Informatyka
Adres mail do wysyłania prac:
Klasa 8
lekcja z 17.03.2020 (wtorek)
Zapoznajcie się z treścią tematu "Systemy zarządzania treścią" dostępnego w podręczniku (str. 198 - 206) i wykonajcie ćwiczenie 1 str. 199. (zapiszcie w edytorze tekstu adresy blogów)
klasa 7
lekcja z 19.03.2020 (czwartek)
Zapoznajcie się z treścią tematu "Programowanie i techniki algorytmiczne" dostępnego w podręczniku (str. 125 - 133) i wykonajcie ćwiczenia: 5/131, 6/132.
Powtórzcie temat "Sposoby przedstawiania algorytmów". Do tego możecie wykorzystać materiały:
Są to materiały proponowane na stronie gov.pl/zdalne lekcje
klasa 6
lekcja z 17.03.2020 (wtorek)
Przypomnijcie sobie o wspólnej edycji dokumentów. Zapoznajcie się z materiałem w epodręcznikach https://epodreczniki.pl/a/wspolna-edycja-dokumentow---czyli-jak-pracowac-w-grupie-i-udostepniac-materialy/D1H3lbu1h
Gra platformowa - układanie skryptu w Scratchu.
Obejrzyjcie materiały:
Są to materiały proponowane na stronie gov.pl/zdalne lekcje
Klasa 5
lekcja z 19.03.2020 (czwartek)
Czas na Scratcha w wersji online. https://scratch.mit.edu/
Po obejrzeniu kilku wybranych projektów, nie zapomnijcie "zajrzeć do środka" w celu zapoznania się z budową skryptu. Zapiszcie linki do najciekawszego znalezionego projektu.
klasa 4
lekcja z 17.03.2020 (wtorek)
Animacja w Scratchu.
Na pewno uda wam się zainstalować na komputerach Scratcha i wykonać w nim projekt, w którym wykorzystacie poznane wiadomości. Stwórzcie animację o swoim hobby. Możecie również obejrzeć kilka wybranych projektów na stronie https://scratch.mit.edu/
Obejrzyjcie materiał dotyczący tworzenia mapy Polski w Scratchu:
Klasa I
Lekcja z 20.03.2020 (piątek)
Programowanie na studio.code.org
Rozpocznijcie od kursu 2 i zrealizujcie tyle zadań, ile zdążycie przez godzinę. A może dłużej popracujecie? Kodowanie jest przyjemne...Chętni mogą powtórzyć sobie kurs 1.
Dodatkowo: ćwiczcie rysowanie kształtów w programie Paint. Stosujcie wypełnienia. Wykonajcie rysuek robota z kształtów, jako powtórzenie z lekcji.
Klasa III
Lekcja z 18.03.2020 (środa)
Programowanie na studio.code.org
Rozpocznijcie od kursu 3 i zrealizujcie tyle zadań, ile zdążycie przez godzinę. A może dłużej popracujecie? Kodowanie jest przyjemne...Chętni mogą powtórzyć sobie kurs 2.
Uczniowie wszystkich klas - pamiętajcie o programowaniu na https://code.org/ Uwielbiacie to!
Informatyka, matematyka i inne przedmioty... - tu każdy chętny znajdzie jakąś aplikacje dla siebie, której jeszcze nie używał na lekcji. Sprawdźcie.
Gry matematyczne na stronie szalone liczby https://szaloneliczby.pl/gry-matematyczne/ dla wszystkich
Klasa 8 może powtarzać matematykę do egzaminu na stronie https://szaloneliczby.pl/klasa-8/ Łatwo i przyjemnie!
Matzoo.pl - matematyka z komputerem dla wszystkich klas
Polecane dla klas 1-3
Dwadzieścia minut z programowaniem. Zabawa 1 – „Geometryczne rysowanie”
https://koduj.gov.pl/wp-content/uploads/2020/03/zabawa01_geometryczne_rysowanie.pdf
Klasa 8, 7, 6, 5 (dla chętnych)
w wolnej chwili możecie rozwiązac krzyżówke informatyczną
https://wordwall.net/pl/resource/549398/informatyka/krzy%c5%bc%c3%b3wka-informatyka
Klasa 4, 5, 6, 7, 8
Rozwiążcie krzyżówkę informatyczną (w wolnej chwili, w przerwie między wykonywaniem zadań z innych przedmiotów)
https://wordwall.net/pl/resource/540304/informatyka/krzy%c5%bc%c3%b3wka-informatyczna
Zróbcie screen waszego wyniku na ekranie lub zdjęcie telefonem. [Zachowajcie go. W odpowiednim momencie poproszę o jego wysłanie lub pokazanie w szkole, w zależności od rozwoju sytuacji]
Oczywiście krzyżówkę możecie poprawiać dowolną ilośc razy.
Klasa 6
wtorek 24.03.2020
Poczta bez znaczka + netykieta
Zapoznajcie się z materiałami w celu przypomnienia, jak działa poczta elektroniczna, jakie są zasady netykiety i jak poprawnie pisać wiadomości e-mail.
Są to materiały proponowane na stronie gov.pl/zdalne lekcje
Zadanie do wykonania:
Napiszcie w Notatniku 3 zasady netykiety i wyślijcie do mnie na adres podany na górze strony. Na maile czekam do dnia poprzedzającego nastepną lekcję, czyli 30 marca.
Rozwiążcie krzyżówkę
https://wordwall.net/pl/resource/540304/informatyka/krzy%c5%bc%c3%b3wka-informatyczna
Zróbcie screen waszego wyniku na ekranie lub zdjęcie telefonem. Wyślijcie go do mnie na adres podany na górze strony. Pamietajcie o tym, aby się podpisać.
Oczywiście krzyżówkę możecie poprawiać dowolną ilośc razy.
Klasa 8
24.04.2020
Wyślijcie do mnie na maila podanego na górze strony adresy blogów zapisanych w ćwiczeniu z poprzedmiej lekcji (patrz lekcja poprzednia z dnia 17.03.2020 ćw. 1/199podr.).
Na maile czekam do dnia poprzedzającego nastepną lekcję, czyli 30 marca.
Zadanie do wykonania
zad. 2/206 podręcznik (zapiszcie w edytorze tekstu wybrane adresy blogów) i wyślijcie do mnie na adres mail podany na górze strony. Na maile czekam do dnia poprzedzającego nastepną lekcję, czyli 30 marca.
Rozwiążcie krzyżówkę
https://wordwall.net/pl/resource/540304/informatyka/krzy%c5%bc%c3%b3wka-informatyczna
Zróbcie screen waszego wyniku na ekranie lub zdjęcie telefonem. Wyślijcie go do mnie na adres podany na górze strony. Pamietajcie o tym, aby się podpisać.
Oczywiście krzyżówkę możecie poprawiać dowolną ilośc razy.
klasa 4
24.03.2020 (wtorek)
Budowanie skryptów w Scratchu
Zadanie do wykonania:
Zadanie 3 str. 95 podręcznik
Na adres mail podany na górze strony wyślij plik zapisany w programie Scratch lub scan, zdjęcie samego skryptu, który ułożyłaś / ułożyłeś. Osoby, które nie mają zainstalowanego Scratcha na komputerze, mogą wykonać to w internecie na stronie http://scratch.mit.edu Trzeba mieć założone bezpłatne konto. Wtedy wystarczy wysłać nazwę konta. Program musi byc udostępniony do oglądania.
W razie problemów proszę o kontakt na podany wyżej adres mail.
Rozwiążcie krzyżówkę
https://wordwall.net/pl/resource/540304/informatyka/krzy%c5%bc%c3%b3wka-informatyczna
Zróbcie screen waszego wyniku na ekranie lub zdjęcie telefonem. Wyślijcie go do mnie na adres podany na górze strony. Pamietajcie o tym, aby się podpisać.
Oczywiście krzyżówkę możecie poprawiać dowolną ilośc razy.
klasa 7
26.03.2020 (czwartek)
Internet jako źródło informacji – prawa autorskie
Korzystając z poniższych materiałow przypomnicie sobie, jakie istnieją licencje i jakie prawa autoskie obowiązują w internecie.
Są to materiały proponowane na stronie gov.pl/zdalne lekcje
Zadanie do wykonania
Wyszukajcie w internecie 2 zdjęcia dotyczące tematu "wiosna". Pamiętajcie o prawach autorskich. Muszą to być zdjęcia, które możecie wykorzystać. Zapiszcie adresy stron, z których pobraliście te zdjęcia. Zdjęcia wraz z adresami strony wyślijcie do mnie na adres mail podany na górze strony.
Na maile czekam do dnia poprzedzającego nastepną lekcję, czyli 1 kwietnia.
Rozwiążcie krzyżówkę:
https://wordwall.net/pl/resource/540304/informatyka/krzy%c5%bc%c3%b3wka-informatyczna
Zróbcie screen waszego wyniku na ekranie lub zdjęcie telefonem. Wyślijcie go do mnie na adres podany na górze strony. Pamietajcie o tym, aby się podpisać.
Oczywiście krzyżówkę możecie poprawiać dowolną ilośc razy.
Uwaga! jeśli ktoś już wcześniej wysyłał rozwiązanie krzyżówki / wynik nie robi tego ponownie!
Klasa 5
26.03.2020 (czwartek)
Programowanie w Scratchu - ciąg dalszy.
Zadania do wykonania:
Zad. 3 strona 48 podręcznik
Do wykonania zadania potrzebny jest zainstalowany program Scratch lub założone bezpłatne konto na stronie http://scratch.mit.edu Rozwiązanie zadania wyślijcie do mnie na adres mail podany na górze strony. Na maile czekam do dnia poprzedzającego nastepną lekcję, czyli 1 kwietnia.
W razie problemów proszę o kontakt na podany wyżej adres mail.
Zapisane linki z poprzedniej lekcji (patrz wyżej - lekcja z 19.03.2020) wyślij do mnie na mail podany na górze strony.
Rozwiążcie krzyżówkę:
https://wordwall.net/pl/resource/540304/informatyka/krzy%c5%bc%c3%b3wka-informatyczna
Zróbcie screen waszego wyniku na ekranie lub zdjęcie telefonem. Wyślijcie go do mnie na adres podany na górze strony. Pamietajcie o tym, aby się podpisać.
