Klasa II
Dzielenie w zakresie 25 http://matzoo.pl/klasa2/10
Język angielski
Klasa 2.
Lekcja 16. 03.2020
Naucz się na pamięć zdań z ćwiczenia 8, str. 37 w ćwiczeniówce. (Wyobrażasz sobie, że jesteś danym zwierzątkiem i mówisz o sobie).
Tabliczka mnożenia w zakresie 30 https://www.matzoo.pl/klasa2/tabliczka-mnozenia-w-zakresie-30_9_101
Język angielski
Klasa 2
Lekcja 18.03.2020
1. Zad. 15/42. Przeczytaj opisy zwierzątek i dopasuj je do odpowiednich obrazków.
tail- ogon, beak – dziób, wings,- skrzydła, fins – płetwy
2. Zad. 16/42. Uzupełnij podanymi wyrazami opis zwierzątka, które nie było opisane w ćw. 15.
3. Ćwiczeniówka: zad. 13, 14 str. 40 ( Polecenia są po polsku).
Pozdrawiam, E. P.
Dyktando https://www.dyktanda.net/dyktando-43.php
19.03.2020
Zadanie na dziś to "Odżywiamy się zdrowo"
Na kartce z bloku rysujeny duże koło, które będzie talerzem. Obok sztućce. (patrz zdjęcie) Proszę wyciąć ze starych, kolorowych czasopism czy reklam produkty, które są zdrowe a zarazem niezbędne do życia i przykleić na lalerzu. Przypominam o piramidzie zdrowego odżywiania. Miłej zabawy
20.03.2020
Miesiące https://www.matzoo.pl/klasa2/miesiace_63_342
"20 marca - Dzień Astronomicznej Wiosny"
Język angielski Klasa 2
Lekcja 23.03.2020
Wejdź na stronę eDesk.pearson.pl. Postępuj zgodnie z instrukcją, którą podałam w lekcji 20.03.2020.
Wejdź do zakładki Gry interaktywne i sprawdź ile pamiętasz z rozdziałów 1-5 ( Oznaczone jako Unit 1 – 5 lub U. 1-5 ). Przyjemnej zabawy!
Pozdrawiam, E.P.
Żeby włączyć gry, należy wejść na stronę eDesk.pearson.pl, zalogować się i - jak zapewnia od kilku dni wydawnictwo - to wystarczy, bo udostępnili materiały dla wszystkich chętnych i nie trzeba mieć indywidualnych kodów dostępu.
Dzień 23 marca 2020
Temat: Witaj Wiosno
- proszę przeczytać wiersz Natalii Usenko „ Pobudka” -
-
jaki jest nastrój wiersza?
-
kto jest bohaterem wiersza?
-
jak w wierszu przedstawiona jest wiosna?
- zastanów się jakie zmiany zachodzą wiosną w przyrodzie?
- jak Ty wyobrażasz sobie wiosnę?
Wykonajcie zadania w ćwiczeniach z języka polskiego str. 58-59
Wykonajcie zadania w karcie prac z obliczeniami zegarowymi.
Wykonajcie pracę plastyczną : „Wiosenny kolaż” bądź „Wiosna budzi się do życia”
Pamiętajcie, że ruch to zdrowie.
Serdecznie Was pozdrawiam…:)
Lekcja online dla uczniow klas 1-3 Robimy smieszne minki. 24.03 godz. 12.00 https://bit.ly/2QCkGz6
pozdrawiam
W.Bielec
Dzień 24 marca 2020
Temat : Czy już widać Wiosnę w lesie?
- proszę przeczytać wiersz pani Haliny Szayerowej „ Pierwsze kwiatki” -
-
zastanówcie się „jakie dźwięki słychać w lesie?”, „Jakie sprawy dokonywały się za sprawą magicznych dzwonków?”
-
wymień nazwy kwiatów wymienionych w wierszu, czy znasz inne wiosenne kwiaty?
-
obejrzyj film o zwiastunach wiosny https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY
Wykonajcie zadania w ćwiczeniach z języka polskiego str. 60-61
Wykonajcie ćwiczenia utrwalające poznane części mowy rzeczownik i czasownik http://pisupisu.pl/klasa2/rzeczownik-czy-czasownik
Ćwiczymy również tabliczkę mnożenia. Miłej zabawy https://www.matzoo.pl/klasa2/mnozenie-i-dzielenie-w-zakresie-30-wieksze-liczby_11_419
Pamiętajcie o ćwiczeniach fizycznych :)
Serdecznie Was pozdrawiam…:)
Klasa 2
Lekcja 25.03.2020
Utrwalisz umiejętność mówienia o swoich umiejętnościach.
1. Otwórz podręcznik na str.43. Popatrz na obrazek w zad. 18 i przeczytaj zdania poniżej. Zastanów się, kto mówi które zdanie.
2. Popatrz na dziewczynkę w zad. 19. i przeczytaj, zdania, które ona mówi o sobie.
3. Narysuj siebie i napisz, podobne zdania na swój temat. Powiedz je na głos rodzicom.
Załóż teczkę, w której będziesz zbierał/a prace, które będę zadawała. Ocenię je, gdy wrócimy do szkoły.
4. Wykonaj zad. 15, str. 41 w ćwiczeniówce. Objaśnienia są po polsku.
Pozdrawiam, E. P.
Dzień 25 marca 2020 (środa) tydzień 24
Temat : Nasze wiosenne porządki
1. Proszę przeczytać opowiadanie Pana Rafała Witka „ Szafa skarbów” -
-
zastanów się czy Ty w jakiś sposób wykorzystujesz niepotrzebne rzeczy?
-
Podczas ćwiczenia w którym będziesz uzupełniał zdania pamiętaj, że przy wyliczaniu stosujemy dwukropek oraz przecinki
Gdy coś wyliczamy, najpierw stawiamy dwukropek, a kolejne elementy wyliczenia oddzielamy od siebie przecinkami.
-
Wykonaj zadania w ćwiczeniach z języka polskiego str. 62
-
ĆWICZENIE 2 ze strony 62 napisz w zeszycie.
„Co można znaleźć w twojej szafce lub szufladzie?”
-
Pamiętaj o znakach stosowanych przy wyliczaniu.
2. Wykonaj zadania matematyczne w kartach prac
3. Miłej zabawy . Utrwalisz sobie pisownię „rz i ż”
http://pisupisu.pl/3/ortografia/rz-i-z-wybierz-nauka
Pozdrawiam…:)
Dzień 26 marca 2020 (czwartek) tydzień 24
Temat : Groźna woda
1. Przeczytaj opowiadanie Pani Hanny Zdzitowieckiej „ Powódź” -
2. Odpowiedz ustnie na pytania:
-
Przypomnij sobie jakie znaczenie ma woda w przyrodzie?
-
Z czym kojarzy Ci się woda?
-
Czy człowiek może przeżyć bez wody?
-
Różne przyczyny powstawania powodzi? ( gwałtowne, wiosenne roztopy; duże opady deszczu; zatamowane rzeki przez zatory lodowe; powodzie sztormowe; tsunami)
3. Obejrzyj i przeczytaj zdania pod historyjką obrazkową.
-
Pomyśl co przydarzyło się Marcie i w jaki sposób się zachowała?
-
Zastanów się dlaczego należy pomagać poszkodowanym w powodzi?
-
W jaki sposób dzieci mogą pomagać powodzianom?
4. Wykonaj zadania w ćwiczeniach z języka polskiego str. 63
-
zadanie 2 z kropką zapisz w zeszycie – (PRACA DO OCENY)
Ułóż dwa zdania z wyrazami z „ó” niewymiennym. W jednym zdaniu możesz użyć kilku wyrazów z ćwiczenia 2.
Przypominam, że „ó” zapisujemy gdy wymienia się na „o, a, e”
5. Wykonaj zadania matematyczne w kartach prac.
Pozdrawiam…:)
Dzień 27 marca 2020 (piątek) tydzień 24
Temat : Potyczki ortograficzne. Inaczej piszę inaczej słyszę.
kliknij TUTAJ aby wyświetlic całą lekcję
Dzień 30 marca 2020 (poniedziałek) tydzień 25
Temat : Lubimy żartować.
1. Przeczytaj wiersz Pana Jana Brzechwy:„ Prima Aprilis”
2. Odpowiedz ustnie na pytania:
- Jakie niezwykłe zdarzenia zostały opisane w wierszu?
- Czy mogło się to dziać naprawdę?
- Czy wiesz co oznacza sformułowanie „prima aprilis”?
- Pomyśl jakie Ty znasz prima aprilisowe żarty?
3. Wykonaj pisemnie ( w zeszycie ) ćwiczenie 1 str. 58
(PRACA DO OCENY)
- uzupełnij wierszyk wyrazami z „h” i przepisz go do zeszytu (przypominam o prawidłowym zapisie wiersza – tak jak jest zapisany w podręczniku)
- zapamiętaj pisownię tych wyrazów
4. Wykonaj zadania w ćwiczeniach z języka polskiego str. 66 – 67
5. Wykonaj zadania matematyczne w kartach prac.
( wytnij banknoty z ćwiczeń )
Dodatkowe informacje, dla lepszego zrozumienia tematu obliczania pojemności płynów:
Dzień 31 marca 2020 (wtorek) tydzień 25
Temat : Mój dobry i zły dzień.
1. Przeczytaj wiersz Pana Marka Bartkowicza :„ Czemu, wróbelku?”
2. Odpowiedz ustnie na pytania:
- Jakie powody do radości miał wróbelek?
- Dlaczego wszystko cieszy wróbelka? Poszukaj odpowiedzi w wierszu.
- Kto to jest „optymista”?
- Kto to jest „pesymista”?
- Czy wróbelek
3. Przyjrzyj się ilustracjom opowiadania w podręczniku: ćwiczenie 1 str. 60.
- Przeczytaj pytania i wyrazy znajdujące się obok obrazków.
- Spróbuj opowiedzieć całą przygodę Helenki, korzystając z zapisanych obok ilustracji wyrazów.
- Staraj się opowiadać pełnymi zdaniami.
- Zastanów się jakie uczucia towarzyszyły dziewczynce?
4. Wykonaj zadania w ćwiczeniach z języka polskiego str. 68
5. Wykonaj zadania matematyczne w kartach prac. Ostatnia karta do oceny.
Klasa 2. - jezyk angielski
Lekcja 1.04.2020
Dzisiaj nauczysz się nowych nazw produktów spożywczych. Poznasz też nową piosenkę.
1. Zacznij od przypomnienia i poznania nowych słówek. Wejdź na stronę https://quizlet.com/198942796/new-english-adventure-2-unit-6-he-likes-cheese-flash-cards/
Przeciągnij na dół, znajdziesz tam listę słówek. Klikaj na głośniczek i powtarzaj wyrazy.
Naucz się dwóch nowych: chocolate- czekolada i ice cream – lody.
