Klasa III
Wychowawczyni klasy – Wanda Bielec
Dzień dobry, w związku z zaistniałą sytuacją, chciałabym wprowadzić naukę zdalną dla uczniów kl. 3. W razie pytań proszę o kontakt telefoniczny.
Poniedzialek.
Edukacja polonistyczna. Podręcznik. Str. 30/31 Ćw. str 34/35,
Edukacja matematyczna. Podręcznik. Str. 16/17.
Dziękuję, pozdrawiam, W.Bielec
Lektura pt. Karolcia, którą uczniowie mają przeczytać, do pobrania pod linkiem https://drive.google.com/file/d/1fHMeSpnrLJVeXkFJqo2pu3Tu-Dev-0oY/view?usp=drivesdk
Wtorek
Proszę, aby uczniowie przeczytali czytankę pt. "Czarodziejski dywan", która znajduje się na str 32/33 oraz wykonali ćwiczenia ze str 36/37.
Matematyka: ćwiczenia ze str. 20/21.
Dziękuję, pozdrawiam, życzę milej nauki
Informatyka, klasa III
Lekcja z 18.03.2020 (środa)
Programowanie na studio.code.org
Rozpocznijcie od kursu 3 i zrealizujcie tyle zadań, ile zdążycie przez godzinę. A może dłużej popracujecie? Kodowanie jest przyjemne...Chętni mogą powtórzyć sobie kurs 2.
Dzień dobry,
w kolejnym dniu wykonajcie:
Edukacja Polonistyczna: podręcznik. Str 34/35 "Dziennik z podrózy" ćw. Str 38/39/40.
Matematyka: Podręcznik Str 18, zadania rozwiązujemy w zeszycie,
Pozdrawiam
Klasa 3 - język angielski
Lekcja 18.03.2020
1. Narysuj i napisz historyjkę na temat swojego wymarzonego dnia. Jako wzór wykorzystaj zad.19/43 oraz zad. 13/41 w podręczniku. Przy każdym obrazku napisz, kiedy to robisz i narysuj odpowiedni zegar.
2. Ćwiczeniówka- zad. 1/41
Ułóż zdania na temat Roszpunki, wykorzystując podane wyrazy.
Np. She has breakfast at seven o’clock.
Pozdrawiam, E. P.
Dzien dobry, przed nami kolejny dzien nauki zdalnej. Mysle, ze dzisiaj juz odrobiliscie swoje zadania.
W czwartek wybieramy sie "Na podboj kosmosu".
Prosze przeczytajcie tekst z P. S. 38 i zrobcie cw. ze s. 41 i 42 a takze napiszcie w zeszycie opowiadanie z P. S. 39. Pamietajcie nazwy planet i gwiazd piszemy wielka litera!
Z matematyki powtorzymy tabliczke mnozenia. Wykonajcie cw. Ze s. 22,23.
Ponadto prosze abyscie wykonali swoj pojazd kosmiczny (na tekturowym kole, postacie plastikowy okragly pojemnik spodem do gory. Przymocujcie do modelu roznej wielkosci nakretki, rurki po napojach, tak by wasz pojazd mial nozki, swiatla, okienka. Prosze o zdjecia wykonanego pojazdu.
W tym tygodniu nie bedzie dyktanda, ale mozecie wejsc a strone Dyktanda.net (zabawa z ortografia).
Pozdrawiam. W razie pytan prosze o kontakt. W.Bielec
Dzień dobry! Witam Was w kolejnym dniu naszej zdalnej nauki.
Myślę , że już odrabiacie zadania, ktore zadałam Wam na dzisiaj. Cieszę się , że niektórzy zrobili już swój pojazd kosmiczny. Dziękuję za zdjęcia i czekam na następne .
Kochani w piątek przeczytajcie głośno wiersz "Niespodzianka" P. S. 40, w zeszycie napiszcie odpowiedzi na pytania 1 i 2, oraz wykonajcie Ćw . 3. Przeczytajcie tez tekst o "Kłopotliwych śmieciach i rozwiążcie rebusy.
Z ćwiczeniowki odrobcie Ćw . Ze s. 43, 44, 45.
Z matematyki Ćwiczeniowka s. 24, 25.
Kochani w piatek mamy w. f. mozecie poćwiczyc rzuty do celu. Jest piekna pogoda, mozecie cwiczyc na swoim podworku.
Zycze milego weekendu. Wasza wychowawczyni.
Witam!
Przesylam lekcje na poniedzialek 23.03.
Ed.polonistyczna.Cw.s48,49 "Sprawdzam siebie" .
Ed. Matematyczna. P. S. 20.
Kochani zadania z matematyki wykonujemy w zeszycie.
Pozdrawiam
Dzien dobry! Przed nami kolejny dzien nauki w domu.
We wtorek 23.03.2020r. zapraszam Was do galerii sztuki. Tekst w podreczniku s. 42-43. Dowiecie sie co to jest sztuka, pejzaz, portret czy martwa natura.
Wykonajcie zad. 4. Rodzicow prosze o zdjecia Waszych obrazow.
W cwiczeniach odrobcie cw. Ze s. 48, 49 i 50.
Z matematyki w podreczniku z. 1 i 2 ze s. 21. Zadania z matematyki napiszcie w zeszycie.
W wolnym czasie mozecie utrwalic godziny.
Zapraszam na matzoo w internecie.
Zycze milej nauki, w razie pytan prosze o kontakt.
Pozdrawiam - wasza wychowawczyni.
Lekcja online dla uczniow klas 1-3 Robimy smieszne minki. 24.03 godz. 12.00 https://bit.ly/2QCkGz6
Klasa 3
Lekcja 25.03.2020
Nauczysz się nowych nazw hobby.
1. Otwórz podręcznik na str. 45, przyjrzyj się obrazkom i przeczytaj nazwy czynności. Jeżeli nie domyślasz się, co one znaczą, skorzystaj ze słowniczka obrazkowego na końcu ćwiczeniówki.
2. Wejdź na stronę eDesk.pearson.pl
Wejdź do podręcznika New English Adventure 3. W zakładce CD2 włącz ścieżkę 35, wysłuchaj nagrania i połącz nazwy czynności z obrazkami.
3. Teraz coś, co lubisz, czyli piosenka! Włącz ścieżkę 36, patrz do tekstu w ćwiczeniu 5/45 i śpiewaj.
4. Otwórz ćwiczeniówkę na str. 43. i wykonaj zad. 3 i 4. Są bardzo łatwe, a objaśnienia do nich są po polsku.
Pozdrawiam, E.P.
Informatyka
25.03.2020 (środa)
Temat: Tworzenie tabeli w edytorze tekstu.
W dostępnym edytorze tekstu wykonajcie tabelę zawierającą 2 kolumny, w których umieścicie godziny i wykonywane czynności. Ma to być plan dnia. Do zapisu godzin możecie zastosować "indeks górny".
Zapisany dokument z tabelą wyślijcie na adres mail podany na górze strony przedmiotu "Informatyka" do dnia 1 kwietnia.
środa 25.03.2020
Link do lekcji: https://forms.gle/8Ct5CSd3FAqFUukp8
zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
dla klasy III:
Kliknij na linki poniżej>>>
- http://pisupisu.pl/
- https://www.dyktanda.net/dyktando-03/
- https://www.matzoo.pl/klasa3
- https://szaloneliczby.pl/klasa-3/
Zachęcam Was do odwiedzania tej strony, gdyż raz w tygodniu ( piątek) będę dodawała materiały, z których mam nadzieję, będziecie korzystać.
Nowe materiały będą w załącznikach.
26.03.2020
Dzien dobry! Witam Was w kolejnym dniu naszej wspolnej pracy zdalnej.
W czwartek dowiecie sie "Jak powstaje film" Przeczytajcie zatem czytanke pt. "Truskawka" P. S. 45,46
wykonajcie ustnie z. 1,3 oraz z. 2 w zeszycie. W cwiczeniowce Cw. Ze s. 53, 54.
Ed. Matematyczna - P. S. 23 i Cwiczeniowka s. 27.
Prosze, abyscie w zeszycie do matematyki napisali w kolorowej chmurce ile sztuk ma mendel, a ile tuzin. Musicie to tez zapamietac.
Zycze milej nauki i pozdrawiam.
27.03.2020
W piatek poznamy "Przyrode regionow Polski' - prosze przeczytajcie informacje z podrecznika s. 48 i 49, Cwiczeniowka s. 55,56i 57 oprocz cw. 7i8.
Z matematyki P. S. 24, Cw. S. 28. Kochani prosze przypomnijcie sobie piosenke pt." Jestem Polka i Polakiem, znajdziecie ja na yutubie.
Musicie tez troche pocwiczyc, mozecie pograc w pilke lub pojezdzic na rowerze, ale tylko na swoim podworku. Pozdrawiam.
j. angielski
Lekcja 27.03.2020.
Dzisiaj nauczysz się dni tygodnia.
1. Otwórz podręcznik na str. 46, zad.6.
2. Wejdź na eDesk.pearson.pl (szkoła podstawowa/New English Adventure 3). Wejdź w CD2, potem na ścieżkę 38.
4. Słuchaj nagrania i czytaj na głos kolejne dni tygodnia. Naucz się ich na pamięć.
5. Zad.7/46. Włącz ścieżkę 39, wysłuchaj, co dziewczynka robi w poszczególne dni, patrz równocześnie na obrazki.
6. Połącz ze sobą fragmenty zdań, które są pod obrazkami tak, aby wszystko zgadzało się z nagraniem.
7. Zapisz zdania i prześlij je do sprawdzenia na mój adres elapokl3@gmail.com do dn. 30.03.2020. Nie zapomnij się podpisać.
Pozdrawiam, E.P.
