jeżeli zapomniałeś/aś nazwy kolorów, sprawdź je w słowniczku obrazkowym na końcu ćwiczeniówki.

3. Włącz nagranie CD3, ścieżka 7 na eDesku. Najpierw kilka razy posłuchaj piosenki. Staraj się pokazywać przy tym odpowiednie kredki. Następnie śpiewaj piosenkę, aż nauczysz się jej na pamięć. Kiedy będziesz gotowy/a, spróbuj zaśpiewać w wersji karaoke (CD3.8).

Pełny tekst piosenki znajduje się na eDesku w zakładce „Poradnik dla rodziców”.

4. Zad. 6/54 w ćwiczeniówce. Napisz po śladzie i odpowiednio pokoloruj.

5. Dzisiaj skup się na nauce piosenki. Nie musisz przysyłać pracy pisemnej.

Pozdrawiam E. Potalska


Zajęcia korekcyjno kompensacyjne

Kl. I – 12.05 (wtorek)

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Miłej nauki i zabawy.

Pozdrawiam M. Seremak


12.05.2020

Ptasi koncert.


Rozwiązywanie zadań tekstowych, obliczenia pieniężne w zakresie 20. Wprowadzenie dwuznaku dź, Dź (dźwięk). Ćwiczenia doskonalące analizę i syntezę słuchowo-wzrokową wyrazów. Swobodne wypowiedzi o dźwiękach, jakie można usłyszeć w lesie. Dźwięki nieprzyjazne dla zwierząt – udzielanie rad ludziom wybierającym się do lasu . Gry i zabawy ruchowe rozwijające zręczność i koordynację ruchową.

.
1. Przeczytaj tekst na str. 22, wypisz z tekstu wyrazy z Dź, dź,
2. Napisz ćwiczenia na str 23, 24 (karta ćwiczeń).
3. Wykonaj doświadczenie ćwiczenie 1 str. 58 (matematyka)
4. Oblicz zadanie 2, 3, 4,str. 58 (matematyka)

Pozdrawiam EB


13.05.2020

Skrzydlaci przyjaciele. 

Ćwiczenia rachunkowe w zakresie 20, obliczenia pieniężne i zegarowe. Omówienie ilustracji do tekstu – wprowadzenie zapisu głoski miękkiej dzi, Dzi. Ćwiczenia utrwalające pisownię wyrazów ze spółgłoską miękką dź (dzi). Słuchanie i czytanie ciekawostek o fruwaniu i lataniu. Elementy budowy ptaka umożliwiające latanie. „Ptaki” – przestrzenna praca konstrukcyjno-plastyczna.

1.Przeczytaj tekst na str.23, wypisz z tekstu wyrazy z głoską ,,Dzi",,dzi".
2. Przeczytaj tekst na str. 24,25 ,napisz pisemne odpowiedzi do zeszytu na pytania 1, 2, str.24 i 1, 2,str. 25(podręcznik)
3.Uzupełnij str.25, 26 (Karta ćwiczeń).
4.W matematyce wykonaj zadanie 6, 7, 8, 9 str. 59
5. Uzupełnij w kaligrafii str. 52 (na piątek)
7. Wykonaj model ptaka wg własnego pomysłu (na piątek)

Pozdrawiam EB


j. angielski

Klasa 1.

Lekcja 14. 05. 2020.

Dzisiaj nadal będziemy się uczyć o ubraniach i ich kolorach.

1. Zaśpiewaj piosenkę z poprzedniej lekcji (CD3.7). Tak jak poprzednio, ułóż kredki w odpowiedniej kolejności , zgodnie z treścią piosenki.

2. Popatrz na obrazki w zad. 7/55 w podręczniku. Przedstawiają one powiększone fragmenty obrazka ze str.54. Rozpoznaj je.

3. Zrób malutkie karteczki z numerkami od 1 do 6.

4. Wysłuchaj nagrania CD3.10 (ścieżka 10). Usłyszysz w nim ponumerowane rozmówki takie jak ta:

(One- 1)
A: What’s this? –
co to jest?
B: It’s a dress. – to jest sukienka.
A: What colour is it?– jakiego jest koloru?
B: It’s purple. – jest fioletowa.

Twoim zadaniem jest słuchać i poukładać odpowiednie numerki na właściwe obrazki.

chameleon – kamemleon
mouth – usta
face- twarz

5. Wysłuchaj nagrania jeszcze raz. Zatrzymuj je po każdym pytaniu i odpowiadaj na głos. Następnie włączaj nagranie i sprawdzaj, czy odpowiedziałeś/aś dobrze.

6. Zad. 7/55 w ćwiczeniówce. Pokoloruj obrazek według klucza.

7. Zad. 8/55 w ćwiczeniówce. Zakreśl nazwy ubrań w wężu literowym, następnie połącz je z właściwymi obrazkami

8. Cały czas ćwicz piosenkę, przypomnij sobie też rymowankę z pierwszej lekcji tego rozdziału (CD3.1), a zwłaszcza występujący w niej zwrot: „Put on…” – załóż na siebie…

9. Wykonaj zadania na str. 83 w ćwiczeniówce zgodnie z objaśnieniami. Podczas łączenia słówek z obrazkami w zad. 1 użyj różnych kolorów, rób grube kreski, żeby było wyraźnie widać. Sfotografuj tylko str. 83 i prześlij pod mój adres: elapokl1@gmail.com

Pozdrawiam, E. Potalska


informatyka

Klasa I

(piątek, 15.05.2020)

Gruby i chudy smok – zmieniamy wygląd wyrazu – ciąg dalszy. Praca z komputerem.

Przypomnijcie sobie, jak w edytorze tekstu zmieniamy wyrazy, aby były one pogrubione lub pochylone czy podkreślone.

Napiszcie w edytorze, który posiadacie na komputerze swoje imię i nazwisko. Wykonajcie to 3 razy w osobnych linijkach. Przypominam z lekcji na początku roku, że Enter służy do przechodzenia do następnego wiersza, Shift do napisania wielkiej litery (imię i nazwisko musi zaczynać się z wielkiej litery). Aby napisać literę taką, jak: ą ę ś ć ł ó ń ż ź, należy nacisnąć ALT i daną literę a e s c l o n z x.