2. Otwórz książkę na str. 45., zad. 4. Popatrz na obrazek, przeczytaj zdania, które są pod nim.
Wejdź na stronę eDesk.pearson.pl /Szk. Podst./New English Adventure 2/ CD2, ścieżka39. Wysłuchaj nagrania i powiedz, które zdanie pasuje do którego dziecka.
3. A teraz czas na piosenkę- ścieżka 40. ( she – ona, he- on, everyone – każdy ). Tekst jest w zad.5/45.
4. Otwórz ćwiczeniówkę na str.43., podpisz rysunki wyrazami z ramki, potem włącz ścieżkę 42, posłuchaj, co lubią jeść dzieci i połącz je z odpowiednimi rysunkami.
5. Uzupełnij zdania na ten temat w zad. 4/43. Pamiętaj, żeby pisać bardzo starannie.
6. Napisz do mnie, co Ci się najbardziej z tej lekcji podobało a co było trudne. Mój adres: elapokl02@gmail.com.
Pozdrawiam, E. P.
Dzień 1kwietnia 2020 (środa) tydzień 25
Temat : Bezpiecznie na rowerze.
KLIKNIJ TUTAJ, aby wyświetlić calą lekcję
Dzień 2 kwietnia 2020 (czwartek) tydzień 25
Temat : Co zrobić, gdy zdarzy się wypadek?
KLIKNIJ TUTAJ, aby wyświetlić calą lekcję
Sprawdzian - Zadania matematyczne
szachy
KLIKNIJ TUTAJ, aby wyświetlić materiały do zajęć
Agnieszka Klimek
Dzień 3 kwietnia 2020 (piątek) tydzień 25
Temat : Potrafimy udzielić pomocy
1. Przeczytaj uważnie tekst : „Spokojnie, to tylko wypadek!”
2. Odpowiedz ustnie na pytania:
- Czym jest pierwsza pomoc?
- Przeczytaj dokładnie teksty informacyjne zapoznające ze sposobem udzielania pierwszej pomocy w wypadku zranienia, krwotoku z nosa, oparzenia, zadławienia, przegrzania.
- Zapamiętaj : Aby uniknąć nieszczęśliwych wypadków, należy zmienić zachowania, które mogą być ich przyczyną.
3. Przypomnij sobie numery telefonów alarmowych:
- 997
- 998
- 999
- 112
4. Wykonaj zadania matematyczne w kartach pracy. ( PRACA DO OCENY)
klasa II
6.04.2020
Dzien dobry. Kochani w tym tygodniu inna forma pracy. Bedzie to Padlet. Przesylam link. https://padlet.com/bielecwanda/11q370ip95wa
pozdrawiam
W. Bielec
DRODZY UCZNIOWIE!
Wysyłajcie swoje prace pod właściwy adres swojej klasy. Podpisujcie je i piszcie datę, z której lekcji jest to zadanie, zwłaszcza, gdy przysyłacie z opóźnieniem. E. Potalska
Język angielski
Lekcja 6.04.2020
Dzisiaj nauczysz się nowych nazw warzyw i dalej będziesz ćwiczył /a budowanie zdań typu: I like pizza, I don’t like cake.
1. Zad. 6/46. w podręczniku. Przyjrzyj się obrazkom. Pod każdym produktem spożywczym jest buźka bez ust. Wejdź na stronę eDesk.peason.pl , włącz CD2, ścieżka 43. Posłuchaj, co lubi jeść chłopiec, a co dziewczynka, pokazuj paluszkiem i powiedz mamie lub tacie, jakie usta narysował/abyś na danej buźce. Możesz to narysować, ale wtedy trzeba wydrukować kartę pracy numer 6, która znajduje się na eDesku w zakładce Karty pracy podstawowe. ( Pamiętaj! she=ona, he=on).
2. Teraz powiedz mamie lub tacie, czego dowiedziałeś się o dzieciach. Zaczynaj na przykład tak:
She likes ………., She doesn’t like ……..
3. Zad. 5/44 w ćwiczeniówce. Włącz nagranie CD2,śćieżka 44 i narysuj w tabeli smutne lub wesołe buźki w zależności, czy dane dziecko lubi daną rzecz, czy nie.
4. Zad.6/44, ćwiczeniówka. Uzupełnij zdania wyrazami z ramki, zgodnie z tym, co masz w tabeli.
5. Zrób WYRAŹNE zdjęcie całej strony 44. i wyślij mi pod adres elapokl02@gmail.com
Pozdrawiam, E.P.
Dzień 6 kwietnia 2020 (poniedziałek) tydzień 26
Temat :Najważniejszy jest uśmiech
1. Przeczytaj uważnie opowiadania Edyty Zarębskiej „Zosia i fiołkowy kapelusz”
2. Wykonaj zadania w ćwiczeniach z języka polskiego na stronach 74 – 75
- ćwiczenie 4 zapisz w zeszycie ( PRACA DO OCENY)
- Pamiętaj o przecinkach przed wyrazami: bo, ponieważ, więc, ale
3. Przyjrzyj się dokładnie planszy z zegarem
- przypomnij sobie ile minut ma godzina?
- ile minut ma kwadrans?
- jaką godzinę odczytujemy po południu czy wieczorem?
np. godzina :
1 to po południu to godzina 13,
6 wieczorem to godzina 18
4. Wykonaj zadania matematyczne w kartach pracy. ( PRACA DO OCENY)
KARTY PRACY - zadania matematyczne
Dzień 7 kwietnia 2020 (wtorek) tydzień 26
Temat :Wiosna w sadzie
1. Przeczytaj wiersz D. Gellner „Sad rozkwita”.
- Naucz się czytać utwór z zachowaniem właściwej interpunkcji i intonacji :)
2. Od kwiatu do owocu – poznawanie etapów powstawania owocu.
- Przeczytaj tekst informacyjny„Od kwiatu do owocu”.
3. Wykonaj zadania w ćwiczeniach z języka polskiego na stronach 76 – 7
4. Wykonaj zadanie matematyczne w kartach prac ( PRACA DO OCENY)
5. „Kwitnące drzewo” – pracę plastyczną wykonaj techniką wyklejanki. ( PRACA DO OCENY)
KARTY PRACY - ZADANIA MATEMATYCZNE
język angielski
Klasa 2.
Lekcja 8.04.2020
Dzisiaj powtórzysz słownictwo dotyczące jedzenia i utrwalisz budowanie zdań mówiących o tym, że ktoś coś lubi lub nie lubi jeść.
1. Zad. 8, str. 47 w podręczniku. Popatrz na obrazek i listę słów pod nim. Wysłuchaj nagrania 45 (strona eDesk.pearson.pl, CD2) i powiedz, które warzywa wybierze postać 1 – Linguini, a które postać 2 – Colette?
2. Zad.7, str.45 ćwiczeniówka. Zapisz składniki, które Remy dodaje do swojej zupy. Ułóż je z rozsypanek literowych zapisanych na naczyniu (soup = zupa).
3. Zad.8/45. Zakreśl (weź w pętelkę) te zwroty, które pasują do informacji z zad. 7. Jeżeli np. Remy nie ma danego składnika w zupie, to znaczy, że tego nie lubi i trzeba wtedy zakreślić „doesn’tlike”.
4. Zrób wyraźne zdjęcie strony 45. w ćwiczeniówce i prześlij mi pod adres: elapokl02@gmail.com
Bardzo zachęcam Rodziców do zapoznania się z Poradnikiem dla rodziców, który znajduje się na stronie eDesk. Znajdziecie tam Państwo cenne wskazówki na temat tego, jak pracować z dzieckiem w domu, jest tam słowniczek zawierający słowa i zwroty z danego działu w podręczniku, są teksty rymowanek i piosenek a także propozycje dodatkowych gier i zabaw. Jest to niesamowita pomoc dla Waszej pracy z dzieckiem.
Pozdrawiam, E. P.
Dzień 8 kwietnia 2020 (środa) tydzień 26
Temat: Przygotowania do Świąt Wielkanocnych
KLIKNIJ TUTAJ, aby wyświetlić całą lekcję
Język angielski
Lekcja 15. 04. 2020
Dzisiaj czas na historyjkę! Minnie przygotowuje obiad dla przyjaciół, ale zdarzy się coś nieoczekiwanego. Co? Przeczytaj i posłuchaj. Przekonasz się, czy rozumiesz.
1. Otwórz książkę na str. 48.
2. Wejdź na eDesk.pearson.pl i znajdź nagranie do historyjki tak, jak tłumaczyłam wcześniej (CD2, ścieżka 47). Słuchaj i czytaj tekst. Zrób to kilkakrotnie. Naucz się czytać na głos.
Trudniejsze słówka:
Can I have ….? – Czy mogę prosić…..?
Watch out. – Uważaj.
3. A może przeczytasz tekst z podziałem na role z pomocą starszego rodzeństwa?
4. Zad. 9/46 ćwiczeniówka. Popatrz na obrazki i uzupełnij tekst, wpisując właściwe imiona postaci widocznych na obrazkach.
5. Zad. 10/46 ćwiczeniówka. Uzupełnij teksty wyrazami z ramki. Treść ma się zgadzać z obrazkami powyżej.
Pamiętaj! He = on, She = ona
6. Zrób wyraźne zdjęcie strony 46 w ćwiczeniówce i wyślij pod mój adres elapokl02@gmail.com
Pozdrawiam, E. P.
Dzień 15 kwietnia 2020 (środa) tydzień 26
Temat : Wiosna w polu i w ogrodzie
1. Co słychać w przyrodzie?
- Jakie prace wykonuje się wiosną na polu i w ogrodzie?
( przyjrzyj się ilustracjom i przeczytaj jakie prace wykonuje się wiosną w polu i w ogrodzie, podręcznik strona 72)
Wyjaśnij pojęcia… co to jest :
- rola – pole uprawne?
- Ogród?
Odpowiedz ustnie co jest prawdą a co fałszem…:
- Rolnik najpierw obsiewa pole zbożem, a potem je bronuje?
- Rolnik wiosną orze pole, a potem je bronuje?
- Rolnik orze ziemię broną?
- Dżdżownice należy usuwać z ogrodu, ponieważ są szkodnikami?
2. Przeczytaj zdania w zadaniu 1 strona 73 – podręcznik
- Odszukaj w nich wyrazy z „rz”
- Przeczytaj spółgłoski po których występuje „rz”
- ZAPAMIĘTAJ! Po spółgłoskach „d” i „t” zapisujemy „rz”
3. Wykonaj ćwiczenie 2
- Odszukaj w diagramie wyrazy z „rz” i przepisz je do zeszytu.
