Program „Laboratorium twórczości”
Na zajęciach świetlicowych realizowany jest program „Laboratorium twórczości” pod hasłem: Dwa razy się zastanów za nim wyrzucisz śmieć. Najpierw zadaj sobie pytanie. Jak mogę go ponownie wykorzystać? Podstawowym założeniem programu jest ukierunkowanie pracy ucznia na kreatywne i twórcze myślenie. Wykorzystywanie na zajęciach materiałów naturalnych oraz wtórnych. Program ma również za zadanie kształcenie i rozwijanie zainteresowań, współpracy w grupie o różnych talentach, rozbudzanie chęci do działania w atmosferze swobody W trakcie organizowanych zajęć świetlicowych uczeń nie będzie oceniany a jedynie zachęcany do działania w myśl zasady „ Nie ma czegoś takiego jak zły pomysł. Zawsze natomiast istnieje pomysł lepszy” Dr C. Samuel Miclus.
W ramach programu będą realizowane następujące działania :
HASŁO |
DZIAŁANIA |
„ Jesienny zawrót głowy” |
-Tworzymy świetlicową rodzinkę Ćwiczenia twórczego myślenia np.: „ kontrakt grupowy”, „Ślepiec i przewodnik”„ gazetowe improwizacje”, „alternatywne tytuły” itp. Jesienny spacer po dary ziemi – słuchamy odgłosów lasu Konkurs plastyczny pt.: „Jesienna feria barw” – wystawa prac Teatrzyk lub przedstawienie na podstawie wybranej bajki lub baśni |
„Zaczarowana zima” |
Ćwiczenia twórczego myślenia ” Budujemy mosty”, „Z miejsca na miejsce” itp. Projekcja filmu pt.: „Przygody Piotrusia Pana” J.M. Barriego Konkurs pt.: „Najciekawsze atrybuty wróżki lub wróża” Akcja pt.: „ Starsi czytają młodszym” – zaproszeni dziadkowie, rodzice, gimnazjaliści |
„Wiosenne inspiracje” |
-Ćwiczenia twórczego myślenia np. „ Co mówi kształt”, „ Jak porusza się słowo” „Jak brzmi uczucie" itp. -Malowanie obrazów po wysłuchaniu „ Czterech pór roku: „Wiosna” Antonio Vivaldiego – wystawa prac - Konkurs recytatorski „Zoo„ Jana Brzechwy - Ćwiczenie języka i buzi -Konkurs słowny pt.: „Łamańce językowe”. |
Lidia Obarzanek – Januszewska - koordynator