Publiczna Szkoła Podstawowa

Czajkowie

zsczajkow@o2.pl

Zwiedzamy swoją Małą Ojczyznę

14 czerwca uczniowie klasy II wraz ze swoimi rodzicami i nauczycielami wyjechali na wycieczkę edukacyjną do Baranowa Sandomierskiego i Sandomierza. Celem wycieczki było poznawanie kraju, jego tradycji, zabytków kultury i historii Małej Ojczyzny. Najpierw udaliśmy się do XVI- wiecznego Zamku w Baranowie Sandomierskim zwanego Małym Wawelem, siedziby rodu Leszczyńskich, gdzie pani przewodnik przybliżyła nam historię Zamku. Zwiedzaliśmy dziedziniec oraz komnaty zamku. Następnie pojechaliśmy do Sandomierza, gdzie czekało na nas mnóstwo atrakcji. Spotkaliśmy się z panią Agnieszką, naszą przewodniczką po Sandomierzu. Najpierw udaliśmy się do Podziemnej Trasy Turystycznej – zespołu dawnych miejskich piwnic i składów. Kolejno poznaliśmy historię Sandomierza, zobaczyliśmy Ucho Igielne czyli Furtę Dominikańską. Wielkim zaskoczeniem była wizyta w Sandomierskiej Zbrojowni, gdzie mogliśmy się przenieść w czasy rycerskie i stać się na chwilę rycerzami w zbrojach i hełmach, a także walczyć na szable. Potem udaliśmy się do Muzeum Ojca Mateusza. Odwiedziliśmy plebanię oraz wnętrza, znane z serialu „Ojciec Mateusz”. Byliśmy w pokoju biskupa, na plebani, posterunku policji i w celi. Spotkaliśmy się z księdzem Mateuszem, z Natalią oraz z policjantami Orestem Możejką i Mieczysławem Noculem. Następnie po krótkim spacerze przeszliśmy nad Wisłę i statkiem turystycznym odbyliśmy uroczy rejs po Wiśle. Było bardzo gorąco, ale daliśmy radę. W Restauracji „Ciżemka” degustowaliśmy smaczną pizzę i kompot. A potem pora na pamiątki, które kupowaliśmy na małym rynku. I tak nasza wycieczka dobiegła końca. Z żalem pożegnaliśmy Sandomierz i szczęśliwi, aczkolwiek bardzo zmęczeni, wróciliśmy do naszej małej miejscowości. Dziękujemy Rodzicom za opiekę i poświęcony nam czas.

Wanda Bielec, Ilona Kubik i uczniowie klasy II

zdjęcia: A. Kaczmarska, M. Guła. Dziękujemy!

ZDJĘCIA

11-07-2019, Barbara Rżana
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.