Po napisaniu 3 razy imienia i nazwiska pogrubcie tekst w pierwszym wierszu, pochylcie tekst w wierszu drugim, a w trzecim podkreślcie.

Wyślijcie plik zapisany w programie lub tylko zdjęcie napisanego tekstu na mój mail lub Messenger.

Termin wykonania zadania: do 18.05.2020r.


15.05.2020

Czego uczymy się od ptaków?


Pojazdy powietrzne budowane przez człowieka – na podstawie tekstu „Ludzie jak ptaki”.

Głośne czytanie tekstu ze zrozumieniem.

Ćwiczenia w opowiadaniu i ćwiczenia utrwalające pisownię wyrazów ze spółgłoską miękką dź.

Układanie zadań do formuły matematycznej – ćwiczenia rachunkowe.

Sprawdzam siebie – rozwiązywanie zadań matematycznych, obliczenia w zakresie 20.

„Papierowy samolot” – składanka papierowa wg podanej instrukcji.

Zabawy z mocowaniem się kształtujące siłę rąk i obręczy barkowej.

ZAŁĄCZNIK nr 1

ZAŁĄCZNIK nr 2



Setna rocznica urodzin Świętego Papieża Jana Pawła II


18.05.2020

Między nami w klasie.

Opowiadanie Zofii Staneckiej „Świnka” – formułowanie wniosku na temat postępowania z pożyczonymi rzeczami.

Rozwiązywanie zadań o nietypowej konstrukcji.

Utrwalanie nazw dni tygodnia – wskazywanie wydarzeń zgodnie z następstwem czasowym.

Uzupełnianie zdań czasownikami zakończonymi samogłoskami ą, ę.

Zamierzone i skoordynowane rzuty małymi przyborami na odległość i do celu.


1. Przeczytaj tekst w podręczniku na str .28 odpowiedz pisemnie do zeszytu na pytania :1, 2, 3, 4, 5
2. uzupełnij w Karcie ćwiczeń str 28.
3. Wykonaj ćwiczenie 1, 2, 3, 4, 5, 6 str 29 ,30
4. Przeczyta wiersz str. 29 (podręcznik),wykonaj ilustrację w postaci historyjki obrazkowej (na środę)

Pozdrawiam.EB


j. angielski

Klasa 1.

Lekcja 19. 05. 2020

Dzisiaj czas na historyjkę! Dzięki niej utrwalisz umiejętność mówienia o ubraniach i ich kolorach.

1. Zaśpiewaj piosenkę „Red and Yellow”. (Nagranie CD3, ścieżka 7 na eDesku).

2. Popatrz na obrazki w podręczniku na str. 56. Pomyśl, co się wydarzy.

3. Włącz nagranie CD3, ścieżka 11. Słuchaj, śledź wzrokiem obrazki i pokazuj paluszkiem, o czym mowa.

Pełny tekst historyjki znajduje się na eDesku w zakładce „Poradnik dla rodziców”.

sit – usiądź
here – tutaj
nice – ładna
Do you like it – czy ci się podoba?
too – też
I’m wearing my pink dress – mam na sobie moją różową sukienkę.

4. Posłuchaj nagrania jeszcze raz. Tym razem włącz ścieżkę 12. Zatrzymuj nagranie po każdym zdaniu i powtarzaj na głos.

5. A może spróbujesz odegrać historyjkę za pomocą słów i gestów? Potrzebne są trzy osoby: Mickey, Minnie i Pluto.

6. Zad.9/56 w ćwiczeniówce. Popatrz na ubranka Mickey i Minnie. Przeczytaj ich nazwy. Jeśli po przeczytaniu rozumiesz, o jakie ubranko chodzi, weź w „pętelkę” kółko w kolorze tego ubranka.

7. Zad.10/56. Napisz po śladzie i przeczytaj.

8. Wejdź do zakładki „Ćwiczenia grafomotoryczne”. Jeśli to możliwe, wydrukuj stronę „Unit 7” i napisz ładnie wyrazy z ramki w linijkach poniżej. Możesz tez pisać w swoim zeszycie.

9. Ćwicz piosenkę i słuchaj historyjki w kolejnych dniach.

Pozdrawiam, E. Potalska


Zajęcia korekcyjno kompensacyjne

Kl. I – 19.05 (wtorek)

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Miłej nauki i zabawy.

Pozdrawiam M. Seremak


19.05.2020

Między nami w domu


Słuchanie tekstu Joanny Papuzińskiej „Jak nasza mama zreperowała księżyc”, elementy fantastyczne, kilkuzdaniowe wypowiedzi dzieci na temat sytuacji, w których ich mama komuś pomogła. Stopnie pokrewieństwa na podstawie własnych doświadczeń i zabawy. Ustne układanie pytań do ilustracji.

1. Przeczytaj tekst str.30, 31 ,odpowiedz pisemnie do zeszytu.
2. Oblicz zadania w matematyce str.61
3. Wykona ćwiczenia w karci ćwiczeń na str.31, 32

Pozdrawiam EB


20.05.2020

Wprowadzenie dwuznaku dż, Dż. Scenki dramowe przedstawiające składanie życzeń. Ćwiczenia rachunkowe przygotowujące do przekroczenia progu dziesiątkowego – rozwiązywanie zadań. Ćwiczenia gimnastyczne kształtujące moc i zręczność .

1. Przeczytaj tekst na stronie 32, 33 i wypisz wyrazy ,,Dż, dż"
2. Uzupełnij str.33, 34( Karta ćwiczeń )
3. Wykonaj zadanie 7, 8, 9( Matematyka)str. 62

Pozdrawiam


j.angielski

Klasa 1.

Lekcja 21. 05. 2020

Dzisiaj będziemy utrwalać opisywanie ubrań.