30.03.2020
Witajcie! przygotowałam Wam zadania, które znajdziecie w linku: https://forms.gle/YRmuY6W7TeYC4ZAn9
Dzien dobry! Jezeli ta forma pracy Panstwu nie odpowiada to prosze, aby uczniowie przeczytali tekst w podreczniku s. 50 i wykonali cw.
W cwiczeniowce s. 58-59.
Z matematyki Sprawdzam siebie podrecznik s. 25 i 26.
Pozdrawiam.
Witam.
Jutro tj. Wtorek 31.03 przeczytajcie wiersz pt. "Wiosenne przebudzenie" P. S. 51.
Na podstawie wiersza uzupelnijcie cwiczenia ze s. 60, 61. Cw. 3 przepiszcie do zeszytu, to bedzie dyktando. Poproscie Rodzicow, aby zrobili zdjecie tego cwiczenia i przeslali mi.
Z matematyki cwiczenia ze s. 29 i 30.
Kochani jezeli bedziecie miec jakis problem, to prosze o telefon. Pozdrawiam. :)
język angielski
Lekcja 1.04.2020
Dzisiaj utrwalisz słownictwo dotyczące hobby i dni tygodnia.
1. Otwórz książkę na str. 47., zad.8. Wypisz na kartce dni tygodnia, które widzisz w tabeli.
2. Wejdź na eDesk.pearson.pl , wejdź do naszego podręcznika tak jak zawsze, znajdź CD2 i ścieżkę 40.
Wysłuchaj nagrania i przy każdym dniu tygodnia napiszbardzo wyraźnie, co Russell wtedy robi. Zrób zdjęcie i wyślij pod mój adres elapokl3@gmail.com
3. Wykonaj ćwiczenie 7/45 w ćwiczeniówce. Objaśnienia są po polsku.
4. Dla chętnych: strona 44 w ćwiczeniówce.
Pozdrawiam, E. P.
INFORMATYKA Klasa III (środa 1.04.2020)
Uzupełniamy tabelę w edytorze tekstu.
Praca z zeszytem ćwiczeń (załączniki) i komputerem.
Przypomnijcie sobie co to są czasowniki (odpowiadają na pytania: co robi?, co się z nim dzieje?)
Przeczytajcie tekst zamieszczony w załącznikach (fragmenty zeszytu ćwiczeń) i wybierzcie z nich czasowniki, które odnoszą się do konkretnej godziny. Dwa z nich macie już podkreślone. Policzcie je.
Przeczytajcie pod tekstem co to jest indeks górny, jak i gdzie go stosujemy.
Na podstawie przeczytanego tekstu wykonajcie tabelę, do której wpiszcie liczby porządkowe (Lp.) w pierwszej kolumnie, wybrane wcześniej czasowniki w drugiej kolumnie oraz godziny wykonania danych czynności w trzeciej kolumnie.
Wyślijcie utworzony dokument na adres nauczyciela podany na górze strony przedmiotu „Informatyka”. Termin wykonania zadania – 7 kwietnia.
Dzien dobry!
Drodzy uczniowie w srode przeczytajcie przewrotne opowiadanie, zamien przewrotne informacje z opowiadania na prawdziwe fakty, poprawnie napisz wyrazy z rz po spolgloskach,
zaloz hodowle fasoli,
wykonaj zadania sprawdzajace umiejetnosci matematyczne i pocwicz z pilka. "co robimy wiosna? " czytanka P. S. 52, 53 cw. S. 62,63. Matematyka Cwiczeniowka s. 32,33. Poproscie Rodzicow o zdjecie napisanego przez Was opowiadania ze s. 61.
Pozdrawiam i zycze milej nauki.
Witam w Prima aprilis. Zycze ciekawych zartow.
W czwartek 2 kwietnia przeczytacie opowiadanie, nakreslicie trase wedrowki bohatera, wykonajcie cwiczenia, pocwiczycie dodawanie, odejmowanie i porownywanie pelnych setek,
wykonajcie prace plastyczna technika naklejanki. Zycze milej pracy.
Ed. Polonistyczna p. S.55-56 Cw. S. 64-65,
Ed. Matematyczna P. S. 27 Cw. S. 34-35.
Praca plastyczna "Wiosenny krajobraz z figur geometrycznych".
Polecam lekcje w TVP o g. 8.00
Zycze milej pracy. Pozdrawiam
Dzien dobry. Kochani mysle, ze juz odrobiliscie dzisiejsze lekcje. Prosze, abyscie robili to rano, nie odkladajcie pracy na wieczor. Licze na wasza samodzielnosc. Jezeli macie problem z lekcjami, prosze o kontakt.
Jutro bedziemy opisywac piekny, zolty krzew forsycji. Skorzystajcie z pytan i slownictwa z P. S. 57. Opis napiszcie w zeszycie, mozecie tez narysowac obok malutka galazke forsycji.
Z matematyki dowiecie sie, ze 1kilometr to 1000m. Napiszcie w zeszycie, w kolorowej chmurce: 1kilometr =1000m, 1 km=1000m. Rozwiazcie zagadki o liczbach, rozpoznaje droge, ktora ma 1000m i oblicz ie ile metrow brakuje do kilometra. A to wszystko znajdziecie w P. S. 28.
Na poniedzialek prosze abyscie przeczytali lekture o "Brzydkim kaczatku". Znajdziecie ja w internecie http:/wolnelektury.pl.
Pozdrawiam Wanda Bielec
język angielski
DRODZY UCZNIOWIE, PODPISUJCIE NADESŁANE PRACE IMIENIEM I NAZWISKIEM, SAM E-MAIL NIE WYSTARCZY, ŻEBY SIĘ DOMYŚLIĆ, O KOGO CHODZI.
Lekcja 3. 04. 2020
Dzisiaj czas na historyjkę słowno-obrazkową.
1. Otwórz książkę na str.48., wejdź na stronę eDesk.pearson.pl, znajdź nasz podręcznik tak jak zawsze do tej pory, wejdź w CD 2 a potem włącz ścieżkę 42. Słuchaj nagrania i śledź wzrokiem to, co dzieje się na obrazkach. Powiedz, jaki jest dzień tygodnia w tej historyjce.
2. Naucz się czytać tekstów, które są w „dymkach”. Korzystaj z nagrania na ścieżce 43.
3. Otwórz ćwiczeniówkę na str.46, zad. 9. Wysłuchaj nagrania i połącz obrazki z dniami tygodnia.
4. Zad.10/46. Wyobraź sobie, co robi Myszka Miki w niedzielę, narysuj to w ramce i uzupełnij zdanie, które jest obok.
5. Zrób wyraźne zdjęcie i pochwal się, że ładnie pracujesz. Mój adres: elapokl3@gmail.com
Pozdrawiam, E. P.
Dzien dobry. Kochani w tym tygodniu inna forma pracy. Bedzie to Padlet. Przesylam link. https://padlet.com/bielecwanda/11q370ip95wa
Kochani jezeli nie macie Internetu, mozecie wykonywac Cw. w swoich podrecznikach i Cwiczeniowkach.
W poniedzialek: (mysle, ze udalo Wam sie przeczytac lekture "Brzydkie kaczatko") wykonajcie cw. w cwiczeniowce s. 66 i 67, w zeszycie napiszcie list do wybranego bohatera - Cw. 6s.67.
Z matematyki dowiecie sie, ze tona to 1000kg, zapiszcie to w zeszycie w kolorowej chmurce: 1 tona=1000kg w skrocie 1t=1000kg. Wykonajcie zadania w podreczniku s. 29.
Jutro wych.fiz. Prosze pocwiczycie kozlowanie pilka.
Z plastyki wykonajcie komiks "Dalsze losy brzydkiego kaczatka".
Pozdrawiam. Prosze o zdjecia.
Dzien dobry. Drodzy uczniowie, jezeli nie posiadacie dostepu do Internetu, prosze abyscie pracowali z podrecznikiem i cwiczeniowka.
We wtorek przeczytajcie czytanke pt. "Wielkanocna niespodzianka" P. S. 82-83, w zeszycie napiszcie odpowiedz na pytanie z zad. 5.
W cwiczeniowce wykonajcie cw. 1,2,3, 4 ze s. 90 i 91.
Zblizaja sie swieta i wielkie porzadki w naszych domach, bedziecie mogli pomoc swoim mamom i przy okazji pobawic sie woda.
Zapoznajcie sie z zadaniami z podrecznika s. 19. Praktycznie wykonajcie zad. 1 i 4., a w zeszycie zad. 2 i 3.
Prosze tez, aby kazdy z Was wykonal swiateczna kartke z zyczeniami i pomalowal wielkanocna pisanke. Prosze Rodzicow o zdjecia wykonanych zadan. J
estem dumna z Was, super pracujecie. Pozdrawiam
Kochani, w srode przeczytajcie "Wielkanocne tradycje" P. S. 84,
w cwiczeniowce wykonajcie cw. 5,6,7,8 i9 ze s. 92 i 93.
Z matematyki zad. w cwiczeniowce ze s. 36 i 37.
Zycze milej nauki. Pozdrawiam.
Informatyka
Klasa III (środa 8.04.2020)
Zapoznanie z systemem liczb dwójkowych.
Dziś ćwiczymy zdolność logicznego myślenia.
Przeczytajcie tekst „Kraina zer i jedynek” zamieszczony w załącznikach (fragmenty zeszytu ćwiczeń)
ZAŁĄCZNIK 1 - Kraina zer i jedynek
Wykonajcie zadania z załącznika 2. Rozwiązanie podam z kilka dni, tak aby każdy mógł spróbować swoich sił, a następnie mógł sprawdzić, czy prawidłowo rozpoznał liczby zapisane językiem komputera. Powodzenia.
Rozwiązania zadań (wkrótce)
Rozwiązanie zadania 2 (dodane 14.04 - myślę, że już wszyscy spróbowali swoich sił).