Oczywiście krzyżówkę możecie poprawiać dowolną ilośc razy.
Klasa I
27.03.2020 (piątek)
Rysowanie w programie Paint, stosowanie narzędzi Kształty, Linia.
Wykonajcie w programie Paint rysunek na temat "wiosna", wykorzystując poznane dostępne w programie narzędzia. Zapisaną pracę proszę przesłać na adres podany na górze strony (może być z poczty rodziców) Nie zapomnijcie się podpisać. Na prace czekam do 1 kwietnia.
Klasa III
25.03.2020 (środa)
Temat: Tworzenie tabeli w edytorze tekstu.
W dostępnym edytorze tekstu wykonajcie tabelę zawierającą 2 kolumny, w których umieścicie godziny i wykonywane czynności. Ma to być plan dnia. Do zapisu godzin możecie zastosować "indeks górny".
Zapisany dokument z tabelą wyślijcie na adres mail podany na górze strony do dnia 1 kwietnia.
Klasa VI (wtorek)
31.03.2020
Interfejs programu GIMP.
Zapoznajcie się z tekstem w podręczniku - strona 96 – 101.
Jeśli nie macie zainstalowanego programu GIMP pobierzcie go ze strony programu https://www.gimp.org/downloads/ i zainstalujcie.
Zapoznajcie się z dostępnymi w programie narzędziami, korzystając z programu i opisu w podręczniku.
Zadanie dla chętnych: „Znajdź na to sposób” – podręcznik strona 101.
Klasa IV (wtorek)
31.03.2020
Skróty klawiszowe w edytorze tekstu.
Praca z podręcznikiem, ćwiczenie na komputerze.
- Zapoznajcie się z tekstem w podręczniku - strona 98-99.
- Sprawdźcie w Waszym edytorze tekstu, jak działają skróty klawiszowe podane na stronie 90 i na okładce podręcznika.
- Wykonajcie zadanie „Oko w oko z monitorem” ze strony 99 w podręczniku.
Uwaga! Zadanie nie musi być wykonane w programie Word. Może być np. w programie darmowym LibreOffice. Jeśli ktoś go nie posiada może ściągnąć ze strony programu https://pl.libreoffice.org/ i zainstalować.
- Wyślijcie utworzony dokument na adres nauczyciela podany na górze strony. Termin wykonania zadania – 6 kwietnia.
Klasa VIII (wtorek)
31.03.2020
Cechy dobrej prezentacji multimedialnej.
Zapoznajcie się z tekstem w podręczniku – strona 214 – 215
Wykonaj ćwiczenie 1/216. Ustnie.
Zapoznaj się z materiałem https://epodreczniki.pl/a/tworzenie-prezentacji/Dw8aYWfGD
Klasa III (środa 1.04.2020)
Uzupełniamy tabelę w edytorze tekstu.
Praca z zeszytem ćwiczeń (załączniki) i komputerem.
Przypomnijcie sobie co to są czasowniki (odpowiadają na pytania: co robi?, co się z nim dzieje?)
Przeczytajcie tekst zamieszczony w załącznikach (fragmenty zeszytu ćwiczeń) i wybierzcie z nich czasowniki, które odnoszą się do konkretnej godziny. Dwa z nich macie już podkreślone. Policzcie je.
Przeczytajcie pod tekstem co to jest indeks górny, jak i gdzie go stosujemy.
Na podstawie przeczytanego tekstu wykonajcie tabelę, do której wpiszcie liczby porządkowe (Lp.) w pierwszej kolumnie, wybrane wcześniej czasowniki w drugiej kolumnie oraz godziny wykonania danych czynności w trzeciej kolumnie.
Wyślijcie utworzony dokument na adres nauczyciela podany na górze strony przedmiotu „Informatyka”. Termin wykonania zadania – 7 kwietnia.
Klasa V (czwartek 2.04.2020)
Rysowanie wielokątów w programie Scratch.
Budowanie skryptów określających rysowanie wielokątów. Praca z podręcznikiem i komputerem.
- Przypomnijcie sobie, jakie bloki są wykorzystywane do rysowania – Skrypty / Pisak w programie Scratch lub w podręczniku strona 49 rys. 1 Bloki w kategorii Pisak.
- Przypomnijcie sobie, jak rysujemy w Scratchu kwadrat, trójkąt i dziewięciokąt. – analiza skryptów ze stron 50-53.
- wykonajcie zadanie 5 str. 60 z podręcznika.
Plik programu lub zdjęcie skryptów i sceny po wykonaniu programu prześlijcie na mój adres. (mail widoczny na górze strony)
W razie jakichkolwiek problemów piszcie. Termin wykonania zadania: do 8 kwietnia 2020r.
Klasa VII (czwartek 2.04.2020)
Programowanie w języku Scratch.
Tworzenie programu. Powtarzanie poleceń. Zmienne i obliczenia. Praca z podręcznikiem i komputerem.
- Przypomnijcie sobie na czym polega tworzenie programu w Scratchu – przeczytajcie w podręczniku str. 136
- zapoznajcie się z praktycznymi uwagami – strona 137
- wykonajcie ćwiczenia: 1 i 2 / 138 podręcznik
Musicie zainstalować program Scratch lub założyć bezpłatne konto na stronie scratch.mit.edu
- przeanalizujcie podrozdział 2. Powtarzanie poleceń i wykonajcie ćwiczenie 2 i 3/139 Potrzebne skrypty są przedstawione na rysunkach. Sprawdźcie ich działanie.
- przeanalizujcie podrozdział 3. Zmienne i obliczenia i wykonajcie ćwiczenie 6 i 7/ 141
Zadanie dla chętnych – ćwiczenie 8/142. To można wysłać na maila widocznego u góry strony.
Pozostałych zadań nie wysyłacie. W razie problemów piszcie na mail.
Klasa I (piątek 3.04.2020)
Stosowanie narzędzia Tekst w programie Paint.
Formatowanie napisanego tekstu.
Zapoznaj się ze sposobem umieszczania napisu na rysunku – przeczytaj w zeszycie ćwiczeń – załącznik poniżej
Zadanie do wykonania na komputerze w programie PAINT:
Narysuj dowolny rysunek i umieść na nim napis, podpisz co narysowałeś.
Np. Rysujecie bukiet kwiatów i umieszczacie napis „Kwiaty” lub rysujecie dom i umieszczacie napis „Dom”. Wybór tematu rysunku należy do Was. Zawsze macie świetne pomysły.
Zadbajcie aby napis był kolorowy, duży, dobrze widoczny. Może być w dowolnym miejscu rysunku.
Zapiszcie swoją pracę na komputerze i poproście rodziców, aby ją wysłali do mnie na maila lub wyraźne zdjęcie pracy na Messenger. Adres mail znajduje się na górze strony przedmiotu Informatyka (tej strony^^).
A następnie czekajcie cierpliwie na ocenę Waszej pracy. Te osoby, które nie wysłały jeszcze poprzedniej pracy czyli rysunku wiosny proszę o wykonanie zadania.
Pozdrawiam,
Barbara Rżana
Klasa VI (wtorek 7.04.2020)
Tworzenie grafik z wykorzystaniem warstw.
Praca z podręcznikiem i komputerem.
- Przypomnijcie sobie i przećwiczcie – Utworzenie pierwszej warstwy i wypełnienie jej kolorem – podręcznik strona 99-101. Czytając wykonujcie zapisane tam polecenia. Efektem waszej pracy będzie obraz formatu A4 wypełniony niebieskim tłem.
- Zapoznajcie się z tematem – Utworzenie nowych warstw i wykonanie na nich rysunków – podręcznik strona 102-105.
- Czytając oglądajcie dokładnie rysunki i wykonujcie polecenia zawarte w tekście.
Zadanie do wykonania: narysujcie słonecznik według opisu w podręczniku.
Zapoznajcie się z Opcjami zapisu obrazu – podręcznik strona 106. Zapiszcie obraz ze słonecznikiem jako plik .jpg i wyślijcie go do mnie na mail lub Messenger.
Termin wykonania zadania: do 16 kwietnia
Dla chętnych: sprawdźcie opcję „Krycie” – Ustawienie krycia warstw – podręcznik strona 105. Wypróbujcie ją na swoim rysunku.
Klasa IV (wtorek 7.04.2020)
Główne narzędzia edytora tekstu.
Reguły pisania w edytorze tekstu. Praca z podręcznikiem i komputerem.
- Zapoznajcie się z tekstem w podręczniku strona 100, zwróćcie uwagę na to, co trzeba znać, aby poprawnie przygotować notatkę.
- Zapoznajcie się z głównymi narzędziami edytora tekstu – podręcznik strona 101-102. Porównajcie rysunki z oknami waszego programu, który macie zainstalowany na swoim komputerze. Zwróćcie uwagę na Narzędzia główne i Opcje formatowania tekstu, takie jak: krój czcionki, rozmiar czcionki, kolor czcionki, pogrubienie, pochylenie, podkreślenie. Odszukajcie te opcje w waszym edytorze.
Zanim przystąpicie do tworzenia notatki musicie poznać reguły pisania w edytorze tekstu. Zapoznajcie się dokładnie z regułami w ramce z podręczniku strona 104.
Notatkę będziecie pisać na następnej lekcji, a ja sprawdzę, czy stosujecie poznane reguły.
Klasa VIII (wtorek 7.04.2020)
Tworzenie prezentacji multimedialnej.
Praca z podręcznikiem i komputerem.
- Zapoznajcie się z tekstem Prezentacja multimedialna w 10 krokach. (krok 1, 2 3) w podręczniku – strona 216 – 217.
- Wymyślcie temat swojej prezentacji lub wybierzcie z tematów dostępnych w podręczniku na stronie 229 (Przykłady zadań projektowych). W przypadku wybrania swojego tematu uzgodnijcie go ze mną pisząc maila lub na Messengerze.
- Wyszukajcie potrzebne materiały, teksty, zdjęcia. Pamiętaj o prawach autorskich.
- Wykonajcie krok 3 (wykonujemy slajd tytułowy) w dostępnym programie do tworzenia prezentacji. Umieście na nim tytuł prezentacji i rysunek obrazujący temat prezentacji. Rysunek wykonajcie samodzielnie w wybranym dostępnym programie graficznym. Zapiszcie prace, będziecie ją kontynuować na następnej lekcji.