- Zaznacz kolorem spółgłoski po których występuje rz
4. Pamiętaj o zapisaniu lekcji, daty i tematu… :)
5. Wykonaj zadanie 1,2 i 3 w ćwiczeniach – strona 79
6. Wykonaj zadanie matematyczne w kartach pracy.( PRACA DO OCENY)
Wysłuchajcie zamieszczony w poniższym linku utwór i obejrzyjcie uroki miesiąca kwietnia
https://www.youtube.com/watch?v=MxvUcVKf3AY
Dzień 16 kwietnia 2020 (czwartek) tydzień 26
Temat :Co słychać wiosną u zwierząt?
1. Przeczytaj wiersz Wandy Chotomskiej „Dlaczego cielę ogonem miele?”
2. Odpowiedz ustnie na pytania:
- Jakie zwierzęta rozmawiały o zachowaniu cielęcia?
- Jak wyjaśniły jego zachowanie?
- Odpowiedz na pytanie zawarte w tytule wiersza...
- Odszukaj w wierszu wyrazy rymujące się z wyrazem ciele, np.:
ciele – miele, ...
3. Sztuka pisania – uczymy się pisać opowiadanie.
Pytania , wyodrębniające trzy części opowiadania:
- Kiedy i gdzie to się działo?
- Co się wydarzyło?
- Jak to się skończyło?
4. Wykonaj ćwiczenie 1 str. 76-77 (podręcznik)
5. Ćwiczenie z kropką – str. 77 w podręczniku ( PRACA DO OCENY)
- Dobierz zdania, w których są zawarte odpowiedzi na podane pytania, tak żeby utworzyły opowiadanie.
- Ułożone poprawnie całe opowiadanie zapisz w zeszycie :)
6. Wykonaj ćwiczenia w ćwiczeniówce z języka polskiego – str. 80-81
7. Wykonaj zadania matematyczne w kartach pracy. ( PRACA DO OCENY)
szachy
Czwartek 16.04 .2020r.
Dzień 17 kwietnia 2020 (piątek) tydzień 26
Temat :Zwierzęce rodziny
1.Przypomnij sobie czym charakteryzują się poszczególne zwierzęta
- ssaki
- ptaki
- owady
- płazy
2. Przeczytaj teksty informacyjne o ssakach, ptakach, owadach i płazach (podręcznik, str. 78-79)
3. Utrwalanie wiadomości przyrodniczych
- wykonaj samodzielnie ćwiczenia ze strony 82-83 ćwiczenia - „Sprawdzam siebie”
4. Wykonaj kartę pracy – List Wiosny do dzieci – uzupełnij luki w wyrazach odpowiednimi literami ( PRACA DO OCENY)
5. Wykonaj zadania matematyczne w kartach pracy. ( PRACA DO OCENY)
Karta pracy - List Wiosny do dzieci
Karty pracy:
j. angieslki.
Lekcja 20.04.2020
Dzisiaj utrwalisz sobie nazwy produktów spożywczych i nauczysz się zamawiać jedzenie w restauracji.
1. Popatrz na obrazek w zad. 12, str.49 w podręczniku. Rodzina jest w restauracji. Spróbuj zgadnąć, kto zamówi którą potrawę.
2. Wejdź na eDesk i znajdź nagranie (CD2, ścieżka 49).
UWAGA! ZAUWAŻYŁAM,ŻE NUMERY ŚCIEŻEK SĄ BARDZO NIEWYRAŹNE, PONIEWAŻ BIAŁE CYFRY SĄ NA BIAŁYM TLE Z BOKU. TRZEBA SIĘ DOBRZE WPATRYWAĆ
Wysłuchaj i sprawdź, czy dobrze zgadłeś/aś.
Zwróć uwagę na ważne zdanie: „Can I have chicken, please?” = Czy mogę prosić kurczaka?
3. Teraz wysłuchaj rozmowy jeszcze raz. Zatrzymuj nagranie po każdym zdaniu i powtarzaj na głos.
4. Zad.11, str.47 w ćwiczeniówce. Popatrz na obrazek i na kartę dań. Wysłuchaj nagrania, które znajdziesz na eDesku (CD2, ścieżka 51). W okienku przy każdej potrawie napisz numerek 1, jeśli zamówi to dziadek, zaś numerek 2, jeśli zamówi to babcia (usłyszysz, co każde z nich lubi albo nie lubi).
5. Zad.12, str.47. Teraz uzupełnij zdania zgodnie z tym, co usłyszałeś/aś.
6. Spróbuj pobawić się w restaurację i zamawiać różne potrawy. Możesz w tym celu wykorzystać obrazki, które znajdują się na eDesku w zakładce „Wycinanki”. Trzeba je jednak wydrukować.
7. Przećwicz poznane słowa i zwroty, grając w grę polegającą na połączeniu pasujących do siebie elementów. Oto link: https://quizlet.com/198942796/match
Po lewej stronie wyświetla się czas. Zrób zdjęcie i pochwal się, w jakim czasie zrobiłeś/aś zadanie. Wyślij je pod mój adres: elapokl02@gmail.com
Pozdrawiam, E. P.
Dzień 20 kwietnia 2020 (poniedziałek) tydzień 27
Temat : Co jest przyjazne, a co szkodliwe?
1. Przeczytaj opowiadaniem M.E. Letki „Tu mówi lisek”.
2. Odpowiedz ustnie na pytania:
- Kto opowiadał historię o leśnych zwierzętach?
- Co wydarzyło się w lesie?
- Co groziło zwierzętom?
- Jakie zwierzęta wystąpiły w opowiadaniu?
- Jak rozumiecie ostatnie słowa opowiadania?
- Dlaczego lisek zapytał o to, czy ktoś go słuchał?
- Zastanówcie się jak pogodzić potrzeby ludzi i dziko żyjących zwierząt?
3. Przepisz do zeszytu Apel leśnych zwierząt do mieszkańców osiedla ( PRACA DO OCENY)
Apel do mieszkańców osiedla!
Jesteśmy mieszkańcami lasu.
Tu mamy swoje domy.
Chcemy czuć się w nich dobrze i bezpiecznie.
Bardzo Was prosimy:
Nie hałasujcie w lesie!
Nie wycinajcie drzew!
Nie niszczcie przyrody – drzew i innych roślin oraz mrowisk i schronień innych zwierząt!
Nie wprowadzajcie do lasu psów luzem i bez kagańca!
Nie zostawiajcie w lesie śmieci!
Nie stwarzajcie zagrożeń pożarowych!
Nie zanieczyszczajcie wód i powietrza!
Nie dokarmiajcie nas swoim jedzeniem!
Nie zabierajcie leśnych zwierząt do domu!
4. Szkodliwe i przyjazne zachowania człowieka wobec środowiska
Przeczytaj teksty informacyjne (podręcznik, str. 6-7)
zastanów się:
- Co to znaczy, że coś jest przyjazne albo szkodliwe dla natury?
- Jakie zachowania człowieka są przyjazne, a jakie szkodliwe dla środowiska?
- Jakie środowisko jest najlepsze dla dzikich zwierząt?
- Co możemy zrobić, żeby chronić środowisko dla nas samych i dla przyszłych pokoleń?
- W jaki sposób dzieci w naszej szkole dbają o przyrodę?
6. Wykonaj samodzielnie ćwiczenia ze strony 4 - 5(ćwiczenia z j. polskiego)
7. Wykonaj zadania matematyczne w ćwiczeniach str. 48 (PRACA DO OCENY)
Dzień 21 kwietnia 2020 (wtorek) tydzień 27
Temat :Jak pokonać siły natury?
1. ŻYWIOŁY:
- ogień,
- woda,
- ziemia
- powietrze
to żywioły, czyli siły natury, które warunkują życie na Ziemi.
2. Przeczytaj tekst informacyjny „Cztery żywioły”.(podręcznik str. 8 – 9 )
3. Odpowiedz ustnie na pytania:
- W jaki sposób ludzie wykorzystują żywioły?
(np. ogień ogrzewa, woda zaspokaja pragnienie, powietrze służy do oddychania, ziemia żywi)
- Jakie są niebezpieczeństwa związane z żywiołami?
Żywioły są siłami natury, nad którymi w pewnych sytuacjach
człowiek nie może zapanować i wtedy stanowią one poważne zagrożenie. Walka z nimi jest bardzo trudna i nie zawsze dla człowieka zwycięska (pożary, powodzie, potopy, tsunami,
silne wiatry, huragany, tornada, trzęsienia ziemi, wybuchy wulkanów, osuwiska)
4.W walce z siłami natury – poznanie pracy strażaka.
- Wykonaj ćwiczenia 1 i 2 ze strony 7 ( PRACA DO OCENY)
5. Wykonaj samodzielnie ćwiczenia 5 i 6 ze strony 6 (ćwiczenia z j. Polskiego)
6. Wykonaj ustnie ćwiczenia 1 i 2 z podręcznika str. 10
ZAPAMIĘTAJ, ŻE PO SPÓŁGŁOSKACH G , K PISZEMY RZ
7. Wykonaj zadania matematyczne Pomyślę i rozwiążę... (PRACA DO OCENY)
j. angielski
Klasa 2.
Lekcja 22.04.2020.
Dzisiaj nauczysz się, jak nazywać po angielsku codzienne posiłki.
1. Popatrz na obrazki w zad.14, str.50 w podręczniku. Jakie posiłki jedzą poszczególne osoby?
1) breakfast – śniadanie
2) lunch –„ drugie śniadanie”, posiłek spożywany około godz. 13:00
3) dinner – obiad, posiłek spożywany późnym popołudniem lub wieczorem
2. Zad. 14/50. Za chwilę usłyszysz krótkie rozmówki. Jedna osoba będzie pytać, np:
What’s for……. (breakfast)? – Co jest na śniadanie?
Druga będzie odpowiadać. Słuchaj nagrania i pokazuj właściwe obrazki. Nagranie znajduje się na eDesku (CD2, ścieżka 52).
Uwaga! W nagraniu pojawia się nowe słówko: cereal – płatki zbożowe. Naucz się jego wymowy.
3. Zad.15/50. Nagranie CD2, ścieżka 53. Popatrz na obrazki, posłuchaj nagrania i pokaż paluszkiem, co dziewczynka lubi jeść. Możesz słuchaćkilka razy.
4. Teraz powiedz, co ona lubi jeść. Zaczynaj tak:
For breakfast she likes ………
For lunch she likes ………
For dinner she likes ………
5. Zad.13/48, ćwiczeniówka. Ułóż wyrazy z rozsypanek literowych. W każdej ramce zakreśl (weź w pętelkę) dwa produkty, które lubisz.
6. Zad 14/48. Uzupełnij zdania zgodnie z tym, co zakreśliłeś/aś w zad. 13.
7. Zrób bardzo wyraźnezdjęcie strony 48 w ćwiczeniówce i wyślij pod mój adres: elapokl02@gmail.com
Pozdrawiam, E. P.
