Klocki konstrukcyjne na zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne z elementami integracji sensorycznej
Klocki konstrukcyjne to jeden z wielu elementów wyposażenia naszej szkoły w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”, którego głównego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. Klocki okazały się bardzo przydatne podczas zajęć z elementami integracji sensorycznej podczas, których uczeń rozwija koordynację wzrokowo-ruchową, a także usprawnia procesy poznawcze takie jak: pamięć, uwagę, percepcję, spostrzegawczość, umiejętność kontroli. Uczniowie, tworząc konstrukcje z klocków ćwiczą i rozwijają zdolności manualne, poprzez dopasowywanie klocków, budowanie z nich budowli, tworzenie nowych rozwiązań z własnych pomysłów.
Eksploracja kolorowych kształtów i próby dopasowania ich do otworów uczą zręczności, ćwiczą prawidłowy chwyt i rozwijają ciekawość poznawczą. To też zabawka, która rozwija niezwykłą umiejętność potrzebną we współczesnym świecie. Próbując dopasować jeden klocek do drugiego, decydują: gdzie go przyczepić, jak zrealizować swój pomysł, a kiedy jednego rodzaju klocków zabraknie dziecko uczy się rozwiązywanie problemów i poszukiwania rozwiązań.
tekst i zdjęcia: Joanna Modras - Nowacka