3 |
22 |
15 |
23 |
6 |
23 |
16 |
21 |
14 |
9 |
11 |
31 |
A dla chętnych dodatkowa zabawa
Klasa 3.
Lekcja 8.04.2020
Dzisiaj nadal będziesz utrwalał/a umiejętność mówienia o tym, co ktoś robi lub nie robi w poszczególne dni tygodnia.
Zapamiętaj!
- Jeżeli chcesz powiedzieć, że czegoś nie robisz, to musisz użyć słówka „don’t”.
Np. I don’t do karate on Monday.
- Przed dniami tygodnia używamy słówka „on” = w
1. Zad. 12, str. 49 podręcznik. Popatrz na obrazki, przeczytaj zdania i zastanów się, które dziecko je wypowiada. Teraz wejdź na stronę eDesk.pearson.pl. tak, jak robiłeś to do tej pory, znajdź CD 2 i włącz ścieżkę 45. Posłuchaj i sprawdź, czy miałeś/aś rację.
2. Str. 47 ćwiczeniówka. Wykonaj zadania 11 i 12. Polecenia są w języku polskim.
3. Wejdź na stronę https://quizlet.com/206240674/test Znajdziesz tam test, który obejmuje dokładnie to słownictwo, którego uczyłeś/aś się na ostatnich lekcjach. Zrób ten test. Wyniki wyświetlą się automatycznie. Zrób zdjęcie swojego wyniku i pochwal się nim. Wyślij zdjęcie pod mój adres: elapokl3@gmail.com
Bardzo zachęcam Rodziców do zapoznania się z Poradnikiem dla rodziców, który znajduje się na stronie eDesk. Znajdziecie tam Państwo cenne wskazówki na temat tego, jak pracować z dzieckiem w domu, jest tam słowniczek zawierający słowa i zwroty z danego działu w podręczniku, są teksty rymowanek i piosenek a także propozycje dodatkowych gier i zabaw. Jest to niesamowita pomoc dla Waszej pracy z dzieckiem.
Pozdrawiam, E. P.
Bielutki baranek, co ma zlote rozki,
bryka wesolo na lace z rzezuszki
Od czasu do czasu choragiewka buja
i beczy do Ciebie "Wesolego Alleluja" !
Wesolych Swiat Wielkanocnych zyczy wychowawczyni klasy III
język angielski
Lekcja 15. 04. 2020
Dzisiaj przeczytasz tekst i wysłuchasz nagrania, z którego dowiesz się, co ciekawego można robić, gdy się jest harcerzem. Sprawdzisz swoją umiejętność rozumienia tekstu.
1. Poznaj lub przypomnij sobie trudniejsze słówka. Kiedy będziesz słuchać i czytać tekst, zapoznaj się z ich wymową.
scouts – harcerstwo
adventure – przygoda
for – dla
from – od
to - do
have fun – dobrze się bawić
helping – pomaganie
activities – czynności
make new friends – nawiązać nowe przyjaźnie
learn – nauczyć się
things - rzeczy
badget – odznaka
neckerchief – chusta
join – przyłącz się
2. Otwórz książkę na str. 50. Wejdź na eDesk.pearson.pl ( tak jak to tłumaczyłam wcześniej) i znajdź nagranie (CD2, ścieżka 42). Czytaj i słuchaj nagrania kilka razy.
3. Zad.15/50 w podręczniku. Połącz fragmenty zdań tak, aby powstałe zdania zgadzały się z tym, co przeczytałeś/aś i wysłuchałeś/aś. Przeczytaj te zdania na głos.
4. Zad. 13/48 w ćwiczeniówce. Znajdź wyrazy w wężu literowym, a następnie podpisz nimi obrazki.
5. Zad 14/50 ćwiczeniówka. Postaw znak V przy tych zwrotach, które są zgodne z rysunkiem.
6. Zrób wyraźne zdjęcie strony 48 w ćwiczeniówce i przyślij pod mój adres: elapokl3@gmail.com
Tym razem nie będę wystawiać ocen, ale kto nie przyśle, ten dostanie „minusa”.
Pozdrawiam, E. P.
środa 15.04.2020
Dzien dobry. Witam Was w wiosennym humorze. W srode kontynuujemy zdalna nauke.
Kochani w Podreczniku przeczytajcie " Co nas czeka w kwietniu?" s. 58-59 a w cwiczeniowce wykonajcie cw. Z Dnia odkrywcow" s. 68,69.
Z matematyki w cwiczeniowce z. 1,2,3,4 ze s. 38.
Jutro wf pocwiczycie z pilka.
Zycze milej nauki.
Informatyka
środa 15.04.2020 (wstawiam ponownie, bo omyłkowo wpisałam wcześniej datę 8.04 zamiast 15.05)
B4 czy H5 – poznajemy arkusz kalkulacyjny. Praca z zeszytem ćwiczeń (skan, PDF) i komputerem.
- Zapoznajcie się z tekstem w zeszycie ćwiczeń – strona 20 – ZAŁĄCZNIK NR1.
Jest tam opisana gra w statki i sposób określania położenia elementu (statku) za pomocą współrzędnych, np. A2.
- Zapoznajcie się z wyglądem okna programu Excel – ten sam załącznik.
Uruchomcie na komputerze program Excel lub Libre Office Calc (w zależności jaki program posiadacie). Zapoznajcie się z wyglądem okna programu.
- Przeczytajcie tekst w zeszycie ćwiczeń – strona 21 - ZAŁĄCZNIK NR2
Praca w arkuszu kalkulacyjnym.
Wykonajcie zadanie 1 str. 21 (w załączniku nr2). Zapiszcie otrzymaną pracę i prześlijcie plik lub zdjęcie efektów pracy do mnie na adres mail podany na górze strony przedmiotu "Informatyka". Termin wykonania zadania: do 21.04.2020r.
Dla chętnych: zadanie 2
UWAGA - ZAŁĄCZNIK NR3 - dla uczniów pracujących w arkuszu Libre Office Calc - narzędzie do wypełnienia kolorem komórki wygląda tak, jak zaznaczone w załączniku 3.
15.04.2020
Dzien dobry. Serdeczne pozdrowienia ze szkoly. Drodzy Panstwo w szkole, przy drzwiach wejsciowych zostawilam swoim uczniom podreczniki i cwiczeniowki. Mozna odebrac do godz. 15.00 od poniedzialku do piatku. Pakiety sa podpisane. Obecne podreczniki i cwiczeniowki wystarcza nam na ok. 9 dni.
Do uczniów: Kochani w czwartek przeczytajcie czytanke pt. "Naprzeciwko polnocy". Przypomnijcie sobie nazwy kierunkow swiata, a takze dowiecie sie jak wyznacza kierunki bez kompasu. Jezeli macie w domu kompas, prosze poznajcie jego budowe. W cwiczeniowce wykonajcie cw. 1 i 2 s. 70.
Z matematyki poznacie liczby trzycyfrowe. Zajrzyjcie do Podrecznika na s. 30 i wykonajcie z. 1, 2 i 3.
W zeszycie zapiszcie w chmurce to co napisane w fioletowym prostokacie.
W cwiczeniowce z matematyki Cw. 1,2 i 3 ze s. 39.
Pozdrawiam. Prosze o zdjecia.
16.04.2020
Dzien dobry. Kochani ciesze sie, ze tak sumiennie pracujecie, jestem z Was bardzo dumna. Dziekuje Rodzicom za pomoc.
W piatek z Ed. Polonistycznej wykonajcie w cwiczeniowce Cw. 3, 4, 5. Zwroccie uwage na pisownie wyrazow z - "om".
W podreczniku przeczytajcie tekst "Wyznaczamy kierunki" s. 62.A o godz. 12.00 wyjdzcie na podworko i sprobujcie wyznaczyc kierunki. Napiszcie, czy udalo Wam sie to cwiczenie.
Z matematyki w cwiczeniowce wykonajcie cw. 4, 5, 6, 7 s. 40.
Jutro mamy wych.fiz. Prosze pocwiczcie biegi i skoki z miejsca.
Pozdrawiam
Język angielski
Klasa 3.
Lekcja 17.04.2020
Dzisiaj jest ostatnia lekcja z działu My Hobbies, dlatego powtórzysz i utrwalisz sobie wszystko, czego nauczyłeś/aś się w ostatnich tygodniach.
1. Zad.17/51 podręcznik. Przeczytaj zdania, które są pod obrazkiem i spróbuj zgadnąć, czy są one prawdziwe czy fałszywe w odniesieniu do pana Fredricksena. Teraz włącz nagranie na eDesku i sprawdź, czy miałeś/aś rację (CD2.48).
2. Zad.15/49 ćwiczeniówka. Popatrz na obrazki i uzupełnij zdania na temat tego, co robi Paul w poszczególne dni tygodnia.
3. Włącz nagranie CD2.36 i zaśpiewaj piosenkę, której słowa masz na str. 45 w podręczniku.
4. Zad.1/76 ćwiczeniówka. Rozwiąż krzyżówkę.
5. Zad. 2/76 zamaluj literki w kółkach i wpisz uzyskaną nazwę dnia tygodnia.
6. Przeczytaj na głos historyjkę na str.48 w podręczniku. Możesz jeszcze raz posłuchać nagrania na eDesku.
7. Wykonaj zad. 1. i 2. na str. 7. w „cienkiej” ćwiczeniówce. Objaśnienia są po polsku. Zrób wyraźne zdjęcie tych zadańi przyślij je pod mój adres: elapokl3@gmail.com
Pozdrawiam, E. P.
zajęcia korekcyjno - kompensacyjne - klasa III - 17.04.2020
Proszę wykonać zadania, które umieszczone są w linku
Pozdrawiam JB
19.04.2020
. Dzien dobry! Witam Was w niedzielne popoludnie. Wiem, ze dzisiaj macie wolny dzien, ale zadam Wam lekcje na jutro, zeby Pani Basia mogla je zamiescic na stronie szkoly.