1. Posłuchaj raz jeszcze historyjki z lekcji poprzedniej

2. Zaśpiewaj piosenkę CD3.7

3. Przyjrzyj się ilustracji w zad.11 na str. 57 w podręczniku. Za chwilę wysłuchasz nagrania, w którym dzieci widoczne na obrazku będą opisywały, w co są ubrane-( I’m wearing…..) Twoim zadaniem jest wskazać dziecko, które mówi.

4. Wysłuchaj nagrania jeszcze raz. Tym razem zatrzymuj je po każdym zdaniu i powtarzaj na głos.

5. Zad. 11/57 w ćwiczeniówce. Znajdź obrazek pasujący do obrazka po lewej stronie, a następnie wyobraź sobie, że jesteś tym dzieckiem i powiedz w co jesteś ubrany/a.

6. Pokaż, że rozumiesz, co jest napisane w języku angielskim. W tym celu przeczytaj wypowiedź chłopca z zad.12/57 i pomaluj odpowiednio jego ubranka.

7. Zagraj w grę na eDesku. Wejdź do zakładki gry interaktywne. Znajdź grę 007 – Word Maze. Klikaj na głośniczek, wysłuchaj, w co dziecko jest ubrane i kieruj piłeczkę w labiryncie w stronę odpowiedniego ubranka.

8. Przyślij mi zdjęcie zadania 12/57 w ćwiczeniówce.

Pozdrawiam, E. Potalska


21.05.2020

Odpowiedzi na pytania do tekstu „Nagła sprawa”.

Ocena zachowania bohaterki tekstu.

Kształtowanie postawy uwzględniającej w życiu codziennym status ekonomiczny rodziny..

Chodzenie na czworakach, rzuty do celu, pokonywanie przeszkód terenowych.

.

1.Przeczytaj tekst na str.34 z podręcznika i odpowiedz pisemnie na pytania 1, 2, 3, do zeszytu.

2. Wykonaj ćwiczenia 1, 2, str.35 (karta ćwiczeń

3.Oblicz zadanie 10, 11, 12 str.63 (matematyka )

Pozdrawiam


Klasa I

(piątek, 22.05.2020)

Fabryka liter – poznajemy czcionki.

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ CAŁĄ LEKCJĘ

.

ZADANIE DO WYKONANIA I WYSŁANIA: Napisz 3 razy wielkimi literami różnymi dowolnie wybranymi czcionkami i dowolnymi kolorami napis: SKLEP SPORTOWY TRAMPEK.

Termin wykonania zadania: do 26.05.2020r.


22.05.2020

.

Ocena zachowania bohaterek wysłuchanego opowiadania Ireny Landau „Rozmówki”. Ćwiczenia w analizie słuchowo-wzrokowej wyrazów ze spółgłoskami miękkimi. Rysowanie scenki do przeczytanego opowiadania.

.

1.Przeczytaj opowiadanie i narysuj scenkę do opowiadania (na poniedziałek)
Irena Landau
Rozmówki
Pani mówi, żeby nie mówić. To znaczy… właściwie… pani mówi, żeby mówić, kiedy nas pyta,
a nie mówić, kiedy nas nie pyta. A szczególnie wtedy, kiedy coś tłumaczy. Bo jak mówimy, kiedy
ona mówi, to nie słychać, co pani mówi, a my, zamiast uważać, mówimy. Jasne?
Oczywiście, nikt nie lubi, kiedy się nie słucha, co ten ktoś mówi, a do tego jeszcze przeszkadza.
I znalazłyśmy na to radę. Teraz, kiedy już obie nauczyłyśmy się wspaniale pisać, wcale nie
musimy mówić.
Poprosiłam mamę, a Marlena poprosiła swoją mamę i obie dostałyśmy notesiki.
No i jest fajnie – teraz do siebie piszemy i jesteśmy cicho, i wcale pani nie przeszkadzamy.
Przed nami siedzą Paweł i Bartek, są najwyżsi w klasie i zasłaniają nas przed nauczycielką.
Chowamy się za plecami chłopców i piszemy do siebie. To są bardzo ważne sprawy. Dziś Marlena
napisała: „Co było u was wczoraj na obiad?”. A ja odpisałam: „Kluski z serem. A bo co?”.
A Marlena napisała: „Brrr, nie lubię klusek. Z serem.”. A ja napisałam: „To nie jedz. A co było
u ciebie?”. A Marlena odpisała: „Pomidorowa i klops”
I nagle podeszła do mnie pani i powiedziała:
– Ewuniu, trzeci raz mówię do ciebie. Czy ty dobrze słyszysz?
– Dobrze, przepraszam, tak się tylko rozmarzyłam.
– O czym tak marzyłaś?
Nie chciałam skłamać, ale przecież nie mogłam odpowiedzieć, że o zupie pomidorowej,
bo by mnie wszyscy wyśmiewali do końca świata. Ale przypomniałam sobie, że rano marzyłam
o kotku. Jeśli więc powiem, że o kocie, to przecież nie skłamię, bo naprawdę o nim myślałam…
– O kotku – powiedziałam.
– To może – zaproponowała pani – pomyślisz o nim na przerwie, a teraz powtórz, co mówiłam.
– Pytała pani, o czym marzyłam.
– Ewo! Nie teraz. Przedtem, przy tablicy.
Pojęcia nie miałam. Kiedy pani mówiła, my pisałyśmy. Na moje szczęście nagle wstał Paweł
i zapytał, czy te kaczeńce, o których pani opowiadała, są czerwone czy żółte. Odlotowy jest ten
Paweł…
– Mówiła pani o kwiatach – odpowiedziałam szybko.
Pani spojrzała na Pawła, potem na mnie i westchnęła.
– Tym razem ci daruję – powiedziała – ale musisz uważać na lekcji!
Kiedy pani się odwróciła, Marlena napisała na kartce: „Udało ci się, wiesz?”. A ja odpisałam:
„Chyba tak.”. A Marlena napisała: „Czy mama kupi ci kota?”. A ja odpisałam: „Nie wiem,
dlaczego?”. A Marlena odpisała: „Bo mówiłaś, że myślałaś o kocie.”.
A ja już nie odpisałam, bo pani powiedziała bardzo głośno:
– Ewo! Powtórz, o czym przed chwilą mówiłam!
– O polnych kwiatach – odpowiedziałam.
A klasa wybuchnęła śmiechem, bo okazało się, że pani opowiadała o słoniach. Czy to moja
wina, że pani tak skacze z tematu na temat? Co ma słoń do kaczeńców?!…
Chyba na razie nie poproszę mamy o kota. Kiedy mama zobaczy ten wielki minus, nie będzie
zachwycona.
Usiadłam, a Marlena napisała: „I co teraz będzie?”. A ja odpisałam: „Daj spokój, chcę posłuchać,
co pani mówi”. A Marlena zrobiła wielkie oczy. A potem okazało się, że pani opowiada
całkiem ciekawe rzeczy.

