Publiczna Szkoła Podstawowa

Czajkowie

zsczajkow@o2.pl

Wycieczka do Łańcuta

„Nie straszne nam wichry i burze.

Nie straszne nam deszcze ulewne…”

Po nocnej wichurze nikt nie czuł się zbyt pewnie, ale wraz z odjazdem autobusu wszyscy uczestnicy wycieczki do Łańcuta nabrali przekonania, że ten dzień (6 października 2017 r.) będzie obfitował w same pozytywne zdarzenia.

Łańcut przywitał nas – jakże by inaczej – wietrzną pogodą. Jednak zza chmur zaczęły nieśmiało wyglądać jesienne promyczki słońca, a park, którym podążaliśmy w stronę zamku, zapowiadał niezwykłe wrażenia estetyczne. Minęliśmy gloriettę, fosę (która nigdy nie była napełniona wodą) dawny maneż – obecnie kasy biletowe i wreszcie wraz z panią przewodnik mogliśmy udać się do zamku.

Łańcuckie włości należały między innymi do rodu Lubomirskich i Potockich, budynek był kilka razy rozbudowywany i modernizowany. Tworzy on całość z parkiem i ogrodami: różanym i włoskim. Wnętrza urządzone w barokowym i klasycystycznym stylu emanują przepychem, a świetności przydają im liczne dzieła sztuki. Mogliśmy podziwiać paradne korytarze, apartamenty – męski i damski, gabinet w wieży, sypialnie, a nawet łazienki. Po obejrzeniu sali balowej, teatralnej oraz galerii rzeźb udaliśmy się do oranżerii.

Na koniec zwiedziliśmy stajnię i wozownię, a w niej wielką szorownię galową i halę zaprzęgową z kolekcją pojazdów konnych. To dla ducha, a dla ciała obiad w rzeszowskiej galerii handlowej i powrót do Czajkowa – tym razem w deszczu, ale… „nie straszne nam deszcze ulewne”!

Do następnej wycieczki :-)

J. B- W

fot. TS

zdjęcia w galerii (kliknij, aby wyświetlić)

09-10-2017, Barbara Rżana
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.