Kochani jutro poznacie srodki transportu ladowego. W tym celu przeczytajcie informacje z Podrecznika s 63 a pozniej zapoznaj ie sie z opowiadaniem pt. "Duch pociagowy" s. 64-65. W zeszycie napiszcie jakimi rodzajami pociagow chcial podrozowac duch pociagowy. Wymien je i napisz o kazdym z nich kilka slow.
W cwiczeniowce wykonajcie cwiczenia ze str. 72 i 73.
Z matematyki pocwiczycie dodawanie i odejmowanie liczb. Podrecznik s. 31 i Cwiczeniowka s. 41.
We wtorek krotki test z matematyki, link przesle jutro.
Jutro wf mozecie pojezdzic na rowerze lub hulajnodze.
Z plastyki wykonajcie pojazd, ktorym chcielibyscie podrozowac podczas zblizajacych sie wakacji.
Pozdrawiam i zycze milej nauki. Prosze Was o telefon.
20.04.2020
Witajcie!
Mysle, ze konczycie odrabiac dzisiejsze lekcje i zostal Wam tylko wf.
Jutro przeczytajcie wiersz pt. "O statkach duzych i malych".
W zeszycie wpiszcie wyrazy zwiazane z transportem wodnym i zegluga. P. S. 67 z. 2.
W cwiczeniowce wykonajcie cw. Ze s. 74 i 75.
Z matematyki "Pomysle i rozwiaze" P. S. 32 - dla chetnych, a dla wszystkich Cw. 1, 2 i 3 z cwiczeniowki s. 42.
Powodzenia. Prosze o zdjecia lub filmiki.
Pozdrawiam
https://www.youtube.com/watch?v=_pCdk5uGNyU - link do piosenki
„Hej, ho, żagle staw” - tekst piosenki
Ref.: Hej, ho, żagle staw!
Ciągnij linę i się baw!
Hej, ho, śmiało steruj
Statkiem, który jest z papieru.
Hej!
Zadziwi się mama, zadziwi się tata,
Kiedy w rejs wypłyniesz, hen, dokoła świata,
Bo świat, moi mili, nie jest wcale duży,
Opłynąć go można w deszczowej kałuży.
ref...
Wypłynę na Bałtyk, z Gdyni, no a potem
Szybciutko opłynę całą Europę,
Potem przez Atlantyk, jam odważnym smykiem,
Z Kolumbem popłynę odkryć Amerykę.
ref...
Potem w dół globusa, przez morskie odmęty,
Obejść Horn Przylądek - tam giną okręty,
Ominąć Australię, aby Pacyfikiem
Żeglując spokojnie osiągnąć Afrykę.
ref...
Teraz już do domu łódka płynie sama,
Bo z kolacją czeka na żeglarza mama
I wiesz już, wyjmując statek swój z kałuży:
Gdy masz wyobraźnię, to świat nie jest duży.
ref...
Informatyka
(środa, 22.04.2020)
Jakie dane? – wyszukiwanie informacji w Internecie.
Praca z zeszytem ćwiczeń (skan, PDF) i komputerem.
- Przeczytaj tekst „Jakie dane? – wyszukiwanie informacji z Internecie” – ZAŁĄCZNIK 1
- Przeczytaj dalszy ciąg tekstu – ZAŁĄCZNIK 2
- Wykonaj zadanie 1 z załącznika 2 kopiując dowolny fragment tekstu. Spróbuj też skopiować i wkleić obrazek.
- Wykonaj zadanie 2 z załącznika 2. Zapisz plik i wyślij go na mój mail (dostępny na górze strony przedmiotu Informatyka). Termin wykonania zadania 28.04.2020r.
,
Uwaga. Zadanie 1 i 2 nie muszą być w programie Word, mogą być w takim edytorze tekstu, jaki posiadacie.
j. angielski
Klasa 3
Lekcja 22.04.2020
Dzisiaj nauczysz się nowych nazw roślin i zwierząt.
1. Popatrz na obrazki w zad. 2, str.52 w podręczniku. Włącz nagranie na eDesku (CD3, ścieżka 2).
Part 1. (część 1)
Głośno powtarzaj usłyszane wyrazy, równocześnie pokazując kolejne obrazki.
Part 2. (część 2)
Posłuchaj, co jedzą poszczególne zwierzęta. Pokazuj równocześnie dwa obrazki: zwierzę + pożywienie.
2. Popatrz na duży obrazek. Czy rozpoznajesz te postaci z bajki? Teraz posłuchaj nagrania (CD3, ścieżka 1). Pokazuj paluszkiem postaci, o których mowa.
3. Wysłuchasz nagrania jeszcze raz. Tym razem pojawią się w nim krótkie przerwy. Zatrzymuj nagranie w chwili przerwy i zgaduj, jaki jest następny wyraz. Włączaj nagranie ponownie i sprawdzaj czy miałeś/aś rację ( CD3, ścieżka 3). Czynność możesz powtarzać.
4. Zad.1/50, ćwiczeniówka. Połącz nazwy zwierząt z odpowiadającymi im rodzajami pożywienia. Jeśli zapomniałeś/aś jakiegoś słówka, skorzystaj ze słowniczka obrazkowego.
5. Zad.2/50. Rozwiąż krzyżówkę.
6. Wykonaj zdjęcie str. 50 w ćwiczeniówce i prześlij do zaliczenia (bez oceny, ale kto nie przyśle, ten dostanie „minusa”).
Śpiewaj piosenki z wcześniejszych lekcji. Nagrania są na eDesku.
Pozdrawiam, E. P.
na 22.04.2020
Dzien dobry. Mysle, ze odrobiliscie juz lekcje i milo spedzacie czas na swoim podworku.
Ciekawa jestem jak zrobiliscie test z matematyki?
W srode przeczytajcie Opowiadanie pt. "Jak wyleciec z lotniska" i wykonajcie cwiczenia w cwiczeniowce na d s. 76 i 77
Dowiecie sie o rodzajach transportu powietrznego a takze ulozyc ie Instrukcje zachowania sie na lotnisku. Sprobujcie tez ocenic zachowanie chlopcow, czy bylo ono wlasciwe? Mozecie napisac w zeszycie.
Z matematyki w cwiczeniowce wykonajcie cw. 4, 5, 6. Powodzenia
Dzien dobry!
Czwartek - 23.04. "Dziwne, niezwykle, nietypowe" P. S. 72 - tekst do przeczytania.
Cwiczeniowka "Dzien odkrywcow" s. 78, 79.
Praca do poniedzialku - Napisz Opowiadanie P . S. 68.
Plastyka P. S. 72. z.3 (Zaprojektuj i narysuj pojazd przyszlosci").
Matematyka - "Dziennik podrozy" nr 5 (znajduje sie w pakiecie, ktory Rodzice odebrali ze szkoly).
Zamiast dyktanda - karta z Potyczek ortograficznych.
Pozdrawiam
j. angielski
Lekcja 24.04.2020
Dzisiaj nauczysz się nowych nazw roślin i zwierząt oraz poznasz nową piosenkę mówiącą o tym, co jedzą różne zwierzęta.
1. Poznaj nowe słowa:
frog – żaba
bugs–robaki
grass – trawa
seeds – nasiona
eat - jeść
Wymowę tych słów poznasz za chwilę w nagraniu.
2. Zad. 4/53, podręcznik. Popatrz na obrazki i zastanów się, czym się odżywiają poszczególne zwierzęta.
3. Za chwilę usłyszysz nagranie, w którym będą pojawiać się pytania o to, co jedzą zwierzęta z obrazków. Będą też krótkie przerwy. Za każdym razem zatrzymaj nagranie w momencie pauzy i odpowiedz na pytanie, po czym wznów nagranie i sprawdź swoją odpowiedź. Możesz powtórzyć to ćwiczenie kilka razy, aż nauczysz się odpowiadać płynnie i bezbłędnie. (Nagranie jest na eDesku – CD3, ścieżka 4).
4. Zapoznaj się z tekstem piosenki w zad.5/53. Ze zrozumieniem nie powinno być kłopotu.
but – ale
too – również
Yes, they do – tak (jedzą).
5. Włącz nagranie - CD3, ścieżka 5. Śpiewaj piosenkę, patrząc do tekstu. Staraj się nauczyć na pamięć.
6. Zad. 3, 4/51 ćwiczeniówka. Wykonaj je. Objaśnienia są w j. polskim.
Dzisiaj nie musisz przysyłać pisemnej pracy domowej. Skup się na nauce piosenki. Odpytam po powrocie do szkoły.
Pozdrawiam, E.P.
Witam!
Piatek - 24.04.
Temat: Co jest naprawde wazne?
Przeczytajcie czytanke "Mgly wachlarzem nie rozpedzisz" Podrecznik s. 73 - 74.
Wykonajcie cwiczenia w Cwiczeniowce s. 80-81.
Matematyka Podrecznik s. 34 zadanie 1,2,3,4,5 i 6.
Cwiczeniowka s. 44 cw. 1,2,3,4 i 5.
Wych. fizyczne - Doskonalenie kozlowania jednoracz i oburacz.
zkk
24.04.2020
kl. III
Zasady pisowni ortograficznej cz. I
Pozdrawiam JB
Dzien dobry. Poniedzialek 27.04.
Temat: W swiecie mitow.
Cele:przeczytaj mit "Puszka Pandory", wypowiedz sie na temat nadziei, wykonaj cwiczenia,
cwicz odejmowanie w zakresie 1000.
Podrecznik s. 75, 76, 77.
W zeszycie zad. 1, 2, 5 (wymien postacie wystepujace w micie), 6.
Cwiczeniowka cw. 1,2,3,4,5..