Dzień 22 kwietnia 2020 (środa) tydzień 27
Temat :Dzień Ziemi
22 kwietnia – ŚWIATOWY DZIEŃ ZIEMI
Celem każdego Dnia Ziemi jest uświadomienie problemów związanych ze zmianami klimatu, przeludnieniem, wymieraniem gatunków czy brakiem wody w wielu częściach świata. Tego dnia promuje się działania na rzecz walki z zanieczyszczeniem środowiska i edukowanie ludzi na całym świecie, jak wielki problem stanowi zanieczyszczenie środowiska odpadami zrobionymi z tworzyw sztucznych.
1. Jak myślisz, dlaczego święto Ziemi jest potrzebne?
2. Przeczytaj inscenizację Małgorzaty Strzałkowskiej „Niewielki, ale śliczny Wiosenny Teatrzyk Ekologiczny”. (podręcznik, str.14-15)
3. Wyjaśnienie pojęć w inscenizacji:
Ukulele – hawajska gitara.
Ekologia – nauka zajmująca się żywymi istotami i ich naturalnym środowiskiem. Ekosystem
– wyodrębniony obszar, np. las, łąka, jezioro, pole, staw, ze wszystkimi znajdującymi się tam
elementami przyrody nieożywionej (kamienie, piasek, woda, ziemia) i ożywionej (rośliny, zwierzęta,
grzyby). Dbanie o ekosystem jest bardzo ważne, bo zniszczenie jednego elementu może
spowodować zniszczenie całego ekosystemu, np. wyschnięcie stawu spowoduje śmierć żyjących
4. Wykonaj zadania matematyczne str.49 (PRACA DO OCENY)
Dzień 23 kwietnia 2020 (czwartek) tydzień 27
Temat :Dbamy o nasze otoczenie
1. Przeczytaj opowiadanie Rafała Witka „Dwa worki wstydu”. (podręcznik str.11)
2. Odpowiedz ustnie na pytania:
- W jakiej akcji wzięły udział dzieci z klasy?
- Co postanowili zrobić Kuba i Antek?
- Co sądzisz o tym pomyśle?
- Jak czuli się chłopcy, gdy oszustwo wyszło na jaw?
- Jak myślisz, co powinni zrobić chłopcy?
- A co mogą zrobić teraz?
3. Zastanów się jak rozumiesz pojęcieuczciwość?
Przeczytaj wyjaśnienie, co to jest uczciwość (podręcznik str.11)
Jaki byłby świat bez uczciwości?
4. Przemyśl, dlaczego zieleń w mieście ma takie znaczenie?
- Czy jest tam potrzebna?
- Po co?
- Co nam daje?
- Dlaczego lubimy otaczać się roślinami w domu i wszędzie tam, gdzie przebywamy?
5. Kompozycja opowiadania – doskonalenie umiejętności językowych (wykonaj ćwiczenie z j. polskiego – ćw.1 str. 10 – opowiadanie przepisz do zeszytu.) (PRACA DO OCENY)
6. Wykonaj zadania matematyczne z kart pracy. Zwróć uwagę na sposób liczenia
SZACHY
Czwartek 23.04 .2020r.
Dzień 24 kwietnia 2020 (piątek) tydzień 27
Temat :Ze starego nowe...
j. angielski
Klasa 2.
Lekcja 27.04.2020
Dzisiaj powtórzysz materiał z działu 6 „He Likes Cheese”, sprawdzisz swoje umiejętności i dokonasz samooceny.
1. Otwórz ćwiczeniówkę na str. 80, gdzie znajduje się słowniczek obrazkowy. Popatrz na obrazki przedstawiające produkty spożywcze i przeczytaj ich nazwy. Czy potrafisz poprawnie je wymawiać? Jeśli nie, wejdź na quizlet.com. , przeciągnij stronę w dół, klikaj na głośniczki i powtarzaj na głos wyrazy, równocześnie czytając je.
https://quizlet.com/198942796/new-english-adventure-2-unit-6-he-likes-cheese-flash-cards/
2. Zad.17/51, podręcznik. Na obrazku widzisz, że Remy przygotowuje omlet. Zwróć uwagę na listę produktów obok obrazka. Wysłuchaj nagrania na eDesku (CD2, sciezka 54). Które z tych produktów Remy lubi, a których nie lubi. Wskazuj na poszczególne nazwy produktów i mów: Yes lub No. Możesz słuchać kilka razy i zatrzymywać nagranie.
3. Przyjrzyj się tabeli w zad.15/49 w ćwiczeniówce. W kolumnie z lewej strony, gdzie są miejsca na wpisanie imion kolegów, wpisz np. Mum, Dad, Sister. Przeprowadź rozmówkę z każdym z członków rodziny, zapytaj, czy lubi poszczególne produkty widoczne u góry tabeli.
Zaczynaj pytania tak: Do you like……..?
Wpisz w poszczególne kratki smutne lub wesołe buźki, zależnie, czy usłyszysz odpowiedź Yes lub No.
4. Na podstawie wypełnionej tabelki napisz po dwa zdania na temat każdej z osób., według wzoru z punktu 1. Jedno zdanie musi zawierać słówko likes, a drugie doesn’t like. Drugie zdanie musi się zaczynać od She albo He.
5. Zaśpiewaj piosenkę ze str. 45 w podręczniku. Nagranie jest na eDesku.
6. Przeczytaj historyjkę ze strony 48 w podręczniku. Możesz włączyć nagranie na eDesku.
7. Jeśli według Ciebie dobrze wykonałeś/aś dzisiejsze zadania, wklej sobie w nagrodę naklejkę w kółku na str.49. Naklejkę znajdziesz na końcu książki w punkcie 6.
8. Zrób zdjęcie strony 49. w ćwiczeniówce i prześlij pod mój adres: elapokl02@gmail.com
Pozdrawiam, E. P.
Dzień 27 kwietnia 2020 (poniedziałek) tydzień 28
Temat :Mój dzień na wsi
Dzień 28 kwietnia 2020 (wtorek) tydzień 28
Temat: Jak powstaje chleb?
język angielski
Klasa 2.
Lekcja 29.04.2020
Dzisiaj dowiesz się, jak nazywają się po angielsku różne elementy krajobrazu i jak mówić,że coś się gdzieś znajduje. Nowy rozdział jest zatytułowany „Our World”, czyli „Nasz świat”.
1. Zad. 2/52, podręcznik. Popatrz na obrazki. Czy wiesz, co przedstawiają? /rzeka, las, góra, pole, jezioro, miasto/. Włącz nagranie i posłuchaj, jak wymawia się te słowa po angielsku. Włącz nagranie jeszcze raz, powtarzaj słowa na głos, równocześnie czytając wyrazy pod obrazkami (Nagranie znajduje się na eDesk, CD3, ścieżka 2).
2. Popatrz na duży obrazek na str.52. Czy znasz bajkę „Samoloty”? ( Dusty is a plane. He can fly. – Dusty jest samolotem. On umie latać).Włącz nagranie CD3.1. Słuchaj i pokazuj paluszkiem te elementy, które usłyszysz w nagraniu. Możesz posłuchać jeszcze raz, żeby lepiej zapamiętać, oczym jest mowa.
3. Zad. 3/52. Posłuchasz nagrania jeszcze raz (CD3.3). Tym razem będą w nim przerwy zasygnalizowane dzwonkiem. Zatrzymuj nagranie i mów, co będzie dalej. Następnie wznawiaj nagranie i sprawdzaj swoją odpowiedź.
4. W nagraniu można usłyszeć zdania rozpoczynające się od zwrotu: There is. Po polsku znaczy to: jest, znajduje się. W skrócie ten zwrot jest zapisywany: There’s.
5.Zad.1,2/50, ćwiczeniówka. W pierwszym zadaniu podpisz obrazki, a w drugim przeczytaj zdania i obok każdego wstaw literkę „a” lub „b”, zależnie od tego, czy zdanie odnosi się do obrazka „a”, czy do obrazka „b”.
6. Zrób zdjęcie strony 50. i prześlij pod mój adres: elapokl02@gmail.com
Pozdrawiam, E. P.
Dzień 29 kwietnia 2020 (środa) tydzień 28
Temat :Na wiejskim podwórku...
1. Obejrzyj film o zwierzętach mieszkających na wiejskim podwórku
2. Wykonaj ćwiczenia z języka polskiego (ćwiczeniówka str. 24 - 25)
3. Wykonaj zadania matematyczne (str.52)
4. Wykonaj kartę pracy z matematyki (PRACA DO OCENY)
(działania z zadania 3 i 4 zapisz w zeszycie)
5. W wolnym czasie obejrzyj film o produkcji mleka
.
Pozdrawiam :)
Dzień 30 kwietnia 2020 (czwartek) tydzień 28
Temat : Potyczki ortograficzne. Sposób na rz mam – 9 ważnych liter znam ...
Język angielski
Klasa 2.
Lekcja 4. 05. 2020
Dzisiaj nauczysz się nowej piosenki, która pomoże Ci opisywać krajobraz.
1. Popatrz na obrazek w zad. 4/53 w podręczniku. Pod nim znajdują się nazwy różnych elementów krajobrazu widocznego na obrazku. Zwróć uwagę, że niektóre z tych elementów występują w liczbie pojedynczej ( jedna rzecz), a niektóre w liczbie mnogiej (kilka rzeczy).
ZAPAMIĘTAJ!
Jeżeli chcesz powiedzieć,że na obrazku znajduje się jedna rzecz, to zaczynasz zdanie od There is…….
Jeżeli chcesz powiedzieć,że na obrazku znajduje się kilka rzeczy, to zaczynasz zdanie od There are……
2. Teraz posłuchaj nagrania na eDesku (CD3.4). Cały czas patrz na obrazek. Usłyszysz opis krajobrazu, w którym będą zdania zaczynające się od there is ( w skrócie there’s) i there are.
3. Posłuchaj nagrania jeszcze raz, tym razem zatrzymuj je i powtarzaj usłyszane zdania.
4. Czas na piosenkę! Przeczytaj jej słowa w zad.5/53. Na pewno nie masz problemu ze zrozumieniem większości zdań. Trudniejsze słowka:
too – również
I’m on the train – Jestem w pociągu.
Pamiętaj, że dodajemy do rzeczowników końcówkę -s, jeśli mamy na myśli kilka rzeczy ( liczba mnoga).
5. Włącz nagranie na eDesku (CD3.5) i śpiewaj. Staraj się nauczyć piosenki na pamięć.
6. Wykonaj zad.3 i 4 /51 w ćwiczeniówce. Objaśnienia są po polsku. W zad. 4, zanim weźmiesz w pętelkę odpowiedni wyraz, zwróć uwagę na liczbę rzeczy, o których mowa. Rysując krajobraz, zrób to wyraźnie.
7. Sfotografuj stronę 51 w ćwiczeniówce i prześlij pod mój adres: elapokl02@gmail.com
Pozdrawiam, E. Potalska
Dzień 4maja 2020 (poniedziałek) tydzień 29
Temat : Wiosenna wyprawa...
Dzień 5 maja 2020 (wtorek) tydzień 29
Temat : Majowa łąka...