Klasa III (środa 8.04.2020)
Zapoznanie z systemem liczb dwójkowych.
Dziś ćwiczymy zdolność logicznego myślenia.
Przeczytajcie tekst „Kraina zer i jedynek” zamieszczony w załącznikach (fragmenty zeszytu ćwiczeń)
ZAŁĄCZNIK 1 - Kraina zer i jedynek
Wykonajcie zadania z załącznika 2. Rozwiązanie podam z kilka dni, tak aby każdy mógł spróbować swoich sił, a następnie mógł sprawdzić, czy prawidłowo rozpoznał liczby zapisane językiem komputera. Powodzenia.
Rozwiązania zadań (wkrótce)
Rozwiązanie zadania 2 (dodane 14.04 - myślę, że już wszyscy spróbowali swoich sił).
3 |
22 |
15 |
23 |
6 |
23 |
16 |
21 |
14 |
9 |
11 |
31 |
A dla chętnych dodatkowa zabawa
Klasa III (środa 15.04.2020)
B4 czy H5 – poznajemy arkusz kalkulacyjny. Praca z zeszytem ćwiczeń (skan, PDF) i komputerem.
- Zapoznajcie się z tekstem w zeszycie ćwiczeń – strona 20 – ZAŁĄCZNIK NR1.
Jest tam opisana gra w statki i sposób określania położenia elementu (statku) za pomocą współrzędnych, np. A2.
- Zapoznajcie się z wyglądem okna programu Excel – ten sam załącznik.
Uruchomcie na komputerze program Excel lub Libre Office Calc (w zależności jaki program posiadacie). Zapoznajcie się z wyglądem okna programu.
- Przeczytajcie tekst w zeszycie ćwiczeń – strona 21 - ZAŁĄCZNIK NR2
Praca w arkuszu kalkulacyjnym.
Wykonajcie zadanie 1 str. 21 (w załączniku nr2). Zapiszcie otrzymaną pracę i prześlijcie plik lub zdjęcie efektów pracy do mnie na adres mail podany na górze strony. Termin wykonania zadania: do 21.04.2020r.
Dla chętnych: zadanie 2
UWAGA - ZAŁĄCZNIK NR3 - dla uczniów pracujących w arkuszu Libre Office Calc - narzędzie do wypełnienia kolorem komórki wygląda tak, jak zaznaczone w załączniku 3.
Klasa VII
(czwartek, 16.04.2020r.)
Programowanie w języku Scratch. Sytuacje warunkowe.
Praca z podręcznikiem i komputerem.
- Przeczytajcie o sytuacjach warunkowych w programie Scratch – podręcznik strona 143. Zwróćcie uwagę, jakie bloki są wykorzystywane do realizacji sytuacji warunkowej.
- Przeanalizujcie przykład zastosowania instrukcji warunkowej – rysunek 10 str. 143 i na jego podstawie wykonajcie ćwiczenie 9 str. 144
Wykonaj ćwiczenie 10 str. 144. Wyślij plik zapisany w programie lub zdjęcie skryptu i sceny po wykonaniu programu.
Jeśli tworzysz swój program na stronie scratch.mit.edu możesz wysłać link lub nazwę swojego konta, ale wtedy pamiętaj o udostępnieniu projektu, abym mogła go sprawdzić.
Prace wysyłacie na mojego maila podanego na górze strony.
Termin realizacji zadania: do 22 kwietnia 2020r.
Zadanie dla chętnych: ćwiczenie 11 str. 144
Uwaga. Proszę osoby, które nie wysłały poprzednich zadań, o zrobienie tego, aby nie nawarstwiały się zaległości.
W razie problemów proszę pisać na mail.
Klasa V
(czwartek 16.04.2020)
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych.
Praca z podręcznikiem i komputerem. Omówienie głównych funkcji programu.
- Zapoznajcie się z etapami pracy podczas tworzenia prezentacji multimedialnej – podręcznik str. 62
- Przeczytajcie „Zasady tworzenia prezentacji” – podręcznik str. 63 i 64
- Zapoznajcie się z wyglądem okna programu PowerPoint – rys.1 strona 64 w podręczniku.
- Uruchomcie posiadany program do prezentacji. Może to być PowerPoint lub darmowy program do prezentacji z pakietu LibreOffice – LibreOffice Impress.
Zapoznajcie się z oknem programu i głównymi funkcjami.
Na następnej lekcji będziemy przygotowywać prostą prezentację na temat wykorzystania komputerów.
Klasa I
(piątek, 17.04.2020 )
W mrowisku – programujemy bez komputera.
Rozwiązywanie zagadek logicznych. (zadania z zeszytu ćwiczeń)
- Obejrzyjcie ZAŁĄCZNIK 1, przeczytajcie tekst i znajdźcie… królową.
- Rozwiążcie zadania z ZAŁĄCZNIKA 2.
Spróbujcie rozwiązać je samodzielnie. Nie drukujcie karty z zadaniami. Nie ma takiej potrzeby. Tych zadań do mnie nie przesyłacie.
Po rozwiązaniu zadań możecie sprawdzić odpowiedzi poniżej, ale nie otwierajcie załącznika „Odpowiedzi”, zanim nie rozwiążecie zadań.
Klasa VI
(wtorek 21.04.2020)
Tworzenie grafik z wykorzystaniem warstw – ćwiczenia.
Nadal pracujecie w programie GIMP.
- Wykonajcie zadanie 1/107 podręcznik. Pracę zapiszcie na swoim komputerze pod nazwą dwukolorowy_obraz. Możecie zrobić kilka wersji używając narzędzia Gradient.
- Wykonajcie zadanie 2/107 podręcznik. Zapiszcie jako plik xcf (nie eksportujcie do JPG) pod nazwą drzewo_owocowe. Ten plik wyślijcie na mojego maila. Termin wykonania zadania 27 kwietnia 2020r.
Klasa IV
(wtorek 21.04.2020)
Tworzymy notatkę w edytorze tekstu.
Praca z podręcznikiem i komputerem.
- Przypomnijcie sobie reguły pisania w edytorze tekstu. (podręcznik strona 104).
- Wykonajcie zadanie 2 strona 106 w podręczniku.
Podczas pisania notatki pamiętajcie o stosowaniu przypomnianych reguł.
Zapisany plik prześlijcie do mnie na maila. Termin wykonania zadania 27 kwietnia 2020.
Zadanie dla chętnych: zadanie 3/106 podręcznik.
Klasa VIII
(wtorek 21.04.2020)
Tworzenie prezentacji multimedialnej – dodajemy kolejne slajdy.
Praca z podręcznikiem i komputerem.
Na poprzedniej lekcji wybraliście temat prezentacji i wykonaliście slajd tytułowy, na którym umieściliście tytuł prezentacji i rysunek obrazujący temat prezentacji samodzielnie wykonany w wybranym dostępnym programie graficznym.
Dziś czas na kolejne slajdy waszej prezentacji.
Slajd z listą wypunktowaną
Przeczytajcie w podręczniku stronę 218. – krok 4 i 5
Na drugim slajdzie umieśćcie spis treści (plan prezentacji) w postaci listy wypunktowanej)
Np.
1. Stolica
2. Powierzchnia
3. Ludność
4. …
Obrazy i teksty
Na kolejnych slajdach umieszczacie obrazy i teksty, pamiętając o zachowaniu praw autorskich, jeśli korzystacie z materiałów z Internetu.
Cały czas pamiętajcie o cechach dobrej prezentacji, które czytaliście na stronie 215 w podręczniku.
Dodajemy dla slajdów animacje.
Przeczytajcie podręczniku Krok 6. – strona 219.
Wykonajcie ćwiczenie 8/219 podręcznik
Nadal nie wysyłacie tego zadania do mnie, bo jeszcze będziemy wstawiać hiperłącza i przejścia slajdów. Ale radzę wykonać dzisiejsze zadania do 27 kwietnia, tak by nie nawarstwiły się zaległości.
Uczniowie, którzy nie wysłali poprzednich prac są proszeni o wykonanie ich i wysłanie do mnie do oceny.
Klasa III (środa)
Jakie dane? – wyszukiwanie informacji w Internecie.
Praca z zeszytem ćwiczeń (skan, PDF) i komputerem.
- Przeczytaj tekst „Jakie dane? – wyszukiwanie informacji z Internecie” – ZAŁĄCZNIK 1
- Przeczytaj dalszy ciąg tekstu – ZAŁĄCZNIK 2
- Wykonaj zadanie 1 z załącznika 2 kopiując dowolny fragment tekstu. Spróbuj też skopiować i wkleić obrazek.
- Wykonaj zadanie 2 z załącznika 2. Zapisz plik i wyślij go na mój mail (dostępny na górze strony przedmiotu Informatyka). Termin wykonania zadania 28.04.2020r.
,
Uwaga. Zadanie 1 i 2 nie muszą być w programie Word, mogą być w takim edytorze tekstu, jaki posiadacie.
Klasa VII
(czwartek, 23.04.2020)
.
Stosowanie procedur bez parametrów i z parametrami.
.
Praca z podręcznikiem i komputerem.
.
- Przeczytajcie w podręczniku: 5. Stosowanie procedur bez parametrów – strona 145-146
- Przeczytajcie w podręczniku: 6. Stosowanie procedur parametrami – strona 147-148
Zwróćcie szczególną uwagę na:
- rysunki, na których są ułożone skrypty
- teksty na kolorowym tle
- tekst z ! w ramce „Zapamiętaj”
.
Zadania do wykonania:
Ćwiczenie 13 strona 146 - podręcznik
(definiowanie procedury Kwadrat analogicznie jak Sześciokąt – rysunki 12a, 12b, 12c)
Na ocenę dopuszczającą – punkt 1 tego zadania.
Na ocenę wyższą – także punkt 2 i 3.
.
Wyślij plik zapisany w programie lub zdjęcie skryptów i sceny po wykonaniu programu.
Jeśli tworzysz swój program na stronie scratch.mit.edu możesz wysłać link lub nazwę swojego konta, ale wtedy pamiętaj o udostępnieniu projektu, abym mogła go sprawdzić.
Prace wysyłacie na mojego maila podanego na górze strony.
Termin realizacji zadania: do 29 kwietnia 2020r.
.
Zadanie dodatkowe dla chętnych:
Ćwiczenie 14 strona 148 - podręcznik
.