Matematyka P. s. 35.zad.7, 8, 9, 10,11.
Wf. Cwiczenia z pilka.
Pozdrawiam
Dzien dobry. Wtorek 28.04.
Temat: Wizyta w teatrze.
Cele: czytasz wiersz o teatrze i wyszukujesz potrzebne informacje, znasz wybrane zawody zwiazane z teatrem, wykonujesz obliczenia w zakresie 1000. Podrecznik s. 80, 81. Wiersz "Ale teatr", odpowiedz ustnie na pytania ze str. 81. Cwiczeniowka s. 86, 87.
Matematyka Cwiczeniowka s. 45, 46.
Potyczki ortograficzne - nastepna strona.
Pozdrawiam.
C. D. Wych. Fiz. Bieg po podworku z przeszkodami (mozecie ulozyc sobie rozne przeszkody) np. Wiaderko, pilke itp.) zycze milej zabawy .
Informatyka
Klasa III
(środa, 29.04.2020)
Wyszukiwanie informacji w Internecie - ćwiczenia.
Praca z komputerem.
Wyszukaj w Internecie informacje na temat Konstytucji 3 Maja. Zajrzyj w tym celu na kilka stron. Wybierz informacje i zapisz krótką notatkę (2-3 zdania) w edytorze tekstu. Zapisz tytuł notatki pogrubioną czerwoną czcionką.
Zapisz plik i wyślij go na mój mail (dostępny na górze strony przedmiotu Informatyka). Termin wykonania zadania do 8.05.2020r.
UWAGA! Uczniowie, którzy nie wysłali poprzednich prac, są proszeni o wykonanie ich i wysłanie do mnie do oceny, tak aby nie nawarstwiały się zaległości.
język angielski
Klasa 3.
Lekcja 29.04.2020
Dzisiaj nadal będziesz utrwalał/a nazwy zwierząt i ich pożywienia, ale tym razem dowiesz się, jak mówić, że dane zwierzę czegoś nie jada.
1. Przypomnij sobie z klas 2. i 3., jak mówiliśmy, że ktoś czegoś nie lubi.
Np. I don’t like cheese. – Nie lubię sera.
I don’t like mushrooms. – Nie lubię grzybów.
Zapamiętaj, że w tych zdaniach słówko don’t jest odpowiednikiem polskiego słówkanie.
Jeżeli chcemy powiedzieć,że tygrysy nie jedzą trawy, to zbudujemy następujące zdanie:
Tigers don’t eat grass.
2. Zad. 6/54. Popatrz na obrazek na str. 54-55. Wymień nazwy zwierząt, które widzisz. Następnie przeczytaj początki zdań a – e i zastanów się, jak je dokończyć podając nazwę odpowiedniego pożywienia.
3. Wysłuchaj nagrania (eDesk CD3, ścieżka 7). Usłyszysz zdania, które są prawdziwe lub fałszywe. Po każdym zdaniu jest przerwa. Zatrzymuj nagranie w chwili przerwy i mów, czy się zgadzasz, czy nie. Np. Yes, frogs eat bugs./ No, frogs don’t eat meat. Następnie wznawiaj nagranie, aby sprawdzić, czy powiedziałeś/aś dobrze. Powtórz to ćwiczenie kilka razy.
4. Zad.5/52, ćwiczeniówka. Przeprowadź każde zwierzątko przez labirynt i doprowadź je do odpowiedniego pożywienia. Następnie uzupełnij zdania, wpisując w każdą lukę eat lub don’t eat.
5. Zaśpiewaj piosenkę z lekcji na str. 53. Nagranie jest na eDesk – CD3.5.
6. Zrób zdjęcie str. 52 w ćwiczeniówce. Prześlij pod mój adres: elapokl3.@gmail.com
Pozdrawiam, E. P.
Dzien dobry. Czwartek 30.04.
Temat: Niezwykle budowle.
Ed. Pol. Przeczytajcie tekst z podrecznika s. 78, 79, wykonajcie cw. Z cwiczeniowki s. 84, 85.
Z matematyki podrecznik s. 37, Cwiczeniowka s. 47, 48.
Kochani mozecie obejrzec prezentacje o "Fantastycznych dzielach architektury", ktora przygotowalam dla Was.
Dobry wieczor. Poniedzialek 4 maja Temat: Majowe swieta.
Ed. polonistyczna Podrecznik cz. 4 s. 18 i 19 - przeczytajcie teksty "Majowe swietowanie" i "Kto rzadzi w Polsce?, nastepnie wykonajcie cwiczenia s. 14 i 15.
Edukacja matematyczna cwiczenia s. 49" Pomysle i rozwiaze"
Plastyka - rysunek "Polska to moja ojczyzna".
Pozdrawiam
Dzien dobry. Wtorek 5.04. Temat: Majowe swieta c. d.
1. Przeczytajcie wiersz p.t. "Polska" P. s. 20 wykonajcie w zeszycie zad. 1 i 2 oraz 4 i 5. S. 20 z podrecznika.
Przeczytajcie i przepiszcie do zeszytu tekst z zadania 1. Podrecznik S. 21. Wykonajcie w zeszycie zad. 1 i 2
Zapamietajcie, ze nazwy panstw i ich mieszkancow piszemy wielka litera a przymiotnik mala.
Matematyka Podrecznik s. 38, Cwiczeniowka s. 52.
Jutro nauczycie sie dodawac sposobem pisemnym. Zapoznajcie sie z informacja w podreczniku na s. 38.
Pozdrawiam
Informatyka
(środa, 06.05.2020)
.
O bezpieczeństwie w Internecie raz jeszcze.
Praca z komputerem. Sieciaki.pl
.
Przypomnijcie sobie zasady bezpieczeństwa w Internecie korzystając ze strony:
https://sieciaki.pl/warto-wiedziec/zasady-bezpieczenstwa
Pamiętacie, jakie zagrożenie czyhają w Internecie? Odpowiedź na stronie:
https://sieciaki.pl/warto-wiedziec/zagrozenia
Przeczytajcie porady proponowane na Sieciaki.pl:
https://sieciaki.pl/warto-wiedziec/porady
A teraz rozwiążcie test „W sieci może być niebezpiecznie”:
https://learningapps.org/3064765
.
UWAGA! Uczniowie, którzy nie wysłali poprzednich prac, są proszeni o wykonanie ich i wysłanie do mnie do oceny, tak aby nie nawarstwiały się zaległości.
j. angielski
Klasa 3.
Lekcja 6.05. 2020
Dzisiaj nauczysz się pytać o to, co jedzą poszczególne zwierzęta.
1. Przyjrzyj się poniższym pytaniom:
What do lions eat? – Co jedzą lwy?
What do giraffes eat? – Co jedzą żyrafy?
What do antelopes eat? – Co jedzą antylopy?
Jakie słówko należy wstawić przed nazwą zwierzątka, aby zbudować zdanie pytające? Oczywiście słówko „do”. Na samym początku dajemy słówko „what” – co.
2. Popatrz na zwierzątka na stronach 54-55 w podręczniku. Przypomnij sobie ich nazwy oraz to, co jedzą.
3. Włącz nagranie (CD3, ścieżka 8 na eDesku). Usłyszysz w nim pytania o to, co jedzą poszczególne zwierzęta. Zatrzymuj nagranie po każdym pytaniu i odpowiedz głośno na nie. Następnie uruchom nagranie ponownie i sprawdź, czy dobrze odpowiedziałeś/aś. Powtórz to ćwiczenie kilka razy, aż nauczysz się odpowiadać płynnie i zdecydowanie całymi zdaniami.
4. Zad. 6/53 w ćwiczeniówce. Odpowiedz na pytania. Znajdź słowa ukryte na obrazkach.
5. Zad 7/53. Ułóż zdania pytające tak, aby pasowały do podanych odpowiedzi.
6. Jeśli możesz, przepytaj po angielsku kogoś z rodziny. Zadaj pytania o zwyczaje żywieniowe różnych zwierząt.
7. Zrób zdjęcie strony 53 w ćwiczeniówce i wyślij pod mój adres: elapokl3@bmail.com
Pozdrawiam, E. Potalska
Dzien dobry. Sroda 6.05. Temat:Las naszym skarbem.
Edukacja polonistyczna: przeczytajcie wiersz pt. "Drzewo" a takze informacje o znaczeniu lasu - Podrecznik s. 8 i 9.
W zeszycie wykonajcie zad. 5 s. 9. W cwiczeniowce wykonajcie cw. ze s. 6 i 7. Pamietacie, ze zwroty grzecznosciowe piszemy wielka litera.
Edukacja matematyczna: Podrecznik s. 39, Cwiczeniowka s. 53.
Wych. Fizyczne - rzuty do celu, skoki obunoz.
Pozdrawiam
Widziałem ja kraje jak się należy
i wszędzie już byłem, możecie mi wierzyć!
Wiem to na pewno, że mego domu
nie zmieniłbym na nic, nie oddał nikomu.
Nie ma jak dom 3x
Tu przyjaciele są!
Więc po co przemierzać dalekie góry,
gdy blisko są Tatry i piękne Mazury?
Tutaj mam wszystko, co najważniejsze,
tutaj właśnie jest moje miejsce.
Nie ma jak dom 3x
Tu przyjaciele są!
To tutaj jest mama i tutaj jest tata.
Tutaj są zimy i wiosny i lata.
Ja tutaj się bawię i tutaj się uczę,
a jeśli wyjadę na pewno tu wrócę!
3. Wychowanie fizyczne - doskonalimy rzuty do celu.
Pozdrawiam
j. angielski
Klasa 3
Lekcja 8. 05. 2020
Dzisiaj poznasz kolejną historyjkę o przygodach myszki Mickey i jej przyjaciół. Tym razem są w parku safari.