1. Przeczytaj tekst informacyjny „Wiosna w pełni...”
2. Odpowiedz ustnie na pytania :
- Co to są łąki?
- Co ludzie zyskują z łąk?
- Jakie rośliny możemy spotkać na łące?
- Jakie zwierzęta zamieszkują łąki?
- Jak myślisz, co należy zabrać na majówkę?
3. Wykonaj ćwiczenie od 1 do 7 z języka polskiego (ćwiczeniówka str. 32- 35) – (ĆWICZENIE 5 i 6 – PRACA DO OCENY)
4. Wykonaj ćwiczenia z języka polskiego w karcie pracy(PRACA DO OCENY)
5. Wykonaj zadania matematyczne (str. 57)
j. angielski
Klasa 2.
Lekcja 6. 05. 2020
Dzisiaj nauczysz się nazw różnych środków transportu.
1. Zaśpiewaj piosenkę z poprzedniej lekcji (eDesk CD3, ścieżka 5).
2. Zad. 6/54 w podręczniku. Popatrz na obrazki przedstawiające różne pojazdy. Włącz nagranie CD3, ścieżka 7, pokazuj paluszkiem na poszczególne obrazki i powtarzaj na głos ich nazwy, równocześnie czytaj wyrazy pod obrazkami.
3. Zad. 7/54. Wejdź na eDesk , następnie do zakładki „Karty pracy podstawowe”. Jeśli to możliwe, wydrukuj kartę pracy 7 i wytnij małe obrazki przedstawiające różne pojazdy. Możesz też narysować takie malutkie obrazki. Popatrz na obrazek w zad. 7/54. Włącz nagranie CD3, ścieżka 8 na eDesku. Z nagrania dowiesz się, gdzie należy umieścić poszczególne pojazdy i w jakiej ilości. Poukładaj pojazdy tam, gdzie trzeba na obrazku.
sky – niebo
next to – obok
Podczas słuchania zwracaj uwagę na to,że niektóre zdania zaczynają się od There is /There’s(jedna rzecz), a niektóre od There are(kilka rzeczy).
4. Wykonaj zadania 5 i 6 w ćwiczeniówce na str.52. W zadaniu 6 napisz przy każdym zdaniu literkę „a” lub „b” w zależności, czy pasuje ono do obrazka „a” czy do obrazka „b”.
5. Zaśpiewaj jeszcze raz piosenkę z poprzedniej lekcji. Naucz się jej na pamięć. Odpytam po powrocie do szkoły.
6. Zrób zdjęcie strony 52 w ćwiczeniówce i wyślij pod mój adres: elapokl02@gmail.com
Pozdrawiam, E. Potalska
Dzień 6 maja 2020 (środa) tydzień 29
Temat : Mieszkańcy łąki i ogrodu...
1. Przeczytaj wiersz J. Brzechwy „Żuk”.
2. Odpowiedz ustnie na pytania :
- Dlaczego biedronka nie chciała żuka za męża?
- Kto i dlaczego został mężem biedronki?
- Jaki jest nastrój wiersza?- śmieszny, zabawny, poważny, smutny, humorystyczny, żartobliwy
3. Co wiemy o żuku i biedronce? Przeczytaj informacje :
żuk – owad z rodziny chrząszczy, krępy, ma od 1,5 do 2 cm długości, jest czarny, lśniący, żyje w lasach i na łąkach, zjada zwierzęce odchody;
biedronka – jest niewielkim owalnym owadem z rodziny chrząszczy; ma mniej więcej pół centymetra długości i czerwone skrzydełka z czarnymi kropkami, żyje na łąkach, w ogrodach i sadach, zjada mszyce i inne szkodniki roślin.
4. Wykonaj ćwiczenia od 1 do 8 z języka polskiego ( str. 36- 38) – (ĆWICZENIE 1, 2, 3 i 4str. 36 – PRACA DO OCENY)
5. Wykonaj zadania matematyczne (str. 58)
6. Wykonaj kartę matematyczną - (PRACA DO OCENY)
Dzień 7 maja 2020 (czwartek) tydzień 29
Temat : W królestwie pszczół...
Dzień 8 maja 2020 (piątek) tydzień 29
Temat : Dzień odkrywców.
1. Wykonaj ćwiczenia od 1 do 5 z języka polskiego ( str. 42 - 43)
2. Wykonaj zadania matematyczne od 1 do 3 (str. 61)
3. Wykonaj zadania matematyczne – karta pracy (PRACA DO OCENY)
4. Uporządkuj wyrazy zgodnie z kolejnością alfabetyczną i uporządkowane przepisz do zeszytu:
ziółka, zioła, mrówka, mrowisko, rów, rowy, krówka, krowa, pszczółka, pszczoła, bóbr, bobry, stół, stoły, wóz, wozy, słój, słoje, samochód, samochody, wieczór, wieczory, wzór, wzory, utwór, utwory, pokój, pokoje, nóż, noże, zespół, zespoły, róg, rogi, strój, stroje. (PRACA DO OCENY)
Klasa 2.
Lekcja 11. 05. 2020
Dzisiaj utrwalisz znajomość nazw środków transportu i budowanie zdań z There is / There are.
1. Zaśpiewaj piosenkę ze strony 53 w podręczniku. (nagranie na eDesku- CD3, ścieżka5).
2. Zad. 8. str. 55 w podręczniku. Popatrz na obrazki i przeczytaj zdania, które są pod nimi. Włącz nagranie CD3. 9 ( czyli ścieżka 9). Teraz przeczytaj każde zdanie na głos i powiedz, do którego obrazka
3. Tongue twister, czyli „skrętacz języka”. Naucz się wymawiać zdania z ramki w zad. 9/55. Uda Ci się to tylko z wykorzystaniem nagrania CD.3. 10
How many…? – Ile…?
van- samochód dostawczy
4. Zad.7/53 w ćwiczeniówce. Wysłuchaj nagrania CD3.11 i narysuj we właściwych miejscach i we właściwych ilościach pojazdy, o których usłyszysz.
5. Zad. 8/53, ćwiczeniówka. Uzupełnij zdania, wstawiając na początku There is ( jedna rzecz) lub There are ( dwie rzeczy). Pamiętaj, że jeśli na końcu rzeczownika (wyrazu) jest końcówka -s, to znaczy, że chodzi o kilka rzeczy. Np. a lake – jezioro, lakes – jeziora.
6. Wejdź do aplikacji Quizlet.
https://quizlet.com/506605591/new-english-adventure-2-unit-7-our-world-flash-cards/
Najpierw przećwicz słówka w słowniczku obrazkowym. Klikając na głośniczki odtwarzaj ich wymowę i powtarzaj na głos. Potem wykonaj dowolne ćwiczenia interaktywne.
7. Zrób „Test” i „Dopasowania”. Wynik wyświetli się automatycznie. Zrób zdjęcie swojego wyniku i pochwal się nim. Wyślij pod mój adres: elapokl02@gmail.com
Pozdrawiam, E. Potalska
Dzień 11 maja 2020 (poniedziałek) tydzień 30
Temat : Gdyby można było...
1. Przeczytaj opowiadanie A. Tyszki „Aga i motyle”. (podręcznik str. 30-31)
2. Odpowiedz ustnie na pytania:
- O czym marzyła dziewczynka?
- Czy spełniło się jej marzenie?
- Czy Aga naprawdę była motylem?
3. Przeczytaj wiadomości na temat przedstawionych zwierząt na ilustracji - „ Mali sprzymierzeńcy i wrogowie” , (podręcznik str. 32)
4. Wykonaj ćwiczenia od 1 do 5 z języka polskiego ( str. 44 - 45)
5. Wykonaj zadania matematyczne – (str. 62) - (PRACA DO OCENY)
6.Namaluj marzenia– wykonaj pracę plastyczną z wykorzystaniem różnych technik. (PRACA DO OCENY)
Dzień 12 maja 2020 (wtorek) tydzień 30
Temat : Moja mama jest wspaniała...
j.angielski
Klasa 2.
Lekcja 13. 05. 2020
Dzisiaj czas na historyjkę! Mickey,Minnie i Goofy wybiorą się na wycieczkę. Przekonaj się, czy rozumiesz, o czym mówią.
1. Przyjrzyj się obrazkom na str. 56 w podręczniku. Włącz nagranie CD3, ścieżka 12 na eDesku.
2. Wysłuchaj nagrania, śledź je, pokazując paluszkiem odpowiednie obrazki. Czy nasi bohaterowie są zadowoleni z przejażdżki?
3. Włącz nagranie w wersji do czytania. (CD.3.13) Czytaj wypowiedzi w dymkach. Zatrzymuj nagranie po każdym zdaniu i powtarzaj na głos.
This is fun! – Świetna zabawa!
cow – krowa
4. Zad.9/54 w ćwiczeniówce. Pokoloruj obrazek według klucza. Jeśli zapomniałeś/aś nazw kolorów, sprawdź w słowniczku obrazkowym na końcu ćwiczeniówki.
5. Popatrz na ćwiczenie 9 i uzupełnij zdania wyrazami z ramki.
Pamiętaj!
There is = there’s - znajduje się
There are – znajdują się
boat – łódka (jedna)
boats– łódki (kilka) -----> końcówka -s
6. Zrób zdjęcie strony 55 w ćwiczeniówce i prześlij pod mój adres: elapokl02@gmail.com
Pozdrawiam, E. Potalska
Dzień 13 maja 2020 (środa) tydzień 30
Temat : Kim będę gdy dorosnę?
1. Przeczytaj wiersz R. Witka „Magister uśmiechów”. (podręcznik str. 35)
2. Odpowiedz ustnie na pytania:
- Kim jest bohater utworu?
- Jakie zawody wykonują członkowie jego rodziny?
- Czy członkowie rodziny chłopca wykonujący „zwykłe” zawody są w jakimś stopniu „magistrami uśmiechów”?
3. Wykonaj ćwiczenie 1 (podręcznik str. 36)
- Uzupełnij ustnie rymowankę korzystając z wyrazów zapisanych w ramce.
- Zwróć uwagę na zakończenie nazw zawodów .
.
Zapamiętaj!
W zakończeniach -arz, -erz w nazwach zawodów zawsze piszemy rz :)
.
4. W ćwiczeniu 2zwróć uwagę na wymianę rz na r– podręcznik str. 36
5. Wykonaj ćwiczenia od 1 do 7 z języka polskiego ( str. 48 – 49)
Ćwiczenie 5 i 7 napisz w zeszycie - (PRACA DO OCENY)
6. Wykonaj zadania matematyczne – (str. 64) - (PRACA DO OCENY)
Dzień 14 maja 2020 (czwartek) tydzień 30
Temat : Fantazja ubarwia świat...
1. Przeczytaj wiersz Jana Brzechwy „Na wyspach Bergamutach”.(podręcznik str. 37)
2. Odpowiedz ustnie na pytania:
- Kto zamieszkuje tajemnicze wyspy?