UWAGA! W załączniku instrukcja obrazkowa, jak znaleźć bloki: „Pisak” / „Pióro”
Klasa V
(czwartek, 23.04.2020)
.
Tworzymy prezentację multimedialną.
.
Praca z komputerem i podręcznikiem.
Zapoznaj się treścią w podręczniku:
- Wpisanie tytułu prezentacji i wybór motywu slajdów – strona 65
- Dobór kolorów, rodzaju czcionki i stylu tła – strona 66
- Dodanie kolejnych slajdów
- Wstawienie ilustracji i tekstów – strona 68 i 69
.
Tworzenie prezentacji
Podczas tworzenia prezentacji stosujcie zasady poznane na poprzedniej lekcji (podręcznik strona 63)
Wykonajcie zadanie 1 strona 70 w podręczniku. (nie musicie robić tej części dotyczącej „stylu tła”)
.
Prezentację wysyłacie na mojego maila widocznego na górze strony. Termin wykonania zadania 29.04.2020.
.
UWAGA. Nie musicie tworzyć prezentacji w programie PowerPoint opisanym w podręczniku. Możecie ją wykonać w dostępnym programie, jaki posiadacie, np. z pakietu OpenOffice lub LibreOffice. Jest to program darmowy i można go ściągnąć ze strony https://pl.libreoffice.org/
Dodatkowe materiały, które mogą być dla was pomocne przy tworzeniu prezentacji:
https://epodreczniki.pl/a/tworzenie-prezentacji/Dw8aYWfGD
Klasa I
(piątek, 24.04.2020)
W mrowisku – programujemy – ciąg dalszy.
Rozwiązywanie zagadek logicznych. (zadania z zeszytu ćwiczeń – PDF, skany)
Przeczytajcie tekst w ZAŁĄCZNIKU 1
Wykonajcie zadanie 6 i 7 (treść w załączniku 1 i w załączniku 2)
Nie drukujcie załącznika 2, wystarczy zapisać rozwiązania na kartce.
Do zadania 6 narysujcie na kartce 4 kolorowe kwadraty: zielony, czerwony, niebieski, żółty (tak jak w załączniku) i wpiszcie w te kwadraty pierwsze litery imion mrówek zgodnie z podanym opisem.
W zadaniu 7 narysujcie tyle kwadracików, ile jest w załączniku i zapiszcie za pomocą strzałek trasy mrówek.
Wykonajcie z pomocą rodziców zdjęcie rozwiązań zadania 6 i 7 i wyślijcie do mnie na adres mail widoczny na górze na stronie przedmiotu „Informatyka” lub na mojego Messengera.
Termin wykonania zadania: do 30 kwietnia 2020.
Klasa VI
(wtorek, 28.04.2020)
Ćwiczenia w programie GIMP – malowanie na warstwach. Praca z komputerem.
Nadal pracujecie w programie GIMP.
- Wykonajcie zadanie 3/107 podręcznik. Zapiszcie jako plik .xcf (nie eksportujcie do JPG) Ten plik wyślijcie na mojego maila. Termin wykonania zadania: do 5 maja 2020r.
UWAGA! Uczniowie, którzy nie wysłali poprzednich prac, są proszeni o wykonanie ich i wysłanie do mnie do oceny, tak aby nie nawarstwiały się zaległości.
Klasa IV
(wtorek, 28.04.2020)
O formatowaniu tekstu. Praca z podręcznikiem i komputerem.
- Zapoznajcie się z tekstem Zapraszamy na przyjęcie. O formatowaniu tekstu. – podręcznik strona 107
Zwróćcie uwagę na polecenia Wyśrodkuj, Wyrównaj do lewej, Wyrównaj do prawej, Wyjustuj.
Obejrzyjcie okno programu – rysunek 1/108 podręcznik.
Odszukajcie te polecenia w waszym edytorze tekstu.
- Przeczytajcie tekst Wyróżnienie nagłówka – podręcznik strona 109
Sprawdźcie, czy takie opcje są dostępne w waszej wersji edytora tekstu.
- Przeczytajcie tekst Sformatowanie spisu dań – podręcznik strona 110.
Obejrzyjcie okna programu – rysunki 4 i 5/110 podręcznik.
Odszukajcie te polecenia w waszym edytorze tekstu.
Wykonajcie zadanie 1/111 podręcznik. Zapisany plik prześlijcie do mnie na maila. Termin wykonania zadania: do 5 maja 2020.
UWAGA! Uczniowie, którzy nie wysłali poprzednich prac, są proszeni o wykonanie ich i wysłanie do mnie do oceny, tak aby nie nawarstwiały się zaległości.
Klasa VIII
(wtorek, 28.04.2020)
Tworzenie prezentacji multimedialnej – wstawiamy hiperłącza.
Praca z podręcznikiem i komputerem.
- Przeczytajcie w podręczniku Krok 7. Wstawiamy hiperłącza – strona 219-220.
Wykonajcie ćwiczenie 9/220 podręcznik
Obejrzyjcie materiały, które mogą być pomocne w waszej pracy:
https://epodreczniki.pl/a/dolaczanie-hiperlaczy-do-prezentacji/DAPIEY3nh
https://epodreczniki.pl/a/wstawianie-plikow-audio-do-prezentacji/DoHQTemwn
- Przeczytajcie w podręczniku Krok 8. Przejścia między slajdami – strona 220.
Wykonajcie ćwiczenie 11/221 podręcznik
- Przeczytajcie w podręczniku Krok 9. Przygotowujemy i uruchamiamy pokaz – strona 221.
Wykonajcie ćwiczenie 12/221 podręcznik
- Przeczytajcie w podręczniku Krok 10. Zapisujemy prezentację w pliku – strona 221.
Wykonajcie ćwiczenie 13/221 podręcznik
Prezentacje zapisujecie pod tytułem „Imię i nazwisko”.
Tak przygotowany plik (nad którym pracujecie już kilka tygodni) wysyłacie do mnie na maila podanego na górze strony.
Termin wykonania zadania: do 8 maja 2020r.
Klasa III
(środa, 29.04.2020)
Wyszukiwanie informacji w Internecie - ćwiczenia.
Praca z komputerem.
Wyszukaj w Internecie informacje na temat Konstytucji 3 Maja. Zajrzyj w tym celu na kilka stron. Wybierz informacje i zapisz krótką notatkę (2-3 zdania) w edytorze tekstu. Zapisz tytuł notatki pogrubioną czerwoną czcionką.
Zapisz plik i wyślij go na mój mail (dostępny na górze strony przedmiotu Informatyka). Termin wykonania zadania do 8.05.2020r.
UWAGA! Uczniowie, którzy nie wysłali poprzednich prac, są proszeni o wykonanie ich i wysłanie do mnie do oceny, tak aby nie nawarstwiały się zaległości.
Klasa VII
(czwartek, 30.04.2020)
Ćwiczenia w tworzeniu programów w języku Scratch. Praca z komputerem.
.
- Przeczytajcie „Pytanie i polecenia” z podręcznika ze strony 149. Czy na wszystkie pytanie potraficie odpowiedzieć? Jeśli nie, wróćcie do tekstów z poprzednich lekcji i powtórzcie je.
.
-Wykonajcie zadania: 3 i 5 (lub 3 i 6) strona 150 w podręczniku. (do wyboru: zadanie 3 i 5 lub zadanie 3 i 6)
Wyślijcie pliki zapisane w programie lub wyraźne zdjęcie skryptów i sceny po wykonaniu programu.
.
Uwaga. Jeśli tworzysz swój program na stronie scratch.mit.edu możesz wysłać link lub nazwę swojego konta, ale wtedy pamiętaj o udostępnieniu projektu, abym mogła go sprawdzić.
Prace wysyłacie na mojego maila podanego na górze strony.
Termin realizacji zadania: do 8 maja 2020r.
Klasa V
(czwartek, 30.04.2020)
Wprawić świat w ruch. Przejścia i animacje w prezentacji. Praca z podręcznikiem i komputerem.
.
- Zapoznajcie się z tekstem w podręczniku – strona 80 – 85. Zwróćcie uwagę na wszystkie rysunki.
Opisane i przedstawione na rysunkach opcje dotyczą programu PowerPoint. Wy, jeśli go nie posiadacie, będziecie tworzyć swoją prezentację w dostępnym programie, jaki posiadacie zainstalowany, np. LibreOffice Impress.
.
- Wykonajcie zadanie 2 strona 86 podręcznik.
Możecie zastosować inną animację niż ta wymieniona w treści zadania.
Prezentacja ma zawierać rebus i rozwiązanie. Rozwiązanie ma się pojawić po kliknięciu myszą.
Na ostatnim slajdzie umieśćcie imię i nazwisko autora. Zastosujcie dowolne przejście slajdów.
Zapiszcie pracę pod nazwą rebus.
Zapisany plik programu wyślijcie do mnie na mail podany na górze strony. Tym razem nie wystarczą zdjęcia slajdów, bo nie będzie na nich widać animacji i przejść slajdów.
Termin wykonania zadania: do 8 maja 2020r.
.
UWAGA! Uczniowie, którzy nie wysłali poprzednich prac, są proszeni o wykonanie ich i wysłanie do mnie do oceny, tak aby nie nawarstwiały się zaległości.
Klasa VI
(wtorek, 05.05.2020)
Zdjęć cięcie – gięcie. Elementy retuszu i fotomontażu zdjęć.
Praca z podręcznikiem i komputerem.
- Zapoznajcie się z tekstem „Zdjęć cięcie – gięcie. Elementy retuszu i fotomontażu zdjęć. – podręcznik str. 108
Przeczytajcie co to „fotomontaż” na żółtym tle.
- Zapoznajcie się z tekstem 1. Zmiana kontrastu i ustawienia jasności fotografii – podręcznik str. 108 – 109
-Zadanie do wykonania:
(sposób wykonania opisany w przeczytanym tekście)
- Wybierz dowolne zdjęcie. Używając zdjęcie z Internetu pamiętaj o przestrzeganiu prawa autorskiego.
- Otwórz go w programie GIMP
- Popraw fotografię – zmień jasność i kontrast.
- Zapisz plik.
- Wyślij do mnie na mail podany na górze strony zdjęcie oryginalne i zdjęcie poprawione przez ciebie.