1. Włącz nagranie CD3.10 na eDesku. Patrz na obrazki, słuchaj i czytaj wypowiedzi bohaterów w dymkach.
some – kilka, jakieś
2. Włącz nagranie CD3.11. Tym razem zatrzymuj nagranie po każdym zdaniu i powtarzaj na głos. Naucz się czytać historyjkę.
3. Zad. 8/54 w ćwiczeniówce. Odpowiedz na pytania, wpisując Yes lub No.
4. Uzupełnij zdania wyrazami z ramki, żeby pasowały do Ciebie. Narysuj obrazki zgodnie z instrukcją.
5. Dzisiaj skup się na nauce czytania historyjki. Pracę domową prześlesz następnym razem.
Pozdrawiam, E. Potalska
zkk
1. Przeczytaj najpierw po cichu a później głośno, tekst zamieszczony poniżej.
2. Podczas czytania zwracaj uwagę na wyrazy z trudnością ortograficzną.
3. Poproś kogoś z członków rodziny, aby przepytali Cię z podanych poniżej słów zawierających trudność ortograficzną ( a później Ty, przepytaj z tych słów kogoś z rodziny).
4. Poproś kogoś z rodziny, aby podyktował Ci podany poniżej tekst, a Ty napisz ten tekst w zeszycie do dyktand (specjalnie założonym przez Ciebie).
5. Sprawdź napisany tekst z tekstem poniżej. Jeśli pojawią się błędy, podkreśl je i przepisz je jeszcze raz, tym razem w słupku pod tekstem. Postaraj się zapamiętać pisownię tych wyrazów, powtarzając je kilka razy.
Dyktando z „h-ch”
Na obozie harcerskim organizowanym w Chojnowie zdarzyła się pewna historia. Chłopcy z hufca zdobywali szczyty Gór Stołowych, dużo zwiedzali, chodzili na piechotę. W pewnej chwili pogoda zaczęła załamywać się. Druh drużynowy postanowił, że wszyscy schodzą w dół. Zaczął padać grad wielkości grochu, rozszalała się wichura. Na dole wszyscy odetchnęli z ulgą, humory polepszyły się i myśleli już tylko o gorącej herbacie i pysznych herbatnikach, aż tu nagle harcerze widzą jak zza rogu wyłania się piękna farma ze zwierzętami hodowlanymi. Chłopcy ujrzeli całą chmarę zwierząt, a wszystkie żyły ku uciesze właścicieli w harmonii i w zgodzie ze sobą. Słychać było z oddali wtórowanie ptasich, psich i kocich odgłosów radości.
Pozdrawiam Justyna B.
Pozdrawiam.
j. angielski
Klasa 3.
Lekcja 13. 05. 2020
Dzisiaj nadal będziemy utrwalać wypowiedzi dotyczące zwierząt, ich zwyczajów i pożywienia.
1. Zad 12/57 w podręczniku. Popatrz na obrazki przedstawiające zwierzęta. Przeczytaj opisy poniżej. Zastanów się, który opis pasuje do którego zwierzątka.
2. Włącz nagranie CD3.12. Czytaj i słuchaj jeszcze raz. Sprawdź, czy dobrze połączyłeś/aś opisy z obrazkami.
3. Naucz się mówić z pamięci 3 wybrane opisy. Koniecznie korzystaj z nagrania, aby nie popełniać błędów w wymowie.
4. Wykonaj zad. 10/55 w ćwiczeniówce. Postaw znak V przy zwierzętach odpowiadających danym opisom.
5. Zad. 11/55 w ćwiczeniówce. Uzupełnij rozmówkę wyrazami z ramki. Przypomnij sobie, jak robiłeś/aś zad. 6/53 i zad.8/54, ponieważ są tam podobne rozmówki.
6. Sfotografuj stronę 55 w ćwiczeniówce i prześlij pod mój adres: elapokl3@gmail.com
Pozdrawiam, E. Potalska
Klasa III
(środa, 13.05.2020)
Dziś w promocji… – tworzymy reklamę w edytorze tekstu.
Praca z zeszytem ćwiczeń (załączniki) i komputerem.
- Zapoznaj się z tekstem ZAŁĄCZNIK NR1.
Obejrzyj przedstawione tam reklamy, przeczytaj co jest celem reklamy. Odszukaj hasła reklamowe – slogany na zamieszczonych w załączniku rysunkach.
- Zapoznaj się z ZAŁĄCZNIK NR2
- Wykonaj zadanie w dostępnym edytorze tekstu: Przygotuj reklamę na wymyślony przez siebie temat.
Reklama powinna zawierać slogan reklamowy, zdjęcia, ilustracje, teksty…
Jeśli ktoś miałby problem z wymyśleniem tematu może skorzystać z poniższych:
- magiczny kubek
- zegarek
- kropla wody
- niebieski młotek
- kapeć
Wykorzystajcie narzędzia dostępne w waszych edytorach.
Załączniki:
Kolor strony i orientacja strony w programie Word
W różnych wersjach programu musicie tego szukać w różnych miejscach programu.
.
Włączamy menu Format / Strona, zakładka Obszar, wybieramy Kolor i ustawiamy wybrany kolor tła jak w załączniku
.
Orientacja strony w LibreOffice
Włączamy menu Format / Strona, zakładka Strona i ustawiamy orientację poziomą lub pionową.
...
W razie problemów proszę pisać na mój mail.
Wykonaną reklamę wysyłacie na mój mail. Termin wykonania zadania: do 19 maja 2020r.
Dzien dobry. Sroda 13.05.
Temat: W pracowni mistrza Matejki.
Cele: Uczen- czyta tekst informacyjny, uklada zdania zlozone za pomoca spojnikow, rozwiazuje zadania.
Edukacja polonistyczna P. S 22 i 23. Cwiczeniowka s. 16 i 17.
Edukacja matematyczna P. S 44, Cwiczeniowka s. 59.
Wych. Fizyczne - cwiczenia i zabawy ruchowe z pilkami.
Po poludniu wysle link z prezentacja: Jan Matejko - kronikarz naszej historii.
j. angielski
Klasa 3.
Lekcja 15. 05. 2020
Dzisiaj przeczytasz tekst, dzięki któremu dowiesz się, dlaczego zwierzęta mają różne zęby.
1. Zaśpiewaj jeszcze raz piosenkę ze str. 53 w podręczniku. Nagranie CD3, ścieżka 5 na eDesku.
2. Poznaj nowe słówka, które pojawią się w tekstach o zwierzątkach.
carnivore – mięsożerne
herbivore – roślinożerne
omnivore – wszystkożerne
flat – płaskie
sharp – ostre
plants – rośliny
teeth – zęby
people– ludzie
beaks - dzioby
3. Wysłuchaj i przeczytaj teksty w zad.14/58. (Nagranie CD3.14 na eDesku).
4. Sprawdź, czy zrozumiałeś/aś teksty. W tym celu wykonaj zad.15/58. Przy każdym zdaniu powiedz, czy to prawda czy fałsz.
5. Zad. 12/56 w ćwiczeniówce. Uzupełnij opisy wyrazami z ramki, a następnie połącz je z odpowiednimi zwierzątkami.
6. Zad.13/56 w ćwiczeniówce. Dorysuj zwierzętom brakujące zęby, przeczytaj opis i zaznacz ten rysunek, do którego on się odnosi.
7. Sfotografuj str. 56 w ćwiczeniówce i przyślij pod mój adres: elapokl3@gmail.com.
Pozdrawiam, E. Potalska
Dzien dobry. Piatek 15.05.
Temat: Babcia, papiez i nuda.
Edukacja polonistyczna: P. S. 26i27. Zad. 4 w zeszycie. Cwiczeniowka s. 21,22,23
Edukacja matematyczna Podrecznik s. 45 zad. 2,3,4,5 w zeszycie.
Wych. Fizyczne - zabawy z pilka, rzuty do celu.
Edukacja muzyczna - zaspiewajcie dla Papieza Jana Pawla II "Barke".
Zycze milej nauki. Pozdrawiam
zkk - kl. III -15.05.2020
18.05.2020
Setna rocznica urodzin Świętego Papieża Jana Pawła II
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/summary/5ec24e7b4d35e Góry Świętokrzyskie
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/krajobrazy/238310-puzzle-g%C3%B3ry-%C5%9Bwi%C4%99tokrzyskie Góry Świętokrzyskie
Edukacja polonistyczna - Jeżeli nie macie Internetu przeczytajcie wiadomości o Górach Polski - Podręcznik s. 28-29.
Informatyka
Klasa III
(środa, 20.05.2020)
Rozwiązujemy zadania logiczne.
Wykonajcie zadanie - Załącznik nr 1. Pod obrazkami ukryte są liczby. Odszyfrujcie je. Tego zadania nie trzeba wysyłać, chyba że macie pytanie czy problem, to piszcie na mój mail.
Rebusy:
http://pisupisu.pl/klasa3/rebusy
A teraz trochę zabawy z programowaniem:
http://matzoo.pl/programowanie/kierunki-poziom-1_84_480
http://matzoo.pl/programowanie/kierunki-poziom-2_84_481
http://matzoo.pl/programowanie/kierunki-poziom-3_84_482
http://matzoo.pl/programowanie/programowanie-obroty-poziom-1_86_486
Dla chętnych:
http://matzoo.pl/programowanie/edytor-grafiki-kleki_85_489
j. angielski
Klasa 3.
Lekcja 20. 05. 2020
Dzisiaj powtórzymy materiał z ostatniego rozdziału „Lions Eat Meat”.
1. Zacznij od zaśpiewania piosenki ze str. 53 w podręczniku. Nagranie jest na eDesku – CD3.5.
2. Zad. 17/59 w podręczniku. Przeczytaj zdania na temat zwyczajów żywieniowych zwierząt i zastanów się, jakie wyrazy powinny znaleźć się w lukach. Następnie włącz nagranie na eDesku i sprawdź, czy miałeś/aś rację.