- Jak wygląda życie na wyspach Bergamutach?
- Jakie zwierzęta tam mieszkają i jak się zachowują?
3. Wykonaj ćwiczenia od 1 do 4 z języka polskiego ( str. 50- 51)
Ćwiczenie 4 napisz w zeszycie - (PRACA DO OCENY)
4. Wykonaj zadania matematyczne – (str. 65)
Przypominam…
1 m = 100 cm
1 metr = 100 centymetrów
Dzień 15 maja 2020 (piątek) tydzień 30
Temat : Sprawdzam siebie. Świat jest pełen kolorów...
Klasa 2.
Lekcja 18. 05. 2020
Dzisiaj nadal będziemy utrwalać zdania potrzebne do opisu krajobrazu.
1. Przyjrzyj się mapie Zjednoczonego Królestwa ( Po angielsku United Kingdom, w skrócie UK). Jest to ojczyzna j. angielskiego. Za chwilę usłyszysz opis krajobrazów w UK.
2. Włącz nagranie CD3.14 na eDesku, słuchaj i pokazuj odpowiednie miejsca i rysunki na mapie.
point – pokaż
How many lakes can you see - Ile jezior widzisz?
What colour is….? - Jakiego koloru jest….?
3. Odpowiadaj ustnie na powyższe pytania.
4. Zaśpiewaj piosenkę ze str. 53 w podręczniku (nagranie CD3.5 na eDesku).
5. Zad. 11/55 w ćwiczeniówce. (Na ostatniej lekcji wkradła się pomyłka i niektórzy uczniowie już te zadania dobrze zrobili, bo ich wykonanie nie wymagało nowych wiadomości). Przyjrzyj się obrazkom przedstawiającym dwie wyspy. Pod nimi znajduje się opis. Do której wyspy pasuje ten opis? Wpisz jej nazwę w lukę.
6. Zad. 12/55. Teraz Ty musisz stworzyć opis drugiej wyspy. Musisz uzupełnić luki wyrazami z ramki.
Pamiętaj, że:
* po „There are” (znajdują się) musi być wyraz w liczbie mnogiej, czyli z końcówką -s.
* Po „There’s” musi byćwyraz w liczbie pojedynczej, czyli bez końcówki -s.
* It’s = to jest
Zwracaj uwagę na ilość danych elementów krajobrazu na obrazku.
7. Zagraj w grę na eDesku. W zakładce „Gry interaktywne” znajdź grę „Doorbuster, unit 7”. Po usłyszeniu danego zwrotu musisz zaprowadzić chłopczyka w odpowiednim kierunku, klikając na właściwe drzwi.
8. Ponieważ wiele osób wykonało już zadania ze str. 55, nie musicie dzisiaj przysyłać pracy domowej. W osobnym e-mailu prześlę wszystkim klucz odpowiedzi, żeby sobie sprawdzić.
Pozdrawiam, E. Potalska
Setna rocznica urodzin Świętego Papieża Jana Pawła II
Dzień 18 maja 2020 (poniedziałek) tydzień 31
Temat : 100 lecie urodzin Papieża Jana Pawła II – Patrona naszej szkoły...
1. Obejrzyj biografię Jana Pawła II
https://www.youtube.com/watch?v=HHOX03Pmd5s
2. Wykonaj pracę plastyczną „ Śladami Jana Pawła II”
3. Zaśpiewaj „Barkę” - ulubioną pieśń Papieża, która towarzyszyła mu przez cały pontyfikat
https://www.youtube.com/watch?v=_o9mZ_DVTKA
Pozdrawiam :)
Dzień 19 maja 2020 (wtorek) tydzień 31
Temat : Różni, a tacy sami… Koleżanki i koledzy z różnych stron
świata...
1. Przeczytaj tekst informacyjny „Poznajmy się” - podręcznik str. 38-39
2. Odpowiedz ustnie na pytania:
- Z jakich krajów pochodzą dzieci przedstawione na zdjęciach?
- Jakie noszą imiona?
- O czym marzy każde dziecko?
3. Spróbuj odszukać na mapie Europy państwa , z których pochodzą dzieci. ( karta pracy)
4. Wyszukaj na mapie Europy i przeczytaj nazwy państw sąsiadujących z Polską. Jak nazwiesz ich mieszkańców?
np. państwo Polska – mieszkaniec to Polak , mieszkanka to Polka
Zapamiętaj! Nazwy państw i nazwy ich mieszkańców zapisujemy wielką literą.
5. Wykonaj ćwiczenie 1 i 2 – podręcznik str. 40
6. Wykonaj ćwiczenia od 1 i 2 z języka polskiego ( str. 54 – 55)
( ćwiczenie 2 - PRACA DO OCENY)
7. Wykonaj zadania matematyczne - Sprawdzam siebie – str. 66-67
(PRACA DO OCENY)
Klasa 2.
Lekcja 20. 05. 2020
Dzisiaj nauczysz się opisywać ciekawe miejsca na świecie. Nauczysz się też pisać pocztówkę z wakacji.
1. Przypomnij sobie słowa dotyczące krajobrazu. Wejdź na Quizlet, klikaj na głośniczki, patrz na obrazki i powtarzaj wyrazy na głos.
https://quizlet.com/506605591/new-english-adventure-2-unit-7-our-world-flash-cards/
Zwróć uwagę na słowa: island – wyspa, rainforest – las tropikalny
2. Przyjrzyj się pocztówkom na str. 58 w podręczniku. (postcard– pocztówka)
3. Zad. 14/58. Posłuchaj nagrania i pokaż, do której pocztówki odnosi się dany opis.(CD3.16).
W dołączonym pliku znajdziesz pomoc w rozwiązaniu zadania, ale najpierw rób samodzielnie.
4. Zad. 15/58 w podręczniku. Przyjrzyj się tekstowi pocztówki. Zastanów się jak uzupełnić luki wyrazami z ramki.
Dear – drogi, kochany
lots of – dużo
I like – podoba mi się
5. Skorzystaj z podpowiedzi w dołączonym pliku i sprawdź, czy zrobiłeś/aś dobrze.
6. Wykonaj zadania 13, 14/56 w ćwiczeniówce. Również skorzystaj z podpowiedzi w dołączonym pliku.
7. Dzisiaj nie musisz przysyłać pracy domowej, ponieważ dzięki podpowiedziom, będziesz wiedział/a, jak powinny wyglądać prawidłowe rozwiązania. Jeżeli nadal będziesz miał/a wątpliwości, proszę o kontakt.
Pozdrawiam, E. Potalska
Dzień 20 maja 2020 (środa) tydzień 31
Temat : Każdy z nas jest ważny...
1. Przeczytaj opowiadanie R. Witka „Każdy jest ważny”.- podręcznik str. 41
2. Odpowiedz ustnie na pytania:
- Jak myślicie, po czym inni was rozpoznają?
- Jaką niespodziankę pani przygotowała swoim uczniom na Dzień Dziecka?
- Dlaczego dzieci poczuły się wyjątkowo?
- Za co pochwaliła je pani?
- Jakie są twoje zdolności?
- Pomyśl jakie są Twoje mocne strony…
- Moją zaletą jest…
- Umiem…
- Jestem dumny z…
3. Wykonaj ćwiczenia od 1 i 2 z języka polskiego ( str. 56 – 57)
4. Wykonaj ustnie i zapamiętaj pisownię wyrazów z „ó w ćwiczeniach
1 i 2 – podręcznik str. 42
5. Wykonaj zadania matematyczne – karty pracy
(PRACA DO OCENY)
Dzień 21 maja 2020 (czwartek) tydzień 31
Temat : Planujemy zakupy...
1. Przeczytaj opowiadanie M.E. Letki „Zeszyt z wydatkami”.- podręcznik str. 43 - 45
2. Odpowiedz ustnie na pytania:
- Co rodzice notowali w specjalnym zeszycie?
- Dlaczego tak robili?
- Co chciał kupić każdy z członków rodziny?
- Jaką decyzję o zakupie podjęła rodzina Janka i dlaczego?
- Jakie zmiany zanotował tata w swoim zeszycie?
3. Wykonaj ćwiczenia od 1 i 2 z języka polskiego ( str. 58 – 59)
4. Wykonaj ćwiczenie1 – podręcznik str. 46 – 47
Uzupełnione podanym w ramce słownictwem opowiadanie przepisz starannie do zeszytu. (PRACA DO OCENY)
Pamiętaj o zachowaniu trzech części opowiadania:
1.wstępu
2.rozwinięciu
3.zakończeniu
Każdą część zapisz od nowej liniatury
5. Wykonaj zadania matematyczne – karty pracy
6. Wykonaj zadania matematyczne – zadania od 1 do 5 str. 68 (PRACA DO OCENY)
7. Odpowiedz ustnie na pytania:
- Ile potrzeba banknotów dziesięciozłotowych, aby mieć:
30 zł
40 zł,
60 zł,
80 zł
90 zł?
- Ile potrzeba banknotów dwudziestozłotowych, aby mieć:
40 zł
60 zł,
80 zł
100 zł?
Dzień 22 maja 2020 (piątek) tydzień 31
Temat : O uważnym słuchaniu...
J. ANGIELSKI
Klasa 2.
Lekcja 25. 05. 2020
Dzisiaj powtórzymy materiał z rozdziału 7. „Our world” – Nasz świat
1. Sprawdź, czy rozumiesz, co jest napisane po angielsku. W tym celu wykonaj zadanie 17, str. 59 w podręczniku. Przeczytaj zdania i powiedz, czy ich treść zgadza się z obrazkiem (Yes/No).
2. Zaśpiewaj piosenkę ze str.53 w podręczniku. (Nagranie na eDesku CD3.5).
3. Zad. 15/57 w ćwiczeniówce. Wyobraź sobie, że ramka to Twoje okno. Narysuj, co za nim widać. Następnie napisz o tym pod obrazkiem. Pamiętaj, że jeśli zdanie zaczyna się od „There is…..” to mówimy o jednej rzeczy, a gdy zaczyna się od „There are…” to mówimy o kilku rzeczach.
4. Zad.1/77 w ćwiczeniówce. Rozwiąż krzyżówkę.
5. Zad. 2/77. Policz i napisz wyniki pełnymi zdaniami. Tak jak w przykładzie zaczynaj zdania od „There is” lub „There are”, następnie napisz słownie liczbę, a na końcu nazwę środka transportu. Jeżeli będzie on w liczbie mnogiej, to musisz dodać końcówkę -s. Jeżeli będzie w liczbie pojedynczej, musisz przed nim postawić „a” (np. a bus). Pisownia liczb jest w słowniczku obrazkowym na końcu ćwiczeniówki.( Uwaga na wyraz lorry – w liczbie mnogiej: lorries).