Termin wykonania zadania: do 11 maja 2020r.
- Przeczytajcie o siedmiu narzędziach do zaznaczania obszaru - podręcznik str. 110-111.
Najlepiej będzie, jeśli od razu je wypróbujecie.
Te wiadomości będziemy wykorzystywać na następnej lekcji do tworzenia fotomontażu.
.
UWAGA! Uczniowie, którzy nie wysłali poprzednich prac, są proszeni o wykonanie ich i wysłanie do mnie do oceny, tak aby nie nawarstwiały się zaległości.
Jeśli opóźnienie w oddaniu zadania do sprawdzenia będzie wynosić więcej niż tydzień, wstawiam ocenę niedostateczną. Można ją poprawić w przeciągu tygodnia od podanego przeze mnie przy zadaniu terminu. Problemy z dostosowaniem się do podawanych przy zadaniach terminów proszę zgłaszać do mnie poprzez mail.
Klasa IV
(wtorek, 05.05.2020)
Ćwiczenia w formatowaniu tekstu. Praca komputerem.
Wykonajcie w edytorze tekstu zadania z podręcznika:
Zad. 1 str. 120
Zad. 2 str. 120
(Jeśli ktoś zapomniał co to miękki enter, to sobie przypomni - w podręczniku strona 104)
Zapisane pliki prześlijcie do mnie na maila widocznego na górze strony. Termin wykonania zadań: do 11 maja 2020r.
.
UWAGA! Uczniowie, którzy nie wysłali poprzednich prac, są proszeni o wykonanie ich i wysłanie do mnie do oceny, tak aby nie nawarstwiały się zaległości.
Jeśli opóźnienie w oddaniu zadania do sprawdzenia będzie wynosić więcej niż tydzień, wstawiam ocenę niedostateczną. Można ją poprawić w przeciągu tygodnia od podanego przeze mnie przy zadaniu terminu. Problemy z dostosowaniem się do podawanych przy zadaniach terminów proszę zgłaszać do mnie poprzez mail.
Klasa VIII
(wtorek, 05.05.2020)
Nagranie zawartości ekranu. Podstawowy montaż filmu.
- Przeczytajcie Tekst 3.Nagranie zawartości ekranu – podręcznik strona 222-223.
- Przeczytajcie Tekst 4.Podstawowy montaż filmu – podręcznik strona 224-225.
- Obejrzyjcie przykłady na rysunkach na str. 222-225
- Zapoznajcie się z tekstem 5. Dodawanie do prezentacji dźwięków i filmów – podręcznik strona 226-227 oraz 6. Przygotowanie prezentacji w postaci albumu fotograficznego – podręcznik strona 227.
- Przeczytaj „Zapamiętaj” w ramce na stronie 228 w podręczniku.
Dziś nie ma zadania do wysłania, ale przypominam, że termin wysłania prezentacji tworzonej na poprzednich zajęciach to: do 8 maja 2020r.
.
UWAGA! Uczniowie, którzy nie wysłali poprzednich prac, są proszeni o wykonanie ich i wysłanie do mnie do oceny, tak aby nie nawarstwiały się zaległości.
Jeśli opóźnienie w oddaniu zadania do sprawdzenia będzie wynosić więcej niż tydzień, wstawiam ocenę niedostateczną. Można ją poprawić w przeciągu tygodnia od podanego przeze mnie przy zadaniu terminu. Problemy z dostosowaniem się do podawanych przy zadaniach terminów proszę zgłaszać do mnie poprzez mail.
Klasa III
(środa, 06.05.2020)
.
O bezpieczeństwie w Internecie raz jeszcze.
Praca z komputerem. Sieciaki.pl
.
Przypomnijcie sobie zasady bezpieczeństwa w Internecie korzystając ze strony:
https://sieciaki.pl/warto-wiedziec/zasady-bezpieczenstwa
Pamiętacie, jakie zagrożenie czyhają w Internecie? Odpowiedź na stronie:
https://sieciaki.pl/warto-wiedziec/zagrozenia
Przeczytajcie porady proponowane na Sieciaki.pl:
https://sieciaki.pl/warto-wiedziec/porady
A teraz rozwiążcie test „W sieci może być niebezpiecznie”:
https://learningapps.org/3064765
.
UWAGA! Uczniowie, którzy nie wysłali poprzednich prac, są proszeni o wykonanie ich i wysłanie do mnie do oceny, tak aby nie nawarstwiały się zaległości.
Klasa VII
(czwartek, 07.05.2020)
Tworzenie dokumentu tekstowego. Praca z podręcznikiem i komputerem.
- Przypomnijcie sobie do czego służy edytor tekstu – zapoznajcie się z tekstem 1. Do czego służą edytory tekstu? - strona 174-175 w podręczniku.
- Przypomnijcie sobie co to jest dokument tekstowy, akapit, wcięcie, margines – zapoznajcie się z tekstem 2. Dokument tekstowy – strona 175-176 w podręczniku.
- Przeczytajcie, jak łączymy dwa akapity – czerwone tło - strona 176.
- Wykonajcie ćwiczenie 1 str. 176 w podręczniku.
Dokument tekstowy pod nazwą tekst wyślijcie na mój adres mail. Termin wykonania zadania: do 11 maja 2020r.
- Przeczytajcie o znakach diaktrytycznych oraz o znakach niewidocznych na wydruku – strona 176-177 i żółte tło str 177.
Obejrzyjcie dokument tekstowy z widocznymi znakami niedrukowanymi – rys. 2 str. 177
Wypróbujcie w waszym dokumencie opcję „Pokaż wszystko”.
- Przeczytajcie o zapisywaniu dokumentów tekstowych w różnych edytorach, o nazwach plików i ich rozszerzeniach. – podręcznik str. 178.
UWAGA! Uczniowie, którzy nie wysłali poprzednich prac, są proszeni o wykonanie ich i wysłanie do mnie do oceny, tak aby nie nawarstwiały się zaległości.
Jeśli opóźnienie w oddaniu zadania do sprawdzenia będzie wynosić więcej niż tydzień, wstawiam ocenę niedostateczną. Można ją poprawić w przeciągu tygodnia od podanego przeze mnie przy zadaniu terminu. Problemy z dostosowaniem się do podawanych przy zadaniach terminów proszę zgłaszać do mnie poprzez mail.
Klasa V
(czwartek, 07.05.2020)
Przejścia i animacje – ćwiczenia w tworzeniu prezentacji. Praca z komputerem.
Przypomnijcie sobie z poprzedniej lekcji, jak można ustawić sposób pojawiania się slajdów w prezentacji:
- na karcie Przejścia w PowerPoint,
- w menu Slajd / Przejście slajdu w LibreOffice Impress.
Przypomnijcie sobie z poprzedniej lekcji, jak dodajemy animacje:
- na karcie Animacje w PowerPoint,
- w menu Format / Animacja w LibreOffice Impress.
Do każdego z tych efektów można ustawić różne opcje, np. czas trwania, czy sposób rozpoczęcia. Zwróćcie na to uwagę pracując w waszym programie do tworzenia prezentacji.
Zadanie do wykonania: zadanie 3 str. 100 podręcznik.
Zapisany plik programu wyślijcie do mnie na mail podany na górze strony. Tym razem nie wystarczą zdjęcia slajdów, bo nie będzie na nich widać animacji i przejść slajdów.
Termin wykonania zadania: do 13 maja 2020r.
UWAGA! Uczniowie, którzy nie wysłali poprzednich prac, są proszeni o – w miarę możliwości -wykonanie ich i wysłanie do mnie do oceny, tak aby nie nawarstwiały się zaległości.
W razie pytań, problemów z wykonaniem zadań proszę pisać na mail podany na górze strony.
Jeśli opóźnienie w oddaniu zadania do sprawdzenia będzie wynosić więcej niż tydzień, wstawiam ocenę niedostateczną. Można ją poprawić w przeciągu tygodnia od podanego przeze mnie przy zadaniu terminu. Problemy z dostosowaniem się do podawanych przy zadaniach terminów proszę zgłaszać do mnie poprzez mail.
Klasa I
(piątek, 08.05.2020)
Gruby i chudy smok – zmieniamy wygląd wyrazu.
Praca z zeszytem ćwiczeń (załączniki) i komputerem.
- Zapoznaj się z tekstem ZAŁĄCZNIK NR1.
- Wykonaj zad.1 str. 38 i zad. 2 str.38 (załącznik nr1)
Uwaga! Uczniowie, którzy nie posiadają na komputerze zainstalowanego programu Word lub innego edytora tekstu, mogą zainstalować przy pomocy rodziców darmowy edytor tekstu z pakietu LibreOffice. Trzeba go pobrać ze strony producenta https://pl.libreoffice.org/ i zainstalować na komputerze.
Można też skorzystać z http://docs.google.com Tam wybrać pusty dokument i w nim pisać. (osoby posiadające konto Google – pocztę gmail)
- Wykonaj zadanie 3 str. 39 – ZAŁĄCZNIK NR2
Wymienione w zadaniu 3 ikony: B I U do wykorzystania w zadaniu wyglądają w LibreOffice tak ja na rysunku poniżej.
Po najechaniu myszą na ikonę pojawia się jej opis „pogrubione”, „kursywa” czyli pochylenie i „podkreślenie”.
Tym razem zadań nie musicie do mnie wysyłać.
W razie problemów z wykonaniem zadań proszę pisać na mój mail.
Klasa VI
(wtorek, 12.05.2020)
Tworzenie fotomontażu zdjęć w programie GIMP. Praca z komputerem.
- Przypomnijcie sobie z poprzedniej lekcji o siedmiu narzędziach do zaznaczania obszaru – przeczytajcie cały tekst 2. Utworzenie nowej warstwy z fragmentem ilustracji - podręcznik str. 110-112.
Czytając w podręczniku wykonujcie wszystkie polecenia, korzystając z dowolnego zdjęcia otwartego w programie GIMP.
- Zapoznajcie się z tekstem 3. Wyodrębnienie na zdjęciu dowolnego obiektu. – podręcznik str. 112 – 113
- Zapoznajcie się z tekstem 4. Umieszczenie w tworzonym obrazie fragmentu drugiej ilustracji. – podręcznik str. 114 – 115
- Zapoznajcie się z tekstem 5. Rozmycie krawędzi wstawianego obiektu.. – podręcznik str. 116
Zadanie do wykonania:
- Korzystając z opisu w podręczniku, wykonaj w programie GIMP fotomontaż, np. taki jak pokazany w podręczniku (motyl na kwiatku) lub dowolny inny wybrany przez siebie. Korzystając ze zdjęć z Internetu pamiętaj o przestrzeganiu prawa autorskiego.