A o kotku powiem mamie za miesiąc…

.

2. Wykonaj ćwiczenia w książce Dzień odkrywców:

DO s. 62 ćw. 1
DO s. 62-63 ćw. 2, 4
DO s. 62 ćw. 3
DO s. 62 ćw. 5
DO s. 62 ćw. 6
3. Wykonaj w kaligrafii str. 53 (na poniedziałek)
.
POZDRAWIAM EB


25.05.2020

Nasze święta

Wykonanie laurki dla mamy. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20. Zabawy bieżne i rzutne – rzucanie i chwytanie piłki.

Pozdrawiam

ZAŁĄCZNIK


Klasa 1.

Lekcja 26. 05. 2020

Dzisiaj nauczysz się nowych nazw ubrań i będziesz mówił/ a , co założyć, gdy jest ciepło lub zimno.

1. Poznaj nowe słówka:

scarf – szalik
shorts – krótkie spodenki
hot – gorąco
cold – zimno

Sprawdź ich wymowę na Quizlet. Przy okazji powtórz wcześniejsze słówka.

https://quizlet.com/504986769/new-english-adventure-1-unit-7-my-clothes-flash-cards/

2. Zad. 13/58 w podręczniku. Wysłuchaj nagrania (CD3.15 na eDesku) i pokazuj właściwe obrazki.

3. Zad. 14/58. Dopasuj ubranka do sytuacji pogodowych. Wyobraź sobie, że jesteś dzieckiem z obrazka i powiedz, jaka jest pogoda i w co jesteś ubrany/ a. Podaj kolor ubranka.

Np. It’s hot. I’m wearing a pink hat.

It’s cold. I’m wearing purple boots.

(Pamiętamy, ze przed ubrankiem w liczbie pojedynczej wstawiamy słówko „a”).

4. Wykonaj zadania 13 i 14 w ćwiczeniówce. Szczegółowe objaśnienia są w pasku na dole strony.

5. Zagraj w grę na eDesku – 007 Doorbuster. Trzeba klikać na obrazek niepasujący do pozostałych i powiedzieć po angielsku jego nazwę.

6. Posłuchaj historyjki ze str.56 (nagranie CD3.12). Naucz się mówić poszczególne zdania zatrzymując nagranie i powtarzając na głos.

7. Nie musisz przysyłać pracy pisemnej. Skup się na nauce mówienia.

Pozdrawiam, E. Potalska


Zajęcia korekcyjno kompensacyjne

Kl. I – 26.05 (wtorek)

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Miłej nauki i zabawy.

Pozdrawiam M. Seremak


27.05.2020

.

Święto dzieci

Rozmowa o dziecięcych marzeniach na podstawie wiersza Doroty Betlewskiej „Prezent dla dziecka”. Tworzenie rymów i rymowanek. Rozmowa o marzeniach dzieci na świecie i porównanie ich z własnymi marzeniami. Wspólne układanie i zapisywanie życzeń dla dzieci z całego świata. Mierzenie dowolnie wybraną miarą oraz miarą centymetrową, doskonalenie umiejętności rachunkowych. Kształtowanie zwinności, szybkości i skoczności w zabawach terenowych.

1.Przeczytaj wiersz na str.36 (podręcznik),,Prezent dla dziecka"
2.Odpowiedz na pytania 1, 2, 3 str. 36 pisemnie do zeszytu.
3.Zrób pisemnie ćwiczenie 1, 2 str.37( Podręcznik)
4. Oblicz zadania 1, 2 na str. 64 (matematyka)
5. Wykonaj 1, 2, 3,ćwiczenie na str.36 (karta ćwiczeń)
Pozdrawiam EB


j.angielski

Klasa 1.

Lekcja 28. 01 2020

Dzisiaj powtórzymy materiał z rozdziału 7 „My clothes” – moje ubrania.

1. Na początek zaśpiewaj rymowankę z lekcji 1. – CD3, ścieżka 1.
Put on – założ na siebie.

2. Popatrz na obrazki w zad.16/59 w podręczniku. Przeczytaj wyrazy w ramce i pokaż na obrazku, co one znaczą. (Jeśli nie pamiętasz wyrazu, sprawdź w słowniczku obrazkowym na końcu ćwiczeniówki).

3. Wysłuchaj nagrania CD3.16 i powiedz Yeslub No, zależnie od tego, czy zdanie pasuje do obrazka, czy nie.
She is wearing …… – ona jest ubrana w …
He is wearing ….. – on jest ubrany w ……

4. Wykonaj zad.15/59 w ćwiczeniówce. Znajdź drogę w labiryncie, weź w „pętelkę” właściwe ubranka i i powiedz: I’m wearing a …..

5. Wykonaj zad.3/84 w ćwiczeniówce. Objaśnienia są na pomarańczowym pasku na dole strony.

6. Zagraj w grę interaktywną na eDesku - p007 Guess the Word. Dzięki niej wyćwiczysz pisanie nazw ubrań. Popatrz na obrazek ikliknij w głośniczek. Gdy pojawi się klawiaturka napisz właściwy wyraz, który usłyszałeś/ aś. Jeśli popełnisz błąd w jakiejś literce, tracisz jedną owieczkę.