6. Wysłuchaj jeszcze raz historyjki, a następnie przeczytaj ją na głos. (CD3.12, str.56)
7. Zad.1, str. 8 w „cienkiej ćwiczeniówce”. Napisz nazwy środków transportu, które można znaleźć w wymienionych miejscach. Zakreśl je też w wężu literowym.
8. Zad.2/8. Uzupełnij zdania wyrazami z ramki, tak aby pasowały do obrazka. Zwracaj uwagę na liczbę rzeczy, o których mowa.
9. Zrób zdjęcie strony 77 w ćwiczeniówce i prześlij pod mój adres.
Pozdrawiam, E. Potalska
Dzień 25 maja 2020 (poniedziałek) tydzień 32
Temat : Piękna nasza Polska cała.. Królowa naszych rzek...
1. Dlaczego woda jest ważna w życiu człowieka?
• Zagadka o wodzie:
Jest mokra, może być zimna, ciepła, gorąca, a nawet wrząca, bywa spokojna, falująca, stojąca lub płynąca?
2. Przypomnij sobie jakie znaczenie odgrywa woda w życiu człowieka
i w przyrodzie?
3. Jak myślisz dlaczego ludzie najchętniej osiedlali się w pobliżu rzek?
Woda jest niezbędna w życiu biologicznym i gospodarczym człowieka dostęp do wody pitnej;
woda na potrzeby komunalne,
na potrzeby przemysłu i rolnictwa;
rzeka jako źródło energii – młyny,
rzeka jako źródło pożywienia – ryby, jako droga transportu
4.Przeczytaj legendę W. Vargasa „O Wiśle”- podręcznik str. 50-51
5. Czy potrafisz odpowiedzieć na pytania:
- Gdzie rzeki mają swój początek?
- Jak nazywa się miejsce, z którego wypływają? (źródło)
- Czym są rzeki na samym początku, a czym stają się później? (strumyk, potok, rzeczka, rzeka)
- W jaki sposób się powiększają i stają się coraz większymi rzekami? (zbierają wodę z dopływów – czyli rzek , które do niej wpadają)
- Dokąd płyną i gdzie kończą swój bieg? (morze).
6. Wykonaj ćwiczenia od 1 do 3 z języka polskiego - podręcznik ( str. 52)
Do wykonania ćwiczeń wykorzystuj informacje z podręcznika (str. 53)
Zapisz ćwiczenia w zeszycie - (PRACA DO OCENY)
Pamiętaj, że nazwy geograficzne, czyli nazwy :
miast, rzek, mórz i gór piszemy wielką literą!!!
7. Wykonaj ćwiczenia od 1 do 5 z języka polskiego ( str. 64)
8. Wykonaj zadania matematyczne – zadania od 1 do 4 str. 70
Zapamiętaj!
1000 metrów to 1 kilometr
1000 m = 1 km
9. Rozwiąż ustnie zadania z kart pracy z matematyki
Dzień 26 maja 2020 (wtorek) tydzień 32
Temat : Z wizytą pod Wawelem...
j.angielski
Klasa 2.
Lekcja 27. 05. 2020
Dzisiaj nauczysz się nowych nazw ubrań.
1. Popatrz na obrazki w zad 2/60 w podręczniku. Włącz nagranie CD3.18 na eDesku.
- W pierwszej części słuchaj nazw ubrań, patrz na podpisy pod obrazkami i powterzaj na głos.
- W drugiej części usłyszysz znane Ci z kl.1 zdania typu: I’m wearing …. – Jestem ubrany w ……
Patrz na obrazki i powiedz, czy to prawda, czy fałsz (Yes/No).
2. Popatrz na duży obrazek i wysłuchaj jego opisu (CD3.17)
3. Wysłuchaj tego opisu jeszcze raz, ale tym razem będą w nim przerwy. Twoim zadaniem jest szybko powiedzieć wyraz, który powinien się znaleźć w danej przerwie. Po chwili nagranie się uruchamia ponownie i możesz sprawdzić, czy powiedziałeś /aś dobrze. Powtórz to ćwiczenie kilka razy.
4. Spróbuj powiedzieć opis obrazka z pamięci.
5. Wykonaj zadania 1,3/58 w ćwiczeniówce. Zad. 1 wymaga wysłuchania nagrania CD3.20 na eDesku i pokolorowania ubrań. Nie musisz przysyłać zadań. Dzisiaj skup się na nauce ustnego opisywania obrazka.
Pozdrawiam, E. Potalska
Dzień 27 maja 2020 (środa) tydzień 32
Temat : Jak powstała Warszawa?
Dzień 28 maja 2020 (czwartek) tydzień 32
Temat : Toruń – miasto Mikołaja Kopernika
Dzień 29 maja 2020 (piątek) tydzień 32
Temat : Gwiazdy i planety...
j. angielski
Lekcja 1. 06 2020
Dzisiaj poszerzysz swoją znajomość nazw ubrań. Nauczysz się też nowej piosenki.
1. Przypomnij sobie nazwy ubrań z poprzedniej lekcji, z poprzedniej klasy i poznaj nowe:
raincoat- płaszcz przeciwdeszczowy
sun hat – kapelusz przeciwsłoneczny
wellies – gumiaki
W tym celu wejdź na Quizlet.
https://quizlet.com/506609933/new-english-adventure-2-unit-8-whats-he-wearing-flash-cards/
2. Popatrz na obrazki w zad. 4/61. w podręczniku. Wysłuchaj nagrania CD3.21 na eDesku i pokaż obrazki, do których odnoszą się poszczególne wypowiedzi. (poprawne odpowiedzi znajdziesz w załączniku).
3. Jeden obrazek z zad.4 jest dodatkowy,bez pasującej do niego wypowiedzi. Przeczytaj wyrazy w zad.5/61 powiedz, które z nich pasują do tego obrazka. (Yes / No) Sprawdź w załączniku.
4. Przeczytaj tekst piosenki z zad. 6/61.
What are you wearing? – W co jesteś ubrany?
or -czy
new – nowe
5. Naucz się śpiewać. Nagranie CD3.22 na eDesku
6. Wykonaj zadania 3,4 w ćwiczeniówce na str.59. Objaśnienia są na dole strony. Sprawdź poprawność odpowiedzi w załączniku.
7. Dzisiaj nie musisz przysyłać pracy domowej, ponieważ korzystasz z podpowiedzi w załączniku. W razie wątpliwości proszę o kontakt.
Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Dziecka! Pozdrawiam, E. Potalska
Dzień 1 czerwca 2020 (poniedziałek) tydzień 33
Temat : Międzynarodowy Dzień Dziecka
Dzień 2 czerwca 2020 (czwartek) tydzień 33
Temat : Już wkrótce lato. Planujemy wakacje
j. angielski
Lekcja 3. 06 2020
Dzisiaj nadal będziemy uczyć się mówić, w co ktoś jest ubrany.
1. Zaśpiewaj piosenkę z poprzedniej lekcji.- CD3.22.
2. Popatrz na dzieci w zad.7/62. Za chwilę usłyszysz opisy ich ubrań. Tym razem zdania będą się zaczynać od:
She is wearing – Ona jest ubrana w …
He is wearing – On jest ubrany w ….
Nowe słowo:
jacket – kurtka, marynarka
Twoim zadaniem jest pokazywać dzieci, o których mowa. (CD3.24).
3. Naucz się mówić zdania, które słyszysz w nagraniu. Mów te zdania do mamy lub taty, a oni mają zgadnąć, o które dziecko chodzi.
4. Teraz przeczytaj zdania pod obrazkiem i pokaż dzieci, do których się odnoszą.
5. Wykonaj zadania 5 i 6 na str.60 w ćwiczeniówce. Objaśnienia są na zielonym pasku na dole. Pamiętaj, że SHE = ona, HE = on.
6. Pracę domową z ćwiczeniówki przysyłają osoby, które mają w dzienniku numery: 14, 17, 19.
Pozdrawiam, E. Potalska
Dzień 3 czerwca 2020 (środa) tydzień 33
Temat : Co możemy robić z tatą?
1. Wykonaj zadania w karcie pracy i sprawdź jakich prezentów dla taty nie można kupić w sklepie.
2. Przeczytaj opowiadanie R. Jędrzejewskiej-Wróbel „Dzień taty”.-podręcznik str. 64-65
3. Odpowiedz ustnie na pytania:
- Jak wyglądał dzień spędzony bez mamy?
- Jakie zmiany wprowadził tata?
- Jak rodzina poradziła sobie z obowiązkami?
- Dlaczego dzieci postanowiły urządzić tacie prawdziwy Dzień Ojca?
- Jakie niespodzianki dzieci – bohaterowie opowiadania „Dzień taty” mogły zaplanować w związku z Dniem Ojca?
4. Napisz krótki wiersz dla taty (PRACA DO OCENY)
5. Wykonaj ćwiczenia od 1 do 6 z języka polskiego (str 77-78) i ćwiczenie 5 i 6 ( str. 76)
6. Wykonaj zadania matematyczne – zadania od 1 i 2 str. 76
Dzień 4 czerwca 2020 (czwartek) tydzień 33
Temat : Przewodnik małego turysty...
Dzień 5 czerwca 2020 (piątek) tydzień 33
Temat : Ćwiczenia w zapisywaniu adresu i pisaniu kart pocztowych...
1. Wysyłamy listy i kartki pocztowe – podręcznik str. 69
- przeczytaj do kogo możemy wysyłać listy lub kartki pocztowe
- przyjrzyj się jak poprawnie należy zaadresować kartkę lub list, co musi koniecznie być zapisane , aby korespondencja doszła do adresata:
- imię i nazwisko
- adres :
- nazwa ulicy, numer domu i numer mieszkania
- kod pocztowy
- nazwa miejscowości
2. Podczas adresowania listu bądź kartki używaj skrótów:
Sz. P. - skrót - Szanowny Pan bądź Szanowna Pani
kol. - skrót - koleżanka bądź kolega
ul. - skrót - ulica
m. - skrót - numer mieszkania
3. Wykonaj ćwiczenia od 4 i 5 z języka polskiego ( str. 81)
4. Zaadresuj poprawnie kartkę i zredaguj swoje pozdrowienia z wakacji – karta pracy (PRACA DO OCENY)
5. Wykonaj zadania matematyczne – karta pracy (PRACA DO OCENY)
7. Wykonaj kilka ćwiczeń fizycznych :)
Pozdrawiam...
Dzień 8 czerwca 2020 (poniedziałek) tydzień 34
Temat : Dobre rady na wakacje...
1. Przeczytaj rymowanki Tomasza Plebańskiego „Kilka pożytecznych wakacyjnych porad do wykorzystania w najróżniejszych porach”.- podręcznik str. 70 - 71
2.Odpowiedz ustnie na pytania
- Jakie rady na wakacje zostały zawarte w rymowankach?
- Co można do nich jeszcze dodać?