- Wyślij plik . xcf lub .jpg na adres mail podany na górze strony.
Termin wykonania zadania: do 18 maja 2020r.
UWAGA! Uczniowie, którzy nie wysłali poprzednich prac, są proszeni o wykonanie ich i wysłanie do mnie do oceny, tak aby nie nawarstwiały się zaległości.
Klasa IV
(wtorek, 12.05.2020)
Style i numerowanie.
Praca z podręcznikiem i komputerem.
- Zapoznajcie się z tekstem Kolejno odlicz! Style i numerowanie – podręcznik str. 112 oraz 1.Style – czyli szybki sposób na formatowanie tekstu - podręcznik str. 112 – 113
Obejrzyjcie przykład użycia stylu Tytuł oraz tworzenie nowego stylu – rysunek 1 strona 113 w podręczniku.
Odszukajcie Style w waszym edytorze tekstu. Wypróbujcie je.
- Zapoznajcie się z tekstem 2.Numerowanie – wprowadzanie porządku. – podręcznik str. 114
Obejrzyjcie efekt zastosowania funkcji Numerowanie – rysunek 3 strona 114 w podręczniku.
Odszukajcie Numerowanie w waszym edytorze tekstu. Sprawdźcie zastosowanie tej funkcji.
Zadanie z zastosowaniem poznanych opcji będzie do wysłania po następnej lekcji.
UWAGA! Uczniowie, którzy nie wysłali poprzednich prac, są proszeni o wykonanie ich i wysłanie do mnie do oceny, tak aby nie nawarstwiały się zaległości.
Klasa VIII
(wtorek, 12.05.2020)
Historia i rozwój informatyki.
Przykłady dawnych przyrządów i maszyn do obliczeń.
Pierwsze komputery.
- Zapoznajcie się z tekstem Historia i rozwój informatyki - str.230 - 239 podręcznik.
Zwróćcie uwagę na przykłady dawnych przyrządów i maszyn do obliczeń oraz pierwsze komputery.
- Przeczytajcie „Zapamiętaj!” na stronie 242 i Podsumowanie – Projekty multimedialne – strona 243.
Zadanie dla chętnych: do wyboru jedno z zadań: 1/240, 2/240, 8/240, 14/241, 15/241 lub 16/241 podręcznik.
Przypominam, że nie wszyscy uczniowie wysłali prezentację tworzoną na wcześniejszych zajęciach. Termin był: do 8 maja 2020r. Nadal czekam na prezentacje.
Klasa III
(środa, 13.05.2020)
Dziś w promocji… – tworzymy reklamę w edytorze tekstu.
Praca z zeszytem ćwiczeń (załączniki) i komputerem.
- Zapoznaj się z tekstem ZAŁĄCZNIK NR1.
Obejrzyj przedstawione tam reklamy, przeczytaj co jest celem reklamy. Odszukaj hasła reklamowe – slogany na zamieszczonych w załączniku rysunkach.
- Zapoznaj się z ZAŁĄCZNIK NR2
- Wykonaj zadanie w dostępnym edytorze tekstu: Przygotuj reklamę na wymyślony przez siebie temat.
Reklama powinna zawierać slogan reklamowy, zdjęcia, ilustracje, teksty…
Jeśli ktoś miałby problem z wymyśleniem tematu może skorzystać z poniższych:
- magiczny kubek
- zegarek
- kropla wody
- niebieski młotek
- kapeć
Wykorzystajcie narzędzia dostępne w waszych edytorach.
Załączniki:
Kolor strony i orientacja strony w programie Word
W różnych wersjach programu musicie tego szukać w różnych miejscach programu.
.
Włączamy menu Format / Strona, zakładka Obszar, wybieramy Kolor i ustawiamy wybrany kolor tła jak w załączniku
.
Orientacja strony w LibreOffice
Włączamy menu Format / Strona, zakładka Strona i ustawiamy orientację poziomą lub pionową.
.
W razie problemów proszę pisać na mój mail.
Wykonaną reklamę wysyłacie na mój mail. Termin wykonania zadania: do 19 maja 2020r.
Klasa VII
(czwartek, 14.05.2020)
Formatowanie tekstu - ćwiczenia. Praca z podręcznikiem i komputerem.
- Przeczytajcie na czym polega formatowanie tekstu – podręcznik str. 179-180.
- Wykonajcie ćwiczenie 8 str. 180 podręcznik.
Dokument tekstowy pod nazwą Plan wyślijcie na mój adres mail.
Termin wykonania zadania: do 18 maja 2020r.
- Przeczytajcie o narzędziu Malarz formatów (kopiowanie formatu) – podręcznik – str. 180-181.
Obejrzyjcie FILM o stosowaniu Malarza formatów.
Aby przećwiczyć używanie tego narzędzia możecie wykonać ćwiczenie 10 str. 181.
Te osoby, które używają LibreOffice Writer odnajdą narzędzie "Klonuj formatowanie".
- Przeczytajcie Zapamiętaj w ramce na stronie 181.
Klasa V
(czwartek, 14.05.2020)
Nie tylko ilustracje. Dźwięk i wideo w prezentacji.
Praca z podręcznikiem i komputerem.
- Zapoznajcie się z tekstem w podręczniku – strona 87 – 92. Zwróćcie uwagę na wszystkie rysunki.
Przeczytajcie:
- Dodawanie muzyki do prezentacji.
- Wstawienie filmu do prezentacji.
- Zapisanie prezentacji jako pliku wideo.
Obejrzyjcie film: Wstawienie dźwięku do prezentacji.
Zadanie dla chętnych: Wykonaj prezentację na dowolny temat i wzbogać ją odpowiednim podkładem muzycznym.
Termin wykonania zadania: do 18 maja 2020r.
Klasa I
(piątek, 15.05.2020)
Gruby i chudy smok – zmieniamy wygląd wyrazu – ciąg dalszy. Praca z komputerem.
Przypomnijcie sobie, jak w edytorze tekstu zmieniamy wyrazy, aby były one pogrubione lub pochylone czy podkreślone.
Napiszcie w edytorze, który posiadacie na komputerze swoje imię i nazwisko. Wykonajcie to 3 razy w osobnych linijkach. Przypominam z lekcji na początku roku, że Enter służy do przechodzenia do następnego wiersza, Shift do napisania wielkiej litery (imię i nazwisko musi zaczynać się z wielkiej litery). Aby napisać literę taką, jak: ą ę ś ć ł ó ń ż ź, należy nacisnąć ALT i daną literę a e s c l o n z x.
Po napisaniu 3 razy imienia i nazwiska pogrubcie tekst w pierwszym wierszu, pochylcie tekst w wierszu drugim, a w trzecim podkreślcie.
Wyślijcie plik zapisany w programie lub tylko zdjęcie napisanego tekstu na mój mail lub Messenger.
Termin wykonania zadania: do 18.05.2020r.
Klasa VI
(wtorek, 19.05.2020)
Malowanie na warstwach – Trenuj z Robikiem. Praca z komputerem.
Dziś ćwiczymy wykorzystanie GIMPa i poznanych jego narzędzi.
Zadanie do wykonania: do wyboru 4 str. 120 lub 8 str. 120 podręcznik
Termin wykonania i przesłania zadania: do 22 maja 2020r.
Klasa IV
(wtorek, 19.05.2020)
Stosowanie listy wielopoziomowej. Praca z podręcznikiem i komputerem.
.
- Zapoznajcie się z tekstem Lista wielopoziomowa – podręcznik str. 115-116.
- Zwróć uwagę na listy wielopoziomowe pokazane na rysunkach.
- Znajdź w swoim edytorze tekstu przycisk „Lista wielopoziomowa”. Jest obok znanego ci już z poprzedniej lekcji „Numerowania”. W LibreOffice Writer w menu Format / Wypunktowanie i numeracja.
Zadanie dla chętnych: zad. 3 str. 117 podręcznik. Termin wykonania i przesłania zadania: do 22.05.2020r.
Klasa VIII
(wtorek, 19.05.2020)
Wprowadzenie do programowania z języku Python.
- Zapoznajcie się z tekstem podręczniku str. 69.
- Przeczytajcie:
1. Kompilacja a interpretacja – str. 69-70
2. Piszemy polecenia w trybie interaktywnym - str. 70 – 74.
- zapoznajcie się z materiałem z platformy epodreczniki.pl: https://epodreczniki.pl/a/informatyczna-wieza-babel-czyli-o-roznych-jezykach-programowania/DUSnsGkYI
Jako powtórzenie z poprzedniej lekcji ułóżcie oś czasu: https://learningapps.org/2855264
Chętni mogą spróbować swoich sił w porównaniu Pythona i Scratcha tutaj: https://learningapps.org/7997686
Klasa III
(środa, 20.05.2020)
Rozwiązujemy zadania logiczne.
Wykonajcie zadanie - Załącznik nr 1. Pod obrazkami ukryte są liczby. Odszyfrujcie je. Tego zadania nie trzeba wysyłać, chyba że macie pytanie czy problem, to piszcie na mój mail.
Rebusy:
http://pisupisu.pl/klasa3/rebusy
A teraz trochę zabawy z programowaniem:
http://matzoo.pl/programowanie/kierunki-poziom-1_84_480
http://matzoo.pl/programowanie/kierunki-poziom-2_84_481
http://matzoo.pl/programowanie/kierunki-poziom-3_84_482
http://matzoo.pl/programowanie/programowanie-obroty-poziom-1_86_486
Dla chętnych:
http://matzoo.pl/programowanie/edytor-grafiki-kleki_85_489
Klasa VII
(czwartek, 21.05.2020)
Opracowywanie tekstu.
Praca z podręcznikiem i komputerem.
.
- Przeczytajcie „Pytania i polecenia” z podręcznika ze strony 182. Czy na wszystkie pytanie potraficie odpowiedzieć? Jeśli nie, wróćcie do tekstów z poprzednich lekcji i powtórzcie je.