7. Zaśpiewaj piosenkę „Red and Yellow” CD3.7.

8. Napisz do mnie, co Ci sprawiło trudność w tym rozdziale, a co było najłatwiejsze.

Pozdrawiam, E. Potalska


28.05.2020

Z wizytą w bibliotece .

Rozwiązywanie zadań – utrwalanie umiejętności matematycznych. Określenie roli książki na podstawie własnych doświadczeń i wiersza Hanny Łochockiej „Książka czeka”. Głośne czytanie rymowanek o wybranych książkach. Cudzysłów i wielka litera w tytułach książek. Wykonanie historyjki obrazkowej w formie książeczki.

1.Przeczytaj wiersz ,,Książka czeka" str.38.(podręcznik)
2.Odpowiedz pisemnie na 1, 2, 3,str.38
3. Wykonaj ćwiczenie 2 str.39 (podręcznik)
4.Przepisz do zeszytu tekst w zielonej ramce str 39
5. W karcie ćwiczeń zrób ćwiczenie 1, 2 str. 37
6. Oblicz 3, 4, 5 str.65 (matematyka)
7. Wykonaj historyjkę obrazkową w formie książeczki. (na poniedziałek)


POZDRAWIAM EB


29.05.2020

Książki znamy i o nie dbamy

Sprawdzam siebie – powtórzenie wiadomości i umiejętności matematycznych. Jak dbać o książki? – rozmowa na podstawie opowiadania Wojciecha Widłaka „Rozmowy książek” i własnych doświadczeń. Czytanie tekstu z podziałem na role. Rola wykrzyknika w zdaniach rozkazujących. Wykorzystanie drewna przez człowieka.

Przeczytaj tekst na str. 40 (podręcznik)
Odpowiedz do zeszytu na ćwiczenia 1, 2, 3, 5,
Wykonaj zakładkę do książki.( na wtorek)
Zrób ćwiczenia 1, 2, 3, 4, 5, 6 (karta ćwiczeń )
Obejrzyj ilustrację w podręczniku ,,Co mamy z drewna " ,,Jak powstaje papier"
Oblicz w matematyce zadani ze str. 68, 69 ,,Sprawdzam siebie"( na wtorek)
Pozdrawiam EB


j.angielski

Lekcja 2. 06. 2020

Dzisiaj poznasz nazwy zwierząt domowych. Niektóre z nich znasz już z przedszkola.

1. Zad. 2, str. 60 w podręczniku. Popatrz na obrazki, włącz nagranie CD3.19 na eDseku, pokazuj paluszkiem obrazki i powtarzaj na głos nazwy zwierzątek.

2. Posłuchaj jeszcze raz, tym razem powtarzaj na głos i czytaj słowa pod obrazkami.

3. Włącz nagranie i posłuchaj rymowanki CD3.17. Staraj się śpiewać razem z nagraniem

I’ve got – Ja mam

4. Przypomnij sobie nazwy kolejnych zwierzątek. Popatrz na obrazki w zad.3/61. i podpisy pod nimi. Włącz nagranie CD3.20 i wskaż właściwe zwierzątko stosownie do tego, co słyszysz..

5. Wykonaj zadania 1,2,3,4, na stronach 60 – 61 w ćwiczeniówce. Objaśnienia są na pomarańczowych paskach na dole.

6. Prace do sprawdzenia przysyłają osoby, które mają w dzienniku numery: 4, 6, 10.

Pozdrawiam, E. Potalska


Zajęcia korekcyjno kompensacyjne

Kl. I – 02.06 (wtorek)

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Miłej nauki i zabawy.

Pozdrawiam M. Seremak


2.06.2020

Mamy swoje czasopisma. Kilkuzdaniowe wypowiedzi o ulubionych czasopismach. Słuchanie informacji na temat „Świerszczyka”. Zapoznanie z rubrykami „Świerszczyka” na podstawie głośno przeczytanych fragmentów tekstów z czasopisma i pracy z archiwalnymi numerami. Rozwiązuję różne zadania – ćwiczenia rachunkowe. Gry i zabawy z piłką – podawanie piłki i toczenie piłki.


1.Przeczytaj tekst na str. 44, 45 (podręcznik)
2. Wykonaj w Karcie Ćwiczeń str.40, 41
3. Rozwiąż zadanie 9, 10,11 str. 67 (matematyka)


Pozdrawiam


3.06.2020

Lubimy podróżować


Wyodrębnianie nazw środków lokomocji na podstawie wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej „Letnie podróże” oraz własnych doświadczeń. Ćwiczenia w pisaniu i czytaniu ze zrozumieniem, tworzenie rodziny wyrazów. „Środki lokomocji” – ćwiczenia wzbogacające język. Rozszerzenie zakresu liczbowego– obliczenia pełnymi dziesiątkami w zakresie 100. Wędrówka po najbliższej okolicy połączona z pokonywaniem przeszkód terenowych
1. Przeczytaj wiersz str.46 (podręcznik)
2. Zrób ćwiczenie 4 str. 46
3. Wykonaj ćwiczenia 1, 2, 3, 4, 5, str.42 ,43 (Karta Ćwiczeń )
4. Rozwiąż zadania 1, 2, 3, 4, 5, 6, str. 72, 73 (matematyka )


Pozdrawiam EB


j.angielski
Lekcja 4. 05. 2020

Dzisiaj nauczysz się nowej piosenki, dzięki której powtórzysz nazwy zwierząt, produktów spożywczych i zabawek.

1. Popatrz na obrazki w zad.5/62 w podręczniku. Czy pamiętasz te słowa? Wejdź na Quizlet i przećwicz te i inne slowka. Klikaj na głośniczki, patrz na obrazki i powtarzaj na głos.

https://quizlet.com/504986806/new-english-adventure-1-unit-8-my-party-flash-cards/

2. Popatrz na duży obrazek na str. 62 w podręczniku. It’s a party! – to jest przyjęcie. Za chwilę wysłuchasz piosenki opisującej ten obrazek. (CD3.22 na eDesku.)