3. Ułóż swoją rymowankę związaną z bezpieczeństwem podczas letnich zabaw
4. Wykonaj ćwiczenia od 1 do 4 z języka polskiego (str. 82-83)
ćwiczenie 3 i 4 – (PRACA DO OCENY)
5.„Spływ kajakowy” –zagraj w matematyczną grę planszową.
6. Wykonaj po 20 powtórzeń ćwiczeń:
- podskoki obunóż
- pajacyki
- przysiady
- brzuszki
- skłony
Pozdrawiam…
j. angielski
Klasa 2.
Lekcja 8. 06. 2020
Dzisiaj nadal będziemy ćwiczyć budowanie zdań opisujących ubiór.
1. Zad. 9/63 w podręczniku. Posłuchaj nagrania, popatrz na obrazek i przeczytaj zdania pod nim. Które zdania odnoszą się do osoby nr 1, a które do osoby nr 2?
2. Naucz się ustnie opisywać obrazek, korzystając z nagrania.
3. Zad. 7/61 w ćwiczeniówce. Uzupełnij brakujące początki zdań.Pamiętaj, że She = ona, He = on.
4. Zad. 8/61 uzupełnij zdania zgodnie z obrazkiem.
5. Zaśpiewaj piosenkę ze str.61 w podręczniku (CD. 22).
6. Wykonaj zadania 1, 2/78 w ćwiczeniówce. Objaśnienia są na dole strony.
7. Osoby, które mają w dzienniku numery: 9, 10, 11 przesyłają str. 78 do oceny.
Dzień 9 czerwca 2020 (wtorek) tydzień 34
Temat : Podróż do krainy czytania...
1. Przeczytaj wybrany przez siebie tekst ...
2. Odpowiedz ustnie na pytania dotyczące tekstu. Pogadanka..
3. Sprawdzamy tabliczkę mnożenia – pytanie tabliczki
Do zobaczenia ….
Klasa 2.
Lekcja 10. 06. 2020
Dzisiaj czas na historyjkę. Dzięki niej utrwalisz umiejętność opisywania czyjegoś ubioru.
1. Otwórz podręcznik na str. 64. i popatrz na obrazki w historyjce. Co się tu wydarzy?
2. Włącz nagranie CD3.27, słuchaj, śledź wzrokiem obrazki i staraj się znaleźć odpowiedź na pytanie: Is Minnie wearing a raincoat? – Czy Minnie jest ubrana w płaszcz przeciwdeszczowy?
Przydatne słownictwo:
Come on! – Dalej, śmiało!
umbrella – parasolka
Have you got…? – Czy masz….?
Where’s Pluto? – Gdzie jest Pluto?
Come here. – Chodź tutaj.
3. Teraz wysłuchaj nagrania CD3.28 i powtarzaj na głos poszczególne zdania, zatrzymując nagranie.
4. Naucz się czytać wypowiedzi w dymkach, korzystając z nagrania.
5. Zad. 9/62 w ćwiczeniówce. Wysłuchaj nagrania CD3.29 i pokoloruj obrazek zgodnie z tym, co usłyszysz.
6. Zad. 10/62. uzupełnij zdania wyrazami z ramki tak, żeby pasowały do obrazka z zad. 9.
7. Zaśpiewaj piosenkę ze str. 61 w podręczniku.
8. Zagraj w grę interaktywną na eDesku Word Maze U8.
9. Osoby, które mają w dzienniku numery: 6,11 przesyłają stronę 62 z ćwiczeniówki do oceny.
Pozdrawiam, E. Potalska
Dzień 10 czerwca 2020 (środa) tydzień 34
Temat : Dobre rady na wakacje...
pozdrawiam
W. Bielec
j. angielski
Klasa 2.
Lekcja 15. 06. 2020
Dzisiaj nadal będziemy ćwiczyć opisywanie czyjegoś ubioru.
Jeżeli ktoś oddał podręcznik, może korzystać z podręcznika zeskanowanego na eDesku.
1. Zad.13/65 w podręczniku. Wysluchaj nagrania CD3. 30 i pokazuj na obrazku osoby, o których mowa. Odnajdź na obrazku Matta.
2. Zad. 14. 65. Przeczytaj zdania na temat Matta. Powiedz, YES lub NO, zależnie od tego, czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe.
3. Zad.11, 12/63 w ćwiczeniówce. Objaśnienia są na dole strony.
4. Dla chętnych: strony 9,10 w „cienkiej ćwiczeniówce”.
Pozdrawiam, E. Potalska
Dzień 15 czerwca 2020 (poniedziałek) tydzień 35
Temat : Czytamy ze zrozumieniem...
Krokodyle łzy
Krokodylek Kiełek był dumny ze swoich zębów. Miał ich
pełną paszczę, a wszystkie zdrowe i ostre. Dbał o nie bardzo:
mył specjalną krokodylą pastą do zębów rano i wieczór.
A tu dziś – taki wstyd! Jeden ząb Kiełkowi wypadł.
– Co to będzie! – płakał krokodylek. – Będę szczerbaty,
a czy kto widział kiedyś szczerbatego krokodyla? Mama
mnie skrzyczy, że nie uważałem… A jeśli to dopiero początek
i zaraz wypadną mi następne zęby…
Ale gdy mama dowiedziała się, co się stało, przytuliła mocno
synka i powiedziała:
– Kiełku kochany, o co te krokodyle łzy? To był tylko
mleczny ząb! Teraz na jego miejscu wyrośnie ci nowy, jeszcze
mocniejszy. Robi się z ciebie prawdziwy duży krokodyl!
2. Wykonaj polecenia dotyczące wyżej przeczytanego tekstu – karta pracy z języka polskiego. - (PRACA DO OCENY)
3. Wykonaj kartę pracy z matematyki – (PRACA DO OCENY)
4. Wykonaj kilka ćwiczeń fizycznych wzmacniających mięśnie i kształtujących prawidłową postawę ciała
Pozdrawiam…
Dzień 19 czerwca 2020 (piątek) tydzień 35
Temat : Czy marzenia przylatują z odległej planety...
1. Przeczytaj uważnie tekst
Czy marzenia przylatują z odległej planety...???
Czy marzenia przylatują z odległej planety? A może
czarownice gotują je w wielkich garnkach? Nie! Marzenia
powstają w głowie. To nasze myśli – ale bardzo specjalne!
Nie ma w nich miejsca na nudę, kłopoty i narzekania. Kiedy
marzymy, myślimy tylko o rzeczach przyjemnych – lodach,
wakacjach i wycieczce do wesołego miasteczka. Dobrze jest
sobie pomarzyć...
Bardzo poważni naukowcy twierdzą, że marzyciele są weselsi,
mają więcej przyjaciół i żyją dłużej od tych, którzy marzyć
nie lubią. Marzenia działają bowiem jak specjalna witamina,
dzięki której wszystko staje się ciekawsze i bardziej kolorowe.
Dlatego właśnie o marzycielach mówi się, że patrzą na świat
przez różowe okulary.
Iwona Czarkowska
2. Wykonaj polecenia dotyczące wyżej przeczytanego tekstu – karta pracy z języka polskiego. - (PRACA DO OCENY)
3. Wykonaj kartę pracy z matematyki – (PRACA DO OCENY)
4. Wykonaj pracę plastyczną „Moje marzenia...”
Pozdrawiam…
j. angielski
Klasa 2.
Lekcja 22. 06. 2020.
Dzisiaj powtórzysz materiał z rozdziału 8 „Clothes” – Ubrania.Przypomnisz sobie też materiał z rozdziałów z pierwszego półrocza.
Ponieważ niektórzy z Was mogli już oddać podręczniki, będziemy pracować tylko z ćwiczeniówką.
1. Zad. 13/64. Wpisz nazwy ubrań zgodnie z tym, co pokazują strzałki. Korzystaj ze słowniczka obrazkowego w razie wątpliwości.
2. Zad.14/64. Który mundurek szkolny z zad. 13 najbardziej Ci się podoba? Zaznacz odpowiednią literkę. Uzupełnij zdanie opisujące osobę noszącą ten mundurek (uniform).
3. Zad. 15/65. Pokoloruj ulubiona postać z bajki. Postaw tick (V) obok słów opisujących, w co ta postać jest ubrana. Następnieuzupełnij zdania poniżej. W pierwszej luce musi być imię, w drugiej: Sheis / He is, zaś w następnych nazwy ubrań.
4. Teraz sprawdź, ile pamiętasz z pierwszego półrocza. W tym celu wykonaj zadania na stronach: 11, 12, 13 w „cienkiej ćwiczeniówce”. Polegają one głównie na podpisywaniu obrazków. Na pewno sobie poradzisz. W razie trudności skorzystaj ze słowniczka obrazkowego.
5. Jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się ze mną lub przyślij pracę do poprawy.
Pozdrawiam, E. Potalska
Dzień 22 czerwca 2020 (poniedziałek) tydzień 36
Temat : Podróże bliższe i dalsze...
1. Napisz w zeszycie , w kilku zdaniach„ Gdzie chciałbym / chciałabym pojechać w te wakacje?”(PRACA DO OCENY)
2. Wykonaj kartę pracy z matematyki – Doskonalenie umiejętności mnożenia w zakresie 100.(PRACA DO OCENY)
3. Wykonaj pracę plastyczną : „ Podróż moich marzeń”
Pozdrawiam… :)
Padlet "Dzień Ojca"
https://padlet.com/agnieszkaklim/sjhw384461cywcjr
j. angielski
Klasa 2.
Lekcja 24. 06. 2020
Dzisiaj sprawdzicie, ile pamiętacie z tego, czego uczyliśmy się w bieżącym roku. W tym celu wykonajcie dowolne zadania ze stron 14, 15, 16 w „cienkiej ćwiczeniówce”. Możecie wykonać wszystkie. Korzystajcie ze słowniczka obrazkowego w ćwiczeniówce.
Ponieważ jest to nasza ostatnia lekcja w tym roku szkolnym, chciałabym Wam oraz Waszym Rodzicom serdecznie podziękować za niezwykle trudną pracę, którą musieliście wykonać w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Bez Waszego wysiłku, na pewno nic by się nie udało.
Wiem, że zdecydowana większość z Was dobrze wykorzystała ten czas, o czym świadczą systematycznie przysyłane do sprawdzenia prace domowe. Zachęcam Was do korzystania z eDesku
w wolnych chwilach. Śpiewajcie piosenki, grajcie w gry językowe i oglądajcie filmiki z płytki. Mam nadzieję, że we wrześniu znów się spotkamy w szkole.
Życzę Wam dobrego wypoczynku w wakacje!
Elżbieta Potalska
Dzień 24 czerwca 2020 (środa) tydzień 36
Temat : ĆWICZYMY MNOŻENIE...
1. Wykonaj mnożenie z matematyki – Doskonalenie umiejętności mnożenia w zakresie 100
https://www.matzoo.pl/klasa3/mnozenie-przez-6-7-8-i-9_14_252
Pozdrawiam… :)