- Zapoznajcie się z tekstem w podręczniku str. 184
- Przeczytajcie tekst 1. Podstawowe zasady redagowania tekstu- str. 184 - 185
Zapamiętajcie, kiedy tekst jest poprawnie zredagowany (punkty 1-5)
- Przeczytajcie tekst 2. Stosowanie wbudowanych słowników – str. 185 - 186
Odszukajcie opcję sprawdzania pisowni w swoim edytorze.
- Przeczytajcie tekst 3. Dostosowywanie formy tekstu do jego przeznaczenia – str. 187 – 188. Zwróć uwagę na dobór parametrów formatowania tekstu w zależności od przekazywanych treści i rodzaju dokumentów.
- Przeczytajcie tekst 4. Formatowanie obrazu wstawionego do tekstu – str. 188 –189
- Przeczytajcie tekst 5. Sposoby ułatwiające pracę nad dokumentem tekstowym – str. 190 – 191 oraz tekst 6. Stosowanie gotowych szablonów – str. 192
- Przeczytajcie wiadomości w ramce Zapamiętaj! - str. 193
.
Zadanie do wykonania: stosując wiadomości poznane w tym temacie wykonaj w edytorze tekstu zaproszenie podobne do zaproszenia – rys.4 przy ćwiczeniu 6 str. 190. (może być inna treść, czcionki, kolory, obraz).
Plik zapisany pod nazwą zaproszenie wyślij na mój adres mail. Termin wykonana zadania: do 25 maja 2020r.
Klasa V
(czwartek, 21.05.2020)
Krótka historia. Sterowanie animacją.
Praca z podręcznikiem i komputerem.
- Zapoznajcie się z tekstem w podręczniku str. 93
- Przeczytajcie:
1. Utworzenie prezentacji i dodanie animacji do jej elementów – str.93-95;
2. Metody ustawiania kolejności animacji – str. 96 – 97;
3. Ustawienie dodatkowych opcji animacji – str. 98.
.
Zadanie dla chętnych: Wykonaj prezentację z kotem i myszą podobną do tej opisanej w podręczniku. Termin wykonania i wysłania zadania: do 27 maja 2020r.
Klasa I
(piątek, 22.05.2020)
Fabryka liter – poznajemy czcionki.
KLIKNIJ TUTAJ, ABY WYŚWIETLIĆ CAŁĄ LEKCJĘ
.
ZADANIE DO WYKONANIA I WYSŁANIA: Napisz 3 razy wielkimi literami różnymi dowolnie wybranymi czcionkami i dowolnymi kolorami napis: SKLEP SPORTOWY TRAMPEK.
Termin wykonania zadania: do 26.05.2020r.
Klasa VI
(wtorek, 26.05.2020)
Ćwiczenia w malowaniu warstwach. Praca z komputerem.
Dziś ćwiczymy wykorzystanie GIMPa i poznanych jego narzędzi.
Zadanie do wykonania: 3 str. 120 podręcznik
Termin wykonania i przesłania zadania: do 1 czerwca 2020r.
Klasa IV
(wtorek, 26.05.2020)
Klawiatura zamiast pióra – trenujemy z Robikiem. Praca z komputerem.
Dziś ćwiczymy poznane wiadomości o edytorze tekstu i jego narzędziach.
Wykonajcie zad. 4 str. 120 podręcznik.
Termin wykonania i przesłania zadania: do 1 czerwca 2020r.
Klasa VIII
(wtorek, 26.05.2020)
Programy w języku Python.
- Zapoznajcie się z tekstem podręczniku str. 75- 86.
- Zwróćcie uwagę na:
- Etapy tworzenia programu w języku Python
- Stosowanie zmiennych i wykonywanie na nich obliczeń
- Stosowanie instrukcji warunkowej do realizacji algorytmów z warunkami
- Stosowanie instrukcji iteracyjnej
Klasa III
(środa, 27.05.2020)
Krzyżówki – o tabelkach w edytorze tekstu.
Wstawialiście już tabelę, w której umieściliście czynności i godziny. Tym razem wykonacie krzyżówkę w edytorze tekstu.
- Najpierw wymyślacie hasło, które będzie rozwiązaniem waszej krzyżówki. Jeśli ktoś nie ma pomysłu może skorzystać z haseł: komputer, informatyka, program.
- Następnie w dostępnym edytorze tekstu tworzycie tabelę o liczbie wierszy równej liczbie liter hasła. Np. jeśli ktoś wybrał hasło „komputer”, tworzy tabelę mająca osiem wierszy. (Słowo komputer ma 8 liter).
- Wpisujecie hasło do tabeli, a następnie wyrazy, których litery utworzą to hasło.
- Numerujecie wiersze.
- Formułujecie określenia do poszczególnych wyrazów.
ZAŁĄCZNIK - instrukcja wykonania zadania
W razie problemów z wykonaniem zadania proszę pisać na mój mail.
Termin wykonania zadania: do 2 czerwca 2020r.
Klasa VII
(czwartek, 28.05.2020)
Więcej o wstawianiu obrazów i innych obiektów do tekstu.
Praca z podręcznikiem i komputerem.
- Zapoznajcie się z tekstem w podręczniku str. 195
- Przeczytajcie tekst 1. Osadzanie obrazu w dokumencie tekstowym- str. 195 - 198
- Przeczytajcie tekst 2. Wstawianie obrazu do dokumentu tekstowego jako nowego obiektu – str. 199
- Przeczytajcie tekst 3. Korzystanie z edytora równań- str. 199 – 201
- Przeczytajcie tekst 4. Wstawianie do dokumentu tekstowego „zdjęcia” ekranu – str. 201 –202
- Przeczytajcie wiadomości w ramce Zapamiętaj! - str. 202.
Zadanie do wykonania: stosując wiadomości poznane w tym temacie wykonaj ćwiczenie 5/199 lub ćwiczenie 7/201 lub ćwiczenie 9/201 (do wyboru).
Termin wykonana zadania: do 2 czerwca 2020r.
Klasa V
(czwartek, 28.05.2020)
Patyczaki w ruchu. Tworzenie prostych animacji.
Praca z podręcznikiem i komputerem.
- Zapoznajcie się z tekstem w podręczniku str. 102 Patyczaki w ruchu. Tworzenie prostych animacji. Do wykonywania ćwiczeń w dzisiejszej i następnej lekcji potrzebny jest program Pivot Animator. Wykonanie ćwiczeń będzie dla was opcjonalne, dla chętnych. Jeśli ktoś zdecyduje się na ściągnięcie i instalację programu musi przestrzegać zasad:
- Program ściągnąć wyłącznie ze strony programu https://pivotanimator.net/
- Tak jak napisano w podręczniku na stronie 102: „Podczas instalacji nie trzeba akceptować wszystkich propozycji widocznych w oknie instalatora”
Podczas instalacji trzeba uważnie czytać każdy ekran, ponieważ chcą się instalować dodatkowe komponenty, dla wygody i bezpieczeństwa trzeba je odrzucać.
- Przeczytajcie tekst: 1. Główne narzędzia programu Pivot Animator– str.103. Zwróćcie uwagę na wygląd okna programu – rysunek 1/103.
- Przeczytajcie tekst: 2. Utworzenie prostej animacji – str. 104 – 105. Zwróćcie uwagę na rysunki.
- Przeczytajcie tekst: 3. Zapisanie animacji – str. 106 i 4. Dodanie tła do animacji – str. 107-108.
- Przeczytaj ramkę Zapamiętaj! – strona 109.
Zadanie dla chętnych: zadanie 1 str 110 podręcznik. Termin wykonania zadania: do 2 czerwca 2020r.
Klasa I
(piątek, 29.05.2020)
Z ogonkiem czy bez? – zapisujemy trudne litery. Praca z zeszytem ćwiczeń (skan, PDF) i komputerem.
- Zapoznajcie się z tekstem w załączniku – ZAŁĄCZNIK NR1.
- Odszukajcie klawisz Alt na klawiaturze. Wskażcie prawy Alt.
- Poćwiczcie pisanie liter „z ogonkami”: ą ę ó ł ś ć ż ź. Pisać możecie w Notatniku lub innym edytorze tekstu, który posiadacie na komputerze.
Gratulujemy!
B. Rżana
Klasa VI
(wtorek, 2.06.2020)
Ćwiczymy stosowanie GIMPa do tworzenia kompozycji z różnych elementów graficznych.
Praca z komputerem.
Nadal ćwiczymy wykorzystanie GIMPa i poznanych jego narzędzi.
Zadanie do wykonania: 3 str. 117 podręcznik
W razie pytań czy problemów proszę pisać na mój e-mail.
Klasa IV
(wtorek, 2.06.2020)
Tworzymy dokumenty w edytorze tekstu.
Praca z komputerem.
Ćwiczymy poznane wiadomości o edytorze tekstu i jego narzędziach.
Wykonajcie zad. 3 str. 106 podręcznik.
W razie pytań czy problemów proszę pisać na mój e-mail.
Klasa VIII
(wtorek, 2.06.2020)
Stosowanie funkcji i list do zapisania algorytmów porządkowania i wyszukiwania w języku Python.
- Zapoznajcie się z tekstem podręczniku str. 90 - 103.
- Zwróćcie uwagę na:
- Stosowanie procedur do utworzenia kompozycji w języku Scratch
- Definiowanie i stosowanie funkcji w języku Python
- Stosowanie list do wprowadzania danych
- Zapisywanie w języku Python wybranych algorytmów porządkowania i wyszukiwania
- Przeczytajcie „Zapamiętaj!” w ramce – strona 104
We wtorek 2 czerwca 2020r. w ramach Tygodnia Profilaktyki będziecie mogli wziąć udział w Quizie wiedzy o bezpieczeństwie w sieci.
.
Link do testu:
QUIZ WIEDZY O BEZPIECZEŃSTWIE W SIECI <<< kliknij tutaj
.
Test będzie aktywny 2 czerwca (wtorek) w godzinach 8:00 - 14:00.
Po rozwiązaniu testu i kliknięciu "prześlij" dowiecie się, ile uzyskaliście punktów.
.
Wyniki quizu podamy w środę na stronie szkoły.
.
Zapraszamy do sprawdzenia swojej wiedzy. Powodzenia!
Barbara Rżana
Joanna Modras - Nowacka
Klasa III
(środa, 3.05.2020)
Ćwiczymy pisanie w edytorze tekstu.