Przydatne zdania:
a mouse with a kite – myszka z latawcem
a mouse with a ball – myszka z piłką
a mouse in a boat – myszka w łódce
Hooray! –Brawo!
Lots of fun – Dużo zabawy.
For me and you – Dla ciebie i dla mnie

3. Śpiewaj piosenkę i pokazuj na obrazku to, o czym śpiewasz.

Pozdrawiam, E. Potalska


04.06.2020

Wędrówki po Polsce


Doskonalenie umiejętności praktycznych (obliczenia zegarowe, ważenie, mierzenie, obliczenia pieniężne). Rozwiązywanie zadań – obliczenia w zakresie 100. Wypowiedzi na temat polskich krajobrazów na podstawie tekstu informacyjnego, materiałów ilustracyjnych, pracy z mapą i własnych podróży. Pisownia nazw miast, rzek i gór wielką literą. Poznawanie wybranych zwierząt żyjących w różnych regionach Polski.


1. Przeczytaj tekst na str.48, 49.(podręcznik)
2. Wykonaj ćwiczenia 1, 2, 3, 4, 5, 6 str.44, 45, 46, ( Karta ćwiczeń)
3. Rozwiąż zadania 7, 8, 9, str, 74
Pozdrawiam EB


Informatyka

(piątek, 5.06.2020)

Na łące – kopiujemy i wklejamy.

Dziś narysujecie w programie Paint łąkę pełną kwiatów, korzystając z narzędzi: Zaznacz (lub Wybierz), Kopiuj, Wklej.

Wykonajcie polecenia:

- Narysuj jeden kwiatek

- Otocz, korzystając z narzędzia Zaznacz (lub Wybierz) ten kwiatek, który chcesz skopiować. Uważaj, żeby zaznaczyć cały kwiatek, nie przecinając go. Jeśli się nie uda za pierwszym razem kliknij w pusty obszar i zaznacz kwiatek jeszcze raz.

RYS

- Kliknij w ikonę Kopiuj, a następnie użyj ikony Wklej.

W lewym górnym rogu rysunku powinien pojawić się nowy kwiatek. Kliknij w niego i przenieś go w dowolne miejsce (przeciągamy z wciśniętym lewym przyciskiem myszy).

Jeżeli klikniesz ponownie z ikonę Wklej, ten sam kwiatek pojawi się jeszcze raz.

Jeśli coś ci się nie uda, pamiętaj, że zawsze możesz cofnąć wykonaną czynność korzystając z klawiszy Ctrl + Z. To ćwiczyliśmy w pierwszym semestrze w szkole.

- Utwórz łąkę pełną kwiatów, na koniec je pokoloruj.

RYS (SKRÓTY)

Wypróbuj te skróty klawiaturowe do skopiowania i wklejenia jakiegoś elementu na rysunku oraz do zapisania swojej pracy.

W razie pytań czy problemów proszę pisać na mój e-mail.


05.06.2020

Wizyta w stolicy

Wypowiedzi na temat stolicy Polski, jej charakterystycznych obiektów i zabytków na podstawie opowiadania Wojciecha Widłaka Ciekawie jak w Warszawie", tekstu informacyjnego i zgromadzonych materiałów. Próby opisania herbu Warszawy. Cechy wielkiego miasta. Obliczenia pienięzne – wprowadzenie groszy, doskonalenie umiej ętności praktycznych.

1. Przeczytaj tekst "Ciekawie jak w Warszawie" str. 50 i Warszawa -stolica Polski (podrecznik)

2. Wykonaj ćwiczenia 1,2, 3, 4 str.47, 48 (Karta Cwiczen)

3. Rozwiąz zadania 1,2, 3, str. 75 (matematyka)

Pozdrawiam



08. 06. 2020 r.

Temat: Mieszkamy w Europie

Słuchanie opowiadania o Unii Europejskiej i jej symbolach. Ćwiczenia w czytaniu i uzupełnianiu zdań. Wielka litera w nazwach państw i kontynentów. Metr – wprowadzenie pojęcia, ćwiczenia w mierzeniu. Rozwiązywanie zadań tekstowych – ćwiczenia w obliczaniu długości.Gry i zabawy ruchowe w terenie z wykorzystaniem naturalnych przeszkód i dostępnych przyborów.

1.Przeczytaj tekst w podręczniku na str.52, 53
2.Wykonaj ćwiczenia w karcie ćwiczeń na str.49,50
3.Rozwiąż zadania w matematyce na str. 77


j.angielski

Klasa 1.

Lekcja 9. 06. 2020

Dzisiaj czas na historyjkę i utrwalenie nazw zwierzątek.

1. Zaśpiewaj piosenkę z lekcji poprzedniej.

1. Otwórzksiążkę na str. 64 i przyjrzyj się obrazkom. Co dzisiaj przytrafi się naszym bohaterom?

2. Teraz posłuchaj nagrania CD3.25, śledź wzrokiem przebieg wydarzeń na obrazkach. Staraj się znaleźć odpowiedź na pytanie: Does Mickey like hamsters? – Czy Mickey lubi chomiki?

Przydatne słownictwo:

I’ve got – Ja mam
flowers – kwiaty
Look out – Uważaj
water - woda

3. Teraz posłuchaj jeszcze raz i powtarzaj każde zdanie. W tym celu należy zatrzymywać nagranie. Zapis tekstu historyjki znajduje się w „Poradniku dla rodziców” na eDesku.

4. Wykonaj zadania 9,10 /64 w ćwiczeniówce. Objaśnienia są na dole strony.

5. Wykonaj zad. 11, 12/65 w ćwiczeniówce. Objaśnienia są na dole strony.

6. Osoby, które maja w dzienniku numery: 9,11, 18 przesyłają stronę 65 do oceny.

Pozdrawiam, E. Potalska


Zajęcia korekcyjno kompensacyjne

Kl. I – 09.06 (wtorek)

KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ

Miłej nauki i zabawy.