3. Naucz się mówić te zdania z pamięci.
4. Zad. 14/57 w ćwiczeniówce. Udziel pisemnych odpowiedzi na pytania o to, co jedzą zwierzęta.
5. Zadanie 18/59 w podręczniku. Przeczytaj tekst o żyrafach. Zwróć uwagę na kolejność informacji
- are orange and brown (są koloru….)
- have got long necks (mają …. /część ciała/)
- eat(jedzą)
- don’teat (nie jedzą)
- are herbivores(są roślinożerne)
6. Napisz podobny tekst na temat dowolnych zwierząt. Musisz pisać dokładnie według powyższego wzoru, zmieniając oczywiście co trzeba. Pisz w liczbie mnogiej. Ocena będzie zależeć od stopnia wykorzystania materiału z ostatniego rozdziału. Narysuj zwierzę, o którym piszesz. PISZ BARDZO WYRAŹNIE.
7. Zrób zdjęcie swojej pracy i prześlij pod mój adres: elapokl3@gmail.com
Pozdrawiam, E. Potalska
czwartek 21.05.2020
.
j.angielski
Klasa 3.
Lekcja 22. 05. 2020
Dzisiaj nauczysz się nazw dyscyplin sportowych.
1. Popatrz na obrazki w zad.2/60 w podręcznikui podpisy pod nimi.
2.Włącz nagranie CD3.17. (Part one – część pierwsza) Powtarzaj na głos usłyszane nazwy dyscyplin sportowych, równocześnie śledź wzrokiem obrazki i podpisy.
Pamiętaj, że nazwy dyscyplin sportowych kończą sięna -ing!
swim – pływać
swimming– pływanie
3. Nagranie CD3.17 na eDesku – part two ( część druga). Usłyszysz zdania typu:
I like swimming – Ja lubię pływanie.
Powtarzaj je na głos.
4. Popatrz na duży obrazek na stronie 60. Widzisz tam dwie postacie z baki, Lilo i Nani. Wysłuchaj uważnie opisu tego obrazka (CD3.16 na eDesku).
beach – plaża
waves – fale
sea – morze
It’s fun – to dobra zabawa.
5. Nagranie CD3.18. Teraz wysłuchaj opisu obrazka jeszcze raz, ale tym razem będą w nim przerwy sygnalizowane dzwonkiem. Twoim zadaniem jest szybko powiedzieć wyraz, który powinien się znaleźć w tym miejscu. Po chwili usłyszysz ten wyraz i sprawdzisz swoją odpowiedź. Powtórz to ćwiczenie.
6. Naucz się mówić opis obrazka z pamięci. Koniecznie korzystaj z nagrania.
7. Wykonaj zadania na str.58 w ćwiczeniówce. W zad.1 połącz wyrazy z obrazkami. W zad. 2 trzeba wpisać całe zdania zaczynające się od „I like…..” lub „He likes ……”.
Dzisiaj nie musisz przysyłać pracy pisemnej. Skup się na nauce mówienia.
Pozdrawiam, E. Potalska
- Wypowiada się o samodzielnie przeczytanej lekturze.
- Opisuje wybranego bohatera lektury
- Ćwiczy odczytywanie i zapisywanie liczebników w zakresie 10 000
Wych.fizyczne - Gry i zabawy na domowym podwórku.
zkk - 22.05.2020
klasa III
Informatyka
(środa, 27.05.2020)
Krzyżówki – o tabelkach w edytorze tekstu.
Wstawialiście już tabelę, w której umieściliście czynności i godziny. Tym razem wykonacie krzyżówkę w edytorze tekstu.
- Najpierw wymyślacie hasło, które będzie rozwiązaniem waszej krzyżówki. Jeśli ktoś nie ma pomysłu może skorzystać z haseł: komputer, informatyka, program.
- Następnie w dostępnym edytorze tekstu tworzycie tabelę o liczbie wierszy równej liczbie liter hasła. Np. jeśli ktoś wybrał hasło „komputer”, tworzy tabelę mająca osiem wierszy. (Słowo komputer ma 8 liter).
- Wpisujecie hasło do tabeli, a następnie wyrazy, których litery utworzą to hasło.
- Numerujecie wiersze.
- Formułujecie określenia do poszczególnych wyrazów.
ZAŁĄCZNIK - instrukcja wykonania zadania
W razie problemów z wykonaniem zadania proszę pisać na mój mail.
Termin wykonania zadania: do 2 czerwca 2020r.
j.angielski
Klasa 3.
Lekcja 27. 05. 2020
Dzisiaj poszerzysz znajomość nazw dyscyplin sportowych i nauczysz się nowej piosenki.
1. Zad. 4/61. Popatrz na obrazki przedstawiające różne dyscypliny sportowe i podpisy pod nimi. Wysłuchaj nagrania CD3.19 i powiedz, czy osoby mówiące w danym nagraniu lubią dany sport czy nie. (Yes/No).
2. Wysluchaj jeszcze raz , zatrzymuj nagraie po każdym zdaniu i powtarzaj na głos.
3. Zapoznaj się z tekstem piosenki w zad 5/61. Jest bardzo łatwy i zrozumiały.
Do you like? … - Czy lubisz?
Do you? – A ty?
I don’t like – Ja nie lubię.
4. Włącz nagranie CD3.20 na eDesku, Posłuchaj, a potem naucz się śpiewać. Spróbuj też w wersji karaoke. CD3.21
5. Wykonaj bardzo proste zadania 3,4 w ćwiczeniówce na str. 59. Objaśnienia są na czerwonym pasku na dole strony. Nie musisz ich przysyłać. Dzisiaj skup się na nauce piosenki.
Pozdrawiam, E. Potalska
j. angielski
Klasa 3
Lekcja 29. 05. 2020
Dzisiaj poznasz nowe słowa związane z uprawianiem sportu i będziesz ćwiczył/ a rozmówki na temat sportu.
1. Zaśpiewaj piosenkę z poprzedniej lekcji (CD3, ścieżka 20).
2. Poznaj nowe słowa związane z pływaniem. Popatrz na duży obrazek na str. 62 – 63 w podręczniku. Widać tam też nowe słówka:
swimsuit – kostium kąpielowy
trunks – kąpielówki
surfboard – deska do serfowania
3. Sprawdź wymowę tych słówek na Quizlet. Kliknij na głośniczek obok odpowiedniego obrazka i powtórz na głos wyraz.
https://quizlet.com/508581147/new-english-adventure-3-unit-8-i-like-surfing-flash-cards/
Przy okazji możesz powtórzyć inne słowka.
4. Przypomnij sobie zdania typu:
I like diving. – Ja lubię nurkowanie.
W rozmówce, którą za chwilę usłyszysz, zamiast „I” – ja pojawią się słowka: „He” i „She” – on, ona. W tej nowej sytuacji do wyrazu „like” trzeba dodać końcówkę -s:
Np. She likes swimming.
5. Posłuchaj nagrania CD3.22. Pokazuj paluszkiem na dużym obrazku w podręczniku osoby, o których mowa. Na temat każdej z tych osób usłyszysz pytanie. Po tym pytaniu będzie przerwa. Wtedy masz zatrzymać nagranie i odpowiedzieć. Następnie musisz wznowić nagranie i posłuchać, poprawnej odpowiedzi. Np.
- What does she like?
- She likes surfing.
Przydatne słownictwo:
scared – wystraszony
He isn’t wearing – on nie jest ubrany w ….
6. Zad. 7/62. Dokończ zdania zgodnie z tym, co widać na obrazkach. Przeczytaj na głos.
7. Wykonaj zad. 5/60 w ćwiczeniówce zgodnie z podanymi objaśnieniami. Pamiętaj, że HE = on, SHE=ona. Pamiętaj o końcówce -s.
zkk - kl. III - 29.05.2020
Witam
1.06.2020
Dzień Dziecka - Zycze Wam dzieciaki, miejcie wesole buziaki. Lodow w kazda niedziele, i prezentow wiele. Niech Wam sie spelnia wszystkie pragnienia, przyjmijcie ode mnie te z serca zyczenia.
Temat: O prawach dziecka. Prosze przeczytajcie wiersz z podrecznika s. 50 i 51. W cwiczeniowce wykonajcie cw. Ze s. 52 i 53. Powodzenia:)
j. angielski
Lekcja 3. 06. 2020
Dzisiaj będziemy utrwalać umiejętność rozmawiania o sporcie.
1. Zaśpiewaj piosenkę ze str. 61. (CD3.20).
2. W piosence były zdania z wyrazami „I” – ja oraz „you”- ty. Dzisiaj będą zdania z wyrazami „she” - ona i „he” – on. Przyjrzyj się tabelce i zobacz różnicę.
YOU I |
SHE HE |
I like diving You like swimming |
He likes diving She likes swimming
|
Do you like swimming?
|
Does he like diving? |
I don’t like diving |
|
3. Teraz wysłuchasz nagrania, w którym będzie rozmowa o dzieciach z zad. 8/63. (CD3.23) i pojawią się zdania z „She” i „He”. Kiedy pojawi się przerwa w nagraniu, odgadnij, o którym dziecku mowa. Podawaj numerek obrazka. Po chwili usłyszysz poprawną odpowiedź. Powtórz to ćwiczenie kilka razy. Zatrzymuj nagranie, powtarzaj zdania.
4. Wykonaj zadania 6, 7 w ćwiczeniówce na str. 61. Objaśnienia na dole strony. W zad.6 numery zdań odpowiadają numerom obrazków.
5. Do oceny przysyłają pracę osoby , które mają w dzienniku numery: 7, 14, 15.
Pozdrawiam, E. Potalska
informatyka
(środa, 3.05.2020)
Ćwiczymy pisanie w edytorze tekstu.