Praca z komputerem.
Napisz samodzielnie kilkuzdaniowy tekst na temat (do wyboru):
- widok z mojego okna
- miejsce, które chciałabym/chciałbym odwiedzić
-mój wymarzony dzień
-ulubiona postać filmowa / książkowa
Nie kopiuj tekstu z Internetu.
Tytuł zapisz na środku strony większą pogrubioną czcionką dowolnego koloru.
W razie pytań czy problemów proszę pisać na mój e-mail.
Klasa VII
(czwartek, 4.06.2020)
Więcej o opracowywaniu tekstu. Praca z podręcznikiem i komputerem.
- Zapoznajcie się z tekstem w podręczniku str. 205
- Przeczytajcie tekst 1. Stosowanie tabulatorów- str. 205 - 208
Zwróćcie uwagę na wszystkie przykłady na rysunkach. Wykonajcie ćwiczenia: 2 i 3 str. 208 podręcznik.
- Przeczytajcie tekst 2. Zastosowanie spacji nierozdzielających – str. 209
- Przeczytajcie tekst 3. Numerowanie i wypunktowanie str. 210 – 211
Wykonajcie ćwiczenie 9 str. 211 podręcznik.
- Przeczytajcie tekst 4. Wstawianie tabel do tekstu str. 212 – 213
- Przeczytajcie tekst 5. Drukowanie dokumentu tekstowego str. 214
Wykonajcie ćwiczenie 9 str. 211 podręcznik.
- Przeczytajcie wiadomości w ramce Zapamiętaj! - str. 214.
Ćwiczeń nie musicie wysyłać. W razie pytań czy problemów proszę pisać na mój e-mail.
Klasa V
(czwartek, 4.06.2020)
Animacje od kuchni. Tworzenie własnych postaci. Praca z podręcznikiem i komputerem.
- Zapoznajcie się z tekstem w podręczniku str. 111 Animacje od kuchni. Tworzenie własnych postaci.
- Przeczytajcie teksty:
1. Główne narzędzia wykorzystywane podczas tworzenia figur – str. 111 - 112.
2. Utworzenie postaci kucharza i dodanie jej do animacji – str. 113
3. Modyfikacja wstawionej postaci – str. 115.
4. Zbudowanie rekwizytów i utworzenie animacji – str. 116.
Zadanie dla chętnych: zadanie 2 str. 117 podręcznik. Termin wykonania zadania: do 5 czerwca 2020r.
Klasa I
(piątek, 5.06.2020)
Na łące – kopiujemy i wklejamy.
Dziś narysujecie w programie Paint łąkę pełną kwiatów, korzystając z narzędzi: Zaznacz (lub Wybierz), Kopiuj, Wklej.
Wykonajcie polecenia:
- Narysuj jeden kwiatek
- Otocz, korzystając z narzędzia Zaznacz (lub Wybierz) ten kwiatek, który chcesz skopiować. Uważaj, żeby zaznaczyć cały kwiatek, nie przecinając go. Jeśli się nie uda za pierwszym razem kliknij w pusty obszar i zaznacz kwiatek jeszcze raz.
RYS
- Kliknij w ikonę Kopiuj, a następnie użyj ikony Wklej.
W lewym górnym rogu rysunku powinien pojawić się nowy kwiatek. Kliknij w niego i przenieś go w dowolne miejsce (przeciągamy z wciśniętym lewym przyciskiem myszy).
Jeżeli klikniesz ponownie z ikonę Wklej, ten sam kwiatek pojawi się jeszcze raz.
Jeśli coś ci się nie uda, pamiętaj, że zawsze możesz cofnąć wykonaną czynność korzystając z klawiszy Ctrl + Z. To ćwiczyliśmy w pierwszym semestrze w szkole.
- Utwórz łąkę pełną kwiatów, na koniec je pokoloruj.
RYS (SKRÓTY)
Wypróbuj te skróty klawiaturowe do skopiowania i wklejenia jakiegoś elementu na rysunku oraz do zapisania swojej pracy.
W razie pytań czy problemów proszę pisać na mój e-mail.
Klasa VI
(wtorek, 9.06.2020)
Przygotowanie portretu w GIMP. Praca z komputerem.
Ćwiczymy wykorzystanie programu GIMP i poznanych jego narzędzi.
Zadanie do wykonania: 7 str. 120 podręcznik (treść zadania poniżej)
Treść zadania:
W razie pytań czy problemów proszę pisać na mój e-mail.
Klasa IV
(wtorek, 9.06.2020)
Podsumowanie wiadomości o edytorze tekstu. Praca z komputerem.
Ćwiczymy poznane wiadomości o edytorze tekstu i jego narzędziach.
Napiszcie samodzielnie (nie kopiujcie z Internetu) kilka zdań na temat „Moja wymarzona szkoła”. Odpowiednio sformatujcie tekst. Zilustrujcie go pasującym tematycznie obrazem wykonanym samodzielnie lub pobranym z Internetu. Pamiętajcie o prawach autorskich. Jeśli pobieracie obraz z Internetu podajcie też jego źródło.
Obejrzyjcie lekcję z e-podręcznika:
https://epodreczniki.pl/a/grafika-w-tekscie/DevzJXLN2
Chętni mogą wykonać ćwiczenia zawarte w tej e-lekcji. Ćwiczeń tych nie wysyłacie.
W razie pytań czy problemów proszę pisać na mój e-mail.
Klasa VIII (wtorek)
(wtorek, 9.06.2020)
Algorytmika i programowanie – utrwalenie wiadomości.
- Do powtórzenia wiadomości wykorzystajcie tekst Podsumowanie Algorytmika i programowanie – strona 108 podręcznik.
- Możecie obejrzeć materiały https://epodreczniki.pl/b/raz-dwa-trzy-programujesz-ty/PERwPM5xC
Klasa III
(środa, 10.05.2020)
„Głowy łamanie” – gry matematyczne. Praca z komputerem.
Poćwiczcie rozwiązywanie SUDOKU:
Poziomy:
rozgrzewka
https://www.matzoo.pl/lamiglowki/sudoku-poziom-1-rozgrzewka_39_296
łatwiutki
https://www.matzoo.pl/lamiglowki/sudoku-poziom-2-latwiutki_39_297
całkiem prosty
https://www.matzoo.pl/lamiglowki/sudoku-poziom-3-calkiem-prosty_39_240
trzeba pomyśleć
https://www.matzoo.pl/lamiglowki/sudoku-poziom-4-trzeba-pomyslec_39_241
skomplikowany
https://www.matzoo.pl/lamiglowki/sudoku-poziom-5-skomplikowany_39_298
dla ekspertów
https://www.matzoo.pl/lamiglowki/sudoku-poziom-6-dla-ekspertow_39_242
utrapienie
https://www.matzoo.pl/lamiglowki/sudoku-poziom-7-utrapienie_39_299
dla maniaków
https://www.matzoo.pl/lamiglowki/sudoku-poziom-8-dla-maniakow_39_243
diabelski
https://www.matzoo.pl/lamiglowki/sudoku-poziom-9-diabelski_39_244
Klasa I
(piątek, 19.06.2020)
Podsumowanie całorocznej pracy. Ćwiczenia w rysowaniu i pisaniu. Praca z komputerem.
Przypomnijcie sobie, czego uczyliście się w tym roku. Co wam się podobało, jakie nowe umiejętności zdobyliście? Co sprawiło wam problemy?
Narysujcie w programie Paint rysunek na temat: moje wymarzone wakacje. Napiszcie tytuł na rysunku.
To ostatnia nasza lekcja w tym roku. Życzę Wam udanych wakacji.
Klasa VI
(wtorek, 23.06.2020)
Podsumowanie całorocznej pracy. Ćwiczenia w GIMP. Praca z komputerem.
Przypomnijcie sobie czego uczyliście się w tym roku. Co wam się podobało, jakie nowe umiejętności zdobyliście? Co sprawiło wam problemy?
Stwórzcie obraz, fotomontaż: moje wymarzone wakacje.
Życzę Wam udanych wakacji!
Klasa IV
(wtorek, 23.06.2020)
Podsumowanie całorocznej pracy. Ćwiczenia w edytorze tekstu. Praca z komputerem.
Przypomnijcie sobie czego uczyliście się w tym roku. Co wam się podobało, jakie nowe umiejętności zdobyliście? Co sprawiło wam problemy?
Napiszcie w edytorze tekstu notatkę: moje wymarzone wakacje.
Życzę Wam udanych wakacji!
Klasa VIII
(wtorek, 23.06.2020)
Podsumowanie całorocznej pracy.
Przypomnijcie sobie czego uczyliście się w tym roku. Co wam się podobało, jakie nowe umiejętności zdobyliście? Co sprawiło wam problemy?
Stwórzcie w dowolnym programie animację na temat: moje wymarzone wakacje.
Życzę Wam udanych wakacji!
Klasa III
(środa, 24.06.2020)
Podsumowanie całorocznej pracy. Gry edukacyjne. Praca z komputerem.
Narysujcie w programie Paint rysunek na temat: moje wymarzone wakacje.
Zagrajcie w ulubioną grę edukacyjną.
Życzę Wam udanych wakacji!
Klasa VII
(czwartek, 25.06.2020)
Praca z dokumentem wielostronicowym. Podsumowanie całorocznej pracy. Ćwiczenia w edytorze tekstu. Praca z komputerem.
Zapoznajcie się z treścią załącznika
Przypomnijcie sobie czego uczyliście się w tym roku. Co wam się podobało, jakie nowe umiejętności zdobyliście? Co sprawiło wam problemy?
Utwórzcie dokument wielostronicowy na temat: moje wymarzone wakacje, do którego wstawcie obrazy pasujące tematycznie.
Życzę Wam udanych wakacji!
Klasa V
(czwartek, 25.06.2020)
Podsumowanie całorocznej pracy. Gry edukacyjne. Praca z komputerem.
Przypomnijcie sobie czego uczyliście się w tym roku. Co wam się podobało, jakie nowe umiejętności zdobyliście? Co sprawiło wam problemy?
Stwórzcie w dowolnym programie animację na temat: moje wymarzone wakacje.
Zagrajcie w ulubioną grę edukacyjną.
Życzę Wam udanych wakacji!