Pozdrawiam M. Seremak


09. 06. 2020 r.

Temat Święto taty

Swobodne wypowiedzi dzieci na temat taty na podstawie własnych doświadczeń i głośno przeczytanego wiersza Marcina Brykczyńskiego „Tata”. Układanie i pisanie życzeń dla taty – pisownia zwrotów grzecznościowych. Rozwiązywanie zadań tekstowych – liczenie w zakresie 100; obliczenia pieniężne, kalendarzowe i zegarowe. Gry i zabawy rzutne.

1.Przeczytaj tekst w podręczniku na str. 54, 55
2. Wykonaj ćwiczenia w Karcie ćwiczeń na str. 51,52
3.Rozwiąż zadania w Matematyce na str. 78


10. 06. 2020 r.

Temat: Dzień odkrywców. Poznajemy mapę Polski Rozmowa na podstawie wysłuchanego tekstu Marii Ewy Letki „Wehikuł dziadka”. Tworzenie historyjki o pierwszym locie wehikułu. Praca z mapą Polski. Planowanie podróży do tajemniczego miejsca. Szacowanie odległości.

Maria Ewa Letki
Wehikuł dziadka
Mój dziadek jest konstruktorem różnych przedziwnych maszyn. Któregoś dnia skonstruował
maszynę do latania. Był to rodzaj niedużego samolociku, wyposażonego w poczwórne skrzydła
i wajchę, za którą się pociągało, żeby wystartować i wylądować. Kiedy po raz pierwszy wyprowadził
ów wehikuł ze stodoły na podwórko, zbiegli się ludzie z całej wsi. Chcieli zobaczyć dziadkowy
wynalazek.
– Zabieram cię na wycieczkę – powiedział dziadek do babci. – I wiedz, że ja w tę machinę
włożyłem talent, serce i wszystkie oszczędności.
– Toż to szaleństwo lecieć czymś takim – szeptali gapie. – Wygląda jak duża zabawka.
– Mój ty Leonardo – szepnęła wzruszona babcia, chociaż dziadek ma na imię Piotr. – Zawsze
w ciebie wierzyłam. Poczekaj, zabiorę tylko jakieś kanapki, termos z gorącą kawą i już lecimy!
Machina skonstruowana przez dziadka miała niezwykłą cechę. Kiedy się do niej wsiadało,
zaczynała powtarzać: „Szybciutko, szybciutko, już szósta” bez względu na to, która była godzina.
Dziadek wmontował w nią głośnik i jakieś czujniki własnej produkcji.
Jeżeli ona za każdym razem podaje tę samą godzinę, to znaczy, że jest felerna – powiedział
tata, obchodząc machinę dookoła – i nie powinno się nią latać.
– I skąd wiadomo, że ona jest latająca? – szepnął ktoś zza płotu. – Przecież ona może być zwyczajnie
wznosząco-spadająca.
W tej samej chwili z domu wypadła podekscytowana babcia z kanapkami i termosem. Oboje
wsiedli, zapięli pasy i dziadek wprawił machinę w ruch. Najpierw pokręciła się po podwórku,
trochę jak wielki pies, który musi wszystko obwąchać (ktoś ze zgromadzonych szepnął, że ona
chyba żegna się na zawsze), potem energicznie wzbiła się w powietrze i odleciała z szumem silnika.
Przez chwilę słychać było śmiech babci i dziadka, a potem wszystko umilkło i zniknęło.
– Miejmy nadzieję, że to się dobrze skończy – powiedziała mama i przeżegnała się.
Czekaliśmy całe popołudnie, noc, cały następny dzień, noc i jeszcze jeden dzień. Koleżanki
babci popłakiwały, a mężczyźni wspominali dziadka. Pod koniec trzeciego dnia oczekiwań, kiedy
było już całkiem szaro, usłyszeliśmy najpierw szum, potem okrzyk babci: – Tylko nie w moje
pomidory! – i zaraz po tym głośne mlaśnięcie. Domyśliliśmy się, że wehikuł dziadka wylądował
za domem, na grządkach z pomidorami. Rozgniótł wszystkie owoce, a cały dom od strony północnej
był obryzgany czerwoną mazią. W maszynie coś się musiało przestawić, bo powiedziała:
„Szybciutko, szybciutko, już dziesięć po siódmej!”.
– A, co tam pomidory! – zawołała babcia, wyskakując na zniszczone grządki. – Podróż była
wspaniała!
Po jakimś czasie dziadek udoskonalił swoją latającą maszynę tak, że zawsze lądowała
na środku podwórka, a babcia nadała jej imię Leonardo. Byliśmy teraz sławni, różni ludzie
przychodzili do dziadka i pytali, czy nie dałby im polatać w swojej niezwykłej machinie. Dziadek
zgadzał się, ale tylko do najbliższego miasta i z powrotem.
Na szczęście mama, tata i ja mogliśmy latać, gdzie nam się tylko podobało.
(Źródło: „Świerszczyk” 12/2008).
• Rozmowa kierowana pytaniami na podstawie wysłuchanego tekstu, np. Kto opowiada o przygodach
z samolotem? Co najczęściej konstruuje dziadek? W co był wyposażony samolot dziadka?
Co ludzie myśleli o nowym pomyśle dziadka? Jak długo trwała pierwsza podróż samolotem?
Gdzie wylądował samolot, kończąc pierwszy lot? Czy dziadek go udoskonalił? Jak babcia
nazwała dziadka? Czy ktoś z was domyśla się dlaczego? (Jeśli dzieci nie zgadną, nauczyciel
informuje: 500 lat temu we Włoszech żył Leonardo da Vinci, bardzo mądry człowiek, wielki
malarz, który był niezwykle dociekliwy. Przeprowadzał wiele badań, dokonał wielu odkryć, wykonał
wiele projektów i konstrukcji. Zaprojektował maszynę latającą. To jego miała na myśli
babcia, gdy nazwała dziadka Leonardem, ponieważ dziadek, podobnie jak słynny Włoch, stale
coś konstruował).
1 ,Wykonaj ćwiczenia w książce Dzień odkrywców na str.66, 67


Konkurs matematyczny
https://www.testportal.pl/test.html?t=TgdhrNSaz2SN Konkurs o tytuł „Najlepszego Rachmistrza” klasy I

Pozdrawiam
W. Bielec


Informatyka

(piątek, 19.06.2020)

Podsumowanie całorocznej pracy. Ćwiczenia w rysowaniu i pisaniu. Praca z komputerem.