Praca z komputerem.
Napisz samodzielnie kilkuzdaniowy tekst na temat (do wyboru):
- widok z mojego okna
- miejsce, które chciałabym/chciałbym odwiedzić
-mój wymarzony dzień
-ulubiona postać filmowa / książkowa
Nie kopiuj tekstu z Internetu.
Tytuł zapisz na środku strony większą pogrubioną czcionką dowolnego koloru.
W razie pytań czy problemów proszę pisać na mój e-mail.
j. angielski
Lekcja 5. 06. 2020
Dzisiaj posłuchasz historyjki, w której bohaterowie będą rozmawiać o tym, jakie sporty lubią.
1. Włącz nagranie CD3.25 i śledź wzrokiem obrazki oraz teksty w „dymkach” na str.64 w podręczniku.
2. Posłuchaj jeszcze raz CD3.26. Tym razem zatrzymuj nagranie i powtarzaj to, co słyszysz.
Naucz się czytać historyjkę.
3. Wykonaj zadania 8,9 / 62 w ćwiczeniówce. Objaśnienia są na dole strony.
4. Zaśpiewaj jeszcze raz piosenkę ze str. 61 w podręczniku.
5. Zagraj w grę interaktywną „Word Maze” Unit 8. na eDesku. Przeczytaj zdanie, kliknij na strzałkę z lewej strony, a następnie przesuń piłeczkę w stronę odpowiedniego obrazka.
6. Wykona j ćwiczenia 1,2 /9 w „cienkiej ćwiczeniówce”.
7. Osoby, które mają numery: 4, 19 przesyłają zadania 1,2/9 do oceny.
Pozdrawiam, E. Potalska
zkk - kl. III - 05.06.2020
Poniedziałek 8.06.2020
Witam Was! W tym tygodniu tylko 3 dni nauki.
Temat: Co nas czeka w czerwcu Dzien odkrywcow.
Cele: poznasz czerwcowe święta, przeczytasz informacje o czerwcu, pocwiczysz obliczenia matematyczne.
Ed. Pol. P. S. 56, 57 Cwiczeniowka s. 58, 59.
Ed. Mat. Cwiczeniowka s. 72, 73.
Ed. Muzyczna utrwalisz piosenkę "Na cztery i na sześć".
W. F. - pocwicz kozlowanie piłką.
Pozdrawiam.
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/krajobrazy/247718-puzzle-mi%C5%84sk-stolica-bia%C5%82orusi
informatyka
klasa III
(środa, 10.05.2020)
„Głowy łamanie” – gry matematyczne. Praca z komputerem.
Poćwiczcie rozwiązywanie SUDOKU:
Poziomy:
rozgrzewka
https://www.matzoo.pl/lamiglowki/sudoku-poziom-1-rozgrzewka_39_296
łatwiutki
https://www.matzoo.pl/lamiglowki/sudoku-poziom-2-latwiutki_39_297
całkiem prosty
https://www.matzoo.pl/lamiglowki/sudoku-poziom-3-calkiem-prosty_39_240
trzeba pomyśleć
https://www.matzoo.pl/lamiglowki/sudoku-poziom-4-trzeba-pomyslec_39_241
skomplikowany
https://www.matzoo.pl/lamiglowki/sudoku-poziom-5-skomplikowany_39_298
dla ekspertów
https://www.matzoo.pl/lamiglowki/sudoku-poziom-6-dla-ekspertow_39_242
utrapienie
https://www.matzoo.pl/lamiglowki/sudoku-poziom-7-utrapienie_39_299
dla maniaków
https://www.matzoo.pl/lamiglowki/sudoku-poziom-8-dla-maniakow_39_243
diabelski
https://www.matzoo.pl/lamiglowki/sudoku-poziom-9-diabelski_39_244
Klasa 3.
Lekcja 10. 06. 2020
Dzisiaj będziemy powtarzać nazwy ubrań, dyscyplin sportowych i kolorów.
1. Zad. 12/65 w podręczniku. Przyjrzyj się obrazkom, przeczytaj tekst obok każdego dziecka i dobierz odpowiedni obrazek poniżej. Jakie słowa ukryły się pod pytajnikami?
2. Wysłuchaj nagrania CD3.27 Czytaj teksty, słuchaj i sprawdzaj, czy odgadłeś / aś właściwe słowa.
3. Naucz się czytać te teksty.
4. Zad. 10, 11/63 w ćwiczeniówce. Objaśnienia są na dole strony. W zad. 10 musisz używać na początku zdań: She likes lub She doesn’t like
5. Zaśpiewaj piosenkę ze str. 61 w podręczniku.
6. Zagraj w grę interaktywną na eDesku – Word Maze U8.
7. Osoby, które mają w dzienniku numery: 2,16, przesyłają stronę 63 w ćwiczeniówce do oceny.
Pozdrawiam, E. Potalska
Cele:
- odpowiadasz na pytania do przeczytanego tekstu.
- wyszukujesz informacji o Unii Europejskiej
- stosujesz zasady pisowni nazw państw
- wykonujesz obliczenia w zakresie 1000.
Edukacja polonistyczna Przeczytaj tekst z podręcznika s.60,61, zadanie 3 wykonaj w zeszycie i wyślij zdjęcie. Ćwiczeniówka s.63,64.
Edukacja matematyczna "Sprawdzam siebie" - ćwiczeniówka s. 76,77
Wych. fizyczne - gry i zabawy na podwórku.
Kochani przypominam o lekturze pt. "O psie, który jeździł koleją" Pozdrawiam.
Konkurs matematyczny
https://www.testportal.pl/exam/LoadTestStart.html?t=K7MGRGmHTXG5 Konkurs o tytuł „Najlepszego Rachmistrza” klasy III
W. Bielec
j. angielski - Klasa 3.
Lekcja 19. 06. 2020
Dzisiaj powtórzysz materiał z rozdziału 8 oraz z rozdziałów wcześniejszych.
1. Wykonaj zad. 14, str. 65 w ćwiczeniówce. Pamiętaj, że w zdaniu 2 musi się znaleźć „doesn’t like”, a w zdaniu 3 – „likes”.
2. Zaśpiewaj piosenkę ze str. 61 w podręczniku. Nagranie na eDesku CD 3. 20.
3. Przeczytaj historyjkę ze str.64. Nagranie CD 3. 26.
4. Wykonaj zadania ze stron 12 i 13 w „cienkiej ćwiczeniówce”. W ten sposób przypomnisz sobie materiał z pierwszego półrocza. Korzystaj ze słowniczka obrazkowego na końcu „grubszej” ćwiczeniówki.
5. W razie potrzeby skontaktuj się ze mną. Jeśli nie jesteś pewny/a poprawności wykonanych zadań, prześlij je do sprawdzenia.
Pozdrawiam, E. Potalska
Waszą pracę ocenią tatusiowie, a ja proszę o smsa od dzieci, co przygotowały swoim tatusiom, może być zdjęcie wykonanej laurki:) Pozdrawiam!
Dzien dobry.
Jutro we wtorek planujemy wakacje.
Temat: Wakacyjne plany.
Edukacja polonistyczna: Wykonajcie cwiczenia ze s. 78, 79 i Potyczki ze slownikiem s. 86, 87
Edukacja matematyczna: Cwiczeniowka s. 84, 85.
Jutro Dzien Taty - pamietajcie o zyczeniach. :)
Informatyka
Klasa III
(środa, 24.06.2020)
Podsumowanie całorocznej pracy. Gry edukacyjne. Praca z komputerem.
Narysujcie w programie Paint rysunek na temat: moje wymarzone wakacje.
Zagrajcie w ulubioną grę edukacyjną.
Życzę Wam udanych wakacji!
j. angielski
Klasa 3.
Lekcja 24. 06. 2020.
Dzisiaj czas na podsumowanie pracy w tym roku szkolnym. Sprawdźcie, ile się nauczyliście. W tym celu wykonajcie dowolne zadania ze stron: 14, 15, 16. Korzystajcie przy tym ze słowniczka obrazkowego w ćwiczeniówce.
Ponieważ jest to nasza ostatnia lekcja w tym roku szkolnym, chciałabym Wam i Waszym Rodzicom serdecznie podziękować za ogromny trud włożony w realizację zdalnego nauczania. Wiem, że zdecydowana większość z Was wykonała bardzo dobrą robotę, o czym świadczą prace domowe przysyłane systematycznie do sprawdzenia. Zdaję też sobie sprawę, że bez pomocy Rodziców takie efekty nie byłyby możliwe.
Na pewno dużo się nauczyliście, nabraliście samodzielności i będziecie korzystać z eDesku w przyszłości. Zachęcam do śpiewania piosenek i bawienia się grami językowymi również w wakacje. Oglądajcie też filmiki. Mam nadzieję, że we wrześniu spotkamy się w szkole.
Życzę Wam udanych wakacji!
Elżbieta Potalska
24.06.2020
Dzien dobry. Kochani to juz ostatni dzien Waszej nauki w klasie trzeciej. Dziekuje Wam za zdalna nauke, wiem ze bylo Nam ciezko, ale dalismy rade. Serdecznie dziekuje wszystkim Rodzicom za wyrozumialosc, pomoc w nauce, za wsparcie. Raz bylo lepiej, raz gorzej, jak to w zyciu bywa.
Kochani zostaly nam jeszcze cwiczenia. Prosze dokonczcie je. Edukacja polonistyczna - Cwiczeniowka s. 80 do konca.
Edukacja matematyczna s. 84, 85.
Spotykamy sie jutro o 12.00 na hali sportowej.
Pozdrawiam:)
P. S. Wszystkie pomoce, ktore zostaly w klasie t. j. farby, kredki, bloki przekaze p. Balickiej, bedziecie mieli w 4 klasie.