Przypomnijcie sobie, czego uczyliście się w tym roku. Co wam się podobało, jakie nowe umiejętności zdobyliście?

Narysujcie w programie Paint rysunek na temat: moje wymarzone wakacje. Napiszcie tytuł na rysunku.

To ostatnia nasza lekcja w tym roku. Życzę Wam udanych wakacji.


19.06.2020

Temat: Wakacyjne plany

Rozmowa o sposobach spędzania wakacji na podstawie tekstu „Mamy wakacyjne plany”. Swobodne wypowiedzi o planach na wakacje. . Planowanie zajęć w zależności od miejsca pobytu .Formułowanie rad dotyczących bezpieczeństwa na wakacyjnych ścieżkach.Wymarzone wakacje –praca plastyczna.
1. Przeczytaj tekst str.57(podręcznik)
2. Wykonaj ćwiczenia na str.53,54
3. Oblicz zadania na str.79(matematyka)


22.06. 2020 r.

Temat: Pakujemy wakacyjną walizkę

Głośne czytanie tekstu „Trudny wybór”. Swobodne wypowiedzi dzieci o kompletowaniu bagażu na wakacyjne wyjazdy. Zabawy dydaktyczne związane z pakowaniem wakacyjnej walizki. Praktyczna nauka składania ubrań i pakowania walizki. Obliczenia zegarowe, pieniężne i kalendarzowe. Powtarzam podstawowe wiadomości – dodawanie i odejmowanie w zakresie 20. Gry i zabawy w terenie.
1. Przeczytaj tekst na str. 59 (podręcznik)
2.Wykonaj ćwiczenia na str.55
3. Oblicz zadania w matematyce na str.80,81


23. 06. 2020 r.

Temat: Pozdrowienia z wakacji

Swobodne wypowiedzi dzieci na temat miejsc letniego wypoczynku. Głośne czytanie wiersza Elżbiety Zechenter-Spławińskiej „Napisz z wakacji”. Pisanie pozdrowień z wakacji. Ustalenie czynności związanych z wysyłaniem pozdrowień. Wykonanie wizytówki, pisanie własnego adresu. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 – dydaktyczne gry stolikowe. Pomyślę i rozwiążę – utrwalanie umiejętności matematycznych i rozwijanie logicznego myślenia.
1. Przeczytaj wiersz na str.60
2. Wykonaj ćwiczenia na str. 56,57
3.Rozwiąż zadania na str. 82, 83


24. 06. 2020 r.

Temat:  Dzień odkrywców. Już wakacje!

Wypowiedzi na temat mijającego roku nauki w pierwszej klasie. Gry i zabawy dydaktyczne utrwalające wiadomości i umiejętności polonistyczne, matematyczne i przyrodnicze.
1.Wykonaj ćwiczenia na str,58,59, 60,61


25.06 2020 r.

Temat:  Już wakacje!

Powtarzam podstawowe wiadomości- dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.

1. Oblicz w matematyce zadania na str. 84, 85
2. WAKACJE! ŻYCZĘ WSZYSTKIM UDANEGO ODPOCZYNKU


Padlet "Dzień Ojca"

https://padlet.com/agnieszkaklim/sjhw384461cywcjr


j.angielski

Klasa 1.

Lekcja 23. 06. 2020

Dzisiaj poznasz nazwy zwierząt gospodarskich i powtórzysz materiał z rozdziału „Animals” – Zwierzęta.

Ponieważ niektórzy z was oddali podręczniki, będziemy pracować tylko z ćwiczeniówką.

1. Otwórz ćwiczeniówkę na str.88, gdzie jest słowniczek obrazkowy. Włącz nagranie na eDesku. Znajdziesz je w zakładce „Słowniczek obrazkowy – nagrania” (4.8). Pokazuj paluszkiem zwierzątka i powtarzaj na głos usłyszane nazwy.

2. Szczególną uwagę zwróć na słowa:

cow – krowa
pig – świnia
sheep – owca

3. Wykonaj zadania 13, 14, 15 na str. 66-67 zgodnie z objaśnieniami na dole strony.

4. Wykonaj dowolne zadania ze stron 85-86. Możesz zrobić wszystkie. Objaśnienia są na dole strony.

Pozdrawiam, E. Potalska


j. angielski

Klasa 1.

Lekcja 25. 06. 2020

Dzisiaj sprawdzicie, ile się nauczyliście w bieżącym roku szkolnym. W tym celu wykonajcie dowolne zadania ze stron 12, 13, 14, 15, 16 w „cienkiej ćwiczeniówce”. Najłatwiejsze są zadania oznaczone numerem 1. Wykonując je, korzystajcie ze słowniczka obrazkowego na końcu ćwiczeniówki. Jeśli będziecie mieli ochotę, popracujcie nad tymi zadaniami w wakacje, żeby nie zapomnieć poznanych słówek. W wolnych chwilach grajcie w gry interaktywne na eDesku, śpiewajcie piosenki i oglądajcie filmiki.

Ponieważ jest to ostatnia nasza lekcja w tym roku szkolnym, chcę Wam i Waszym Rodzicom serdecznie podziękować za niezwykle trudną pracę w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Wiem, że dużo się nauczyliście, o czym świadczą systematycznie przysyłane prace domowe, ale gdyby nie pomoc Rodziców, nie osiągnęlibyście tak dobrych wyników.

Życzę Wam udanego odpoczynku w wakacje i mam nadzieję, że spotkamy się we wrześniu w szkole.

Do zobaczenia!

Elżbieta Potalska


24-06-2020, Barbara Rżana
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.